Mikä sai sinut lopettamaan kokonaan alkoholin juomisen?
Jos siis olet lopettanut kokonaan alkoholin käytön niin mikä sai sinut lopettamaan lopullisesti ja mitä kaikkea hyvää siitä on seurannut?
Kommentit (1745)
Se vain loppui. Nuorena riitti virtaa ja tuli heiluttua kunnolla mutta jossain neljänkympin nurkilla humalassa ei enää ollut hauskaa ja siitä alkoi tulla armoton masennuksen kaltainen olotila useammaksi päiväksi. Nyt kun ikä alkaa vitosella kuluu hyvin vähän. Ei ole ollut minkäänlaista päätöstä lopettaa, käyttö vaan väheni ja sitten jäi lähes kokonaan.
Kiinnitin huomiota siihen, että kaikki puhuvat kamalasta krapulasta ja todella vakavista sivuvaikutuksista. Itse join kolmekymppiseksi asti aivan liikaa (ennen mieheni tapaamista olin liukumassa alkoholismin puolelle), mutta vakaa parisuhde ja perheen perustaminen luonnollisesti lopettivat kännäämisen. Esikoiseni on nyt 12, ja sinä aikana kun olen ollut äiti olen ollut huomattavan kovassa humalassa ehkä neljästi, en tietenkään koskaan lasten läsnäollessa. Voin juoda viiniä ruoan kanssa tai vaikka ihan muuten vaan tai ottaa saunajuoman, kesällä on ihana istua takapihan terassilla ja ottaa drinkki, mutta humalajuominen ei mielestäni kuulu keski-ikäiselle perheenäidille.
Vierailija kirjoitti:
laihdudus.. Alkoholi lihottaa 30 kg 10 vuodessa... not nice
Jep. Aikuisiällä olen onnistunut pudottamaan jo 18kg kun alkoholi jäi ja lenkkeilyt tuli krapula-aamujen tilalle! :) Ruokavalio toki myös kunnossa. Kerran pari vuodessa otan muutaman drinkin kyllä, eli en täysin ole absolutisti.
Se sai lopettamaan, kun huomasin etten tarvitse alkoholia.
Ei mikään, miksi lopettaisin.
On se vaan fakta, että pienessä hönössä kaikki on hauskempaa.
Ja joku kukkahattu puuttuu taas varmaan vääriin asioihin, niin ei, en juo joka päivä.
Vaan jos on vaikka juhlat, tai rouvan kanssa kahdestaan vapaalla, niin silloin tulee nautittua.
Kyllä muutama olut tekee vaan niistä hetkistä huomattavasti parempia.
Vierailija kirjoitti:
Rakkaus.Tajusin että vaimo lähtee jos jatkan.Elämästä tuli ihanaa yhdessä.Joka päivä selvin päin on paras päätös ikinä.Raittiina jo 12 v.Raitis vaimo niin oli helpompi laittaa korkki kiinni.
Miksi ihmeessä menitkin ottamaan raittiin vaimon, olisi kannattanut vähän tarkemmin miettiä asiaa. :D
Vierailija kirjoitti:
Rakkaus.Tajusin että vaimo lähtee jos jatkan.Elämästä tuli ihanaa yhdessä.Joka päivä selvin päin on paras päätös ikinä.Raittiina jo 12 v.Raitis vaimo niin oli helpompi laittaa korkki kiinni.
Tämä oli ihanasti sanottu. Pelkään että oma mieheni valitsee toisin mutta toivotaan että olen väärässä.
Kävin Minnesota-hoidon. Se on tuonut pelkkää positiivista elämään raittiina. M44
Vierailija kirjoitti:
Se vain loppui. Nuorena riitti virtaa ja tuli heiluttua kunnolla mutta jossain neljänkympin nurkilla humalassa ei enää ollut hauskaa ja siitä alkoi tulla armoton masennuksen kaltainen olotila useammaksi päiväksi. Nyt kun ikä alkaa vitosella kuluu hyvin vähän. Ei ole ollut minkäänlaista päätöstä lopettaa, käyttö vaan väheni ja sitten jäi lähes kokonaan.
Näin on. Aikuisen ihmisen kohdalla dokaaminen ei yksinkertaisesti ole tyylikästä. Se näyttää säälittävältä ja nololta. Kun on kakarana tarpeeksi sauhunnut, niin ei tee mielikään enää. Se juttu on nähty, ja aikuisena on ihan eri kuviot.
Jo puolesta lasillisesta viiniä tuli niin huono olo, että siihen jäi, alkoholi.
Olin niin kännissä että kaaduin pyörällä ainakin kahdesti ja kusin housuuni matkalla terdeltä kotiin. Kun heräsin alasti krapulassa ja näin ikkunasta pihalla kumossa olevan pyöräni tajusin, ettei tämä ole enää nelikymppisen hommaa. Ja mulla on siis legendaarisen huono viinapää, kaverit kutsuvat " Kolmen kaljan Tiinaksi" mikä kertonee aika paljon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
laihdudus.. Alkoholi lihottaa 30 kg 10 vuodessa... not nice
Jep. Aikuisiällä olen onnistunut pudottamaan jo 18kg kun alkoholi jäi ja lenkkeilyt tuli krapula-aamujen tilalle! :) Ruokavalio toki myös kunnossa. Kerran pari vuodessa otan muutaman drinkin kyllä, eli en täysin ole absolutisti.
Jaah, ite juon ~70annosta/viikko ja paino on sama mitä 19-vuotiaana. Juoksen myös 30-40km/vk.
Heikkoja on ihmiset kun menevät parista oluesta nurin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin on. Aikuisen ihmisen kohdalla dokaaminen ei yksinkertaisesti ole tyylikästä. Se näyttää säälittävältä ja nololta. Kun on kakarana tarpeeksi sauhunnut, niin ei tee mielikään enää. Se juttu on nähty, ja aikuisena on ihan eri kuviot.
Osaa myös oppii juomaan hieman rauhallisemmin, ehkä ne ainaiset tunarit jotka ei eläissään opi mitään joutuu sitten lopettamaan tuon ilon kokonaan.
Jos ja kun parin, kolmen tunnin nousuhumalan hauskan hinta on vuorokauden kestävä krapula, niin eipä houkuttele juomaan.
No ne kuuluisat keski-iän pahenevat krapulat! Nuorena sitä tuli baarista kello 4 aamuyöstä, heräsi töihin kello 8 ja oli kahvin sekä särkylääkkeen jälkeen kuin uudestisyntynyt. Nykyään voivottelee kaksi päivää sohvalla jalat kumisina ja pää sumussa, ei ole pilleriä joka veisi olon pois.
Join huonojen parisuhteiden aikana, jaksaakseni huonossa parisuhteessa. Viimeisimmän huonon parisuhteen jälkeen löytyi vihdoin hyvä parisuhde jossa molemmat joimme vähän. Nyt emme ollenkaan. Tjoo, ikää on jo 47v et on tässä nähty, koettu kaikenlaista. Mut viimeisin 4,5v parisuhteessa ja siitä 3,5v ilman alkoholia ei ole tuottanut ongelmia - juon satunaisesti alkoholittomia oluita mutten kaipaa krapulaa enkä "hassunhauskaa" oloa. Ei mulla muuta.
Toivottavasti näistä muiden kokemuksista on sinulle apua. Tsemppiä sinulle