Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä sai sinut lopettamaan kokonaan alkoholin juomisen?

Vierailija
09.03.2020 |

Jos siis olet lopettanut kokonaan alkoholin käytön niin mikä sai sinut lopettamaan lopullisesti ja mitä kaikkea hyvää siitä on seurannut?

Kommentit (1745)

Vierailija
1221/1745 |
18.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ja kun parin, kolmen tunnin nousuhumalan hauskan hinta on vuorokauden kestävä krapula, niin eipä houkuttele juomaan.

Suomalaiset juo ylensä kuin urpot, syömiset jätetään vähille ja viinaa kiskotaan niin että taju menee. Ei ihme että monelta menee into koko touhuun, esim euroopassa juodaan tyypillisesti aterioinnin yhteydessä eikä läheskään yhtä humalahakuisesti.

Vierailija
1222/1745 |
18.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetus oli helppoa, kyllästyi tunkkaisiin aamuihin ja päänsärkyyn. Ja kuin aina ei tiennyt mitä tuli tupeksittua edellisenä iltana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1223/1745 |
18.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ja kun parin, kolmen tunnin nousuhumalan hauskan hinta on vuorokauden kestävä krapula, niin eipä houkuttele juomaan.

Suomalaiset juo ylensä kuin urpot, syömiset jätetään vähille ja viinaa kiskotaan niin että taju menee. Ei ihme että monelta menee into koko touhuun, esim euroopassa juodaan tyypillisesti aterioinnin yhteydessä eikä läheskään yhtä humalahakuisesti.

Olen se aiemmin kirjoittanut "Kolmen Kaljan Tiina" ja minulla ruoka ei auta mitään. Sama miten täynnä vatsa on, päädyn sammaltamaan ja kompuroimaan. Usko pois, vuosien varrella kaverit ovat kokeilleet kaikenlaista kuten kahvin juottamista ja sipsien syöttämistä mutta ei auta nopeasti nousevaan  humalatilaani.

Vierailija
1224/1745 |
18.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskaudet ja vauva-aika lopetti kokonaan alkoholin käytön muutamaksi vuodeksi. Ei enää sen jälkeen maistunut yhtään.

Juhlissa otan kyllä lasillisen, mutta en mä yleensä sitä kokonaan juo. Maistan pikkuisen ja pääosin juon vettä .

En ole absolutisti, mutta en vaan juo.

Vierailija
1225/1745 |
18.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen se aiemmin kirjoittanut "Kolmen Kaljan Tiina" ja minulla ruoka ei auta mitään. Sama miten täynnä vatsa on, päädyn sammaltamaan ja kompuroimaan. Usko pois, vuosien varrella kaverit ovat kokeilleet kaikenlaista kuten kahvin juottamista ja sipsien syöttämistä mutta ei auta nopeasti nousevaan  humalatilaani.

Oi hitto, olis kiva jos olis tuttavapiirissä tuollainen "kolmen kaljan Tiina". :)

Ois mukava vähän siemailla olutta ja koittaa päästä ajoissa saatille, eikä vasta yön pikkutunneilla. :P

Vierailija
1226/1745 |
18.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ootko sitten tosi pienkokoinen tai jotain. Eiks se vaan oo hyvä asia jos ei tarvi paljon juoda tullakseen mukavaan pieneen sievään?

Vierailija
1227/1745 |
18.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ootko sitten tosi pienkokoinen tai jotain. Eiks se vaan oo hyvä asia jos ei tarvi paljon juoda tullakseen mukavaan pieneen sievään?

En ole vaan 170cm. Voi kun se jäisikin siihen pieneen sievään mutta kun seurauksena  on ns"paavikänni" eli tarvitaan 2 taluttajaa ja tulkki.  Ja sitten sammun.

Vierailija
1228/1745 |
18.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sappikivet.

Vierailija
1229/1745 |
18.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos oikea nimesi on Tiina niin minä tunnen sinut :D Tai tunsin. Puhuttiin pitkään että esität vaan kunnes tajuttiin että sinulla on oikeasti huono viinapää. 

Vierailija
1230/1745 |
18.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole vaan 170cm. Voi kun se jäisikin siihen pieneen sievään mutta kun seurauksena  on ns"paavikänni" eli tarvitaan 2 taluttajaa ja tulkki.  Ja sitten sammun.

Noniin, eli sunkin ongelma on lähtökohtasesti se ettet osaa juoda sopivasti vaan juot liikaa. Joku toinen sun asemassa ottais vaan sen yhden tai kaks ja olis ihan tyytyväinen, tai ehkä lisää sitten kun ne ekat on postunut elimistöstä.

Vierailija
1231/1745 |
18.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sappikivet.

Eikös alkoholilla oo pitemminkin tapana liuottaa erilaisia virtsa- ja sappikiviä. Siis olettaen ettei juo itseään dehydraatioon

Vierailija
1232/1745 |
18.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolison sydänvika. Koskaan ei olla käytetty alkoholia paljon, mutta kun jopa yksi saunaolut aiheutti haasteita (pahat rytmihäiriöt), niin hän lopetti alkoholinkäytön kokonaan. Ja minä myös siinä sivussa. Ruokailutottumukset meni myös uusiksi samalla.

Vierailija
1233/1745 |
18.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noniin, eli sunkin ongelma on lähtökohtasesti se ettet osaa juoda sopivasti vaan juot liikaa. Joku toinen sun asemassa ottais vaan sen yhden tai kaks ja olis ihan tyytyväinen, tai ehkä lisää sitten kun ne ekat on postunut elimistöstä.

Kerro miten kolme  olutta/siideriä parissa tunnissa on "liikaa"? Usko pois, koetan juoda rauhallisesti tai siis koetin kun vielä join mutta  äkkiä vaan humahti hattuun enkä tiedostanut sitä ennenkuin  tarvitsin tukea kaverista ja puhuin kuin Ozzy Osbourne.

Uskon että olen joku ihme mutantti joka ei kestä alkoholia.

Vierailija
1234/1745 |
18.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minnesota-hoito

Myös maamme kermaa tapaa siellä.

Vierailija
1235/1745 |
18.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En koskaan edes kokeillut. Tuli lapsena nähtyä liikaa juoppoja sukulaisia ja myös heitä, jotka omasta mielestään joivat kohtuudella, vaikka lipittivät kaiket päivät. Kun on omin silmin nähnyt mitä alkoholi tekee ihmiselle, eipä pahemmin kiinnostanut.

Vierailija
1236/1745 |
18.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En keksinyt enää ainuttakaan syytä, miksi joisin edes sitä yhtä. En tarvitse alkoholia mihinkään ja en ole löytänyt yhtään negatiivista puolta tässä alkoholittomassa elämässä. Mistään en ole joutunut luopumaan mutta olen saanut paljon, mm. Paremmat yöunet, kunto on parempi kun viikonloppuisinkin tulee liikuttua aiempaa enemmän, huonot kaverisuhteet (eli ainoastaan bilettämisen ympärille muodostuneet) on jääneet pois. Iho on paremmassa kunnossa ja muutenkin on parempi olo.

Vierailija
1237/1745 |
18.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En koskaan edes kokeillut. Tuli lapsena nähtyä liikaa juoppoja sukulaisia ja myös heitä, jotka omasta mielestään joivat kohtuudella, vaikka lipittivät kaiket päivät. Kun on omin silmin nähnyt mitä alkoholi tekee ihmiselle, eipä pahemmin kiinnostanut.

Kun otsikon kysymys on mikä sai sinut lopettamaan kokonaan alkoholin juomisen ja ihmiset tulee vastaamaan etten ole koskaan aloittanutkaan. huoh.

Puolet vastauksista on mielenkiintoista luettavaa ja puolet juuri tällaista täysin arvotonta pölinää, mikä ei vastaa ketjun kysymykseen mitenkään.

Se onko joku omin silmin nähnyt vai ihan omakohtaisesti kokenut on kaksi täysin eri asiaa.

Vierailija
1238/1745 |
18.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksa arvot huiteli huipussaan ja lääkäri sanoi suoraan,jos jatkat kuolet. Minä lopetin 23 vuotta sitten,ex mies kuoli kirroosiin 10 vuotta sitten,hän ei pystynyt lopettamaan. Itsellä on nyt hyvä olla aamuisin ja koko päivä,perustin 16 vuotta sitten oman leipomon ja rakastan työtäni ostimme uuden puolison kanssa talon. Elämä on ihanaa ilman päihteitä jätin myös röökin samalla kertaa.

Vierailija
1239/1745 |
18.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koronarajoitusten aikana tuli ensimmäistä kertaa sitten aikuisiän oltua viikonloppuja selvinpäin. Kun ei kapakat olleet auki, ja aluksi kehoitettiin välttämään muutenkin ihmisiä, niin en sitten juopotellut ollenkaan. Oma juomiseni nimittäin oli sitä, että etkot jonkun tykönä pirskeissä ja sitten baariin. En ole koskaan ollut mikään kotona yksin juopotteleva.

Siitä pikkuhiljaa sitten aloin miettimään tätä alkoholihommaa muutenkin. Huomasin, kuinka jaksoin arjessa paremmin, kun vapaat viikonloput menivät oikeasti levähtäessä. Teen vuorotyötä, joten olen yleensä viikonloput kiinni töissä ja ne satunnaiset vapaat viikonloput kyllä meni juodessa aina. Onhan mulla tietenkin arkipäivisin sitten vapaata, mutta ei tiistai-vapaassa ole samaa fiilistä kuin sunnuntai-vapaassa. Arkena tulee hoidettua asioita, joten vapaat menee niissä sitten. Ei levähtäessä.

Luin kirjallisuutta ja ymmärsin, miten alkoholi vaikuttaa elimistöön ja aivoihin. Lisäksi alkoi pikkuhiljaa tympimään tietyt käyttäytymismallit: joku laittaa instaan kuvan viinilasillisesta ja istuu hienon viinibaarin terassilla, se on tyylikästä ja hienoa. Mutta jos minä laitan kaljatuopin kuvan paikallisesta räkälästä, niin se on automaattisesti juopon merkki. Vaikka samallalailla tuo viinittelijä ryyppää perseet olalle sillä viinillään. 

Pahenevat krapulat myös ovat vaikuttaneet asiaan. Ei ole mitään järkeä, että yhden illan huvista seuraa kolmen päivän olot! Kummastakin päästä tulee tavaraa ja se alkaa monesti jo yöllä baarista kotiuduttua. Lisäksi muutun aggressiiviseksi juodessani ja tästä valitettavasti mieheni joutuu kärsimään.

Tänä vuonna on tullut kahdesti oltua kunnolla viihteellä ja nyt kesällä kerran, jolloin join vain muutaman. En kaipaa enää niitä sekavia biletysiltoja, sitä kauheaa oloa mikä juomisesta seuraa. En kaipaa sitä yli viikon kestävää masistelua ryyppäämisen jälkeen. En kaipaa enää yhtään riitaa, mikä tulee joka ryyppykerran aikana miehen kanssa ja minun aloitteesta. Saan niin paljon tästä olotilasta, mikä mulla nykyään on. Voin henkisesti paremmin kuin koskaan!

Vierailija
1240/1745 |
18.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

hartenleed kirjoitti:

Koronarajoitusten aikana tuli ensimmäistä kertaa sitten aikuisiän oltua viikonloppuja selvinpäin. Kun ei kapakat olleet auki, ja aluksi kehoitettiin välttämään muutenkin ihmisiä, niin en sitten juopotellut ollenkaan. Oma juomiseni nimittäin oli sitä, että etkot jonkun tykönä pirskeissä ja sitten baariin. En ole koskaan ollut mikään kotona yksin juopotteleva.

Siitä pikkuhiljaa sitten aloin miettimään tätä alkoholihommaa muutenkin. Huomasin, kuinka jaksoin arjessa paremmin, kun vapaat viikonloput menivät oikeasti levähtäessä. Teen vuorotyötä, joten olen yleensä viikonloput kiinni töissä ja ne satunnaiset vapaat viikonloput kyllä meni juodessa aina. Onhan mulla tietenkin arkipäivisin sitten vapaata, mutta ei tiistai-vapaassa ole samaa fiilistä kuin sunnuntai-vapaassa. Arkena tulee hoidettua asioita, joten vapaat menee niissä sitten. Ei levähtäessä.

Luin kirjallisuutta ja ymmärsin, miten alkoholi vaikuttaa elimistöön ja aivoihin. Lisäksi alkoi pikkuhiljaa tympimään tietyt käyttäytymismallit: joku laittaa instaan kuvan viinilasillisesta ja istuu hienon viinibaarin terassilla, se on tyylikästä ja hienoa. Mutta jos minä laitan kaljatuopin kuvan paikallisesta räkälästä, niin se on automaattisesti juopon merkki. Vaikka samallalailla tuo viinittelijä ryyppää perseet olalle sillä viinillään. 

Pahenevat krapulat myös ovat vaikuttaneet asiaan. Ei ole mitään järkeä, että yhden illan huvista seuraa kolmen päivän olot! Kummastakin päästä tulee tavaraa ja se alkaa monesti jo yöllä baarista kotiuduttua. Lisäksi muutun aggressiiviseksi juodessani ja tästä valitettavasti mieheni joutuu kärsimään.

Tänä vuonna on tullut kahdesti oltua kunnolla viihteellä ja nyt kesällä kerran, jolloin join vain muutaman. En kaipaa enää niitä sekavia biletysiltoja, sitä kauheaa oloa mikä juomisesta seuraa. En kaipaa sitä yli viikon kestävää masistelua ryyppäämisen jälkeen. En kaipaa enää yhtään riitaa, mikä tulee joka ryyppykerran aikana miehen kanssa ja minun aloitteesta. Saan niin paljon tästä olotilasta, mikä mulla nykyään on. Voin henkisesti paremmin kuin koskaan!

Onks ihmisille oikeasti mahdoton ajatuskin se että ihmiset jois vetämättä perseitä olalle?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kaksi