Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paniikkihäiriötä sairastavat. Miten voitte näinä aikoina?

Vierailija
12.03.2020 |

T. 2 yötä valvonut.

Kommentit (171)

Vierailija
61/171 |
13.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen pikku hiljaa huolestuneena seurannut tilannetta tammikuusta asti. Viime viikolla olin melko ahdistunut. Nyt kun tilanne alkaa olla lähellä huomaan oudosti rauhoittuvani ja ajattelevani että sillä mennään mitä tuleman pitää.

Olin todella huolestunut ja valvoin öitä, kun virus levisi Kiinassa ja Italiassa. Kun levisi lähemmäs, alkoi paniikki jostain syystä helpottaa. Nyt ei tarvitse enää pelätä, kun virus jo täällä. Eihän tässä mitään järkeä ole, mutta noin ajattelen. Olen kyllä tietyllä tapaa myös hyväksynyt oman mahdollisen kuolemani. Minulla on kaksi perussairautta.

Mahdollisen kuoleman XDDDDDDD Kuule kyllä sinä tulet kuolemaan aivan satavarmasti, minä voin vannoa sen.

Asiayhteys idiootti XDDDDDDDFF aivan oikein kirjoitettu, kun kyse oli koronan aiheuttamasta kuolemasta. Jos jättäisi "mahdollisen" pois, kuulosgaisi siltä että hän on 100% arma kuolevansa nyt juuri koronaan. Hän on valmistautunut mahdolliseen koronan aiheuttamaan kuolemaan.

Vierailija
62/171 |
13.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilinen tiedotustilaisuus rauhotti mun mieleni. Mutta oon kanssa viettänyt välillä unettomia öitä ja heräillyt siihen että meinaan tukehtua. Nyt on jo paljon rauhoittunut tilanne, ehkä ei jaksa enää ottaa painetta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/171 |
13.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ahdistaa. Tuntuu kuin vhaisin ihmisiä. Joka puolelta kuuluu vaan koronakoronakorona itkuvinku nyyhky. Uutisiakaan ei ole mistään muusta.

Tuntuu että tulee jo korvista ulos tämä saatnan korona. Ahdistaa hysteerisuus jo toista viikkoa. Meinasin jo lyödä työkaverianikin joka alkoi "voivoi ja oivoi" yritti vissiin saada mukaan huoleen. Hyi helv.. Ahdistaa paljon kun kukaan ei puhu mistaan muusta ja itse haluan vältellä puheen aihetta Ei se puhumalla parane!!! 😭😭

Vierailija
64/171 |
13.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ok,  tiedan etta parjaan hairion kanssa vaikka valilla seinat tuntuu kaatuvan niskaan.  

Oma hairioni alkoi n.  10 vuotta sitten ja eskaloitui pahaksi sos.tilanteiden peloksi/ahdistushairioksi.  Paasin yli terapian ja laakityksen avulla ja uskalsin muuttaa ulkomaille jopa.   

Nyt viime syksyna sain diagnoosin perussairaudelle joka ahdistaa komplikaatioineen ja vaatii jatkuvaa huomiota ja miettimista etta hoitotasapaino pysyy hyvana.    Mulla oli takana myos siina vaiheessa aika rankka pari vuotta toissa niin ei mitenkaan ruusuinen mielentila muutenkaan.   Sain ekan kunnon kohtauksen siis viime syksyna n. 10 vuoteen.    Pystyn aika hyvin rauhoittelemaan itseani pitaakseni kohtaukset poissa.  Ahdistus enemman tai vahemman on pysyvaa ja tuntuu mohkaleena mahanpohjassa.  

Nyt taa korona ahdistaa etta jos menee tyot alta (en voi tehda etatoita)  kun rahatilanne ollut jo valmiiksi huonohko sairauteni takia,  ja tietysti etta perussairauden takia kuulun riskiryhmaan.  Asun myoskin yhdessa Euroopan isossa kaupungissa ja jotenkin tuntuu vahemman turvalliselta olla taalla kuin esim Suomessa

Vierailija
65/171 |
13.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poikkeuksellisen hyvin nyt kun on korona! Mulla paniikkihäiriö aktivoituu aina kun kaikki on hyvin eikä ole vastoinkäymisiä, mutta heti kun on oikeita uhkia ja vastoinkäymisiä niin ei ole yhtään ahdistusta tai paniikkikohtauksia. Silloin keskityn ihan tyynen rauhallisesti vaan hoitamaan asioita niin että riskit minimoituu ja selviän. Mutta auta armias, jos ei mitään riskejä tai huolia, ja olen rennosti lomapäivänä rauhalllisessa lähikaupassa kassajonossa, niin vaikka siellä voi paniikkikohtaus iskeä.

Vierailija
66/171 |
13.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuollaan kaikki!

Vierailija
67/171 |
13.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nautin suuresti maailmanlopun meiningistä ja tunnen syvää rauhaa. Tämä on minulle kotoisaa. Kun kaikki on ns. hyvin, oireilen. Minulla on traumatausta. 

Kuin omasta kynästäni! Olen kasvanut päivittäisen väkivallan (ja yöllisen myös; nukkua ei saanut) keskellä. Ulospäin perheemme oli kaunis ja hyvä kuin kiiltokuva. Minulla oli vatsahaava jo lapsena ja koko peruskoulun ajan kiusattiin.

Nyt kun kaikki panikoivat, tunnen syvää rauhaa. Rauhallisuuden tunne edellyttää jonkin ulkoisen kaaoksen. Tietyllä tavalla toivon että epidemia ei ihan heti mene ohi.

Vierailija
68/171 |
13.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En hyvin. En saa unta. Hain apteekista kaikki lääkkeet mitä sain reseptiltä.

Vierailija
69/171 |
13.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella huonosti. Kuulun myös riskiryhmään. Vielä ainakin 3 kk pitäisi tässä yrittää selvitä hengissä. Ja lähipiiri ei ota Koronaa vakavasti, vaikka heissäkin riskiryhmäläisiä. Ei kuitenkaan yhtä paljon kuin minä. Tiedän etten tule tästä selviämään.

Vierailija
70/171 |
13.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paniikkihäiriötä ei ole ikinä diagnosoitu, mutta epäilen kerran saaneeni paniikkikohtauksen.

Viime aikojen tapahtumiin suhtautuminen on ollut ajoittain rauhallista ja välillä taas ahdistun ja tulee heräiltyä yöllä. Eilen tein sen virheen, että luin uutisotsikoita vielä illalla ja siellä oli juttuja pahenevasta koronatilanteesta Suomessa, niin alkoi jännittää mikä tilanne kaupoissa ym. on tänään kun oli pakko ruokaostoksia tehdä. Tungostahan siellä oli, hamstraajia ja useampi yskijä ja aivastelija.

Pelottaa yleisesti ottaen maailman tilanne ja mitä seurauksia tällä kaikella vielä on. Ahdistaa myös se, ettei virusta tunneta kunnolla. Siinä kaikista eniten se, jos virus aiheuttaa pitkäaikaisia vaurioita tai jää elimistöön.

Esimerkiksi Suomen infrastuktuuri ja terveydenhuolto ei ole verrattavissa Italiaan tai Espanjaan.

Se, että viruksesta ei tiedetä kaikkea, ei tarkoita sitä, ettei siihen löytyisi rokotetta tai että se olisi tuhoksi ihmiskunnalle jne.

Sen lisäksi, ihminen sopeutuu.

Teemme parhaamme ja elämme hyvää elämää niissä olosuhteissa, missä olemme.

Panikointi ei edistä mitään aiemmin mainituista.

T: Vakavaa paniikkihäiriötä ja psykootyisiakin paniikkikohtauksia saanut

En ymmärrä miksi haukutte Italian terveydenhuoltoa? Italiassa on kyllä paljon enemmän ja korkeatasoisempia sairaaloita kuin Suomessa.

Vierailija
71/171 |
13.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nautin suuresti maailmanlopun meiningistä ja tunnen syvää rauhaa. Tämä on minulle kotoisaa. Kun kaikki on ns. hyvin, oireilen. Minulla on traumatausta. 

Sama! Ja myös traumatausta.

Toivon että tämä poikkeustila kestää mahdollisimman kauan!

Vierailija
72/171 |
13.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huonosti. Minulla ei ole diagnosoitu paniikkihäiriötä, mutta masennus- ja somatisointihäiriötaustaa on. Olen tuntenut koko päivän oloni huonoksi ja oudoksi ja olen taas alkanut ajatella, että mulla on sydänvika, keuhkovika ja rytmihäiriöitä ja että saan pian jonkun aivoveritulpan, epilepsiakohtauksen tms. Olen muutama vuosi sitten ollut tosi huonossa kunnossa henkisesti, itseasiassa just h1n1: n aikoihin ja jäkeen. Pelottaa, että luisu alkaa taas.

Vierailija
73/171 |
13.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on vasta alkua... Voin vakuuttaa, että pian romahtaa koko yhteiskunta ja se alkaa pankkien kaatumisella. Jos siis joku panikoituu jo tästä, niin voi voi... Heikot ihmiset vaan ei pärjää tässä maailmassa.

Vierailija
74/171 |
13.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritän välttää vauva.fi:n koronakeskusteluja. Niissä on paniikki jo valmiina.

Vierailija
75/171 |
13.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkuvia paniikkikohtauksia ja ahdistusta jo muutaman viikon. Lieviä sydänoireita, rytmihäiriöitä,  en osaa enää erottaa johtuvatko sydämestä vai ahdistavasta olosta. Voimakasta pelkoa, pahoivointia, päivittäistä itkemistä.  Ruokaa en ole pystynyt syömään moneen päivään, eikä syöminen edes kiinnosta.  Viikkoon en ole nukkunut kuin parin tunnin yöunia. Että sellaista oloa täällä.

Vierailija
76/171 |
13.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ok, en kyllä juurikaan voi seurata uutisia. Viime viikolla olin flunssassa, jonka takia sain kohtauksen, koska pelkäsin, että olen saanut koronan.

Vierailija
77/171 |
13.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kai paniikkihäiriö tarkoita automaattisesti sitä, että on ahdistunut ja pelkää asioita? On minullakin ollut paniikkikohtauksia eivätkä ne ole koskaan tulleet missään pelottavissa tilanteissa.

Ei, mutta stressi ainakin minulla voi aiheuttaa paniikkikohtauksia, ja tähän vielä lisättynä stressistä aiheutuva huonounisuus/täydellinen unettomuus, lisää entisestään riskiä saada kohtauksia. Ja nyt siis stressaan koronan takia.

Vierailija
78/171 |
13.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saattepa perspektiiviä aikaisintaan 100 vuoden kuluttua tulevan ilmastonmuutoksen takia ahdistumiseen.

Ehkä asiat tämän jälkeen pysyvät hetken oikeissa mittasuhteissaan.

Joo ja 400 vuoden kuluttua tulee se jääkausikin sitten jo niskaan jos ei muuten ahdista tarpeeksi.

Vierailija
79/171 |
13.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fakta mies kirjoitti:

Tää on vasta alkua... Voin vakuuttaa, että pian romahtaa koko yhteiskunta ja se alkaa pankkien kaatumisella. Jos siis joku panikoituu jo tästä, niin voi voi... Heikot ihmiset vaan ei pärjää tässä maailmassa.

Sinä et nyt ymmärrä, ainakin itselläni panikoiminen ja oireilu liittyy nimenomaan sairauksiin. Muut asiat ei hetkauta sen enempää kuin keskiverto jaskaa.

Vierailija
80/171 |
13.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saunon ja juon rommia. All good everything

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän seitsemän