Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Koronahamstrausta bongattu!!

Vierailija
02.03.2020 |

Kaupoissa alkaa olemaan tyhjillään mm. kertakäyttöhanska, uht maito, kauramaito, lähdevesi -hyllyt! WC paperikin vähissä. Isoissa kaupoissa hyllyjä poikkeuksellisen tyhjinä. Mitä muuta olette huomanneet? Oletko itse jo hamstrannut?

Kommentit (280)

Vierailija
61/280 |
02.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on aina ylimääräisiä makarooni-, nuudeli- ja riisipakkauksia sekä pakastin sapuskaa täynnä. Peruslentsu aiheuttaa herkästi lisävaivoina poskiontelo- ja keuhkoputkentulehdusta. Jos olen yksin kotona eikä ole kauppaan lähtijäksi, niin ei ihan pelkkää kaurapuuroa tarvitse syödä (sellaista sattui joskus nuorempana). Mulla on astma ja pari kertaa keuhkokuumeen sairastettuani varon etukäteen. Mutta en nyt kyllä lähtisi mitään erityisesti hamstraamaan.

Vierailija
62/280 |
02.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en oikeesti ymmärrä miksi nyt pitäisi alkaa hamstraamaan kamalasti??? Eihän meillä Suomessa edes ole mitään epidemiaa vielä, mahtaako tullakaan. Enkä jaksa muutenkaan yöuniani menettää tän koronan takia, jos se minuun tarttuu niin sitten tarttuu ja sen mukaan sitten elellään. Asuin Aasiassa silloin kun sars riehui siellä, enkä edes silloin ”pelännyt tappajavirusta”, lapset silloin 5v ja 2,5v.

Tänään kaupassa kyllä oli kuumottava käydä, yskä vaivannut jo yli viikon, joten aika pikaisesti piti yrittää suoriutua kaupasta ulos

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/280 |
02.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pientä pälyilyä ollut ilmassa. Ihmiset katselevat toisia siihen malliin, että ei kai tuolla tai tuolla ole koronaa! Yskiviä mennään karkuun...tai ainakin minä menin!

Ah niin ihanaa, itse sain jonkun flunssantapaisen heti tammikuun alkuun ja sen jälkeen yskin 24/7 noin kuukauden verran.

Tupakoiva olen joten todella pitkittynyt kröhä vaikkei toki saisi polttaa kipeänä, no kuitenkin siinä helmikuun paikkeilla kun vielä sain yskänkohtauksia ja tämä koronahomma alkoi tulla esille niin kyllä pelokkaasti porukka suhtautui kun pakostakin tuolla julkisilla paikoilla toki liikuin edelleen yskivänä.

Teki mieli vaan kailottaa että ei hätää. :D

Vierailija
64/280 |
02.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suojaako nämä hengityssuojat pisaratartunnoilta silloinkin kun joku yskii sua päin :D siis MILTÄ ne suojaa! Ai siltä, että sun suuhun/nenään ei pääse taudinaiheuttajaa? Okei, entäs silmät?

Vierailija
65/280 |
02.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaaren Prismassa oli lauantaina tyhjiä hyllyjä.

Tänään taas kaikkea näytti olevan normaalisti. Asiakkaita vaan oli vähemmän kuin yleensä.

Tunnustan hamstranneeni muutaman päivän eväät ja pesuaineet.

Vierailija
66/280 |
02.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suojaako nämä hengityssuojat pisaratartunnoilta silloinkin kun joku yskii sua päin :D siis MILTÄ ne suojaa! Ai siltä, että sun suuhun/nenään ei pääse taudinaiheuttajaa? Okei, entäs silmät?

Suojalasit tai/ja visiiri.

Vierailija
67/280 |
02.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni kaupoissa on ollut vähän normaalia enemmän tungosta ja säilykkeet ovat olleet loppu/vähissä vakio Lidlissäni. Muitten tuotteiden kohdalla en ole huomannut puutetta -- paitsi tarjouksessa olevissa hilloissa.

Kuun vaihteessa on aina enemmän porukkaa kun on ollut juuri palkkapäivä. Silloin ihmiset ostaa myös enemmän tavaraa. Tämä yleinen ilmiö ilman viruksiakin. 

Vierailija
68/280 |
02.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Honkkarissa oli vino pino FFP2-suojia.

Vierailija
69/280 |
02.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yritin löytää nettikaupoista ja jopa hoito/kauneusalan tukuista suusuojia/maskeja, kaikki loppu.

Yhdessä paikassa oli 50kpl hintaan 100e, kun normaalisti sama määrä maksaa 5,90e, en ostanut.

Siis MIKSI ihmeessä 😂😂😂😂

Te hullut, jotka hamstraatte hengityssuojat, viette ne terveydenhoitoalan ammattilaisiltä, eikä ne teitä edes pelasta 😂😂

Ne suojaa vähän saasteilta ja pölyltä, ei tod. Virukselta. 😂😂 Äly hoi älä jätä ❤️

Ei ne lääkärit ja hoitajat niitä suojia Prismasta käy ostamassa. Kyllä heillä on ihan työpaikalla oikeat  suojat.

On kyllä validi huoli, että maailmalla kovan kysynnän ja kiinalaisten tehtaiden sulkujen vuoksi hengityssuojaimien tuotanto ei vastaa kysyntää ja terveydenhuollon ammattilaisille ei riitä suojavarusteita. Urpojen hamstrausvimma pahentaa tilannetta.

Vierailija
70/280 |
02.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään hamstrasin. Toivottavasti pärjään pari kuukautta.

Vierailija
71/280 |
02.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yritin löytää nettikaupoista ja jopa hoito/kauneusalan tukuista suusuojia/maskeja, kaikki loppu.

Yhdessä paikassa oli 50kpl hintaan 100e, kun normaalisti sama määrä maksaa 5,90e, en ostanut.

Siis MIKSI ihmeessä 😂😂😂😂

Te hullut, jotka hamstraatte hengityssuojat, viette ne terveydenhoitoalan ammattilaisiltä, eikä ne teitä edes pelasta 😂😂

Ne suojaa vähän saasteilta ja pölyltä, ei tod. Virukselta. 😂😂 Äly hoi älä jätä ❤️

Ei ne lääkärit ja hoitajat niitä suojia Prismasta käy ostamassa. Kyllä heillä on ihan työpaikalla oikeat  suojat.

Hahhah no shit Sherlock! Tätähän juuri tarkoitin :D hah oon niin simppeli, että luulen hoitsujen käyvän ennen työvuoroa hakemassa Prismasta suojaimet :D

ahh niin asiaan, samoista tukuista ne kait tilataan...

Vierailija
72/280 |
02.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuore inkivääri on loppu. Kuka hamstraa Kiinasta tuotua inkivääriä?

Vierailija
73/280 |
02.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perjantaina ainakin oli reilusti normia enemmän hyörinää kaupassa.

Vierailija
74/280 |
02.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
75/280 |
02.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyn yleensä vaan kerran viikossa kaupassa. Pienen vauvan kanssa on helpointa niin. Joten mulla on kärry aika täynnä... Jotkut katsoi aika pitkään.. Luulivat varmaan että oon hamstraamassa...

Mulla sama juttu. Kun kerran autolla menen niin sen autolastillisen tuon niin ei tarvitse myötäänsä ravata. 3 vuotta olen jo näin hamsteroinut :)

Vierailija
76/280 |
02.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis MIKSI ihmeessä 😂😂😂😂

On kyllä validi huoli, että maailmalla kovan kysynnän ja kiinalaisten tehtaiden sulkujen vuoksi hengityssuojaimien tuotanto ei vastaa kysyntää ja terveydenhuollon ammattilaisille ei riitä suojavarusteita. Urpojen hamstrausvimma pahentaa tilannetta.

Toivottavasti valmistajat ottaa opikseen ja vetää valmistuksen pois kiinasta...

Vierailija
77/280 |
02.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän pikkupaikkakunnan Salessa on kaikkea saatavilla ihan riittävästi. Ja apteekissamme näkyi olevan kymmeniä pulloja käsidesiäkin vielä odottamassa ostajia.

Mutta mepä asummekin kaukana Helsingistä, missä se korona leviää.

Korona leviää niin, että lähinaapurisi matkustaa alueelle, jossa on koronaa, saa tartuntaan ja tuo sen teidän lähipiiriin.

Vierailija
78/280 |
02.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en oikeesti ymmärrä miksi nyt pitäisi alkaa hamstraamaan kamalasti??? Eihän meillä Suomessa edes ole mitään epidemiaa vielä, mahtaako tullakaan. Enkä jaksa muutenkaan yöuniani menettää tän koronan takia, jos se minuun tarttuu niin sitten tarttuu ja sen mukaan sitten elellään. Asuin Aasiassa silloin kun sars riehui siellä, enkä edes silloin ”pelännyt tappajavirusta”, lapset silloin 5v ja 2,5v.

Tänään kaupassa kyllä oli kuumottava käydä, yskä vaivannut jo yli viikon, joten aika pikaisesti piti yrittää suoriutua kaupasta ulos

Epidemia räjähtää viikossa, siksi.

Vierailija
79/280 |
02.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko muutkin kuin pk seutulaiset alkaneet hamstrata?

Ovat tietenkin. Hihtolomilta tuovat koronaa koko Suomeen. Tällä viikolla Pohjois-Suomi talvilomilla joten tuovat koronan tullessaan. Eipähän tarvitse mennä yhtä aikaa heidän anssaan kaupoille kun tulevat takaisin. Suomen eristykset vuotavat kuin seula, joten on tulossa lisää tapauksia.

Vierailija
80/280 |
02.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mut kuinka hirveen pitkäksi aikaa pitäisi olla se kotivara? Oon niin ahdistunut ettei elämästä tahdo tulla mitään :’(