Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä sai sinut lopettamaan kokonaan alkoholin juomisen?

Vierailija
09.03.2020 |

Jos siis olet lopettanut kokonaan alkoholin käytön niin mikä sai sinut lopettamaan lopullisesti ja mitä kaikkea hyvää siitä on seurannut?

Kommentit (1745)

Vierailija
1581/1745 |
15.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yli kolme vuotta tipattomalla ja helpompi olisi luetella mitä huonoa on seurannut: ei mitään. Kaverikin on innostunut kokeilemaan.

Yksi syistä lopettamiseen oli yltyneen tissuttelun myötä viinilasin kaatuminen työläppärin päälle.

Kannattaa kokeilla kuitenkin vaikutuksia itse ja pohtia joku korvaava asia mitä tehdä jos tekee mieli juoda. Minulla on puhelimessa laskuri joka näyttää montako päivää on takana. Tasaluvuista on mukava palkita itseään jotenkin.

Kerran alkoholisti,aina alkoholisti.

Alkoholi on edelleen merkittävä asia elämässäsi koska pidät tarkkaa kalenteria sen juomisesta edelleen. Toivon että vielä joskus kykenet luopumaan alkoholista kokonaan.

Vierailija
1582/1745 |
15.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näyttää tuo näin keski-iän kuluessa loppuvan ihan itsekseen kun se on aikalailla nähty. Muutaman kerran vuodessa ehkä tulee vielä otettua kun on jotain juhlia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1583/1745 |
15.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mikään - tilasin juuri 16 litraa tiukkaa ulkomailta. Myyjä 'maksaa verot' tottakai.

Vierailija
1584/1745 |
15.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannabis. Paras päätös elämässäni oli alkoholin lopetus. Elämän laatu parani helvetisti.Mieli on rento jaksaa treenata 6kertaa viikossa uin 3-4km ja käyn lenkillä ennen sitä. En tosin talvella. 

Älkää sauhu vihaajat pahoittako mieltä se ei sovi mielenterveys ongelmaisille.

Suomi on täynnä sauhun vihaajia, kun loppuu keinot itsejauhotukselle. Minä olen "parempi" kun juon laillista viinaa. Vain suomalainen on aina haukkumassa ja arvostelemassa muita, kun on niin kovin heikko itsetunto. 

Hienoa, että olet löytänyt kannabiksesta apua mielenterveytesi hoitamiseen. Ehkä vielä joskus paranet siihen pisteeseen ettet enää tarvitse mitään aineita ja kykenet elämään terveen ihmisen lailla.

En tuomitse ihmisiä vaikka he heikkouttaan joutuvatkin turruttamaan mielensä pärjätäkseen elämässä, lähinnä säälin heitä.

Vierailija
1585/1745 |
15.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä saavutus se on jos on lopettanut viinan juomisen? Siitäkö pitäisi oikein palkinto saada? Hämmentävää miten tärkeä asia ihmisille alkoholi on.

Vierailija
1586/1745 |
15.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannabis. Paras päätös elämässäni oli alkoholin lopetus. Elämän laatu parani helvetisti.Mieli on rento jaksaa treenata 6kertaa viikossa uin 3-4km ja käyn lenkillä ennen sitä. En tosin talvella. 

Älkää sauhu vihaajat pahoittako mieltä se ei sovi mielenterveys ongelmaisille.

Suomi on täynnä sauhun vihaajia, kun loppuu keinot itsejauhotukselle. Minä olen "parempi" kun juon laillista viinaa. Vain suomalainen on aina haukkumassa ja arvostelemassa muita, kun on niin kovin heikko itsetunto. 

Hienoa, että olet löytänyt kannabiksesta apua mielenterveytesi hoitamiseen. Ehkä vielä joskus paranet siihen pisteeseen ettet enää tarvitse mitään aineita ja kykenet elämään terveen ihmisen lailla.

En tuomitse ihmisiä vaikka he heikkouttaan joutuvatkin turruttamaan mielensä pärjätäkseen elämässä, lähinnä säälin heitä.

Se ei sinua pelasta vaikka kuinka itseäsi ruoskisit. Pitää ottaa elämän nautinnoista kaikki irti!

Syöminen, juominen ja naiminen - siitä on elämän ilot tehty.

Vierailija
1587/1745 |
15.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vegaani ja olen viimeksi syönyt lihaa 4 vuotta 3 vuorokautta 7 tuntia 28 minuuttia ja 13 sekuntia sitten. 

Vierailija
1588/1745 |
15.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sorry, mutta en ymmärrä mitä nautintoa kännissä oleminen ihmisen elämään tuo?

Vierailija
1589/1745 |
15.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketodieetti

Vierailija
1590/1745 |
15.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sorry, mutta en ymmärrä mitä nautintoa kännissä oleminen ihmisen elämään tuo?

Viina on viisasten juoma. Parempi kun kaltaisesi simpletoni pysyy siitä erossa.

Vierailija
1591/1745 |
15.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ketodieetti

Viina ei juurikaan haittaa ketoilua.

Vierailija
1592/1745 |
05.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli sellaisia pelottavia/ahdistavia oloja jo pelkästä tissuttelustakin. Se ainakin yks syy.

Vierailija
1593/1745 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivittäinen väkinäinen fiilis, että tarve saada ja sitten talous. 7vuotta ollut nyt juomatta ja plussia on enemmän kuin miinuksia ja niitä miinuksiakin on aika vähän. Miinuksina ettei yhtäkään annosta niin kotona kuin viihteellä tai yms kissan ristiäisissä tai koiran hautajaisissa. Taloudellisesti, kun lopetti niin sen huomasi tilissä heti.

Vierailija
1594/1745 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen just kuolemaan siksi en pysty enää.      pikkuhetki elinaikaa.       onneksi just loppuu niin tarvitse mitään ihania nautintoja enään.

Vierailija
1595/1745 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usko tosiaan, mutta itseeni! Miten mukavaa on olla juomatta, kun muut syyllistävät itseään ja minua. Säälittävää, ajattelin! Miten se ärsyttääkin muita, että yksi voi pitää oman tahtonsa ja olla juomatta. Nyt on vaan niin ihanaa, kun ei juo. Ei tee edes mieli viinaa tai tupakkaa. 

Vierailija
1596/1745 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoa vaikutus oli rahanmeno.Se loppui heti alkuunsa aikoja sitten.

Vierailija
1597/1745 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain joka kerta krapulassa rytmihäiriöitä, jotka ahdistivat ja aiheuttivat paniikkikohtauksia. Päätin, ettei ole sen arvoista ja haluan pysytellä hengissä vähän pitempään. Joisin vieläkin, jos ei olisi terveysongelmia. Monet hoitavat alkoholin aiheuttamat haitat lääkkeillä, mutta en pidä sitä omalla kohdallani kestävänä ratkaisuna. 

Vierailija
1598/1745 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ole koskaan oikein pitänyt alkoholin mausta. 

Vierailija
1599/1745 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokonaan en tule sitä jättämään, mutta kunnon humalan juominen on jäänyt pariin kertaan vuodessa, kun aiemmin se oli 1-2 kertaa kuukaudessa. En saa känneistä oikein mitään positiivista enää. Hirveän olon vain moneksi päiväksi. Sen sijaan yksi tai kaksi olutta silloin tällöin toimii hyvin. Tulee mukava olo, eikä mitään haittavaikutuksia.

Kuten ihan kaikessa. Kohtuus toimii.

Vierailija
1600/1745 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Seuraavana päivänä oli henkisesti aina paha olla. Iski jonkilainen masennus ja ahdistus mitä en normaalisti koe ollenkaan. Masistelin ja synkistelin kotona ja mietin että oon paska ihminen. Nämä oireet tuli mulle 25-vuotiaana. Sitä ennen en koskaan kärsinyt minkäänlaisista krapuloista.

Alkoholi sai jäädä. En halua krapulaa enkä henkistä pahoinvointia enää.

Tulee sellainen fiilis, että haluaa vetää peiton päänsä päälle ja olla siellä; poissa maailmasta. Ei juomisestakaan hyvä olo tule, sillä negatiiviset vaikutukset alkavat sangen nopeasti. Ihmiset sanovat monasti, että onhan juodessa kuitenkin kivaa. No, olihan se kivaa aikansa, mutta voin kääntää asian niin syytä juomattomuuteeni kysyttäessä, ettei minulla ole enää vuosiin ollut krapulaa. Mielestäni aika kova mainospuhe selvyydelle.