Vihdoin selvisi syy miksei mies halua naimisiin
Otsikko on ehkä vähän harhaanjohtava, tarkemmin sanottuna mies ei siis halua kihloihin.
Ollaan seurusteltu kahdeksan vuotta ja viimeiset neljä vuotta olen puhunut naimisiinmenosta ns. vakavasti. Minulle se on tärkeää, ns. vakaumus ja olen miehellekin sen tehnyt selväksi jo suhteen alussa, että haluan naimisiin eikä se ole sellainen asia josta voin tinkiä. Toivon, ettei keskustelu uraudu nyt vain kysymyksiin "miksi naimisiin, se on vain paperi?!" jne. Minulle se vain on todella tärkeää.
Vasta nyt, kahdeksan vuoden seurustelun jälkeen, hän täräytti, että syy siihen miksi ei halua kihloihin on, että hänen päässään kihlat =kaikki menee päin männikköä. Olen koittanut keskustella aiheesta kauniisti ja vähemmän kauniisti mutten koskaan ole saanut mitään muuta syytä vetkuttelulle kuin "emmä tiiä, joo, joskus". Hän on AINA luvannut, että mennään kyllä kihloihin ja siitä naimisiin mutta sanonut, että joskus. Nyt sanoikin tuon mikä rehellisesti siellä takana on.
En osaa ollenkaan nyt suhtautua. Tavallaan olen todella iloinen, että oli viimein rehellinen mutta myös ihmettelen miksi edelleen vertaa meitä vanhaan suhteeseensa. Meidän suhde on hyvä, kestänyt vaikka ja mitä, molemmat sanoo olevansa tässä loppuelämänsä, ainakin itse sitä tarkoitan. Hänen edellinen suhde oli parin vuoden kestävä, käsittääkseni ei kovin avoin ja päättyi siihen että nainen jätti ja ilmeisesti myös petti. Kaikkeista ikävin ajatus on, että oliko ex rakkaampi kuin minä.
Osaako kukaan neuvoa suhtautumisessa?
Kommentit (132)
Vierailija kirjoitti:
Toivon, ettei yksikään mies enää vuonna 2020 astu klassiseen kihlat-naimisiinmeno-lapsia parisuhdeansaan naisen painostuksesta.
Aamen.
Joskus. Sitte joskus. Nyt ei voi, koska.
Ehkä et ole se täysin oikea. Nämä joskus -miehet pääsevät halutessaan yllättävän nopeasti naimisiin ja pukkaamaan jälkikasvua kun unelmanainen osuu kohdalle.
Tee päätös teidän molempien puolesta jos suhde ei etene.
Kysy suoraan tulevaisuudesta, mitä hän näkee tekevänsä viiden vuoden päästä.
Missä on töissä, onko lapsia ym. Jos vastaukset olisivat no emmä voi tietää ja ihan sama niin, niin huoh, tämä yksilö jahkailee vielä 10 vuoden päästä.
Tää on tietysti vain mun mielipide, mutta se miten hän on toiminut ex-ä#män kanssa ei tarkoita, että se toimii kaikkien kohdalla. Ok, sanoi rehellisesti mutta kerrankun meni 8 VUOTTA ennenkun edes tuota sanoi, niin en olisi jatkossakaan varma siitä onko rehellinen ja luotettava. Koska jos et voi luottaa toiseen ja vasta aina 8v jälkeen tulee totuus, et tiedä todellakaan hänestä ja menneisyydestään tarpeeksi. Kuten nytkään. Ja vaikka hän on muka eronnut, nii tiiä nyt sitäkään jos kuitenkin se käy välillä puskan takana vanhalle ä##ällensä antamassa kun aina häneen vertaa.
Eroaisin tuollaisesta, eikä tuota edes kunnon mieheksi voi sanoa.
Jos olisi kunnollinen mies, olisi tyyli aika erilainen.
Tottakai eroat, ennenku tilanne kehittyy.
Vierailija kirjoitti:
Toivon, ettei yksikään mies enää vuonna 2020 astu klassiseen kihlat-naimisiinmeno-lapsia parisuhdeansaan naisen painostuksesta.
Toivottavasti naiset ymmärtävät pitää polvet yhdessä siihen asti että mies ymmärtää heidän tarpeensa perustaa perhe. Vapaat miehet paneskelkoot keskenänsä.
Ihmiset on ihan ihmeellisiä näiden kihla- ja naimajuttujensa kanssa.
Sitten kun mies löytää sen oikean, se on salamaero, mies menee vuoden sisällä naimisiin uuden kanssa ja tekee lapset.
Älä jää odottelemaan, että oma junasi ehtii mennä. Et tuosta nuorene.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti naiset ymmärtävät pitää polvet yhdessä siihen asti että mies ymmärtää heidän tarpeensa perustaa perhe. Vapaat miehet paneskelkoot keskenänsä.
No paneskelusta en tiedä, mutta jos naimisiin haluaa, niin lapsia ei todellakaan pidä tehdä ennen avioliittoa. Miehillä lopahtaa mielenkiinto naimisiin menemiseen totaalisesti kun on pari taaperoa nurkissa pyörimässä ja nainen on pelannut kaikki korttinsa.
Vierailija kirjoitti:
Aloittaja kirjoitti:
Minun vakaumukseni on, että tahdon olla naimisissa kun saan lapsia. Voi olla aevan kahelilta kuulostavaa mut voi niin olisit kaheli sinäkin jos olisit saanut saman kasvatuksen 😏 alan olla kolmenkympin tienoilla, mitä lähemmäs sitä saavun sitä "petetymmältä" tuntuu, ettei ollakaan vielä naimisissa vaikka mies on siihen puheissaan alusta saakka sitoutunut. Haluaisin kyllä lapsia.
Näin käy kun alkaa suhteeseen itseään suositumman ja paremman miehen kanssa. Kun nainen ottaa itseään suositumman miehen, niin mies on jatkuvasti yhä vuosienkin jälkeen toinen jalka ulkona suhteesta valmiina lähtemään, ja siksi avioliittoa ja perhettä vitkutellaan. Tämä on totuus jota ei pääse karkuun, vaikkei naiset siitä pidäkään.
M/39
Eiköhän sekin riitä, että alkaa suhteeseen miehen kanssa, joka kuvittelee olevansa toista tasokkaampi. Monet miehet tuppaavat pyöristämään ylöspäin aika rankasti omaa pätevyyttään ja erinomaisuuttaan. Kuvittelevat että heillä on mahkuja aina nykyistä parempaan. Sitten jossain vaiheessa saattavat havahtua, että kolkuttelevat jo vanhuuden portteja, edelleen yksin. Tätäkään totuutta ei pääse karkuun.
Ei voi käsittää, että painostamalla ja väkisin halutaan naimisiin ja vielä noin monta vuotta painostetaan. Eikö jo vähemmällä ymmärrä ettei se mies todellakaan halua naimisiiin. Mitä iloa on häistä, jotka järjestetään vuosien painostuksen jälkeen?
Vierailija kirjoitti:
Kysy suoraan tulevaisuudesta, mitä hän näkee tekevänsä viiden vuoden päästä.
Missä on töissä, onko lapsia ym. Jos vastaukset olisivat no emmä voi tietää ja ihan sama niin, niin huoh, tämä yksilö jahkailee vielä 10 vuoden päästä.
Joo, tee peli-ilta,kasa lehtiä,auto-ym miestenlehtiä,saa olla tissilehtiäkin heh,sitte naistenlehtiä,talolehtiä,vauvalehtiä,leläinlehtiä,matkalehtiä mitä vaan,iimaa,sakset,kartonkia,sitte ukolle koppa kaljaa/tai viiniä pari pulloa,naposteltavaa ym. Sitte sanot että leikitään "tuttu juttu" leikkiä. Leikellään näistä lehdistä lauseita ja kuvia ja liimataan ne pahville,mee sä tonne,mä oon tässä. Sitte leikkelette ja liimaatte. Illan lopuksi "nauratte" niille tuotoksillenne. Yhtään onko viiden vuoden odotukset samat.
Jos on pelkkää autoja ja koiria ja kalastusvälineitä niin menisin jo kipikapi asuntotoimistoon,en jäis enää.
googlaa sanalla aarrekartta,ohjeita on hurumykky esim http://www.anutevanlinna.com/blogi/aarrekartta-ohje
Nuo pitkät seurusteluajat eivät vaan ole hyvä juttu, jos toiveissa on naimisiinmeno "sitten joskus".
Toki yksittäisten parien kohdalla voi olla ok, mutta yleisesti ottaen voidaan kyllä sitoutua jo parin vuoden jälkeen, jos niin tahdotaan. Muuten tavallaan kumpikin käyttää toista hyväkseen.
Ja se verbi on nimenomaan tahtoa eli aktiivinen päätös sitoutumisesta.
Kuulostaa oudolta, että naimisiinmeo on jollekin noin kova päähänpinttymä, että siitä tarvitsee alkaa tappelemaan. Se on ihan sama oletko naimisissa kun lapsia teet. Nyt ei eletä 1800-luvulla. Jos suhde on muuten hyvä, miksi kaataa se tuommoiseen. Vai onko "päivä prinsessana" sinulle niin tärkeä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puhu omasta puolestasi. Minä olen nainen ja minulla ei ole mitään tarvetta perustaa perhettä. Parisuhteessa tykkään olla ja minulla on rakas mies. Se minulle tosin on ihan sama olenko naimisissa vai en.
Vierailija kirjoitti:
Mä en olis antanut ennenkuin on kihlat ;) Sillä konstilla tuli nopeat kihlat ja avioliittoakin ollaan eletty kohta jo 25v.
Miltä se tuntuu, kun mies meni naimisiin kanssasi saadakseen pildeä? Sehän se alkuperäinen syy oli.
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa oudolta, että naimisiinmeo on jollekin noin kova päähänpinttymä, että siitä tarvitsee alkaa tappelemaan. Se on ihan sama oletko naimisissa kun lapsia teet. Nyt ei eletä 1800-luvulla. Jos suhde on muuten hyvä, miksi kaataa se tuommoiseen. Vai onko "päivä prinsessana" sinulle niin tärkeä.
Jos miehen asenne on tuollainen kun lainaamalleni kirjoittajalla niin miksi hän ei ole kertonut sitä heti alussa kun ap kertoi oman tahtonsa eli haluaa naimisiin? Sitäpaitsi kaikille naimisiinmeno ei tarkoita päivää prinsessana ym vaan saattaa olla vaikka pistäytyminen maistraatissa ja ravintolapäivällinen läheisimpien kanssa.
Miehet täällä jankkaa kuinka se on vain naisen päivä prinsessana. Meillä mies oli se jonka mielestä pitää olla ehdottomasti naimisissa ennenkuin aletaan yrittämään lasta. Ja mies halusi kirkkohäät. Ja mies halusi sukulaisia ja juhlat. Minulle olisi ollut mieluisinta maistraatissa käynti kaksin. Ei liikaa yleistämistä kiitos. Jutelkaa oikeasti niiden tulevien puolisoidennen kanssa toiveistanne. Älkää oletteko että ne on stereotypian mukaiset.
Ap kerto sille miehellesi että ymmärtää tämän pelon että kihloihin menon jälkeen kaikki muuttuu huonoksi. Kerro myös että sinun mielestäsi kaikki on pilalla jos ei mennä naimisiin.
Pyydä että juttelette siitä millaisen loppuelämän haluaisitte viettää. Eli konkreettisesti asioita tehdäänkö avioehtosopimus, miten talous hoidettaisiin avioliitossa, miten talous jos hommataan lapsia, hoidettaisiinko lapsia pitkään kotona vai pienenä hoitoon, kumpi hoitaisi lapsia, miten kotonaoloaika rahoitettaisiin, missä asuttaisiin(kerrostalo, omakotitalo, paikkakunta, maa). Miten kotityöt jaettaisiin. Miten uskollisuus määriteltäisiin.
Jos mies ei suostu tällaisia asioita miettimään vielä niin sitten harkitsisin vakavasti eroa. Ja jos mies sitten ”uhrautuisi” kihloihin menoon ettei erottaisi en suostuisi siihen. Koska se ei olisi tasa-arvoinen suhde. Haluaisin oikeasti tietää nuo ylle kirjoittamani asiat ja paljon muuta ennenkuin sitoutuisi mieheen pysyvästi.
Meillä mies halusi jutella naimiisinmenot, lasten haluamisen ym heti seurustelun alussa. Oli nimittäin eronnut edellisestä tytttökaveristaan pitkän suhteen jälkeen koska tämä ei halunnut naimisiin ja lapsia.