Mikä sai sinut lopettamaan kokonaan alkoholin juomisen?
Jos siis olet lopettanut kokonaan alkoholin käytön niin mikä sai sinut lopettamaan lopullisesti ja mitä kaikkea hyvää siitä on seurannut?
Kommentit (1745)
Siidereistä saa hyviä jäädykkeitä, joten enää ei tarvitse lainkaan juoda alkoholia.
Kiitos Jeesukselle kun Hän vapautti minut tupakoinnin ja alkoholin käyttö.
Heittäkää kaikki murheenne hänen kannetta- vakseen, sillä hän pitää teistä huolen. 1 Piet 5:7
Usko Jeesukseen ja se on TOTTA!
Lopetin kännäämisen, koska en halunnut riskeerata hyvää uutta ihmissuhdetta käyttäytymällä typerästi (esim. yliseksuaalisesti tai riidanhaluisesti) humalassa. Kumppanini ei myöskään juo itseään koskaan humalaan asti.
Hävetti juoda. Vain juntit kuulemma juo alkoholia. Ne joilla on surkea elämä joutuvat turvautumaan viinaan kestääkseen elämäänsä.
Alkoi ällöttämään muiden oksettava käytös esimerkiksi baareissa. mm pettämiset ja pöytiin oksentelu tai seksin tyrkyttäminen vieraille.
Nyt 7vuotta ilman.
Aiemmin join iloon ja vtutukseen, ja nollatakseni työviikon. Kun korona alkoi, alkoi suuri ahdistus myös , en uskaltanut juoda koska olin varma että korona iskee kun salama, ja sitten olen humalassa kun lapsia viedään ambulanssiin. Aloitin lenkkeilemään ahdistukseen. Tämä meni aikanaan ohi, ja aloitin laihduttamaan, eli alkoholin kaloreita en halunnut. Nyt olen kokeillut muutamaa lasillista silloin tällöin- ne vie yöunet ja seuraavan päivän on kuin isossa krapulassa. Ei ole siis enään se arvoista. En nyt absolutiksi ole alkanut, mutta ei tee mieli yhtään, joten en ole juonut yhtään. N44
Lopetin sen yhdenkin saunajuoman tai viinilasillisen, koska en tarvi edes sitä. Lisäksi mies vetää edelleen olutta/ lonkeroa/ viiniä mitä milloinkin pe ja la, siis yksin. Käy yksin saunassa ja vetää olutta lauteilla istuessaan. Ei vaan jaksa katella tuota riippuvuutta, yönsä unettomana pyörivää äijää. Hänellä verenpainelääkitys,ylipainoa, syö enimmäkseen roiskeläppiä ym mättöä, ei juo vettä kuin pakosta. ym.
En halua pilata terveyttäni ja olla juomisensa ehdollistaja. Mutta, hän juo koska ” ei ole ongelma hänelle”. Ei ymmörrä, kuinka löheisensä körsivöt.
Ensimmäisen lapsemme kohdalla join vielä alkoholia en kuitenkaan suuria määriä.Toisen lapsemme kohdalla juominen jäi yhteen lasilliseen ja sekin työpaikan joulujuhlissa.Päätin että siihen loppuu dokaaminen ja se juomattomuus on jatkunut yli 20 vuotta eikä tee edes mieli.
Kaameat kankkuset näin amatöörinä eli se oli viimeinen niitti lopetta tissuttelu 1995.
Menin katkon kautta kuntoutukseen ja sitä kautta olen saanut uuden asunnon toiselta paikkakunnalta enkä ole enää tekemisissä ns. ”kavereiden” kanssa.
Ymmärsin ettei minun tarvitse väkisin yrittää löytää sitä hyvää viiniä tai muuta alkoholijuomaa, jota ihmiset suorastaan tyrkyttävät ollessaan huolissaan siitä, että olen jäänyt jostain paitsi.
En jaksa juoda määrällisesti paljoa, eikä mikään alkoholijuoma vaan maistu hyvältä. En ymmärrä alkoholinkäytön pointtia, enkä enää jaksa satunnaisissa juhlissa tai illanistujaisissa sitä selittää.
Miksi saastuttaa kehoaan? En tarvi sitä mihinkään, ei tarvi paeta tunteita, elämää turtuneeseen tilaan.
Alkoholi ei sopinut itselleni, enkä viihdy juopuneiden seurassa. Aina menee riehumiseksi, draamailuksi, oksenteluksi, paikkoja menee rikki, ja krapulat on ihan hirveää ajanhukkaa.
Totesin parin kokeilun jälkeen psykedeelikulttuurin itselleni sopivaksi. En tule enää valitsemaan alkoholia, jos vaihtoehtona on laajentaa mieltä luonnossa, piirtäen, tai bilettäen.
Pistää miettimään esim päihepolitiikkaa uusiksi, kun hetken vertaa alkoholiördääjiä ja hippejä käytökseltään. Surullista, että luonnoliset psykedeelit ja kovan luokan heroiinit ja muut myrkyt luetaan samaan kastiin. :/
Huono nukkuminen, ikävät ajatukset, lihominen, rahan meno.
ymmärsin olevani alkoholisti, ainoa hoito siihen on olla juomatta
Sairaudet.
Diabetes ja korkea kolesteroli.
Kuoleman pelko.
Mulla on aina ollut kamalat krapulat, vaikka olisin juonut vain vähänkin. Vihasin niitä seuraavia aamuja ja päiviä.
Ja olen aika varma siitä, että en ole ollut mitenkään erityisen viihdyttävää seuraa kännissä.
Siinä jo kaksikin hyvää syytä.
Kolmas se, että siihen tuntui uppoavan turhan paljon rahaa. Ihan älyvapaata.
Nyt olen ollut täysin juomatta 10 vuotta. Hyvin on mennyt ja hyvin olen pystynyt olemaan ja elämään ilman alkoholia.
Eikä tarvi yhtenäkään aamuna herätessään pelätä, että mitähän sitä oikein on tullut tehtyä ja sanottua. Kerrankin sain kännipäissäni kuningasajatuksen, että soitan esimiehelleni kun haluan puhua hänen kanssaan jostakin ihan hölynpölyasiasta. Luojalle kiitos, hänen puhelimensa oli kiinni.
Eli montakin hyvää syytä jättää koko pirun liemi.
Ajattelin että MIKSI JOISIN !
En oo ikinä "juonut", mitä nyt yhden/ kaksi annoksen festareilla tai baarissa ,joskus lähes 20 vuotta sitten.
Se ei vaan ollu mun juttu. Enkä sitä käytä mitään muitakaan päihteitä.
Minusta on niin luonnotonta olla jonkun aineen vaikutuksen alaisena 😳🙄, koska silloinhan mä en olekaan oma itseni, vaan täysin eri persoona.
Joten, mä lopetin tuonkin pari siideriä per/ bileet, vuonna 2003...
Pidän hauskaa ystävien kanssa ( heistä muutama ei käytä alkoholia, muutamat käyttää), käyn juhlissa jne...ei mitään eroo muiden ihmisten elämään, paitsi tuo juomattomuus. Hauskanpito kuuluu elämääni 😆 🤸💃