Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Koronahamstrausta bongattu!!

Vierailija
02.03.2020 |

Kaupoissa alkaa olemaan tyhjillään mm. kertakäyttöhanska, uht maito, kauramaito, lähdevesi -hyllyt! WC paperikin vähissä. Isoissa kaupoissa hyllyjä poikkeuksellisen tyhjinä. Mitä muuta olette huomanneet? Oletko itse jo hamstrannut?

Kommentit (280)

Vierailija
101/280 |
02.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva kun olen just sairastunut flunssaan. Ei kuumetta ja nenä vuotaa ja yskittää. Selkeästi ei koronaviriksen aiheuttama. Mutta töihin ja muualle on mentävä. Ihmiset huomaavat vain yskimiseni.

Vierailija
102/280 |
02.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä onneksi firma kävi suoraan tukusta hakemassa kaikille hyvät aatsit käsidesiä ja maskeja yms.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/280 |
02.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä täällä Viikin naapurissa eli Arabianrannassa hamstraus näkyy ja itsekkin ostettiin tänään isot ostokset. Gluteenittomat jauhot olivat vähissä ja näkkileipä oli tehnyt kauppansa.

Vierailija
104/280 |
02.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mut kuinka hirveen pitkäksi aikaa pitäisi olla se kotivara? Oon niin ahdistunut ettei elämästä tahdo tulla mitään :’(

Mielestäni erittäin vakavan pandemian aikaan tulisi selvitä yhden talven ylitse kotivaralla. Sulanmaan aikaan tulisi olla valmius kotipuutarhaan, kalastukseen ja marjojen sekä sienten keruuseen, jolloin kotivaraa ei tarvitse muutoin kuin suolan osalta kuluttaa. Eli Lokakuusta Toukokuulle, 8 kuukautta.

Apua :(

Oletko kuullut ns. lume vaikutuksesta? Eli, että kun testiryhmä uskoo syövänsä lääkettä, niin lääke auttaa. Tämä toimii myös toisinpäin: Pelkäämällä heikennät immuunijärjestelmääsi.

Vierailija
105/280 |
02.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.staypro.fi/turvallisuus/hengityssuojaimet/kokomaskit/tiki-f…

Oisko tää hyvä, joko on tilanne niin paha että kehtaisi mennä prismaan tämä päässä?? Hieman on hintava mutta mitäs sitä nyt ei terveytensä eteen maksaisi. Olen mahdollisesti riskiryhmää. Kumihanskat tietty vähintään käsissä muuna suojavarustuksena. Onneksi kotona nyt sen verran härtävaraa että selviän kunnes saan tuon suojaimen kotiovelle kuljetettuna. Tietoa muun suojauksen tarpeesta, eikös niitä ole jotain kokopukujakin, auttaako koronaa vastaan??

Tiedättekö saako käsidesiä jostain tukku/litrapakkauksissa? 

Haluan uittaa kaiken kaupasta ostamani kotivaran siinä mikäli joku ruttolainen on niitä sielä hyllyssä kosketellut ennen minua. 

Vierailija
106/280 |
02.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oisko tää hyvä, joko on tilanne niin paha että kehtaisi mennä prismaan tämä päässä?? Hieman on hintava mutta mitäs sitä nyt ei terveytensä eteen maksaisi. Olen mahdollisesti riskiryhmää. Kumihanskat tietty vähintään käsissä muuna suojavarustuksena. Onneksi kotona nyt sen verran härtävaraa että selviän kunnes saan tuon suojaimen kotiovelle kuljetettuna. Tietoa muun suojauksen tarpeesta, eikös niitä ole jotain kokopukujakin, auttaako koronaa vastaan??

Haluan uittaa kaiken kaupasta ostamani kotivaran siinä mikäli joku ruttolainen on niitä sielä hyllyssä kosketellut ennen minua. 

Ja mikäli en löydä tarpeeksi isoa pakkausta käsidesiä, tuhoaako vahva viina koronaviruksen??? Sitä kuitenkin saa Alkosta ihan kohtuulliseen litrahintaan.

Vierailija
107/280 |
02.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole hamstrannut, apteekista ostin flunssalääkkeitä, pakasteessa on meillä muutenkin ruokaa ja ruokakaappikaan ei ole tyhjä vaan löytyy kaikenlaista säilyvää purkkiruokaa kuten esim hernekeittoa yms. Ehkä sitä sairauden sattuessa voisi  tilata sitten ruokaa netistä  kotiovelle, täytynee tutkia vaihtoehtoja.

Vierailija
108/280 |
02.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apteekissa jykevä Bebantti vähissä. Tainnut mennä oppi perille kansaan.

Vierailija
109/280 |
02.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen hamstrannut heti tammikuusta saakka pikkuhiljaa. Säilykkeet ja muu kotivara, kissanruuat, käsidesit, lääkkeet, hengityssuojat, suojakäsineet... Kaikkea on runsaasti koko perheelle ja vaikka lähisuvullekin. Mutta meidän talo onkin maaseudulla syrjässä, polttopuineen. Helposti menee pitkäkin karanteeni, käskettynä tai omasta halusta.

Vierailija
110/280 |
02.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivastin kuusitoista kertaa.

Menenkö nyt ostamaan 118 pussia makaronia, 615 rullaa vessapaperia?

Onneksi porkkanoita, perunoita, sipuleita ja soijarouhetta on.

Vierailija
111/280 |
02.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisillä oli ennen aina kotivara ilman mitään erityisiä tapauksia. Ei tarvitsisi hysterisoida mikäli olisi edelleen.

Tokmannilla oli ainakin vessapaperia. Prismaan ei edes menty. Ei ole varaa ostaa enempää mitään kuin 5kg perunasäkki ja halvinta maitoa ja leipää jossain vaiheessa ...

Kyllä minä hamstraisin teinä kohtuudella mikäli normaalisti olisin elänyt vailla kotivaraa eikä sitä siksi olisi, mutta en nyt todellakaan mielettömiä määriä käsidesipulloja tai aivan mitä tahansa ja kaikkea. Tai ehkä olen niin kasvanut hamstraamiseen, etten edes ymmärrä sen olevan muista hamstrausta.

Minusta on normaalia ja pakollista olla vähintään yhden kuukauden ruoan verran aina varastossa. Tavoite on useampi kuukausi. 2 tai 3. Köyhyys häiritsee asiassa kyllä kovin. Kotimaisia marjoja, vihanneksia, kalaa, lihaa, leipää, voita, margariinia, itse tehtyjä ruokia. Kuivakaapissa on aina jauhoja ja muita leivonta- ja ruuanlaittotarpeita. Ei siis vain tämän päivän tai parin päivän. Se on eri asia ellei ole niitä pääruoka-aineksia joskus kun elämä on vinksin vonksin, mutta kyllä sieltä aina löytyvät ne loput millä tehdään varsinaiseksi ruuaksi heti kun saadaan sitä pääruoka-ainetta irti. Osallahan ei näin ole. Heillä on vähän lyhytnäköisempi ruokahuolto vaikka rahaa voi olla siinä kuin kenellä tahansa.

Jos minä saisin joltakulta vaikkapa nyt hätäapuna 1 kunnon jauhelihapaketin, minulla olisi kaikki tarvittava tehdä siitä pannulla tai uunissa lihapullia, jauhelihapihvejä tai jokin uunivuokaan tehty paistos tai maustaa ja laittaa kunnon jauhelihakeitto, hernekeitto, kaalikeito tai mikä nyt hyvänsä. Osalla ei olisi mitään muuta kuin se jauheliha. Millä siitä oikeaa syötävänmakuista ruokaa tekeekään, jollei ole mausteen maustetta, jauhoja, suolaa eikä mitään vastaavaa? Osa syö niin valmisruokia ettei mitään ole.

Vierailija
112/280 |
02.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tokmannilla oli nötkötti ja tölkkilihapullat loppu, täysjyväriisikin melkein. Itsekin kävin siellä hamstraamassa niitä euron pastakastiketölkkejä ja riisiä, edessä jonottavalla näkyi olevan iso paketti wc-paperia. S-marketissa samoin pastat vähissä, ja kahvihyllyllä joku täti tuuppi epäkohteliaasti ostoskärryillä minua kylkeen, vaikka kaikkia kahveja näytti olevan ihan runsaasti. Liekö ollut jo hamstrausstressiä hänellä.

Vierailija
113/280 |
02.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli lahjaksi saatu 200€ lahjakortti ruokakauppaan ja käytiin ostamassa sillä kaapit täyteen ruokaa. Ei tosin vain koronan takia (vaikka olikin osasyy), vaan koska autottomana oli helpompi käyttää koko koryyi kerralla kun oli auto kerrankin lainassa. Ollaan myös just muutettu ja kotona ei oo minkäänlaista kotivaraa, joten ihan fiksua muutenkin täyttää kaappeja. Ostettiin vaan sellaisia säilyviä asioita, joita muutenkin syödään päivittäin (esi. näkkäri, puurohiutaleet, mantelimaito, gluteenittomat jutut, riisi, tomaattimurska, pavut, ruokakerma jne).

Vierailija
114/280 |
02.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käsidesi on loppu kaikkialta. Parista apteekista ja muutamista marketeista etsin eilen ja tänään. Loppu.

Hintakin on nostettu sellaiseksi että ihan hirvittää. Mielenkiintoista, miten tästäkin pitää tehdä bisnestä. Kassoilla myytävien pienien käsidesipullojen hinta tulisi olla korkeintaan 1 euro. Nyt hyvä jos saa alle kolmen euron.

Vierailija
115/280 |
02.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienestä lähäristä loppunut käsidesit ja desifiointipyyhkeet, pesuaineita jne. Mummot ihan paniikissa lappaa tavaraa kärryyn ja ostaa hyllyt tyhjäksi.

Vierailija
116/280 |
02.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En itse taida hamstrata, sillä ruuan voi tilata ovellekkin.

Jos pelkää kontakteja tai joutuu itse karanteeniin, ruuan voi kuitenkin tilata kotiinkuljetettuna ja pyytää jättämään ostokset ovelle.

Meillä tämä palvelu on K-Supermarketissa, olen testannut, tosi kätevä palvelu. Varsinkin koska jos koronaa olisi täällä Oulussa paljon liikkeellä, ahdistaisi mennä väkijoukon keskelle shoppailemaan.

Vierailija
117/280 |
02.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olenko ainoa, joka ei ole huomannut mitään erikoista? Taidatte kuvitella. Kyllähän jotkut hyllyt välillä on tyhjillään. Niin vain käy.

Vierailija
118/280 |
02.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiva kun olen just sairastunut flunssaan. Ei kuumetta ja nenä vuotaa ja yskittää. Selkeästi ei koronaviriksen aiheuttama. Mutta töihin ja muualle on mentävä. Ihmiset huomaavat vain yskimiseni.

Ei todellakaan ole mentävä urpo. Juuri tuollaiset idiootit tartuttavat influenssaa ympäriinsä. Sitävareten ne sairaslomat on olemassa, että et mene töihin sairastuttamaan muita.

Vierailija
119/280 |
02.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse tilasin kotiinkuljetuksella, ihan oikeasti, tällaisen, sekä vaihtosuodattimet. Lopulta vit**** vähemmän käyttää "väärin" pari sataa, kuin delata ylimielisyyden seurauksena. https://suojavaruste.fi/collections/puolinaamari-hengityssuojaimet/prod…

Vierailija
120/280 |
02.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, näin maanantaisin hyllyjä nyt tuppaa olemaan tyhjänä siellä sun täällä. Ei ehkä kannata nähdä pedon merkkejä kaikkialla, oi palstan koronahullu. Ja näitä aloituksia voi tehtailla vähemmänkin, olet aika pitkästyttävä.