Mikä sai sinut lopettamaan kokonaan alkoholin juomisen?
Jos siis olet lopettanut kokonaan alkoholin käytön niin mikä sai sinut lopettamaan lopullisesti ja mitä kaikkea hyvää siitä on seurannut?
Kommentit (1745)
Minun syitä olla käyttämättä alkoholia
-aiheuttaa syöpää
-lisää pahoinvointia
-en halua henkistä kainalokeppiä
-dissosioiva huume, haluan tuntea tunteeni
-lisää ihmisten aggressiivisuutta
-psyykkinen doping joka saa ihmiset tekemään asioita joita he eivät ole valmiita tekemään muuten kuin vaikutuksen alaisena. Humala loppuu, todellisuus pysyy samana.
-minusta alkoholi on huonoimpia huumeita jos haluaa pitää hauskaa päihtymällä.
Vierailija kirjoitti:
Minun syitä olla käyttämättä alkoholia
-aiheuttaa syöpää
-lisää pahoinvointia
-en halua henkistä kainalokeppiä
-dissosioiva huume, haluan tuntea tunteeni
-lisää ihmisten aggressiivisuutta
-psyykkinen doping joka saa ihmiset tekemään asioita joita he eivät ole valmiita tekemään muuten kuin vaikutuksen alaisena. Humala loppuu, todellisuus pysyy samana.
-minusta alkoholi on huonoimpia huumeita jos haluaa pitää hauskaa päihtymällä.
En ole lopettanut, mutta en lopettaisi kyllä kaikista noista syistä, koska kuulostavat jotenkin paasaukselta. Lopetan sitten kun lopetan, tod. näk. terveyden reistaillessa oikein kunnolla.
Vierailija kirjoitti:
Moni asia kai johti siihen. En koskaan ole juonut paljoa kyllä ennenkään. Ikävuosina 18-25 join jokusen siiderin kesässä, jos kaverin kans käytiin terassilla tai jossain baarissa muutama illan aikana. Harvoin tuli edes käytyä ja usein aina joku hämmästeli vieläkö mulla on se eka menossa. :D
Syitä oli mm. terveydelliset syyt miksi lopetin, sekä fyysiset että henkiset. Mulla oli hormoneissa epätasapainoa ja pakko-oireinen häiriö (on kyllä edelleen). Ajattelin, että jätän kaiken "ylimääräisen" elämästäni, mikä saattaisi auttaa saamaan terveyttä paremmaksi. Alkoholin jättäminen oli helppoa mulle, niin se jäi. Toisin kuin taas esim. sokeriherkut ja sipsit...
Muutamaa vuotta myöhemmin setäni sairastui alkoholismiin ja maksakirroosiin ja kuoli, niin se oli yksi syy lisää + se, että aika moni muukin suvusta juo liikaa -ei kylläkään omasta mielestään. En halua itselleni yhtään lisää ongelmia. Joidenkin mielestä olen kai liian pelästynyt muiden ongelmia, mut sit oon. Ei vaan kerta kaikkiaan tee mieli juoda. Raskausaikana pari vuotta setäni kuolemasta mulla todettiin lisäksi hepatogestoosi ja omalla kohdallani on mahdollisesti muutenkin jotain "maksan yliherkkyyttä" taustalla, vaikken raskaana enää olekaan ollut vuosikausiin.
Kokonaan ilman olen ollut nyt 15 vuotta.
Ethän ole koskaan aloittanutkaan niin miten voi lopettaa??? Noilla määrillä ei ole kuin korkeintaan terveysvaikutuksia siis positiivisia
Vierailija kirjoitti:
Haimatulehdus
Toipuuko siitä vai tuleeko siitä syöpä?
En ole lopettanut. Enkä aiokaan.
Vierailija kirjoitti:
18 vuotiaana ryyppäsin pari kuukautta ja sitten huomasin miten pahan olon sw aiheuttaa (henkisesti) ja vähensin kunnolla, nyt 20v opiskelija enkä vedä kunnon kännejä enää koskaan, saatan välillä juoda vähän, yleensä vain maun vuoksi
Vannomatta paras. Ehdit vetää vielä monet kännit
Mua oli jo puolvuotta häirinnyt jokin mistä en saanu kiini mikä kaihersi. Sit se 1 la ilta iski. Tajusin ettei minua ollu pitkään aikaan enää kiinostanut viettää lähes joka la aikaa niiden ihmisten kanssa pitämäs jotain muka hauskaa tyttöjen iltaa. Kaava aina sama. Aina samat ihmiset. Aina samat juomat. Aina samat jutut . Koko sen illan seurasin ja miettein ettei minulla edes ollu enää yhteistä niiden ihmisten kanssa enkä kenenkään kanssa haluais edes viettää aikaa ilman alkoholia.
En tiedä olenko ikinä varsinaisesti pitänyt juomisesta vai syntyikö siihen joku sosiaalinen pakko opiskeluaikana. Se oliki viimenen yhteinen ilta ja viimeinen ilta kun join.
Ei ihmisis varsinaisesti mitään isoa vikaa ollu mutta opiskelujen jälkeen vaan kaikki muuttuneet.
Tästä on nyt 7 vuotta aikaa eikä ole kaduttanut. Hetken aikaa oli outoa kun kaveri porukka muuttui mutta jäljelle jääneet suhteet parani ku jäi enemmän aikaa kaikkeen mukavaan kun juominen tai krapula ei vienyt aikaa.
Ei vaan enää maistu eikä tee yhtään mieli joten tuumasin että on parempi lopettaa kokonaan. Tämä tapahtui yli kaksi vuotta sitten.
Alkoholi myös rajoittaa menemisiä ja tulemisia kun aina pitää miettiä että onko ajokunnossa. Eikä aivosolujen liuottaminen muutenkaan ole kovin tervettä hommaa.
Vierailija kirjoitti:
Ei vaan enää maistu eikä tee yhtään mieli joten tuumasin että on parempi lopettaa kokonaan. Tämä tapahtui yli kaksi vuotta sitten.
Alkoholi myös rajoittaa menemisiä ja tulemisia kun aina pitää miettiä että onko ajokunnossa. Eikä aivosolujen liuottaminen muutenkaan ole kovin tervettä hommaa.
Tämä nyt vähän samanlainen kommentti, kuin että ei kannata olla läski. Ja yhtä hyödyllinen. Kiitos siitä
laihdudus.. Alkoholi lihottaa 30 kg 10 vuodessa... not nice
Suomalaiset. Menee hyvä alkoholi hukkaan kun rupee juomaan mulkkujen seurassa.
Vierailija kirjoitti:
Jouduin seksuaalirikoksen uhriksi. Siihen ei kylläkään liittynyt alkoholi millään tavalla. Menin kuitenkin psyykkisesti niin huonoon kuntoon, että kuin vaistomaisesti alkoholi jäi. Aloin pelätä ihmisiä, myös sitä, että niin tapahtuu uudestaan, etenkin jos juo. Tai että jos humaltuneena kertoo vahingossa tapahtuneesta jollekin ja sitä katuu myöhemmin. Tuli vahva kontrollintarve.
Jo aiemmin olin huomannut, että pää ei oikein kestä krapulaa samalla tavalla kuin nuorempana. Seuraavana päivänä oli niin huono olo itsestä, vaikka ei olisi edes tehnyt mitään ihmeellistä.
Aivan kuin omasta kynästä, sama homma. Lisäksi vielä, että söin jonkin aikaan unilääkkeitä, joiden kanssa alkon otto on todella hasardia hommaa. Noh kai tämän päihteettömyyden voi laskea ainoaksi hyväksi puoleksi seksuaalirikoksen uhriksi joutumisessa. Olisi toki voinut mennä toisinkin päin ja alkon käyttö lähteä aivan käsistä.
Lähestyvä syntymäpäivä, jota en halunnut viettää tuiskeessa. Mitä muuta hyötyä siitä on ollut, kuin yksi rahankulutuskohde vähemmän, on vaikea ihan varmasti sanoa mitään.
Tämän ketjun lukeminen tekee hyvää.
Haluan parantua.
T: Alkoholisti.
Häpeä, ajan haaskaus ja terveys.
Päätyminen edellisissä juhlissa ensiapuun. Liukastuin jäisellä kelillä ja heräsin ensiavusta keskellä yötä ihan tillin tallin pääni lyöneenä.
Seurustelu ja avioituminen absolutistin (nykyään juo kohtuudella) kanssa. Olen viimeksi humaltunut melkein 20vuotta sitten. Olen myös ymmärtänyt, että oma aiempi tapani juoda ei ollut kovin kulturelli.
Emme ole mitenkään ehdottomia tosin alkoholin suhteen. Minua nykyään vain ei oikein kiinnosta koskaan ja puoliso taas on ns. hifistelijä.
Herkistyminen jollekin aineosalle, allergia tms. Oli kyseessä siideri, viini tai mikä vaan, siitä seuraa yleensä lyhyellä viiveellä kouristavaa, kirvelevää kipua leukaperiin molemmin puolin. Ilmeisesti sylkirauhaset reagoivat, mutta ei ole selvinnyt että mille.