Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä sai sinut lopettamaan kokonaan alkoholin juomisen?

Vierailija
09.03.2020 |

Jos siis olet lopettanut kokonaan alkoholin käytön niin mikä sai sinut lopettamaan lopullisesti ja mitä kaikkea hyvää siitä on seurannut?

Kommentit (1745)

Vierailija
1561/1745 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannabis. Paras päätös elämässäni oli alkoholin lopetus. Elämän laatu parani helvetisti.Mieli on rento jaksaa treenata 6kertaa viikossa uin 3-4km ja käyn lenkillä ennen sitä. En tosin talvella. 

Älkää sauhu vihaajat pahoittako mieltä se ei sovi mielenterveys ongelmaisille.

Suomi on täynnä sauhun vihaajia, kun loppuu keinot itsejauhotukselle. Minä olen "parempi" kun juon laillista viinaa. Vain suomalainen on aina haukkumassa ja arvostelemassa muita, kun on niin kovin heikko itsetunto. 

Vierailija
1562/1745 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sydänkohtaus. Sen jälkeen en ole uskaltanut juoda pisaraakaan, vaikka mieli tekisi.

Ei auttanut AA, rakkaus, eikä jeesus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1563/1745 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveys meni edelle

Vierailija
1564/1745 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin uskoon

Vierailija
1565/1745 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korkki meni lopullisesti kiinni kun kärysin ratista.

Vierailija
1566/1745 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutustuin pyhiin teksteihin ja heräsin todellisuuteen, oh ! K o r a a n i raitisti minut !

Vierailija
1567/1745 |
15.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yli kolme vuotta tipattomalla ja helpompi olisi luetella mitä huonoa on seurannut: ei mitään. Kaverikin on innostunut kokeilemaan.

Yksi syistä lopettamiseen oli yltyneen tissuttelun myötä viinilasin kaatuminen työläppärin päälle.

Kannattaa kokeilla kuitenkin vaikutuksia itse ja pohtia joku korvaava asia mitä tehdä jos tekee mieli juoda. Minulla on puhelimessa laskuri joka näyttää montako päivää on takana. Tasaluvuista on mukava palkita itseään jotenkin.

Vierailija
1568/1745 |
15.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairastan tautia joka aiheuttaa huimausta ja pahoinvointia joten ei tule alko mieleen. Seurauksena on ollut esim yksinäisyyttä kun ei voi ravintolaan mennä muuta kuin syömään korkeintaan.

Vierailija
1569/1745 |
15.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun tajusin, että alkoholi laimentaa orgasmia ja yleensäkin seksuaalisia tuntemuksia. Olen nainen ja seksi on tärkeämpää kuin viina.

Vierailija
1570/1745 |
15.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se kun minusta tuli äiti

Vierailija
1571/1745 |
15.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä toivon, ettei mikään saa lopettamaan.

On kuitenkin aivan täydellinen rentoutus-, sekä seurusteluaine, sopivassa määrin käytettynä tietenkin.

Vierailija
1572/1745 |
15.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hukkaan heitettyä aikaa juominen ja se seuraavapäivä. Känni rajottaa tekemisiä ja menemisiä.

Vierailija
1573/1745 |
15.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siinä mitään herätystä tarvittu. Ei vaan maistunut enää. Nyt on mennyt jo seitsemän vuotta ilman sitä.

Vierailija
1574/1745 |
15.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkä korona vei viimeisetkin halut juoda alkoholia. Kroppa ei kestä, syke nousee ja alkaa heikottaa ihan pienetkin alkoholimäärät. Ei semmoista viitsi kovin montaa kertaa kokeilla.

Vierailija
1575/1745 |
15.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen pidin tipattomia jaksoja ja laskin aina, montako päivää olen ollut juomatta, hei jihuu, jo kuukausi tai kaksi. Sitten join taas viiniä. Sitten seurasi taas uusia tipattomia kausia laskureineen.

Tajusin, ettei kannata ajatella koko asiaa, ei laskea päiviä ja viikkoja, seurata alkoholin kulutustaan, ei ainakaan minun. Lopetin kesällä, en muista tarkkaan, milloin. Ei kalenterimerkintöjä, ei laskureita Useampi kuukausi on mennyt ilman alkoholia. Katson eteen-, en taaksepäin. Lopetin terveyssyistä. 

Vierailija
1576/1745 |
15.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin niin nolo täysidiootti humalassa ja krapulat oli kamalia. Kohelsin aina jotain. Välillä tuli enemmän ja välillä vähemmän sanomista mutta aina sattui ja tapahtui. Alkoholi ei sovi minulle. Piste.

Vierailija
1577/1745 |
15.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liian herkkä vatsa, ei sovi mulle. Yhden siiderin voin kyllä nauttia kesäiltana saunan päälle merenrantaa katsellessani.

Vierailija
1578/1745 |
15.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Migreeni sai lopettamaan. En ollut varsinaisesti alkoholista riippuvainen, mutta saatoin juoda humalahakuisesti, kun join. Positiivista: oppinut kestämään sosiaalisen epävarmuuden esim. juhlissa selvinpäin. Ei kännimorkkiksia. Ei alkoholiin kuluvaa rahaa. Ei haitallisia terveysvaikutuksia. Näkee myös vähän uusin silmin sen, miten monenlaiseen tilanteeseen alkoholi suomalaisessa kulttuurissa kietoutuu, mikä myös surullista. 

En koe tarvitsevani alkoholia mihinkään. Ehkä kerran vuodessa tulee sellainen tunne, että nyt maistuisi lasi kuoharia tms. Mutta sitten muistan, miten kamalalta alkoholijuomat nykyään maistuu, kun niihin ei ole enää tottunut. Kerran oli niin kova henkinen järkytys, että jokin rauhoittava paukku olisi ehkä ollut paikallaan. Mutta silloinkin rauhoittava lääke olisi ollut parempi vaihtoehto. 

Vierailija
1579/1745 |
15.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua tyhmemmät julkkikset , Roope Salminen, Eino Grön , Sipe Santapukki, Martti Syrjä, Ilkka Vainio ynnä muut turhat julkkikset lesoilivat raittiuksillaan. Arvelin ,että perskeles, jos nuo tontut siihen pystyvät nii totta vaginassa se minultakin onnistuu. 

Ja on onnistunut

Vierailija
1580/1745 |
15.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun katsoin syntymästä saakka äitini jatkuvaa ryyppäämistä niin sain jo silloin tarpeekseni alkoholin käytöstä joten lopetin ennen kuin edes aloitin. Se siitä viinanhuuruisesta elämästä.

Ei terve mies päihteitä tarvitse yhtään mihinkään.