Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä sai sinut lopettamaan kokonaan alkoholin juomisen?

Vierailija
09.03.2020 |

Jos siis olet lopettanut kokonaan alkoholin käytön niin mikä sai sinut lopettamaan lopullisesti ja mitä kaikkea hyvää siitä on seurannut?

Kommentit (1745)

Vierailija
1641/1745 |
03.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholisoitunut ylipainoinen exäni.

Todella hyvä varoituskolmio itselleni kun tämä sankari joi aivonsa pellolle eikä sitä itse tajunnut. 

Pitää edelleen itseään sivistyneempänä kuin minua, koska en jaksanut paljoa keskustella alkohuuruisen itseään täynnä olevan inttäjän kanssa. Ikinä en haluaisi päätyä samaan tilanteeseen jossa oma aivokemiani on noinkin tuhoutunut 🙈

Vierailija
1642/1745 |
03.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inhosin alkoholia jo 20vuotiaana.Minusta ei tullut ku riitaa haastava sekopää joka oli vaaraksi itselleen ja muille. Löysin paljon paremman ja miedomman aineen. Pössyn. 

Nyt 18vuotta myöhemmin oli varmasti paras ratkaisu ikinä. Olen hyvä tuloinen ja voin hyvin. 15-30km käyn viikoittain uimassa. Lenkkeilen paljon. Ei se pieni sätkä illassa vaikuta niin paljoa. Jos sitä käyttää kuten suomalainen viinaa kyllä kai se passivoi ja aiheuttaa harhoja. Kerran oli lyhyt vaihe, kun poltin liikaa. Huomasin kyllä.

Kaikki raivotautiset juopot voi haukkua narkiksi jos helpottaa🤭Ikinä en ole muuhun koskenut ja inhoan alkoholia. Typerykset ei uskalla ees kokeilla. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1643/1745 |
03.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rahat oli ja on niin tiukalla, että turhuudesta oli pakko karsia. Alkoholi oli se turhin asia mun elämässä.

Alkoholi on täysin turha, samoin kaikki muut päihteet. Niiden käytöstä ei ole mitään hyötyä, eli sataprosenttisen turhia. Haittoja kyllä.

Vierailija
1644/1745 |
03.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se,kun sunnuntaina illalla hampaiden pesun jälkeen nielaisin suuveden ykkösellä alas vanhasta tottumuksesta niinkuin shotin. Silloin meni korkki kiinni.

Kova.

Mä juon desinfiointiainetta, mut en osaa lopettaa minkään päihdyttävän juomista. Säälittävää tiedän 

Vierailija
1645/1745 |
03.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Inhosin alkoholia jo 20vuotiaana.Minusta ei tullut ku riitaa haastava sekopää joka oli vaaraksi itselleen ja muille. Löysin paljon paremman ja miedomman aineen. Pössyn. 

Nyt 18vuotta myöhemmin oli varmasti paras ratkaisu ikinä. Olen hyvä tuloinen ja voin hyvin. 15-30km käyn viikoittain uimassa. Lenkkeilen paljon. Ei se pieni sätkä illassa vaikuta niin paljoa. Jos sitä käyttää kuten suomalainen viinaa kyllä kai se passivoi ja aiheuttaa harhoja. Kerran oli lyhyt vaihe, kun poltin liikaa. Huomasin kyllä.

Kaikki raivotautiset juopot voi haukkua narkiksi jos helpottaa🤭Ikinä en ole muuhun koskenut ja inhoan alkoholia. Typerykset ei uskalla ees kokeilla. 

Se on alkoholilla ja niillä muilla päihteillä sama, että mikään ei velvoita ketään käyttämään.

Vierailija
1646/1745 |
03.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toi on porttihuume. Kohta kiskot hihaan.

Vierailija
1647/1745 |
03.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos narkkari kutsuu itseään nistiksi, jotain hälyttävää on meneillään. Lopetin päihteet kun huomasin riippuvuuden. Ei se helppoa ollut, mutta onnistui, suosittelen.

Vierailija
1648/1745 |
03.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käsitä miten ihminen raitistuu eikä ikinä sen jälkeen juo. Voiko tuota raitistumista edes päättää, jos on ennen juonut säännöllisesti.

Vierailija
1649/1745 |
03.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En käsitä miten ihminen raitistuu eikä ikinä sen jälkeen juo. Voiko tuota raitistumista edes päättää, jos on ennen juonut säännöllisesti.

Kyllä voi päättää. Se on ihan itsestä kiinni, miten elää. 

Vierailija
1650/1745 |
03.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lämmiteltiin metsässä ja ilkivalta rikkoi pannumme. Nyt olemme jälleen TE roimiston asiakkaita

Jos maistaa niin maistaa

Vierailija
1651/1745 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kristillisistä elämänarvoista löytyi uusi suunta elämään.

Vierailija
1652/1745 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kristillisistä elämänarvoista löytyi uusi suunta elämään.

Elämän arvot voivat olla hyviä ilman kristillisyyden sekoittamista asiaan.

Vierailija
1653/1745 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkitys. Juon joskus alkoholitonta olutta, tykkään oluen mausta.

Vierailija
1654/1745 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toi on porttihuume. Kohta kiskot hihaan.

Jos katsoisit edes jotain dokumentteja tietäisit jotain. Mailman käytetyin päihde eikä suurin osa ihmisistä maailmassa kisko hihaan jotain. Surullista että moni pilaa elämänsä huumeilla. Ainut mitä kiskon, niin urheilu juomaa,kun lähen hallille.

Kohta 20vuotta tällä tyylillä. Enköhän ois tehny sen aikoja sitte🤣Ihmettelin jo 19v miten suomalaista voi ÄRSYTTÄÄ jos urheilet, mutta viinan sijasta poltat. Pidin pääni koska en ole lammas ja luotan omaan vaistooni. Suurin osa kotikaupungin ihmisistä 50-70v on kuollut viinaan.

Repikää raivoa tästä. 

Vierailija
1655/1745 |
05.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on alkoholilla ja niillä muilla päihteillä sama, että mikään ei velvoita ketään käyttämään.

Täällä on kyllä niin type

No voi voi. Johan menee pienestä tunteisiin. 

Vierailija
1656/1745 |
05.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elimistön antamat "Red flag's"

Vierailija
1657/1745 |
05.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä on kyllä niin type

Kyllä sä olet niin täysi pelle. Ota silmä käteen ja lue uudelleen, jos osaat. Siinä lukee: "mikään ei velvoita ketään käyttämään." Ja sinä vedät tästä sitten hirveät pultit. 🙄

Vierailija
1658/1745 |
05.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turhaa touhua, ihana kun ei ole paha olo mistään. Se vain jäi poissa. Rapula hirveää,muistikin meni joskus, en tahdo semmoista enää elämään. 

Vierailija
1659/1745 |
05.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikunta siitä tulee parhaat olot.Jokainen voi löytää sopivan lajin itselleen. Reipas kävely jo hyvän olon tuoja.

Päätös olla juomatta siitähän se lähtee!

Vierailija
1660/1745 |
05.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskaus. Ensimmäinen raskaus sen teki. Ja kolmen vuoden päästä tuli seuraava lapsi ja siitä 4 vuoden päästä kolmas. Olin absolutisti noin 15 vuotta. Minusta alkoholi ei sovi missään määrin pienten lasten perheeseen. Itse kasvoin yh-äidin kanssa ja kävin viikonloppuisin isällä joka toinen viikonloppu 15-vuotiaaksi asti. Jonkinlaiset traumat siitä jäi, hänellä oli aina viinaa. Joku pullo piilossa kengässä tai autotallissa. Sellainen junamatka on jäänyt mieleen, jolloin olin 6-vuotias, kesälomalla isän kanssa lähdettiin junalla mummolaan. Koko matka istuttiin ravintolavaunussa ja kun päästiin asemalle, hänellä ei meinanneet jalat kantaa. Hävetti niin vietävästi. Konduktööri auttoi portaita alas ja mummo ja ukki lähes kantoivat isäni autoon. Se häpeä ei ole kaikkina näinä vuosina kadonnut. Isäni kyllä kuoli, kun olin parikymppinen. Oli saanut sydänpysähdyksen ja löi päänsä pahasti, vaikea aivovaurio, eli pari viikkoa. Vielä kuolemankin jälkeen häpeä isän alkoholin käytöstä palaa mieleen, vaikea edes muistaa niitä kaikkia hänen hyviä piirteitään. Hän ei ollut poissa työelämästä juurikaan, ja luultavasti työkaverit saivat ne parhaat hetket.