Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kympin tyttö siivoojana

Vierailija
09.03.2020 |

https://www.iltalehti.fi/tyoelama/a/1ec026c3-3711-4806-ac4b-91b6e792cbd3

Kympin tyttö Iida ei edes halua yliopistoon, vaan on tyytyväinen siivoojana. Minusta tuo on tosi ihailtavaa, vaikka en ymmärrä häntä ollenkaan. Miten joku voi olla tyytyväinen tuollaiseen työhön?

Kommentit (255)

Vierailija
221/255 |
09.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen vain kiitettävän tyttö lukiosta ja tällä hetkellä mäkissä töissä. Ei huvita kouluttautua lisää kun nykyinen palkka on n. 1800€ ja tulot tippuisi helvetisti jos menee opiskelemaan. Saan aamu ja päivävuoroja eikä tarvitse kotona miettiä töitä yhtään. Eikä mikään ala motivoi. Hoitoala kiinnosti, mutta en opiskele sinne kun on kuulemma täyttä sontaa.

Oletko veljeni tyttö ? Nimmarit AS ?

4 L ylioppilas, mäkissä töissä.

Meni jo lukiossa töihin, oli välivuoden töissä, opiskeli AMK.n ja edelleen mäkissä töissä.

Tekee vain päivävuoroa ja osti asunnon. Sanoo pärjää hyvin.

Vierailija
222/255 |
09.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen yhden "kympin pojan" joka peruskoulun jälkeen meni amikseen autonasentajalinjalle. Nyt hän on lähes kolmekymppinen, pyörittää omaa firmaa ja on kaikin puolin tyytyväinen elämäänsä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/255 |
09.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen siivonnut jonkin verran lukion jälkeen ja olin myös koulutuksessa jonkin aikaa ja suoritin laitoshuoltajan tutkintoa. En tosin valmiiksi asti. Minä tosin kuulun niihin joilla lukio ei mennyt mitenkään kovin hyvin parin aineen osalta ja opiskelemaan pääsy on ollutkin vaikeaa. Pitää silti sanoa, että itse pidän tämän jutun nuoren ajatuksia alasta liiankin myönteisiä ja monessa työpaikassa on huono olla töissä ja kova kiire. Monille tulee myös myöhemmin monenlaista vammaa ja sairautta juuri työn raskaudestakin johtuen. Ainakin ne siivoojat, joita itse tunnen ovat vanhempana olleet todellakin vaikeuksissa, että kestävätkö eläkeikään asti ja paljon sairauslomia. Joku työpaikka saattaa myös olla muuten mukava, mutta samalla hyvin raskas fyysisesti. Toisessa paikassa taas voi päästä helpommalla, mutta muuten huono henki ihmisten kesken. Siivooja saa myös harvoin hyvää palautetta ja itsekin olen kokenut sen, että kyllä sitten huudetaan jos kerrankin mokaat jotenkin. Siinä mielessä en voi suositella alaa ja jotenkin ihmettelen sitä, että joku jolla olisi mahdollista vielä kokeilla eri juttuja ja opiskella niin, että miksi hän jää alalle. Niitä töitä kyllä saa sitten tulevaisuudessa tehdä niin miksi ei kokeilisi jotain muutakin.

Minusta siivoustyö on silti ihan mukavaa työtä ja aika itsenäistä ja hyvässä paikassa ihan kiva olla töissä. En silti varmaan itsekään jaksaisi loputtomiin ja minulla esim jo nyt selän kanssa ongelmaa ja olen aika nuori. Onhan hoitoalakin silti raskasta ja esim äitini ei meinaa fyysisesti tai edes henkisesti aina sitä jaksaa ja vielä on vuosia jäljellä. Itselle taas puutarhala on ollut aina sellainen mikä kiinnostaa, mutta siinäkin niin paljon huonoja puolia joten en ole kuitenkaan hakenut sinne opiskelemaan. Niin pieni palkka, aika raskas fyysinen työ, vähän työpaikkoja, kausityö monesti jne. 

Vierailija
224/255 |
09.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kympin tyttö on fiksu, eikä hyppää oravanpyörään.

No miksi laitoshuoltajana olo ei ole oravanpyörää? Ihan samalla tavalla siinäkin joutuu pomppimaan työnantajan tahdon mukaisesti eikä siitä saa edes mitään hyvää palkkaa.

Hyvä palkka on toissijaista, työn mielekkyys on tärkeintä. Jos luit artikkelin, niin tuo nainen nauttii työstään.

Vierailija
225/255 |
09.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moni fiksu ihminen pystyy paremmin hyödyntämään lahjojaan työelämän ulkopuolella. Työyhteisöissä ei yleensä katsota hyvällä nohevia ja näkemyksellisiä ihmisiä, vaan heidät leimataan hankaliksi ja oudoksi tyypeiksi. Voin vain kuvitella, millaista tällaisella kympin tytöllä olisi esimerkiksi hoitoalan työyhteisössä, jossa naisen pitää olla mahdollisimman stereotyyppinen juorukello, jotta tulee hyväksytyksi porukkaan. Sitä paitsi siivojia tarvitaan aina ja se työ, jos mikä, on elintärkeää yhteiskunnan toimivuuden kannalta. Kympin tytöt ja pojat ymmärtävät tämänkin faktan paremmin kuin heitä dissaavat räksyttäjät.

Vai että hoitoalalla jokaisen naisen pitää olla stereotyyppinen juorukello, jotta tulee hyväksytyksi työyhteisöön? En ole itse hoitoalalla, mutta tunnen ihmisiä jotka ovat eikä heitä voi mitenkään luonnehtia ”stereotyyppisiksi juorukelloiksi”.

Vierailija
226/255 |
09.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä teen vapaaehtoisesti siivoojan töitä 2 päivää viikossa. Lopun aikaa olen töissä tilintarkastustoimistossa. Kun siivoaa hallia, voi ladata akkuja rauhassa.

Kyselevät aina haluaisinko 5-päiväisen työviikon. En halua. Työ on muuttunut huonompaan suuntaan. Ennen sai tehdä tilintarkastuksen rauhassa. Nyt ei saa, vaan homma on raivostuttavaa multitaskaamista jossa lähetellään viestejä ees taas, kirjaudutaan noutamaan sitä ja valtuuttamaan tätä, haetaan palvelusta A jotain ja palvelusta B jotain muuta palveluun C.

Minua vtuttaa se stanan multitaskaus ja se että jokainen työ on - kiitos automatisaation - juuri sitä.

Jos nykyinen kehitys jatkuu, voisin harkita täysipäiväistä siivoojan uraa.

Vierailija
227/255 |
09.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikähän siinä on, että juuri naisten huonosti palkattujen hanttihommien valintaa ihannoidaan? Missä hehkutetaan sitä, että mies haluaa olla varastomies minimipalkalla? Miksi naisia aina patistetaan tuollaisiin paskaduuneihin ja kannustetaan kunnianhimottomuuteen?

Ei tietenkään joku varastomies voi tulla julkisuuteen, kun sitä ammattia ei ole enää 20v ollut, ei edes tehtaissa, vaan toimitukset tapahtuvat tilausten mukaan.

Ja jos puhutaan muusta ammatista, harvalla miehellä riittää rohkeutta tulla julkisuuteen vai mitäisikö äidin tai kumppanin avustaa näitä ressukkamiehiä, jotta pääsivät juökisuuteen, jos omat avut ei riitä.

Ei tuo kympintyttö ole työssään ainutlaatuinen siivoojan ammatissa, vaan rahaa ja materiaa tärkeämpää on työssä viihtymisessä on lähes kaikilla käsityöläisillä, taiteen tekijöillä, maanviljelijöillä, omaishoitajilla, puutarhurilla jne. Suomessa on valtava määrä käsityöläisiä ja taiteen tekijöitä, jotka eivät edes uskalla edes uneksia 10-12€ tuntipalkasta, vaikka taustalla akateeminen koulutus.

Vierailija
228/255 |
09.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siivoojan työ on ihan oikea työ. Ja voi olla kivaakin. Monikohan noista alentuvasti suhtautuvista kommentoijista on itse missään töissä ikinä ollutkaan?

15 v lähtien töissä opiskelun ohessa aluksi . Valmistuttua kokopäiväisesti. Alussa myös joutui nouta raskaita pskahommia tekemään ja se oli hyvä. Oli motivaatiota hakeutua mielenkiintoisemmalle alalle. Mikäs siinä jos työn parasta antia on se, että sitä voi tehdä aivot narikassa. Meikäläinen kyllästyi siihen äkkiä. Minulla ei ole mitään aivojen käyttämistä vastaan. Siitähän palkkanikin saan.

Minulle siivoojan työn parhaita puolia on, että ehdin kuunnella yli 100 äänikirjaa vuodessa. Kuuntelen fiiliksen mukaan sekä tieto- että kaunokirjallisuutta. Töitä ei siis ole pakko tehdä totaalisen aivot narikassa. Työ tavallaan mahdollistaa minulle aikaavievän harrastuksen. Joissain paikoissa tosin kuulokkeet voivat olla kiellettyjä, mikä kyllä kielii melkoisesta työnjohdon pikkusieluisuudesta.[/

Meillä työnjohto sallisi kuuntelun, mutta asiakkaat ei, vaikka itse istuvat toimistolla kuulokkeet korvilla. 😐

Niin no, eihän tuollaista sääntöä tarvitse noudattaa. Harva niitä kuulokkeita näkee varsinkaan nappikuulokkeita. Lähinnä samalainen sääntö kuin että työtä pitää tehdä selvinpäin.

Ei kukaa tule puhalluttamaan että onko ruokkiksella mennyt pullo vai kaksi olutta.

Muutenkin palkka on niin surkea että ei ketään kiinnosta.

Kun palkkataso nousee niin myös vaatimukset nousee. Silloin voidaan jo olla kiinnostuneita siitä että onko aamulla krapula vai ei.

Vierailija
229/255 |
09.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää ikinä aliarvioiko siivoojan työtä. Työ on fyysisesti kuin henkisestikin rankkaa ja vielä se että mitoitukset ovat tiukkoja. Moni pitää sitä tylsänä, mutta ei aina pelkästään sitä vaan se että kokoajan on kiire ja päivittäiset hommat pitää saada tehtyä vaikka työalue on laaja. Siihen ei kuulu vain pintojen pyyhintä vaan myös lattiakaivojen, ikkunoiden ja vaikeastisiivottavien kohteiden pesu. Vessoja kun siivoaa voi olla edessä taas pissainen lattia joka täytyy kuurata uudestaan ja uudestaan. Ei hienohelmojen tai lyhythermoisten hommaa.

Vierailija
230/255 |
09.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toisin kuin jotkut luulevat, siivoojan työ ei ole aivan yksinkertaista hommaa. Pitää tietää pesuaineista ja kaikenlaisista muista asioista jotain. Lisäksi kiire pilaa työn. Ei kuka tahansa kylmiltään osaisi siivota oikein ja huoltaa siivousvälineitä.

Kaikki on suhteellista. Pesuainetietämys ei kovin montaa opistopistettä yliopistossa vastaisi!

Vierailija
231/255 |
09.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin? Mitäs outoa tuossa on? Nykyään monet maisterit ja jopa osa tohtoreistakin päätyy töihin siivoojiksi, kaupan kassalle, Mäkkärin tiskille jne.

Vierailija
232/255 |
09.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on aina ollut työhaastattelussa sellainen pravuuri, että jos nappikuulottimia ei saa pitää työtä tehdessä ja tupakkaa ei saa polttaa, niin saa joku muu ottaa työn mun puolesta.

Kuuntelu samaan aikaan kun siivoilee tai polttaa röökiä, ei häiritse työnlaatua mitenkään.

Ei häirinnyt 2o vuotta sitten ja ei nytkään.

Sen verran matalista palkoista puhutaan että neuvotteluvaraa löytyy näissä kahdessa asiassa. Itsellä ei pää kestäisi tehdä yksitoikkoista hommaa jos en voi kuunnella samalla jotain järkevää.

Vierailija
233/255 |
09.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnioitan ja kumarran,vaikka takana epäilenkin olevan uskonnollisen vakaumuksen. Eipä juokse blogien ja Vuittonien perässä.

Vierailija
234/255 |
09.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toisin kuin jotkut luulevat, siivoojan työ ei ole aivan yksinkertaista hommaa. Pitää tietää pesuaineista ja kaikenlaisista muista asioista jotain. Lisäksi kiire pilaa työn. Ei kuka tahansa kylmiltään osaisi siivota oikein ja huoltaa siivousvälineitä.

Tämä. Monet luulevat siivoojan heiluttavan moppia, mutta eihän se näin ole ja siivouksen lisäksi on tunnettava tarkkaan eri materiaalit ja työ on jatkuvaa opiskelua, kun uutuuksia tulee koko ajan lisää.

Ainakin meillä ollaan tarkkoja siivoojan valinnassa, kun olen töissä rakennusliikkeessä ja jos siivooja on ammattitaidoton, eikä tunne materiaaleja, hän voi tehdä satojen tuhansien eurojen vahingon esim. krs-talon loppusiivouksessa.

En pidä yhtään hullumpana tuon "kympin tytön" ammatinvalintaa, kun työ vaatii ammattitaitoa ja osaamista enemmän kuin joku paperin pyörittäjä toimistossa. Ja hyvistä siivoojista kilpaillaan.

Höpöhöpö. Mekin ollaan jääkiekkojoukkueen talkootyönä tehty rakennussiivousta. Kolmen minuutin perehdytykseltä. Tästä hinkkaat nämä puhtaaksi, tossa on pesuaineet.

Minua kehuttiin todella hyväksi siivoojaksi mutta palkankorostusta ei tippunut. Harmiteltiin kovasti kun lähdin, kuulemma menettivät parhaan siivoojan. Mutta antoivat mieluummin mennä kuin maksoivat lisää. Eli ei minusta ainakaan kilpailtu yhtään. Nyt "pyöritän papereita" melkein tonnin paremmalla palkalla.

todennäköisesti olit vain kiltti joka suostui kaikkeen ja joustit helvetisti.

Kenties harmittelivat että olisi voinut ehkä antaa euron tai kaksi enemmän tuntipalkkaa, mutta arvomaailmaan ei heillä sovi että työntekijä saisi mitään hyötyä. Enemmän itselle ja reilusti vähemmän muille.

Siivoustyö on hauskinta krapulassa ja pienissä päissä. Selvinpäin en kestäisi moista.

Kiltti en ole tippaakaan. Joustin, kyllä. Suostuin kaikkeen, kyllä. Tein hommat ennätysajassa, kyllä. Sain jatkuvasti reklamoivat asiakkaat lopettamaan valituksen. Ei siinä ole mitään "vain", olin hyvä työntekijä. Ja olin sitä siksi, että voisin pyytää lisää palkkaa. 20 sentin korostusta tuntipalkkaan olisi kuulemma EHKÄ voinut joskus miettiä.

Siivousala on tuollainen. Lisää palkkaa ei kannata antaa kenellekään, koska kuka vain voi tehdä sitä työtä eikä työn jäljellä ole juuri väliä. Siivoustyö on niin halpaa, että kaikki odottavat huonoa jälkeä.

Eli olit kiltti.

Suostuit todennäköisesti yllätysvuoroihin ja ylitöihinkin, vaikka oli muuta menoa sovittu.

Muistan nuorena kuinka itku kurkussa jätin kalliin hammaslääkärivuoron äkillisten ylitöiden takia ja yksi leffakin meni ohi (oharit treffeistä sen 9e takia). Kallis lasku tuli maksettavaksi.

Eipä se 9e ylityötunti korvannut 12e leffalipun hintaa puhumattakaan hammaslääkäristä mitä en kerinnyt perua ajoissa...

Sitten vielä huudettiin toisina päivinä että en ole tarpeeksi nopea jne.

Itse en pidä juuri tuon takia siivoustyöstä. Työnjäljellä ei ole väliä. Kamalaa hutilointia ja tuntuu kuin kusettaisin itseäni ja muita. Sitten se miten meitä kohdellaan. Se on ala-arvoista.

En ylipäätään enää pidä työelämästä, kun tuntuisi että meitä kilttejä ei kohdella ihmisinä.

Vierailija
235/255 |
09.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä. Monet luulevat siivoojan heiluttavan moppia, mutta eihän se näin ole ja siivouksen lisäksi on tunnettava tarkkaan eri materiaalit ja työ on jatkuvaa opiskelua, kun uutuuksia tulee koko ajan lisää.

Ainakin meillä ollaan tarkkoja siivoojan valinnassa, kun olen töissä rakennusliikkeessä ja jos siivooja on ammattitaidoton, eikä tunne materiaaleja, hän voi tehdä satojen tuhansien eurojen vahingon esim. krs-talon loppusiivouksessa.

En pidä yhtään hullumpana tuon "kympin tytön" ammatinvalintaa, kun työ vaatii ammattitaitoa ja osaamista enemmän kuin joku paperin pyörittäjä toimistossa. Ja hyvistä siivoojista kilpaillaan.

Höpöhöpö. Mekin ollaan jääkiekkojoukkueen talkootyönä tehty rakennussiivousta. Kolmen minuutin perehdytykseltä. Tästä hinkkaat nämä puhtaaksi, tossa on pesuaineet.

Minua kehuttiin todella hyväksi siivoojaksi mutta palkankorostusta ei tippunut. Harmiteltiin kovasti kun lähdin, kuulemma menettivät parhaan siivoojan. Mutta antoivat mieluummin mennä kuin maksoivat lisää. Eli ei minusta ainakaan kilpailtu yhtään. Nyt "pyöritän papereita" melkein tonnin paremmalla palkalla.

todennäköisesti olit vain kiltti joka suostui kaikkeen ja joustit helvetisti.

Kenties harmittelivat että olisi voinut ehkä antaa euron tai kaksi enemmän tuntipalkkaa, mutta arvomaailmaan ei heillä sovi että työntekijä saisi mitään hyötyä. Enemmän itselle ja reilusti vähemmän muille.

Siivoustyö on hauskinta krapulassa ja pienissä päissä. Selvinpäin en kestäisi moista.

Kiltti en ole tippaakaan. Joustin, kyllä. Suostuin kaikkeen, kyllä. Tein hommat ennätysajassa, kyllä. Sain jatkuvasti reklamoivat asiakkaat lopettamaan valituksen. Ei siinä ole mitään "vain", olin hyvä työntekijä. Ja olin sitä siksi, että voisin pyytää lisää palkkaa. 20 sentin korostusta tuntipalkkaan olisi kuulemma EHKÄ voinut joskus miettiä.

Siivousala on tuollainen. Lisää palkkaa ei kannata antaa kenellekään, koska kuka vain voi tehdä sitä työtä eikä työn jäljellä ole juuri väliä. Siivoustyö on niin halpaa, että kaikki odottavat huonoa jälkeä.

Eli olit kiltti.

Suostuit todennäköisesti yllätysvuoroihin ja ylitöihinkin, vaikka oli muuta menoa sovittu.

Muistan nuorena kuinka itku kurkussa jätin kalliin hammaslääkärivuoron äkillisten ylitöiden takia ja yksi leffakin meni ohi (oharit treffeistä sen 9e takia). Kallis lasku tuli maksettavaksi.

Eipä se 9e ylityötunti korvannut 12e leffalipun hintaa puhumattakaan hammaslääkäristä mitä en kerinnyt perua ajoissa...

Sitten vielä huudettiin toisina päivinä että en ole tarpeeksi nopea jne.

Itse en pidä juuri tuon takia siivoustyöstä. Työnjäljellä ei ole väliä. Kamalaa hutilointia ja tuntuu kuin kusettaisin itseäni ja muita. Sitten se miten meitä kohdellaan. Se on ala-arvoista.

En ylipäätään enää pidä työelämästä, kun tuntuisi että meitä kilttejä ei kohdella ihmisinä.

Jep, olit liian kiltti. Tässä jommassa tarvitaan paksua nahkaa: Kiltit lapset eivät pyydä mitään, kiltit lapset eivät saa mitään. Kun on riittävän hyvä ja riittävän vähän ärsyttävä, ei tarvitse olla kiltti, jolloin homma on jo ihan kannattavaa eikä raskasta (ei tuplavuoroja, ei ylitöitä tms kökköä). T: 70% työaika+38 pv lomaa.

Vierailija
236/255 |
09.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän tuo idealismi muutamassa vuodessa karise. Kylmä totuus on, että opiskelemalla pääsee helpompaan, mielekkäämpään ja paremmin palkattuun työhön. Välttämättä sinne yliopistoon ei tarvitse mennä, mutta joku "kunnon ammatti" kannattaa olla. Vaikka se sitten olisikin jotain käsillä tehtävää työtä.

Kyllä tuo tyttö on se, jolla on kunnon ammatti esim. minuun verrattuna. 7 vuotta kulutin yliopistossa, mutta minulla ei ole mitään konkreettisia taitoja. Pyörittelen numeroita ruudun äärellä eikä palkkaakaan päätä huimaa. Jotain muutosta tarvisi, mutten tiedä mitä ja missä. Samaa turhuutta tämä kaikki on, siivoaminen ja korkeakoulutus.

Lahjaton vetelys on lahjaton vetelys. Niin se vaan menee. Kellä muka valmistuminen kestää seitsemän vuotta?

Tunnetko itsesi lahjakkaaksi kun pääsit täällä anonyymisti haukkumaan toisia lahjattomiksi? 

Vierailija
237/255 |
09.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi ihme,. Ihanko joutuu pesuaineiden käyttöohjeet lukemaan?

Voi ihme, kyllä se siivoojan/laitoshuoltajan työ vaatii muutakin kuin pesuaineiden käyttöohjeiden lukemisen.

On kyllä tosi sääli, että ihmiset kuvittelevat siivoustyön olevan vain just jotain pölyjen pyyhintää ja vessan pesua. Kun vain saisi iskostettua ihmisten mieliin sen, että yksikään toimisto tai sairaala ei pystyisi toimimaan, jos siivoustyön ammattilaisia ei olisi olemassa.

Kyllä kaikki tietävät miksi siivoojia tarvitaan. Ei se työ silti ole vaikeaa, se on vain raskasta.

Eihän mikään työ ole vaikeaa, jos se osaa.

Uskallan väittää, että suurin osa ihmisistä ei osaisi siivota esimerkiksi sitä sairaalaa aseptisesti oikeassa järjestyksessä ja niin, että mikrobit oikeasti kuolevat.

Pätee se kyllä siihen yleisen vessan siivoukseenkin.

Silti sinne sairaalaankin otetaan töihin ilman aiempaa kokemusta tai siivousalan koulutusta. Se oikeaoppinen siivous kun kuitenkin voidaan melko vikkelästi opettaa.

Vierailija
238/255 |
09.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole pakko, jos ei halua. On niitä kympin tyttöjä ja poikia pitkäaikaistyöttöminäkin suuret joukot, mutta ei heistä lehtijuttuja kirjoiteta.

Koska ne eivät ole kauniita, arvaan mä.

Vierailija
239/255 |
10.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikähän siinä on, että juuri naisten huonosti palkattujen hanttihommien valintaa ihannoidaan? Missä hehkutetaan sitä, että mies haluaa olla varastomies minimipalkalla? Miksi naisia aina patistetaan tuollaisiin paskaduuneihin ja kannustetaan kunnianhimottomuuteen?

Ei tietenkään joku varastomies voi tulla julkisuuteen, kun sitä ammattia ei ole enää 20v ollut, ei edes tehtaissa, vaan toimitukset tapahtuvat tilausten mukaan.

What? Tuossahan noita pyörii Onnisen varaston pihalla tälläkin hetkellä.

Vierailija
240/255 |
10.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä yleisarvosana laudatur lukiosta, matematiikasta ja ruotsista. Kuitenkin tein duunarin hommia koko työelämäni, kunnes fysiikka ei enää kestänyt. Olen siivonnut myös työkseni ja tykännyt työstä, voisin siivota vieläkin, jos jalat eivät olisi rikki. Olen tyytyväinen valintaani, ymmärrän hyvin kympin tyttöä valinnasta. Kaikkien koulussa menestyneitten psyyke ei ole tehty vaativimpiin ammatteihin. Kuulin asiasta ammatinvalintapsykologeilta, kun muutaman kerran testasin itseäni koulutusta varten.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi kuusi