Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä sai sinut lopettamaan kokonaan alkoholin juomisen?

Vierailija
09.03.2020 |

Jos siis olet lopettanut kokonaan alkoholin käytön niin mikä sai sinut lopettamaan lopullisesti ja mitä kaikkea hyvää siitä on seurannut?

Kommentit (1745)

Vierailija
1621/1745 |
29.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En juo enään pelkään krapulaa ja ei varsinkaan saanut enään edes hilpeää tunnelmaa

Se on ENÄÄ!

Älä nipota hänelle

Vierailija
1622/1745 |
29.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tykkää humalatilasta itsellä enkä muilla, makuaistini ei ole erityisen kehittynyt juomien suhteen ja lisäksi olen pihi. Myös närästää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1623/1745 |
29.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ketodieetti

Viina ei juurikaan haittaa ketoilua.

Mulle alkoholi aiheuttaa niin pahat mässäilykohtaukset, että menisi ketoilut ihan pieleen. Roskaruokaa olisi saatava.

Vierailija
1624/1745 |
29.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti olla hauska bilepäivä vanhojen ystävien kanssa. Jälkikäteen tajusin, että vielä hauskempaa olisi ollut selvin päin. Kaduin joitain sanomisiani jne. Päätin, että eiköhän se ollut tässä. Tarpeeksi on harjoiteltu eikä tämä hauskemmaksi muutu.

Vierailija
1625/1745 |
29.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jeesus.

Vierailija
1626/1745 |
28.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole vielä keksinyt syytä. Mutta kun juon aamukahvin kanssa pari neuvoa-antavaa brandyä niin ehkä sitten?

Vierailija
1627/1745 |
28.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetin juomisen,kun laitoin auton😄

...ja vaihdoin miestä👍

Vierailija
1628/1745 |
28.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lopetin juomisen,kun laitoin auton😄

...ja vaihdoin miestä👍

Minä vaihdoin naista 💃   ja lopetin saunakaljat, koska hän ei juo mitään.

Auton vaihdoin vasta parin vuoden päästä.  🚗

Suurin vaikutus elämään oli että tajusin vasta nyt, että kuinka tyhmä sitä on ollutkaan, kun ei ole tajunnut että saunakaljojen juominen on turhaa, saati kännin vetäminen, joka on älyvapaan hommaa. Vähän samaan tapaan kuin tupakoinnin lopettaminen heti intin jälkeen, en ole päässyt vieläkään siitä yli, että olen niin tyhmä, että olen joskus nuoruudessa tupakoinut!

Vierailija
1629/1745 |
28.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole vielä keksinyt syytä. Mutta kun juon aamukahvin kanssa pari neuvoa-antavaa brandyä niin ehkä sitten?

Täytyy sanoa että yllämainitun jälkeen en vielä keksinyt syytä miksi lopettaisin. Menen aamupäivällä kaupungille ja otan terassilla muutaman oluen, jospa sitten löytäisin syyn.

Vierailija
1630/1745 |
28.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole keksinyt syytä juoda

Vierailija
1631/1745 |
03.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun lääkärikäynnillä oli alat arvo melkein 600. Sitä kautta ultraan ja todettiin rasvamaksa, mikä on seurausta päivittäisestä kittaamisesta.

Rasvamaksa toki palautuu ennalleen kun laittaa korkin kiinni ja syö terveellisesti.

Seuraavat vaiheet rasvamaksasta olisi sitten fibroosi eli arpeutuminen ja siitä seuraava kirroosi, eli maksa ei enää toimi. Joten valinta oli minulle helppo. Jollain tavalla tuli helpotuksena tuo rasvamaksa. Ihan konkreettinen syy lopettaa tissuttelu.

Vierailija
1632/1745 |
03.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Join humalaan saakka harvoin ja muutenkin nautin alkoholia harvakseltaan. Mutta, kun teimme suurta remonttia ja samaan aikaan vaativa työ ja lapsiperheen kiireet, aloin ostaa ja nauttia 2-3 pulloa keskiolutta iltaisin, koska se "auttoi jaksamaan".

Kahden viikon päästä ymmärsin luisuvani kohti alkoholismia. Se siitä. Sen jälkeen en ole nauttinut vähääkään alkoholia ja tästä on jo parikymmentä vuotta aikaa.

Onneksi ymmärsin ajoissa.

Vierailija
1633/1745 |
03.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis eikö teillä muilla keski-ikäisillä nouse tosi herkästi jo ALAT-arvo?

Vierailija
1634/1745 |
03.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihominen tissuttelusta. Masis 3 pv sen jlk kun aivokemiat sekasin. Turha rahanmeno. Närästäminen ja finnejä naamanan ja pöhötys. 

Ei siinä, kiristää hermoa myös olla selvinpäin ja tuntuu etten ikinä rentoudu enää täysin mutta korkki on silti kiinni toistaseksi.

Vierailija
1635/1745 |
03.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Krapulat on niin hirveitä ja yöunet menee, että ei vain halua sitä kokea.

Tämä. 20-kymppisenä pystyi vetämään 5 päivää muutaman tunnin yöunilla eikä mitään krapulaa päivän päästä lopettamisesta. Jos nyt tempoisin 40-vuotiaan 5 päivää viinaa putkeen, niin sais saman tien soittaa ambulanssin että vievät heräämöön ja pumppaavat rauhoittavia ettei tule delirum tremensis.

Se on tremens

Vierailija
1636/1745 |
03.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis eikö teillä muilla keski-ikäisillä nouse tosi herkästi jo ALAT-arvo?

EI keski-ikäisillä herkästi nouse mikään.

Vierailija
1637/1745 |
03.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun muutamat viimeisimmät ryyppyreissut meni vain masenteluksi ja suoranaiseksi rähinäksi, niin päätin ettei sovi enää minun nupilleni.

Voi kun useampikin tajuaisi tämän. 

Vierailija
1638/1745 |
03.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiintiö tuli täyteen. Päätin, että nyt mennään terveys edellä. Monta vuotta menty. 

Vierailija
1639/1745 |
03.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vankila! 8.10.2024 tulee kuluneeksi tasan 16 vuotta viimeisestä ryypystä. Ei enää pisaraakaan. Kun ei siinä touhussa ollut mitään järkeä.

Vierailija
1640/1745 |
03.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahat oli ja on niin tiukalla, että turhuudesta oli pakko karsia. Alkoholi oli se turhin asia mun elämässä.