Menetkö poikkeuslakiaikana töihin? Mitä työtä teet?
Itse yriittäjänä mietin mitä tehdä. Työnkuvaani kuului kulkea kodeista toiseen.
Kommentit (563)
Palkanlaskija tilitoimistossa. Meillä ei ole etätyömahdollisuutta, ja työntekijöiden on saatava palkkansa tililleen.
Menen. Olen yksityislääkäri, ja voi olla että joudun poikkeuslain tiimoilta myös muihin töihin kuin omiini.
Koko perhe on kotona jo nyt. Mihinkään ei mennä.
Työt tehdään etänä läppäreillä.
Menen. Olen poliisi.
Lähinnä harmittaa että meidän asiakaskuntaa ei oikein hetkauta koronat. Mene niiden koteihin käymään sitten.
Ja mitenhän tämä mökkihöperyys alkaa vaikuttaa perheissä muutenkin? Saattaa riidat alkaa paisua.
Mietin. Pari viimeistä vuotta olen tehnyt keikkatyönä sijaisuuksia päiväkodeissa. Nyt arvon teenkö vai en. Toisaalta en tiedä tuleeko keikoissa jatkossa yli vai alitarjontaa. Tänään olisi ollut ylitarjontaa mutten ollut missään.
Vierailija kirjoitti:
En huomisen jälkeen, olen opettaja.
Etäopetukseen kehoitettiin valmistautumaan viime viikolla.
Siis kai te opettajat jatkatte töitä normisti? Työpiste vaan siirtyy koululta kotiin. Ei etätyö ole synonyymi sille että "en ole töissä oikeesti". Meillä ainakin tehdään etätöitä 7,5h/vrk, ihan normisti.
Menen. Olen lähihoitaja ja sosionomi. Työtehtävät voi muuttua tilanteen edetessä.
Vierailija kirjoitti:
Menen päiväkotiin töihin vaikka kuulun riskiryhmään kun olen astmaatikko :/
Älä mene! Talous korjaantuu aina,mutta terveys ei!
Kummallinen kysymys. Menen töihin. Ihan normaalisti. Teen etätöitä. Poikkeuslaki ei vaikuta työntekoon, muuten kuin etätyötä suositellaan tekemään jos on mahdollisuus. Loput menee työpaikoille normaalisti, ellei työnantaja ilmoita sulkevansa yritystään/toimipistettä tai anna potkuja sinulle.
Vartijana ei kauheasti kotoa käsin tehdä etätöitä.
Joo ja en. Olen etätöissä, joten teen kyllä töitä. Mutta, teen näitä samoja etätöitä myös yhteiskunnan normaalitilassa, joten eipä tämä tuossa asiassa sinällään mitään muuta.
Menenhän minä. Olen anestesiasairaanhoitaja.
Kassamyyjä, kun olen on pakko mennä, vaikka riskiryhmään kuulunkin astmani takia...
Myyjä. Pakko mennä😞 en haluaisi
Menen. Olen nuori, mutta erittäin kriittiseen riskiryhmään kuuluva lastenhoitaja, jolla on hyvin heikot tsäänssit selviytyä koronasta.
Olen koulusihteeri. Työpaikalle on käsittääkseni huomisen jälkeen pääse, mutta muuten kaikki on kysymysmerkkiä. Oonko lomautettuna vai mitä?
Menen. Teen osia viljankuivaimoihin automaattisella tuotantolinjalla. Tilannetta seurataan toki koko ajan. Mutta niin kauan, kun sitä ei kielletä, tai en sairastu, niin menen töihin normaalisti.
Vierailija kirjoitti:
Myyjä. Pakko mennä😞 en haluaisi
Veit sanat suustani. Ruokakaupat erikseen, mutta toivoisin, että muut kaupat suljettaisiin nyt määräajaksi ja annettaisiin myös niiden myyjille ja asiakaspalvelijoille tasavertainen mahdollisuus suojautua virukselta. Olen ruvennut inhoamaan ihmisiä koronan myötä entistä enemmän. Jokainen asiakas on potentiaalinen tartuttaja ja pöpöpesä. En haluaisi olla nyt ihmisten kanssa missään tekemisissä.
Ruokakaupoissakin voisi olla pelkästään itsepalvelukassat ja muutama myyjä neuvomassa pleksien takana.
Suuhygienisti täälläkin, mitään tietoa ei esimieheltä ole vielä tullut. Haluaisin jäädä kotiin ja ottaa pienet lapseni pois päiväkodista.
Menen. Esimiehenä ruokakauppaketjussa. Myös mies menee. Yhteiskunnallisesti kriittisellä alalla.