Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä sai sinut lopettamaan kokonaan alkoholin juomisen?

Vierailija
09.03.2020 |

Jos siis olet lopettanut kokonaan alkoholin käytön niin mikä sai sinut lopettamaan lopullisesti ja mitä kaikkea hyvää siitä on seurannut?

Kommentit (1745)

Vierailija
221/1745 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on vapaapäivänä muutakin tekemistä, kuin maata raatona sängynpohjalla. Pari lasi viiniä on ihan fine ja riittää. Krapuloista tulee ahdistus ja pelkotiloja, joten nou thanks.

Vierailija
222/1745 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuli 6 delirium Tremensiä 12 katko reissua 1 viinakramppi monia sairaalareissuja kerran meinas henki lähteä mut tehohoito pelasti.

Totesin että olis jo aika lopettaa. Nyt alta nelikymppisenä huippukunnossa ja elämä maistuu. On töitä ja harrastuksia. Kuoleman pirteiltakin voi nousta.

Toisaalta valinta oli oma.  -Alkoholi ja muut ainetapaukset kuormittavat julk. terv. huoltoamme eniten.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/1745 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En koskaan oikein aloittanutkaan alkoholin juomista. Voin ottaa yhden juoman ja siihen yteen annokseen se sitten jää, en ole ikinä juonut itseni humalaan. Syy tähän löytyy isäni kännikäyttäytymisestä ja myöhemmin kavereiden känneistä. En tajunnut koskaan mitä hienoa siinä on että juo päänsä niin sekaisin ettei tiedä mitä tekee, sammumiset, oksentelu ja väkivalta, EI KIITOS. Vältän olemasta sellaisten seurassa.

Vierailija
224/1745 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole vielä ihan lopettamispisteessä, mutta semmonen tunne alkaa olla, että vois heittää pois. Juominen on jo vähentynytkin. Tosin mikään kova juomari en ole ikinä ollutkaan. Krapulapäivät vaan on tällä iällä (45v) syvältä ja kestää monta päivää toipua. Yöunet kärsii. On aina sellainen tunne, että miksi hitossa jeppe juo? Mitä siitä juomisesta saa? Eli ei taida olla kaukana se hetki, kun pistän korkin kiinni.

Ihan kuin minun kirjoittamani. Pistin korkin lopullisesti kiinni 47 vuotiaana. Mitään en menettänyt. 

Vierailija
225/1745 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heräsin festaritytön päältä kännissä. Kalu oli yhä sen anaalissa ja paska alkoi haisemaan. Tyttö oli kai jotain 16 ehkä.

M50

Vierailija
226/1745 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suku täynnä alkoholisteja. Ei kiitos, en kaipaa samaa kohtaloa.

Vierailija
227/1745 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ei muista mistään mitään ja monta päivää oli matkoilla. Joku toinen oli kännissä kengissäni. Se joku toinen muistaa ja minä en. Se että välillä minuus palasi ja muistaa kuvia tai lyhyitä videoita yhden persoonan näkökulmasta. Sitten minuus katoaa taas jonnekin lomalle. Olin lomalla jossain. Pelkässä pimeydessä. Minut oli sysätty syrjään minuudesta. Otin lomaa itsestäni.

Näen vierelläni nilkat, kuuluu kikattelua. Näen edessäni perseen. Suussa on karvoja ja jotain vessapaperin suikaleita. Perse haisee. Taisin panna. Kondomi oli jäänyt paikalleen. Huomasin kun kusen paine lennätti sen tiehensä ja ryöppysi kaikkialle. Kävelin stereoille ja yritin sammuttaa jumputusta, mutta tekno olikin verenpaineeni.

Hajumuistissa on perse, perse haisee huulillani ja muistissani, kun avaan krapulamuistin tänä päivänäkin, se haisee. Eihän se lähtenyt saippuallakaan. 3011 N on täynnä tuntemattomien numeroita. Numero löytyy huulipunalla peilikaapista. En soita kenellekään niistä.

Tunnen häpeää vaikken muista, koska joku toinen oli kengissäni ja olin lomalla minuudestani. Hän piti hauskaa ja jätti häpeän kämpälleni.

Kaverit kertoo mitä tein ja miten sammalsin erilaisella äänellä ja eriskummallisella tyylillä pitkin kaupunkia. Olin lomalla ne päivät, joku muu mies oli kengissäni.

Kukaan ei nähnyt kun olin pois ja kukaan ei huomannut toista miestä kengissäni :(

Vierailija
228/1745 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iteki 45 ja nyt vaan riittää se hihhulointi ja pirkkapierut.

Vierailija
229/1745 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nousuhumala ei antanut enää samoja fiiliksiä. Juomista seuraavana päivänä masentunut olo.

Tajusin, ettei juominen anna minulle enää mitään.

Vierailija
230/1745 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Makaan sängyssä, en jaksa nousta. Oon juonu parin viikon ajan n. joka toinen päivä. Pelottaa tilin saldo, kämppä siivoton. Oksettaa ajatus eilisestä pizzasta, tekis mieli kotiruokaa. En jaksa siivota, käydä kaupassa. Krapula oli eilen mutta nyt en vaan saa vieläkään itestäni irti mitään. Suihkuun en oo vielä päässy, röökillä vaan ravannu. Itkettää mut en jaksa itkeä. Haluisin muuttaa mun elämää mutten tiiä jaksanko, pystynkö. En juo jatkuvasti näin, mut nyt taas lähti lapasesta. Vit...taa paljon on palanu rahaa, laskut maksamatta. Pitäs taas ryhdistäytyä mut mistä alottas, on niin voimaton olo. Piti pitää tipaton... Ei ole paljon muistikuvia loppuilloista. Ehkä hyvä muuten hävettäs vielä enemmän.

Vierailija
231/1745 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vaan maistu.

Vierailija
232/1745 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Makaan sängyssä, en jaksa nousta. Oon juonu parin viikon ajan n. joka toinen päivä. Pelottaa tilin saldo, kämppä siivoton. Oksettaa ajatus eilisestä pizzasta, tekis mieli kotiruokaa. En jaksa siivota, käydä kaupassa. Krapula oli eilen mutta nyt en vaan saa vieläkään itestäni irti mitään. Suihkuun en oo vielä päässy, röökillä vaan ravannu. Itkettää mut en jaksa itkeä. Haluisin muuttaa mun elämää mutten tiiä jaksanko, pystynkö. En juo jatkuvasti näin, mut nyt taas lähti lapasesta. Vit...taa paljon on palanu rahaa, laskut maksamatta. Pitäs taas ryhdistäytyä mut mistä alottas, on niin voimaton olo. Piti pitää tipaton... Ei ole paljon muistikuvia loppuilloista. Ehkä hyvä muuten hävettäs vielä enemmän.

Mulla oli erilaisia uskomuksia juomisen suhteen. Suurin niistä oli että tarvitsen alkoholia enkä edes pysty lopettamaan.

Vierailija
233/1745 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muutos kannattaa kirjoitti:

Siirryin muihin päihteisiin. Tulee halvemmaksi, eikä tule krapuloita.

Mulla samaa mutta olosuhteiden pakosta meni uudestaan juomiseen. Ihan sairasta että vähemmän haitallinen on laitonta.

Taas tuota narkkareiden pa**apuhetta. 

Todistettu on ,että kaikki huumeet ovat alkoholia vaarallisempia

Haitoilla kanna oli taulukossa lähinnä kakkosta. Kun taas holi oli lähinnä nelosta. Numero 5 oli suurin luku haitoista. Thl poisti oman vertailun kun eräs kansalaisaloite meni eduskuntaan. Sano ihan mitä tahansa mutta faktoille et voi mitään. Heh, heh jos jokin muu aine olisi yhteydessä väkivaltaan kuten alkoholi on niin sehän olisi erityisen vaarallista ainetta. Väkivallasta 8/10 tehdään humalassa, tilasto.

Mikä ihmeen kanna ja holi?

Vierailija
234/1745 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytin viikottain viiniä uskottellen itselleni että mukamas vain ruokajuomana, vaikka tiesin nauttivani siitä alkoholin tuomasta vaikutuksesta. Viiniä saattoi mennä jopa kaksi pulloa viikossa, eli sata pulloa vuodessa!

Työterveystarkastuksessa selvisi että maksa-arvot ovat koholla ja siinä vaiheessa päätin katsoa totuutta silmiin. Nykyään ruokajuomana toimii rehellisesti vesi ja se jos joku onkin paras ja maultaan puhtain ruokajuoma.

Vierailija
235/1745 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parin päivän jälkeen tulee vuosi täyteen ilman alkoholia. En ole tehnyt mitään tietoista päätöstä, enkä varmaan ole loppuelämää ilman. Näin vaan kävi.

En oikeastaan tykkää muun alkoholin kuin punaviinin mausta. Joskus join satunnaisesti siiderin tai lonkeron, mutta tajusin että limu maistuu paljon paremmalta. Viiniä on mennyt lähinnä kavereiden kanssa iltaa istuessa, mutta tiedän että sellainen on ihan yhtä kivaa ilman viiniäkin. Baarissa en tykkää käydä ja humalassa olo on inhottavaa. Jo sellainen pieni nousuhiprakka on musta väsyttävä ja ankea tunne.

Nuorena tuli kyllä kipattua, mutta näin 45-vuotiaana ei enää houkuttele. Krapulaa ei ole ollut vuosiin, kun määrät on olleet niin pieniä.

Vierailija
236/1745 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin 30 kertaa tuli poliisi ja vei juoppoputkaan.Alkoholia juotuani lähes aina jouduin vaikeuksiin.

Sattui asioita joita selviteltiin oikeudessa.Muutama tuomiokin tuli.3 kertaa vankilatuomio.

Sitten aloin tajuta ettei alkoholi sovi minulle.Hakeuduin hoitoon.Löysin elämälle uuden suunnan kun tulin uskoon.Raitista elämää yli 30 vuotta nyt jo.

Vierailija
237/1745 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetin em. monesta syystä, mutta varauksella jos kutsutaan niin osallistutaan. Onneksi niin todella harvoin. Niin turhaa hommaa pilata päiviä.

Vierailija
238/1745 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

C-hepatiitti, en enää halunnut rasittaa maksaa enempää.

Sitten huomasin, etten oikeastaan tarvitse siitä mihinkään.

Vierailija
239/1745 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mikään. Neljäs olut menee jo tältä päivältä

Vierailija
240/1745 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

-Kapanteri.- kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuli 6 delirium Tremensiä 12 katko reissua 1 viinakramppi monia sairaalareissuja kerran meinas henki lähteä mut tehohoito pelasti.

Totesin että olis jo aika lopettaa. Nyt alta nelikymppisenä huippukunnossa ja elämä maistuu. On töitä ja harrastuksia. Kuoleman pirteiltakin voi nousta.

Toisaalta valinta oli oma.  -Alkoholi ja muut ainetapaukset kuormittavat julk. terv. huoltoamme eniten.

Juuri tämä yhteiskunnan julkisen terveydenhuollon turha rasittaminen aiheutti minun päätökseni siirtyä höpöheinän käyttäjäksi. Sen jälkeen en ole sairastunut mihinkään tautiin. On se ihmeellinen yrtti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi seitsemän