Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä sai sinut lopettamaan kokonaan alkoholin juomisen?

Vierailija
09.03.2020 |

Jos siis olet lopettanut kokonaan alkoholin käytön niin mikä sai sinut lopettamaan lopullisesti ja mitä kaikkea hyvää siitä on seurannut?

Kommentit (1745)

Vierailija
981/1745 |
28.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin juovuspäissäni täysin holtiton ja loppuaikoina jouduin vaarallisiin tilanteisiin ja aloin myös olla aggressiivinen muita kohtaan. Lähiympäristössä oleville ihmisille myös tapahtui juomameiningeissä pahoja asioita. Pelkoni kasvoi, juomisesta saatu ''hyöty'' väheni samassa suhteessa. Ei voinut enää puhua bailaamisesta, pikemminkin vaaralla leikkimisestä ja itsetuhoisesta käyttäytymisestä.

Halusin elämänmuutoksen ja elämäntapamuutoksen. Sitten minulle tarjottiin mahdollisuus pyytää apua. Tilanne tuli aivan odottamatta, mutta kenties se oli kypsynyt viimeisten kuukausien kuluessa, jopa pitempääkin. Apua tuli näköpiiriin kuin ihmeen sanelemana. En oikeastaan enää uskonut että selviäisin, mutta tartuin oljenkorteen - eihän ollut mitään hävittävää.

Pääsin kuiville ja parin viikon päästä tein päätöksen, että teen oman osuuteni, teen mitä tahansa se vaatiikin, kunhan vain saan elää vapaana pakkomielteisestä juomisestani.

Elämäni muuttui. Kehoni puhdistui. Mieleni alkoi valmistautua muuttumaan, niin että uusi elämä saattoi jatkua vähemmin kivuin ja taisteluin. Pikku hiljaa aloin uskaltaa nauttia elämästä, pienistä asioista jotka toivat hyvää oloa. Pienet asiat muuttuivat suuriksi, kun aloin arvostaa niitä. 

(Long story short)

§

Vierailija
982/1745 |
04.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kokonaan lopettanut, mutta nuoruusajan biletys loppui kun se alkoi olla tylsää. Alkoholin juomisesta tuli tapa, joka ei enää ollutkaan erityisen hauskaa vaan kaikki oli jo nähty ja koettu sen osalta.  

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
983/1745 |
04.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain alkoholista aina aivan järkyttävät vatsakivut moneksi päiväksi ja seuraavan aamun masennus oli ihan kauhea niin eipä oikein kannattanut sitten jatkaa. 

Vierailija
984/1745 |
04.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin itse mistä suurin osa elämäni ongelmista johtuu..vastaus oli alkoholi.

Sen jälkeen jätin sen aineen ja tästä päätösestä on kulunut viisi vuotta.

Ongelmia on edelleen, mutta alkoholin takia en yhtään ja se on on hieno asia.

Olen ylpeä itsestäni.

Vierailija
985/1745 |
04.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekat känät 14 vuotiaana ja nyt 56v tasaista vkl-tissuttelua fiiliksen mukaan. Olin tässä joskus vuoden juomatta ihmiskoemielessä ja elämäni tylsin vuosi enkä mitään hyötyä siitä huomannut !

Vierailija
986/1745 |
04.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syöpä.

Vierailija
987/1745 |
04.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihavuusleikkaus

Vierailija
988/1745 |
04.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

se, että siitä tulee känniin....pidän kyllä konjakin, viskin  mausta, mutta en vaikutuksesta. Siksi en käytä joskus 20-ikäisenä, 50v. sitten kyllä kokeilin mutta ei, ei ollut mun juttu.

Vierailija
989/1745 |
04.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yöunet paranivat ja migreeni helpottui, kun lopetin kokonaan juomisen. Lisäksi ei kiinnosta ja humaltuminen johti kaikenlaiseen itsensänolaamiseen.

Vierailija
990/1745 |
04.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun pirtupullo siältöineen pankkojäätyi. Silloin meni pirrunnautinta syömishommiksi

Vierailija
991/1745 |
04.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikki jutut viittaa alkoholismiin. miksi sitä sanaa ei uskalleta käyttää? itse lopetin AA; n avulla. nyt jo 25 v ilman.lopetin 25 vuotiaana.siihen mennessä olin nähnyt kaiken mitä viinalla saa aikaan. hyvät ja huonot puolet. ja kun huonoja alkoi olla roppakaupalla enempi kuin hyviä, oli aika lopettaa. en tiedä kauheampaa olotilaa kuin kankkunen, varsinkin se henkinen puoli. viina vie kaiken, terveyden, rahat, omaisuuden, ihmissuhteet, puolison, mielenterveyden, itsekunnioituksen, rehellisyyden yms.eikä enää tee mieli. kaikki viina maistuu pahalta.terveisin ex-juoppo.

Vierailija
992/1745 |
04.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetin kun elämästäni poistui suurin stressitekijä (exäni). En tarvinnut enää alkoholia. Paino tippunut 25kg javerenpaine normaali. Rahaakin säästyy huomattavasti.

Vierailija
993/1745 |
04.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhemmiten, jäätävä alakulo kestää monta päivää juomisen jälkeen, vaikka ihan siististi ollut. Jos tuota ei tulisi niin törpöttelisin mielelläni edelleen.

Vierailija
994/1745 |
04.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä juon vain hyvässä ja valitussa parhaassa seurassa. Todella harvoin mutta yleensä putka tai alastomuus ovat liian kutsuvia meikämatikalle.

Vierailija
995/1745 |
04.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo pieni määrä alkoholia laukaisee migreenin. Siksi en juo enää ollenkaan alkoholijuomia.

Vierailija
996/1745 |
14.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
997/1745 |
14.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

semmoset tutut jäi pois jokka pyöri sen ympärillä jatkuvasti.

Vierailija
998/1745 |
14.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannabiksen käyttö. Sitä on kiva poltella vklona, alkoholin käytön sijaan. Rentouttaa ja aamulla ei ole krapulaa.

Vierailija
999/1745 |
14.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monta päivää kestävä krapula

Vierailija
1000/1745 |
14.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllästyin katsomaan puolisoni jokaviikonloppuista tissuttelua. Ajattelin, että enpä minäkään varmaan sen kivemmalta humalassa näytä. Joten mieheni tavallaan tappoi mun juomishalut. Ja muutkin halut hänen suhteen, by the way...