Voisiko joku selittää miksi naisille ei käy, että miehellä olisi joskus oma lomamatka, esim. kaverien kanssa Thaimaassa?
Miksi se on palstan naisille punainen vaate, aihe josta jopa raivostutaan, häpäistään miehiä ja ollaan sitä mieltä että lukot vaan vaihtoon ja äijän kamat kadulle.
Miksi ihmeessä aikuisella, perheelliselläkin miehellä, ei saisi olla omia hetkiä ja reissuja erillään perheestä?
Tässä ainakin yksi esimerkki tavallisesta perheellisestä miehestä joka menee kaverien kanssa Thaikkuun tai Kanarialle jos niin alkaa huvittamaan ja asiat saa hyvin soviteltua. Lapsia, talo ja työtä on sekä normaali vaimo joka ei estä elämistä.
Kommentit (108)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ensinkään perheellinen mies ei tarvitse kavereita. Hänellä on vaimo ja lapset. Toisekseen millainen ihminen haluaa hukata vapaa-aikaansa vieraisiin ihmisiin sen sijaan, että viettää aikansa perheensä kanssa? Täysin epäkelpo kumppaniksi ja isäksi. Pysy sinkkuna ja vapaasti voit elää idioottimaista teinielämää kenenkään estämättä. Hanki perhe niin olet vastuussa perheestäsi. Yksinkertaista vai mitä?
Mutta perheellinen nainen kyllä tarvitsee? :D
Kyllä aikuiset ihmiset tarvitsevat myös ystäviä ja jotain muitakin sosiaalisia kontakteja, kuin oma kumppani ja lapset.
Aikuinen ihminen ei tarvitse kavereita, ei mies eikä nainen. Jos olet kykenemätön sitoutuneeseen parisuhteeseen niin pysy sinkkuna.
Jos sinulla itselläsi ei ole jostain syystä ystäviä tai kavereita, niin älä pura katkeruuttasi muihin. Helppo se on selittää, ettei tarvitse, jos/kun niitä ei ole.
Tuo on kovin teinix asenne. Parisuhde, perhe ja suku menee aina kavereiden ja ystävien edelle aikuisilla ihmisillä. Tämä toki ei tarkoita sitä, etteikö niitä kavereita ja ystäviä olisi.
Vain sellainen parisuhde ja perhe menee kaverien edelleen joka ymmärtää, että kaverit ovat erittäin tärkeitä ja on normaalia tehdään niitten kanssa jopa matka. Sellainen kumppani joka tätä ei hyväksy, ei mene minkään edelle.
Näiden kaverijengiläisten kannattaakin pysyä sinkkuna. itsekkäät ovatkin kuyvyttömiä suhteeseen ja perhe-elämään.
Kutsut siis sitä itsekkyydeksi, että vaatii saada pitää omaakin elämää parisuhteessa? Sekö siis ei ole itsekkyyttä, että lähes vaatii kumppania luopumaan minuudestaan ja erillisistä kavereista, harrastuksista ja kiinnostuksista?
Vierailija kirjoitti:
Kun te ootte kaikki niin itsekkäitä ja itsekkäitä ja itsekkäitä, kun te ette elä samoin kuin minä pirttihirmuista kamalin.
Ei ole yhtään itsekästä rajoittaa kumppanin menoja ja harrastuksia ja kavereita. Täällä mä puolinarsisti poljen jalkaa ja tuherran itkua, kun mies ei huomioi minuaminuaminua kaiken aikaa.
Paremminkin ~1 -1½ -narsisiti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika yksinkertainen ajatusmaailma palstan naisilla. Mies ei voi pettää muutakuin Thaimassa ja toisaalta, yhdessä maailman suosituimmista lomamaista, Thaimaassa, ei voi tehdä muutakuin panna.
Kysymys kaikille naisille, miksi olette miehienne kanssa jos epäilette heidän panevan jos "pääsevät Thaimaahan"?
Minäkin aina ihmettelen, miksi miehet luulevat, että niinkin suositussa ja upean luonnon Gambiassa naisporukka ei voisi muuten nauttia elämästä kuin panemalla mustia miehiä.
Pettää voi miestään vaikka työpäivän aikana lounastauolla, sitä varten ei tarvitse Gambiaan lähteä.
Gambia on tunnettu lähinnä seksiturismista, toisin kuin Thaimaa monesta muustakin asiasta. Kuinka monta Bond-elokuvaa on kuvattu Gambiassa tai kuinka monta Gambialaista ravintolaa on Suomessa?
Bond-elokuvaa? Gambiassa on moni myös ihan perhelomalla tai luontomatkalla. Vaikka itse toki maan vain seksikohteeksi miellät, ei mutusi ole relevanttia keskustelun kannalta.
Vierailija kirjoitti:
Ensinkään perheellinen mies ei tarvitse kavereita. Hänellä on vaimo ja lapset. Toisekseen millainen ihminen haluaa hukata vapaa-aikaansa vieraisiin ihmisiin sen sijaan, että viettää aikansa perheensä kanssa? Täysin epäkelpo kumppaniksi ja isäksi. Pysy sinkkuna ja vapaasti voit elää idioottimaista teinielämää kenenkään estämättä. Hanki perhe niin olet vastuussa perheestäsi. Yksinkertaista vai mitä?
Toivottavasti sinä et seurustele kenenkään kanssa tai jos näin on, niin toivon koko sydämeni pohjasta että miehesi lemppaa sinut pihalle. Parisuhde EI OLE vankileiri.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen siinä onnellisessa asemassa että minulla on kunnollinen rakastava mies, joka haluaa viettää vapaa-aikansa perheemme kanssa. Matkustamme ja harrastamme yhdessä. Perheenä. Seurustelemme ystäviemme kanssa. Perheenä. Ystävämmekin ovat yhteisiä. Näin olemme viihtyneet jo 35 vuotta ja tämä on kummankin oma halu ja valinta. Ei ole ihme , että suuri osa suhteista hajoaa kun perheenjäsenet eivät aidosti rakasta toisiaan ja halua jakaa elämäänsä kumppanin kanssa aidosti.
Kuulostaa hirveältä. Olen ollut pitkään onnellisesti naimisissa mutta olisin näivettynyt, jos minulla ei olisi ollut parisuhteen rinnalla omaa elämää. Meillä on sekä yhteisiä harrastuksia, yhteisiä matkoja, yhteisiä ystäviä että omia harrastuksia, omia matkoja ja omia ystäviä. On enemmän juteltavaakin ,kun voi kertoa toiselle mitä on tehnyt, kokenut ja ajatellut, kun kaikkea ei jaeta kuin paita ja peppu yhdessä.
Meillä on kaksi aikuista lasta ja molemmilla parisuhteet, jotka vaikuttavat hyviltä ja kummankin liitossa puolisot tekevät sekä omia että yhteisiä juttuja.
En usko, että yksikään puoliso voi tyydyttää toisen kaikkia tarpeita -eikä se ole tarkoituskaan. Esimerkiksi minulla on pari hyvää ystävää, joiden kanssa voin keskustella vaikka viikon putkeen ihan vaan siitä, mitä olemme oppineet ja oivaltaneet sitten viime tapaamisen. Sisareni kanssa meillä on samanlainen grazy huumoritaju ja hulluttelemma paljon yhdessä. Tyttäreni kanssa juttelen paljon ihmissuhteista ja ihmisten erilaisuuksista ja samanlaisuuksista, poikani kanssa kirjoista, mieheni kanssa viihdymme vesille ja metsissä....jne.
Kaiken tekeminen yhdessä kapeuttaa elämää.
Vierailija kirjoitti:
No, minä ajattelen niin, että mies perheen perustettuaan laittaa perheensä etusijalle, ja viettää vapaa-aikansa, lomansa ja rahansa perheeseen, ei kavereihin tai muihin naisiin. Se kuuluu vastuulliseen aikuisuuteen. Ja sama tietenkin koskee myös naisia. Mieheni ajattelee samalla tavalla. Jos jotkut muut pariskunnat haluavat tehdä toisella tavalla, nin minulla ei ole mitään sitä vastaan. Sääliksi käy vain lapsia, joiden vanhemmat juoksevat ties missä milloinkin, eikä perhe vietä aikaa tai matkustele yhdessä juuri lainkaan. Onneksi ajattelemme täysin samalla tavalla tästä asiasta, eikä ole luonnollisestikaan koskaan tarvinnut tapella tällaisista asioista, kun ne ovat molemmille aivan asiaankuulumattomia juttuja. Itsekäs bilettäjä- ja seikkailijamies olisikin viimeinen valinta puolisoksi.
Ei millään pahalla mutta ajatus maailmasi ei ole millään tavalla terve. Ei ole normaalia parisuhteessa kahlita ketään patteriin kiinni. Hanki oikeasti apua itsellesi. Kuulostat läheisriippuvaiselta ja liian mustasukkaiselta. Epäilet heti jos miehesi lähtee tyylii harrastuksiin tai vaikkapa sinne lomalle, niin tämä on iskemässä muita naisia? Ehei. Mieti. Oletko vähän hukassa? Valoja päälle!!!
Eli siis kun minulla on harrastus, jonka parissa olen ollut lapsesta asti kymmeniä vuosia ja harrastus on sellainen jossa saan kutsuja myös ulkomaille seminaareihin yms. niin en enää voisi niihin lähteä koska parisuhde ? Muuten olen itsekäs sika, joka käy vaan uittamassa melaa muualla.
Muutenkin ihmetyttää, että kun ehdin viettämään lomastani ison osan muutenkin lasten ja vaimon kanssa, matkusteluni noin kerran kolmeen vuoteen ei ole yhteisestä lomakassasta pois (tulot tarpeeksi hyvät) niin pitäiskö nyt sitten vielä kokea huonoa omaatuntoa näistä reissuista ?
Toki kunhan lapset vähän vanhempia ja jos harrastus heitäkin kiinnostaa niin otan mukaani reissuun. Vaimoa ei kyseinen harrastus kiinnosta.
Gambia on tunnettu lähinnä seksiturismista, toisin kuin Thaimaa monesta muustakin asiasta. Kuinka monta Bond-elokuvaa on kuvattu Gambiassa tai kuinka monta Gambialaista ravintolaa on Suomessa?