Vihdoin selvisi syy miksei mies halua naimisiin
Otsikko on ehkä vähän harhaanjohtava, tarkemmin sanottuna mies ei siis halua kihloihin.
Ollaan seurusteltu kahdeksan vuotta ja viimeiset neljä vuotta olen puhunut naimisiinmenosta ns. vakavasti. Minulle se on tärkeää, ns. vakaumus ja olen miehellekin sen tehnyt selväksi jo suhteen alussa, että haluan naimisiin eikä se ole sellainen asia josta voin tinkiä. Toivon, ettei keskustelu uraudu nyt vain kysymyksiin "miksi naimisiin, se on vain paperi?!" jne. Minulle se vain on todella tärkeää.
Vasta nyt, kahdeksan vuoden seurustelun jälkeen, hän täräytti, että syy siihen miksi ei halua kihloihin on, että hänen päässään kihlat =kaikki menee päin männikköä. Olen koittanut keskustella aiheesta kauniisti ja vähemmän kauniisti mutten koskaan ole saanut mitään muuta syytä vetkuttelulle kuin "emmä tiiä, joo, joskus". Hän on AINA luvannut, että mennään kyllä kihloihin ja siitä naimisiin mutta sanonut, että joskus. Nyt sanoikin tuon mikä rehellisesti siellä takana on.
En osaa ollenkaan nyt suhtautua. Tavallaan olen todella iloinen, että oli viimein rehellinen mutta myös ihmettelen miksi edelleen vertaa meitä vanhaan suhteeseensa. Meidän suhde on hyvä, kestänyt vaikka ja mitä, molemmat sanoo olevansa tässä loppuelämänsä, ainakin itse sitä tarkoitan. Hänen edellinen suhde oli parin vuoden kestävä, käsittääkseni ei kovin avoin ja päättyi siihen että nainen jätti ja ilmeisesti myös petti. Kaikkeista ikävin ajatus on, että oliko ex rakkaampi kuin minä.
Osaako kukaan neuvoa suhtautumisessa?
Kommentit (132)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En voi ymmärtää näitä "pakko päästä naimisiin"-vinkujia. Miten se suhde siitä muuttuu, ollaanko naimisissa vai ei? Yhteinen omaisuus on ainut syy, miksi suhde on fiksua virallistaa, lapset ei naimisissa olevia vanhempia mihinkään tarvitse. Kyllä se mies ne elarit joutuu maksamaan, vaikkette avioliitosta eroaisikaan, ei huolta.
Jos jotakin sattuu, lähiomainen on selvä. Avoleskikin on muuten tosi heikoilla, ota kamasi ja käy.
Lähiomaiseksi voi ilmoittaa kenet haluaa. Minä olin hyvän ystäväni lähiomainen hänen sukulaistensa sijaan.
Toki. Naimisissa ei tarvitse.
Niin mutta sen takia ei tarvitse naimisiin mennä. Ilmoitus on helppo ja nopea tehdä kuitenkin.
Kerrotko kuinka helppoa ja nopeaa on muuttaa avolesken asema aviolesken asemaa vastaavaksi? Mihin asia ilmoitetaan ja onko homma sillä selvä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehet täällä jankkaa kuinka se on vain naisen päivä prinsessana. Meillä mies oli se jonka mielestä pitää olla ehdottomasti naimisissa ennenkuin aletaan yrittämään lasta. Ja mies halusi kirkkohäät. Ja mies halusi sukulaisia ja juhlat. Minulle olisi ollut mieluisinta maistraatissa käynti kaksin. Ei liikaa yleistämistä kiitos. Jutelkaa oikeasti niiden tulevien puolisoidennen kanssa toiveistanne. Älkää oletteko että ne on stereotypian mukaiset.
Olen kyllä nainen, joka kirjoitti tuon "päivä prinsessana" kommentin. Tiedän, raakaa yleistämistä ja vaikka kaikki naiset, itseni mukaan lukien, eivät olekaan prinsessoja, on naisissa tietty osuus, joka tuntuu väkisin haluavan naimisiin. En vain pysty nykypäivänä sitä ymmärtämään. Kun voi se toinen lähteä, vaikka olisikin naimissa. Prosessi vaan kestää kauemmin. Itse ainakin tunnen, että olen hyvin vahvasti sitoutunut puolisooni, vaikka ei naimissa ollakaan ja toisaalla on pareja joiden olisi ehkä parempi olla erossa, mutta naimisiin on väkisin mentävä, koska se heidän mielestään jotenkin pelastaa ja sinetöi suhteen.
*NAIMISISSA
Ei ole vaikeaa kirjoittaa sanoja oikein.
Pyydän tuhannesti anteeksi. En tarkastanut kommenttiani huolella ja se pääsi pilaamaan päiväsi. Hyvä, että korjasit niin ei jäänyt kellekään epäselväksi mitä tarkoitin.
Et vaan osaa kirjoittaa sanaa oikein. Yhden mokan ymmärtää, mutta kun sen tekee kaksi kertaa, niin silloin henkilö kuvittelee, että sana kirjoitetaan niin kuten kirjoitti.
Ohis, mutta ootko kuullut ennakoivasta tekstinsyötöstä? Mulla käy monesti niin, että puhelin kuvittelee että sana kirjoitetaan jollain tavalla enkä minä kiireessä ja huolimattomuuttani hoksaa itsekään, että sana on väärä/väärin kirjoitettu. Se ei tarkoita sitä, ettenkö tietäisi miten sana oikeasti kirjoitetaan.
-eri
Kyllähän tuo pelottaa, että askelmerkit on saneltu jo sinun lapsuudenkodissasi eli kasvatuksessasi. Kihlat-naimisiin-lapset. Ja se, että suhteen alkumetreillä on jos ei vielä luvattu niin ainakin ajateltu että hautaan asti ollaan yhdessä. Oma kokemukseni on, että joustava ajattelu on suhteessakin parempi. Kai tekin jouduitte alussa kattelemaan ja kokeilemaan, miten menee ettekä saman tien tehneet lupauksia ja sääntöjä, ohjeita suhteelle? Kulostaa nyt siltä, että vaikket ehkä halua lastenkirjojen prinssiä valkoisella ratsulla tekemään sitä ja tätä, haluat kuitenkin puolison tekemään sitä ja tätä ennalta opitun kaavan mukaan. Ja en tarkoita tuolla justavuudella edes avointa suhdetta tms. (vaikka se on varmasti tosi ok joillekin ihmisille) vaan sitä, että loisitte omaa suhdettanne itse, ette jonkin aiemmin kootun kirjan tai omaksutun kasvatuksen mukaan.
Ap, kositko 29.2? VAi etkö voi vakaumuksen vuoksi itse kosia?
Tässä on tietysti olennaista myös APn ja miehen ikä = jos ovat 16 vuotiaina menneet suhteeseen, ei 8 vuotta ole pitkä aika olla menemättä naimisiin, mutta jos yli 20 vuotiaina, alkaa olemaan.
Toisaalta en kyllä ymmärrä, että miettisin miehen mielipidettä = en sitä tietäisi tai sitä ei minulle kerrottaisi 8 vuotta missään asiassa. Saatika näin suuressa.
Kieltämättä minullekin tulee mieleen, että ei mies edes halua lapsia ja sehän järjestyy nyt tässä tapauksessa sillä, että ei mene naimisiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En voi ymmärtää näitä "pakko päästä naimisiin"-vinkujia. Miten se suhde siitä muuttuu, ollaanko naimisissa vai ei? Yhteinen omaisuus on ainut syy, miksi suhde on fiksua virallistaa, lapset ei naimisissa olevia vanhempia mihinkään tarvitse. Kyllä se mies ne elarit joutuu maksamaan, vaikkette avioliitosta eroaisikaan, ei huolta.
Jos jotakin sattuu, lähiomainen on selvä. Avoleskikin on muuten tosi heikoilla, ota kamasi ja käy.
Lähiomaiseksi voi ilmoittaa kenet haluaa. Minä olin hyvän ystäväni lähiomainen hänen sukulaistensa sijaan.
Toki. Naimisissa ei tarvitse.
Niin mutta sen takia ei tarvitse naimisiin mennä. Ilmoitus on helppo ja nopea tehdä kuitenkin.
Kerrotko kuinka helppoa ja nopeaa on muuttaa avolesken asema aviolesken asemaa vastaavaksi? Mihin asia ilmoitetaan ja onko homma sillä selvä?
Eikö nuo hommat hoidu testamentilla?
Ei hoidu, asumisoikeus ei ole testamentattavissa siten, että se olisi voimassa jos perilliset sitä vastustavat, eli vaativat lakiosaa.
Minulle avioliitto on merkki tahdosta olla vakavasti yhdessä. Ellei ole mitään tahtoa, niin miten se suhde toimisi?
Omalla miehellä näin miten oikean naisen tullessa kohdalle mies halusikin naimisiin, vaikka oli vuosikaudet vaan deittaillut ja puhunut ääneen, että ei mene koskaan naimisiin.
Ei kannata jäädä yhteen sellaisen kanssa, jolle et oikeasti ole se oikea ja sopiva.
Vierailija kirjoitti:
Painostamalla saat miehen inhoamaan ajatusta naimisiinmenosta.
Yksi tuttu mies, joka painostettiin naimisiin, kertoi, että kirkossa kun morsian käveli alttaria kohti, hän tunsi suunnatonta ahdistusta. Morsian näytti suorastaan rumalta (vaikkei sitä todellisuudessa ollut) mutta hän ei uskaltanut enää perua, vaan vei show’n loppuun tietäen, että ottaa eron heti kun uskaltaa...
Melkonen nössö mies. Kuka ääliö tekee noin. Jätti sitten myöhemmin? Kusipää
MIes ei halua lapsia. Hän haluaa käyttää edelleen sinun palveluksiasi ehkä viitsisi taas etsiä uutta naista, joten hän välttää sitoutumisen sillä, että ei halua edes kihloihin, saati naimisiin.
Jos haluat avioliittoon ja perheen, nyt on korkein aika etsiä mies, joka suostuu siihen.
neliöeliö kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Painostamalla saat miehen inhoamaan ajatusta naimisiinmenosta.
Yksi tuttu mies, joka painostettiin naimisiin, kertoi, että kirkossa kun morsian käveli alttaria kohti, hän tunsi suunnatonta ahdistusta. Morsian näytti suorastaan rumalta (vaikkei sitä todellisuudessa ollut) mutta hän ei uskaltanut enää perua, vaan vei show’n loppuun tietäen, että ottaa eron heti kun uskaltaa...
Melkonen nössö mies. Kuka ääliö tekee noin. Jätti sitten myöhemmin? Kusipää
Ajattele kuinka pahat traumat morsian olisi saanut jos olisi jättänyt alttarille ? :D
Täh? Siis olet vapaa mies ja paneskelet muiden vapaiden miesten kanssa, ja jostain kumman syystä naiset ovat sinulle raivoissaan? Miten tämä raivo ilmenee ja millainen suhde sinulla näihin raivottariin on? Vai mahdatko kuvitella koko jutun?