Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tajusin juuri ettei minulla ole yhtään "henkisesti aikuista" ystävää

Vierailija
05.03.2020 |

Siis sellaista, jonka kanssa voisi vaikka puhua seksistä muuten kuin vitsaillen. Yleensä tuolle tasolle pääseminen vaatii muutenkin aikaa ja tuntemista, ettei sellaista ystävää ihan nopeasti mistään taiota.

Kommentit (125)

Vierailija
81/125 |
05.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Otsikon perustella kuvittelin, että kaipasit ystävää jonka kanssa voi tehdä muutakin kuin esim ravata baarissa, mutta näköjään olitkin jotain seksiterapeuttia vailla. Sori, mutta kuulostat vähän oudolta.

Pointsi oli syvällisten ja vaikeiden aiheiden puhuminen ystävän kanssa. Juttu jumittui seksiin aloituksen esimerkin vuoksi. Seksi on hyvä esimerkki vaikeasti asiasta. /ap

Miksi sä haluat puhua vaikeista asioista ystäviesi kanssa? Siis mikä on sun tavoitteesi siinä? Mitä odotat savaasi ystävältäsi, kun kerrot hänelle jostain vaikeasta asiastasi? Mitä ystäväsi pitäisi tehdä, kun kerrot hänelle vaikeasta asiastasi? Pitäisikö ystäväsi ottaa jotenkin kantaa näihin vaikeisiin asioihisi? Antaa sulle neuvoja, miten ratkaista ongelmasi? Nykyisin ihmisten ongelmat ovat usein sellaisia, ettei niihin ulkopuolinen maallikko osaa sanoa oikein juuta eikä jaata. Joko pitäisi puhua sen kanssa, jota ongelma koskee, tai sitten ammattilaisen kanssa.

Mielenkiintoista. Oonkohan jotenkin vanhanaikainen ihminen, kun ajattelen, että on ihan luonnollista, että ystäville puhutaan vaikeista asioista. Eikä se pidä sisällään sitä, että ystävän pitäisi ratkaista ne asiat, vaan kun jaetaan niitä vaikeitakin asioita, se yleensä helpottaa. Ja voihan olla, että joskus kysytään neuvoakin. Kyllä multa usein kysytään. Sanon, jos en koe osaavani neuvoa. Pidän tosi vieraana asiana tuota ajatusta, että kaikki vaikeat asiat pitäisi jättää vain ammattilaisille. Kuitenkin jokaisen ihmisen elämässä on kaikenlaisia vaikeita asiota, vaikkapa nyt läheisten kuolema. Outoa, jos joku elämän iso tapahtuma olisi sellainen, ettei siitä voi lainkaan puhua ystävien kanssa.

No tuota just hainkin aiemmanssa kommentissani. Jos kaipaa vain kuuntelijaa, niin tilanne on ihan eri kuin että kuuntelemisen lisäksi pitäisi vielä pystyä syvällisesti keskustelemaan toisen vaikeasta asiasta tai jopa antaa neuvoja. Mä kuuntelen ystäviäni, kun he kertovat vaikeista asioistaan, mutta ei mulla ole niihin mitään järkevää sanottavaa, jos ei ole omakohtaista kokemusta asiasta. Esim yksi ystäväni sairastaa rintasyöpää ja on puhunut mulle siitä paljon, mutta hänelle tosiaan riittää, että mä vain kuuntelen. Hän ei odotakaan, että alkaisin keskustella syvällisesti hänen rintasyövästään tai sen aiheuttamista tunteista tai ajatuksista. Toisen ystäväni kanssa pystyn keskustelemaan vähän paremmin, koska ystäväni sai muutama vuosi sitten saman diagnoosin, minkä mä sain jo 20 vuotta sitten. Mutta hänenkin kanssaan voin puhua ko sairaudesta vain yleisellä ja konkreettisella tasolla sekä oman kokemukseni perusteella. Hän on kuitenkin erilainen ihminen kuin minä ja hänellä on erilainen resilienssi kuin minulla, joten hänen tunteensa ja ajatuksensa sairaudesta ovat ihan erilaiset kuin mulla. Kuuntelen kyllä. Kolmannella ystävälläni on jatkuvia taloudellisia vaikeuksia ja niissäkin olen vain kuuntelijana. Ei mulla ole osaamista alkaa neuvomaan jotain velkakierteessä olevaa ihmistä, miten hän pääsisi kurjasta tilanteestaan ulos. 

Aloittajan kanssa olen samaa mieltä siitä, että hyvän ystävyyden, jossa ystävälle voi puhua vaikeistakin asioista, syntymiseen menee aika kauan aikaa. 

Vierailija
82/125 |
05.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh, onneksi en ole kavereilleni kertonut tulleeni raiskatuksi.

Voisivat pitää sitä jonain ”elin menee edestakaisin” -rehvasteluna.

Joudun siis kuuntelemaan juttuja kuten ” hihi, Mikko veti kännit, heitettiin ulos baarista ja päätyi sairaalaan”, ”millon lähetään baariin”.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/125 |
05.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oo koskaan tajunnut joidenkin tarvetta jakaa seksielämäänsä. En tiedä, että mitä siitä pitäisi puhua. On tosi kiusallista myös joutua kuuntelijan rooliin, erityisesti jos kyseessä ei ole joku ongelma sillä saralla.

Vierailija
84/125 |
05.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotenkin ymmärrän Ap:tä. Minulla on ollut suhteita varattuihin miehiin, ja kun ne ovat päättyneet, olemme kuitenkin pysyneet ystävinä ja jutelleet avoimesti kaikesta seksiin liittyvästä. On mukavaa, kun tuntee useampia ihmisiä, joiden kanssa sitä voi tehdä. Esim. yksi eksäni on edelleen naimisissa ja harrastaa yhä avioliiton ulkopuolisia suhteita, eikä hän voi oikein jutella niistä kenenkään muun kuin minun kanssani. Tapasimme viimeksi useampia vuosia sitten (hän asuu toisessa maassa), mutta yhteydenpito jatkuu edelleen. Nämä eksät tietävät, että olen hyvin laajasti kiinnostunut erotiikasta, ja niin ovat hekin, joten juttua riittää tällä hyvin kiintoisalla saralla. 

Kerrot ymmärtäväsi ap:ta, mutta ymmärrätkö niitä varattujen miesten puolisoita? Osaatko asettua heidän asemaansa? Kadutko tekojasi yhtään?

Ymmärrän oikein hyvin. Heitä ei enää haluttanut, eikä heitä voinut pakottaa haluamaan, mutta eivät he halunneet erotakaan, kun kaikki muu toimi suhteellisen hyvin. Näin jälkikäteen katsottuna kukaan heistä ei joutunut kärsimään sivusuhteen takia, josta he eivät edes tienneet mitään.  Eikä minulla ollut aikomustakaan rikkoa heidän perheitään. Mitähän tässä pitäisi katua...

Tietyt taudit vain levisivät laajalti kuin korona konsanaan...

Vierailija
85/125 |
05.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tulisi mieleenikään puhua kavereideni kanssa seksistä, mutta tottakai jos kaverini kertoisi joutuneensa raiskauksen uhriksi kuuntelisin ja olisin hänen tukenaan sekä auttaisin häntä hakemaan ammattiapua.

Vierailija
86/125 |
05.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ap harrastaa niitä yhden illan hoitojaan, jos hän niin kovasti niistä ahdistuukin, että pitää saada kavereilta syvällistä keskusteluapua hoitojen jättämistä traumoista. Sitten syytetään kavereita lapsellisiksi, kun he kokevat aiheen vaivannuttavaksi? Kannattaisi varmaan lopettaa yhden illan suhteet ja hakea tarvittaessa oikeaa ammattiapua.

Vierailija
87/125 |
05.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, minkä ikäinen olet?

Ap taitaa olla vielä teini-ikäinen.

Vierailija
88/125 |
05.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene hyvä ap rohkeasti hakemaan apua itsellesi!

Vierailija
89/125 |
05.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotenkin ymmärrän Ap:tä. Minulla on ollut suhteita varattuihin miehiin, ja kun ne ovat päättyneet, olemme kuitenkin pysyneet ystävinä ja jutelleet avoimesti kaikesta seksiin liittyvästä. On mukavaa, kun tuntee useampia ihmisiä, joiden kanssa sitä voi tehdä. Esim. yksi eksäni on edelleen naimisissa ja harrastaa yhä avioliiton ulkopuolisia suhteita, eikä hän voi oikein jutella niistä kenenkään muun kuin minun kanssani. Tapasimme viimeksi useampia vuosia sitten (hän asuu toisessa maassa), mutta yhteydenpito jatkuu edelleen. Nämä eksät tietävät, että olen hyvin laajasti kiinnostunut erotiikasta, ja niin ovat hekin, joten juttua riittää tällä hyvin kiintoisalla saralla. 

Kerrot ymmärtäväsi ap:ta, mutta ymmärrätkö niitä varattujen miesten puolisoita? Osaatko asettua heidän asemaansa? Kadutko tekojasi yhtään?

Ymmärrän oikein hyvin. Heitä ei enää haluttanut, eikä heitä voinut pakottaa haluamaan, mutta eivät he halunneet erotakaan, kun kaikki muu toimi suhteellisen hyvin. Näin jälkikäteen katsottuna kukaan heistä ei joutunut kärsimään sivusuhteen takia, josta he eivät edes tienneet mitään.  Eikä minulla ollut aikomustakaan rikkoa heidän perheitään. Mitähän tässä pitäisi katua...

ja raha vaihtoi omistajaa...

Vierailija
90/125 |
05.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei edes flunssa silloin, kun flunssaista miestä suukottelin:-).

Vierailija
91/125 |
05.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En oo koskaan tajunnut joidenkin tarvetta jakaa seksielämäänsä. En tiedä, että mitä siitä pitäisi puhua. On tosi kiusallista myös joutua kuuntelijan rooliin, erityisesti jos kyseessä ei ole joku ongelma sillä saralla.

Tarkennan nyt vielä aiempiin kommentteihin viitaten, että mielestäni ra.iskauksesta kertominen ei ole seksielämästä puhumista. Ja ilman muuta toivon, että ystävävi voivat puhua itselleni myös tästä aiheesta, jos on tarvetta.

Vierailija
92/125 |
05.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totta! Joskus toinen osti lippuja molemmille, ja silloin raha saattoi vaihtaa omistajaa.

Vierailija
93/125 |
05.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katso Kaunareita siellä on hyvää keskustelua - ne osaavat puhua keskenään! Eivät juuri koskaan edes huuda.

Vierailija
94/125 |
05.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muistikohan hän maksaa kaikki verot?

Vierailija
95/125 |
05.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa muistaa sellainenkin tosiasia, että seksi ei kuulu kaikkien aikuisten elämään, vaikka moni niin luuleekin.

Vierailija
96/125 |
05.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmettä? Luulin, että täällä ollaan aika rentoja ja vapaamielisiä. Eihän aloittaja sanonut, että hän haluaisi keskustella VAIN seksistä ja etenkään mistään seksiKOKEMUKSISTAAAN. Miksi te ette lue mitä kirjoitetaan vaan vouhkaatte ihan omianne. Oletteko te osa niin lapsellisia (tai estyneitä), että teidän mielestänne seksistä puhuminen on vain seksikokemuksista (hoidoista!) kertomista tai sitten sitä rehvastelua?? Kyllä minä ainakin olen puhunut sekä nais- että miesystävieni kanssa seksistä, ilman että mitään henkilökohtaisia 'saavutuksia' on mainittu. Onpa joillakin pieni maailma!

Sivistyneet ihmiset voivat puhua seksistä yleensä, erilaisista tottumuksista, tavoista ja mieltymyksistä ja seksin merkityksestä yhteiskunnassa tai ihmiselle jne..  ilman että siinä mitään "pissalihojen juttuja" tai panokokemuksia vatvottaisiin.

Vierailija
97/125 |
05.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku toinen saastainen pettäjä-h-u-o-r-a on näköjään yläpeukuttanut alkuperäistä kommenttia.

Minä ainakin peukutin, enkä ole mainitsemasi kaltainen. Jos sinulla on asiaa, tule käymään ja jutellaan naamatusten.

Vierailija
98/125 |
05.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anders kirjoitti:

Mitä ihmettä? Luulin, että täällä ollaan aika rentoja ja vapaamielisiä. Eihän aloittaja sanonut, että hän haluaisi keskustella VAIN seksistä ja etenkään mistään seksiKOKEMUKSISTAAAN. Miksi te ette lue mitä kirjoitetaan vaan vouhkaatte ihan omianne. Oletteko te osa niin lapsellisia (tai estyneitä), että teidän mielestänne seksistä puhuminen on vain seksikokemuksista (hoidoista!) kertomista tai sitten sitä rehvastelua?? Kyllä minä ainakin olen puhunut sekä nais- että miesystävieni kanssa seksistä, ilman että mitään henkilökohtaisia 'saavutuksia' on mainittu. Onpa joillakin pieni maailma!

Sivistyneet ihmiset voivat puhua seksistä yleensä, erilaisista tottumuksista, tavoista ja mieltymyksistä ja seksin merkityksestä yhteiskunnassa tai ihmiselle jne..  ilman että siinä mitään "pissalihojen juttuja" tai panokokemuksia vatvottaisiin.

On ihan tavallista puhua omien nais- ja miesystävien kanssa seksistä. Aika estynyttä tosiaan olisi, ellei siitä voisi puhua oman kumppanin kanssa. Oletan siis, että olet bi tekstisi perusteella.

Vierailija
99/125 |
05.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap: moikka Minttu ei ollakaan nähty pitkään aikaan!

MinttU.Moi

Halaavat ja tilaavat lasin skumppaa

Minttu: no mitäs sulle ap kuuluu?

Ap: no kun kerran kysyt ..niin mua pantiin eilen ekaa kertaa anaaliin.

Minttu meinaa tukehtua skumppaan.

Minttu: miksi kerrot mulle tämän?

Ap: sä vaikutat sellaiselta syvälliseltä ihmiseltä

Vierailija
100/125 |
05.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anders kirjoitti:

No kerroppa Anders edes YKSI keskusteluaihe (seksistä) ...

vaikea olisi minun keksiä aihe ,josta voisin pokalla jutella kenenkään ystäväni kanssa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi viisi