Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tajusin juuri ettei minulla ole yhtään "henkisesti aikuista" ystävää

Vierailija
05.03.2020 |

Siis sellaista, jonka kanssa voisi vaikka puhua seksistä muuten kuin vitsaillen. Yleensä tuolle tasolle pääseminen vaatii muutenkin aikaa ja tuntemista, ettei sellaista ystävää ihan nopeasti mistään taiota.

Kommentit (125)

Vierailija
121/125 |
05.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jessus mikä ketju. Jeesustelua, kyökkipsykologiaa ja täydellistä kyvyttömyyttä ymmärtää lukemaansa. Olen pahoillani ap, että tulit tehneeksi tuon aloituksen.

Vierailija
122/125 |
05.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toinen ääripää ovat seksistä jonkun pakko.ielteen tehneet.

En ensimmäisenä puhuisi ehkä seksistä itsessään, siis irrallaan muusta. Ja muutenkin..jotenkin on kiva sekin että seksiasiar ovat jossain määrin intiimejä. Tämä nykymeno tuntuu juuri huonosti verhotulta retostelulta. Siitä se toimiviba tulee kun kyseessä on etenkin jo ns kypsään ikään ehtineet. Eipä ihme näiden ,"aikuisten naisten" dissaus.

Seksielämä voi olla vaikka miten antoisaa, mutta on fiksua älytä pitää se omana tietonaan. Ja ongelmia varten lienee juurikin nämä seksuaaliterapeutit. Osaa heistäkin on jotenkin vaikea ihan vakavasti ottaa.

Osin samaa mieltä, ei munkaan mielestä seksielämä kuulu julkisuuteen. MUTTA on tässä sekin puoli, että yleensä "kypsien naisten" ja miesten seksuaalisuus on nähty pahana, torjuttavana, nolona, irstaana...kuitenkin ihminen on seksuaalinen olento kuolemaansa asti. Kun joku puhuu noista asioista julkisesti (ei kumppanien nimiä tms toki) ehkä joku tajuaa että hei, seksi voi kiinnostaa vanhaakin ihmistä, se ei ole vain nuorten yksinoikeus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/125 |
05.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anders kirjoitti:

Mitä ihmettä? Luulin, että täällä ollaan aika rentoja ja vapaamielisiä. Eihän aloittaja sanonut, että hän haluaisi keskustella VAIN seksistä ja etenkään mistään seksiKOKEMUKSISTAAAN. Miksi te ette lue mitä kirjoitetaan vaan vouhkaatte ihan omianne. Oletteko te osa niin lapsellisia (tai estyneitä), että teidän mielestänne seksistä puhuminen on vain seksikokemuksista (hoidoista!) kertomista tai sitten sitä rehvastelua?? Kyllä minä ainakin olen puhunut sekä nais- että miesystävieni kanssa seksistä, ilman että mitään henkilökohtaisia 'saavutuksia' on mainittu. Onpa joillakin pieni maailma!

Sivistyneet ihmiset voivat puhua seksistä yleensä, erilaisista tottumuksista, tavoista ja mieltymyksistä ja seksin merkityksestä yhteiskunnassa tai ihmiselle jne..  ilman että siinä mitään "pissalihojen juttuja" tai panokokemuksia vatvottaisiin.

No nyt kun luin aloittaan kommentit uudelleen, huomasin itsekin, että hän ei niinkään puhuisi omista seksikokemuksistaan vaan seksistä yleisellä tasolla. Hieman nimittäin sekoitti se, että hän myös kirjoitti "vaikeista asioista" puhumisesta. Automaattisesti tein oletuksen, että hänellä on omassa seksielämässään jotain, mikä tekee seksin hänelle vaikeaksi asiaksi. Joko se, ettei hän saa irtoseksistä haluamaansa tai hän ei saa irtoseksiä niin usein kuin haluaisi. Näkökulma tietysti muuttuu, jos puhutaankin yleisellä tasolla seksin merkityksestä parisuhteessa tai vaikka siitä, miten seksiä tulee nykyisin joka tuutista niin, että jo pelkästään siitä syntyy infoähkyn tapainen seksiähky tms. 

Johtuukohan vuosien palstailusta , että minäkin liitin syvällisyyden, vaikeista asioista puhumisen ja ystävät henkilökohtaisiin asioihin enkä yhteiskunnallisiin ilmiöihin. Yleensä kun palstalla tämän kaltaiset aloitukset koskevat juuri henkilökohtaisia asioita. Enkä nyt tarkoita seksiä vaan yleensä asioita, joissa harmitellaan ystävien puutetta tai ystävät eivät ymmärrä tai ovat liian pinnallisia kuunnellakseen ja tukeakseen. Aloittaja ei tosiaan puhunut mistään tällaisesta, mutta moni meistä vastaajista taisi mennä samaan ansaan.

Vierailija
124/125 |
05.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole tarvetta seksielämääni selvitellä muiden kanssa, mutta ymmärrän ap:n pointin.

Ei ole oikein juttukaveria, joiden kanssa mistään syvällisemmin puhua.

Vierailija
125/125 |
05.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anders kirjoitti:

Mitä ihmettä? Luulin, että täällä ollaan aika rentoja ja vapaamielisiä. Eihän aloittaja sanonut, että hän haluaisi keskustella VAIN seksistä ja etenkään mistään seksiKOKEMUKSISTAAAN. Miksi te ette lue mitä kirjoitetaan vaan vouhkaatte ihan omianne. Oletteko te osa niin lapsellisia (tai estyneitä), että teidän mielestänne seksistä puhuminen on vain seksikokemuksista (hoidoista!) kertomista tai sitten sitä rehvastelua?? Kyllä minä ainakin olen puhunut sekä nais- että miesystävieni kanssa seksistä, ilman että mitään henkilökohtaisia 'saavutuksia' on mainittu. Onpa joillakin pieni maailma!

Sivistyneet ihmiset voivat puhua seksistä yleensä, erilaisista tottumuksista, tavoista ja mieltymyksistä ja seksin merkityksestä yhteiskunnassa tai ihmiselle jne..  ilman että siinä mitään "pissalihojen juttuja" tai panokokemuksia vatvottaisiin.

Hyvä huomio. Mulle ainakin on ihan merkittävä ero puhutaanko jostain aiheesta henkilökohtaisena asiana vai yleisenä ilmiönä. Olipa kyse seksistä tai vaikka palkoista. Voin puhua palkoista ja palkkaeroista yleisenä ilmiönä ja palkkojen vaikutuksesta ihmisiin, mutta omasta palkastani en ole koskaan puhunut kenenkään muun kuin työnantajani kanssa. Mun palkkani kun ei kuulu kenellekään muulle. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän kaksi