Minusta on vähän huvittavaa, että ihmiset säästävät rahaa lapsilleen perinnöksi
Jos elän vaikkapa 90-vuotiaaksi, niin mun lapsetkin on perinnön saadessaan jo lähes eläkeikäisiä ja todennäköisesti keränneet itse jo oman omaisuutensa. Eivät siis tarvitse perintörahoja mihinkään, joten on parempi elää hyvää elämää eikä säästellä perintöä varten.
Kommentit (35)
Mulla on periaatteena tukea ja rahoittaa nyt nuorena ja kun herra aloittelee omaa elämäänsä. Niin paljon paan hälle jemmaan kuin pystyy ilman verottajan tahmaisia näppejä
Minusta taas on kiva ajatus, jos voisin jättää perintöä. Omat lapset voi kieltäytyä perinnöstä, joten se menee sitten heidän lapsilleen.
Ite oon perijänä kyllä tyytyväinen, hah hah. Ja vanhemmiten sairaana kyllä säästöistä kyllä hyötyy.
Säästän lapselle nyt, rahat saa kun aikuistuu. Omat vanhempani makselevat laskujani, olen siis 50+. Ei sitä perintöä kannata hillota verottajalle maksettavaksi.
Huomattavasti ystävällisempää olisi hoidella roikkuvia asioita kuntoon ennen kuolemaa. Hävittää turhaa tavaraa, arkistoida tärkeät paperit ja muistot, luopua korjausta vaativista kiinteistöistä jne
Kyllä minä säästän ihan varmuudeksi. Ei tiedä elääkö 80 vai 100 vuotiaaksi niin kulut kasvaa kokoajan. Jos sattuu kupsahtamaan aiemmin, jää sitten perintöäkin.
Mä oon aina tiennyt, että yksinkertaisilla ihmisillä on hauska elämä.
Vierailija kirjoitti:
Minusta taas on kiva ajatus, jos voisin jättää perintöä. Omat lapset voi kieltäytyä perinnöstä, joten se menee sitten heidän lapsilleen.
Mikset vaan anna jo etukäteen niin paljon rahaa kuin mahdollista? Toisen laskuja saa maksaa rajattomasti.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minä säästän ihan varmuudeksi. Ei tiedä elääkö 80 vai 100 vuotiaaksi niin kulut kasvaa kokoajan. Jos sattuu kupsahtamaan aiemmin, jää sitten perintöäkin.
Juuri näin. Ja voihan lapsilleen sitten lahjoittaakin aina sen verran, mitä verovapaasti saa lahjoittaa tai maksella heidän vuokriaan, sähkölaskujaan yms
Hoivamaksut tullaan ulosmittaamaan kertyneestä varallisuudesta sillai sosiaalidemokraattisesti. He ketkä ovat humputelleet kaiken menemään tai siirtäneet hiljalleen varoja jälkeläisille tulevat saamaan mahdollisesti maksamilleen veroille vastinetta hoivapalveluina. Säästeliäät, not so much
No mun äiti kuoli iäkkäänä ja hyvä että hänellä oli edes jotain säästöjä että sain perintöveron edes maksettua. Ei kaikilla ole keski-ikäisenäkään valtavia säästöjä. Kun yhtäkkiä pitäisi kalliit hautajaiset maksaa jotka maksaa useita tuhansia ja maksaa perintöverot ja mahdollisesti jos asunto niin vastikkeet ennenkuin asunto on myyty ym. Jos äidilläni ei olisi ollut säästöjä niin olisin joutunut ottamaan lainaa noihin asioihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikset vaan anna jo etukäteen niin paljon rahaa kuin mahdollista? Toisen laskuja saa maksaa rajattomasti.
Ap
Siksi, kun en tiedä tulevaisuudesta miten paljon itse tarvitsen rahaa palveluihin. Se oma terveys voi mennä päivässä niin huonoksi, että säästöt on tarpeen.
Jos elän vaikkapa 90-vuotiaaksi, niin mun lapsetkin on perinnön saadessaan jo lähes eläkeikäisiä ja todennäköisesti keränneet itse jo oman omaisuutensa.
Okei ja sinä et pysty ymmärtämään, että kaikilla ei ole sama tilanne? Jäikö joku osa aivoistasi kehittymättä?
Minusta taas on huvittavaa, kun jotkut provoilee vauvapalstalla
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Siinähän se tuli.
AP näyttää tämän ketjun vanhemmilleen.
Vierailija kirjoitti:
No mun äiti kuoli iäkkäänä ja hyvä että hänellä oli edes jotain säästöjä että sain perintöveron edes maksettua. Ei kaikilla ole keski-ikäisenäkään valtavia säästöjä. Kun yhtäkkiä pitäisi kalliit hautajaiset maksaa jotka maksaa useita tuhansia ja maksaa perintöverot ja mahdollisesti jos asunto niin vastikkeet ennenkuin asunto on myyty ym. Jos äidilläni ei olisi ollut säästöjä niin olisin joutunut ottamaan lainaa noihin asioihin.
Perintöveroja ei tarvitse maksaa, jos ei jää perintöäkään. Hautajaisten verran rahaa voi jättää "perinnöksi".
Ap
Olen nuoresta saakka ihmetellyt tuota samaa. Kun muutin omilleni opiskelemaan, elämä oli todella köyhää. 90-luvun laman keskellä kun ei töitäkään saanut. Vanhempani kuitenkin ajattelivat, että opin vastuulliseksi rahankäyttäjäksi, kun eivät auta.
Niin opinkin ja vähän liikaakin. Se muovasi luonteestani ahneen ja nuukan. Nyt sitten ihmettelevät, kun minä en pyyteettömästi ja ilmaiseksi hoida heidän asioitaan. Muistuttavat tulevasta perinnöstä, jolloin kerroin tekeväni oman omaisuuteni ilman perintöjä oman eläkeikäni kynnyksellä, kun heistä aika jättää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Siksi, kun en tiedä tulevaisuudesta miten paljon itse tarvitsen rahaa palveluihin. Se oma terveys voi mennä päivässä niin huonoksi, että säästöt on tarpeen.
Ethän sinä säästä lapsille perintöä vaan säästöt on omia hoitomaksujasi varten. Tuo on eri asia.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Hoivamaksut tullaan ulosmittaamaan kertyneestä varallisuudesta sillai sosiaalidemokraattisesti. He ketkä ovat humputelleet kaiken menemään tai siirtäneet hiljalleen varoja jälkeläisille tulevat saamaan mahdollisesti maksamilleen veroille vastinetta hoivapalveluina. Säästeliäät, not so much
Tähänkin on olemassa ratkaisu. Voi jo valmiiksi tehdä sellaiset paperit, että siinä vaiheessa, kun alkaa olla erilaisten julkisen sektorin hoivapalveluiden tarpeessa eikä itse enää kykene asioistaan päättämään, koko omaisuus menee ennakkoperintönä lapsille. Mulla on tällainen jo tehtynä. Niin kauan, kun nuppi toimii, voi ton ennakkoperinnön antaa itsekin, mutta jos nuppi ei enää toimi, niin tuo paperi on ihan hyvä olla olemassa.
Ainakin minä luovun perinnöstä lapseni hyväksi. Tai itseasiassa pyysin vanhemmilta, että laittavat testamentissa kaikki lapsenlapsilleen. Siinä vaiheessa tyypillisesti kun omat vanhemmat kuolee ihminen ei kaipaa enää rahaa. Omat lapset muuttaneet pois kotoa, asuntolainat maksettu. Ne lapsenlapset perustelevat perhettä ja he tarvitsevat sitä rahaa.