Menetkö poikkeuslakiaikana töihin? Mitä työtä teet?
Itse yriittäjänä mietin mitä tehdä. Työnkuvaani kuului kulkea kodeista toiseen.
Kommentit (563)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen suuhygienisti. En tiedä vielä, työnantaja ei ole ilmoittanut mitään. En haluaisi mennä.
Olen myös suuhygienisti. Meillä jatkuu työt samaan malliin, tosin saa nähdä, alkaako asiakkaat siirtelemään aikojaan tämän takia. Hygieniaan ollaan panostettu ekstra huolella ja maskia pidetään jatkuvasti naamalla.
Hyvä tietää, tällä viikolla on aika hammaslääkärille ja kyllähän sitä on miettinyt uskaltaako käydä. Onhan lääkärit HUS:n alueellakin tartuttaneen potilaita vaikka kai hekin hygieniastaan pitää huolen niin miksei myös sitten hammaslääkärikin?
Itse olen töissä lääkkeiden tukkutehtaassa ja ei ihan voi Jättää menemättä sinne varsinkin kun nyt hukutaan tilauksiin tän hysteerian keskellä...
Meillä työnantaja antoi etätyökäskyn. Alkuun 2 viikkoa. Jatkuu tarvittaessa. Taloushallintoala. Tietyille verkkolevyille ei pääse ja yhteydet hitaammat kuin toimistolta, mut muuten sujuu.
Iso kunnioitus teille, jotka menette sairaaloihin, kauppoihin, tehtaisiin töihin.
Vierailija kirjoitti:
Loma loppuu ja huomenna töihin. Olen sh sairaalan vuodeosastolla. Olen valmiina ottamaan vastaan mitä on tullakseen, kesälomat saattoi juuri palaa ja työpiste voi vaihtua, mutta hämmästyttävää kyllä tunnen ylpeyttä ammatistani. Tulta päin!
Hattua nostan. Hieno asenne! 🌹 Itsekin menen töihin. Työpaikka apteekki.
En mene. Pankissa töissä ja etätöihin määrättiin.
Pakko varmaan mennä vaikka pitäisi pystyä tehdä töitä etänäkin. Olen itse riskiryhmää, mutta sairaalassamme käytössä yhä lankapuhelimet ja faksi. Lisäksi lääkäreille pitää tulostella turhia lappuja. Näiden erittäin tärkeiden toimintojen takia riskeeraan oman terveyteni. T. Osastonsihteeri nykyaikaisessa sairaalassa
No, olen ollut yliopistosairaalan teholla 20 vuotta, ja leikkaus- ja anestesiasairaanhoito on ydinaluettani.
Eli vaativa tehohoito.
Vastaan vanhempieni puolesta ja he molemmat menevät töihin. Toinen on lähihoitaja vanhusten palvelukodissa ( tätähän ei voi koskaan täysin sulkea ja pitää olla töissä porukkaa jopa öisin). Tosin siellä vierailukielto koskien kaikki omaisia ja muita ulkopuolisia. Toinen on kiinteistönhoitaja ja menee töihin.
Joudun käymään toimistolla kolmena päivänä viikossa, etänä kahtena päivänä viikossa.
T: lakimies
Vierailija kirjoitti:
En. Olen yliopisto-opettaja. Koetan just keksiä opiskelijoille vaihtoehtoisia suoritustapoja. Taidan laittaa ne kirjoittamaan 2 lyheympää tai yhden pidemmän esseen per kurssi. Ei mulla tuu etäluentojen pitämisestä oikein mitään ku on lapset kotona ja pienempi on vasta 3.
Et lastesi takia pysty hoitamaan kunnolla töitäsi? Mitä työnantajasi on tästä mieltä?
Menen, terveydenhoitaja terveysasemalla.
Menen. Teen töitä eläinten parissa, eivät ole suoneet etätyömahdollisuutta.
Menen ja oletettavasti enenevässä määrin. Olen sairaanhoitaja sairaalassa. En teholla tai päivystyksessä, mutta ensiaallossa sinne siirrettäviä, jos tarve kasvaa. Oletan käytännössä tuplaavani työaikani täksi kevääksi.
Suurin ongelma henk. koht. juuri nyt on se, että kanssamme asuu pahimpaan riskiryhmään kuuluva ihminen, joten yritän ainakin pahimman rytinän ajaksi löytää itselleni jonkin väliaikaisen majapaikan, etten tartuttaisi häntä, jos itse saan tartunnan.
Menen. Toimistotyötä, joka hoituisi mistä tahansa missä on pöytä, tuoli ja nettiyhteys, mutta esimies ei anna lupaa etätyöhön. Seitsemän henkilön avokonttori.
Olen anestesiahoitaja, eli hetken kuluttua pikakoulutettu koronatehohoitaja.
Huominen vapaalla mutta ylihuomenna teholle sairaanhoitajan hommiin.
Joo... Siivoan mm. kerrostalojen rappukäytäviä. Siellä on todella hankalaa toteuttaa hyvää hygieniaa työssä ja varmaan suuri vaara altistua. Kotona yksi riskiryhmään kuuluva jota en haluaisi altistaa.
Menen, ja varmaan teen ylityötäkin lähiaikoina melko paljon. Olen lähihoitajana kotihoidossa.