Tajusin juuri ettei minulla ole yhtään "henkisesti aikuista" ystävää
Siis sellaista, jonka kanssa voisi vaikka puhua seksistä muuten kuin vitsaillen. Yleensä tuolle tasolle pääseminen vaatii muutenkin aikaa ja tuntemista, ettei sellaista ystävää ihan nopeasti mistään taiota.
Kommentit (125)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi siitä pitäisi puhua ystävien kanssa?
Kenen kanssa siitä puhun? Lääkärin, papin, isäni vai mitä ajattelit? /ap
Terapeutin tai papin on ihan hyvä, niillä kun on vaitiolovelvollisuus.
Eivät normaalit aikuiset juttele toisten seksiasioita ympäriinsä. Ne ovat yksityisasioita.
Ei niistä asioista yleensä puhuta muille kuin omalle kumppanille. Tietenkin, jos on vaikkapa jokin sairaus, niin sitten puhutaan lääkärin kanssa. Tai jos joutuu seksuaalirikoksen uhriksi, niin pitää pystyä puhumaan poliisille ja tarvittaessa terapeutille.
Katso Kaunareita siellä on hyvää keskustelua - ne osaavat puhua keskenään! Eivät juuri koskaan edes huuda.
Mua jäi ihan kiinnostamaan, että mitä syvällistä keskusteltavaa seksissä on?
Painostaako joku sua siis seksiin tai liittyykö siihen jotain hyväksikäyttöjuttuja?Tarvitset apua tai ystävien tules johonkin vastaavaan vaikeaan tilanteeseen? Sen ymmärrän.
Vai siis haluatko siis keskustella "syvällisiä" siitä itse aktista?
Toinen ääripää ovat seksistä jonkun pakko.ielteen tehneet.
En ensimmäisenä puhuisi ehkä seksistä itsessään, siis irrallaan muusta. Ja muutenkin..jotenkin on kiva sekin että seksiasiar ovat jossain määrin intiimejä. Tämä nykymeno tuntuu juuri huonosti verhotulta retostelulta. Siitä se toimiviba tulee kun kyseessä on etenkin jo ns kypsään ikään ehtineet. Eipä ihme näiden ,"aikuisten naisten" dissaus.
Seksielämä voi olla vaikka miten antoisaa, mutta on fiksua älytä pitää se omana tietonaan. Ja ongelmia varten lienee juurikin nämä seksuaaliterapeutit. Osaa heistäkin on jotenkin vaikea ihan vakavasti ottaa.
Seksuaaliterapeutille vai mitä ne seksiin erikoistuneet terapeutit nyt olikaan. Mua ei ainakaan kiinnosta ystävieni seksielämä yhtään sen enempää kuin ystävieni ulosteen väri ja koostumuskaan.
Vierailija kirjoitti:
On tosi itsekästä ja epäkohteliasta ja toisen yksityisyyttä loukkaavaa puhua seksiasioista ulkopuolisille. Toivottavasti sulla on puolison lupa jakaa intiimejä asioita eteenpäin.
Usko jo, ei ole puolisoa!! /ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei seksistä tarvitse mitään puhuakaan.
Mitä ihmettä?? /ap
No ei kavereiden kanssa. Nykyään on tietoa niin hyvin saatavilla, en ymmärrä mitä lisäarvoa on jutella kavereiden kanssa asiasta vielä
Vierailija kirjoitti:
Miksi ylipäätään pitää olla niitä yhden illan "hoitoja"?
Niinpä! Maailma olisi niin paljon onnellisempi paikka ilman kaikkia yhden illan sekoiluja. Ne vain rikkovat ihmisiä ja toisinaan myös perheitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On tosi itsekästä ja epäkohteliasta ja toisen yksityisyyttä loukkaavaa puhua seksiasioista ulkopuolisille. Toivottavasti sulla on puolison lupa jakaa intiimejä asioita eteenpäin.
Todella epäkohteliasta puhua yhden illan jutuistakaan eteenpäin. Suorastaan törkeää toisen yksityisyyden loukkaamista!
Puhu sellaiselle, jonka haluat nolata.
Vierailija kirjoitti:
Näinkö estynyttä porukkaa täällä on, että seksi on kiellettyjen aiheiden listalla?
Kiellettyä? Ei kai. En vaan keksi yhtään syytä miksi minun pitäisi puhua jonkun kanssa harrastamastani seksistä jonkun muun kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Näinkö estynyttä porukkaa täällä on, että seksi on kiellettyjen aiheiden listalla?
En koe olevani estynyt, mutta minulla - kuten muillakin varmasti - on rajoja janoikeus asettaa niitä itseäni koskien. En halua tulla osallistetuksi toisten seksielämään joutumalla kuuntelemaan yksityiskohtia toisten seksielämmästä. Se on lievennetty versio siitä, että joutuisi katsomaan toisten seksiä tahtomattaan. Minulla tulee myös paha mieli sen toisen osapuolen takia, sen, joka ei ole antanut suostumustaan keskustelulle. En halua tietää kavereiden tai heidän kumppaniensa mielytymiksiä, peniksen kokoja yms. Se on minulle ihan tarpeetonta. Minua ei kiinnosta toisten intiimiasiat, eikä siksi myöskään keskustelu siitä. Se oli jännittävää joskus 15-vuotiaana kun vertailtiin uusia kokemuksia, mutta noiden aikojen jälkeen seksillä rehvastelu ja uteliaisuus on jotenkin noloa aikuiselta. Tulee lähinnä myötähäpeä.
Toki haluan auttaa ystäviä, jos heillä on vaikeuksia ja olla tukena jos heitä vaikka hyväksikäytetään tai painostetaan yms.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No seksikumppanin lupa. Onko?
Jos on joutunut seksuaalirikoksen uhriksi, siitä ei missään nimessä pidä vaieta vaan ottaa viranomaisiin ja ammattiauttajiin yhteyttä. Hyvälle ystävällekin voi tietenkin kertoa, mutta se pelkästään ei riitä. Ilmoittamalla rikoksesta voi itsensä lisäksi auttaa mahdollisesti myös muita, kun rikollinen saadaan kiinni ja vastuuseen teoistaan.
Vierailija kirjoitti:
Mua jäi ihan kiinnostamaan, että mitä syvällistä keskusteltavaa seksissä on?
Painostaako joku sua siis seksiin tai liittyykö siihen jotain hyväksikäyttöjuttuja?Tarvitset apua tai ystävien tules johonkin vastaavaan vaikeaan tilanteeseen? Sen ymmärrän.
Vai siis haluatko siis keskustella "syvällisiä" siitä itse aktista?
Mitä syvällistä? Eikö kaikessa ole? Lähinnä sen aiheuttamista tuntemuksista tai ajatuksista esimerkiksi. Vaikka jos jokin jää ahdistamaan. En tosissaan tarkoita "elin työntyy elimeen" -tasoisia juttuja. Erikoista, että lähes kaikille täällä seksistä keskusteleminen tarkoittaa aktin kuvailua. Mutta enpä ihmettele enää, ettei omien kamujen kanssa voi puhua seksistä, kun ei näköjään kenenkään muunkaan kanssa voi... Kiitos ja anteeksi. /ap
Jaa'a... 🤔 Ehkä ei kannata, jos tarkoitus on vertailla laatua ja määrää.