Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Harmittaa... Appivanhemmat myivät mökkinsä miehen siskolle

Vierailija
28.02.2020 |

Eivät kysyneet mieheltäni tai hänen veljeltään, olisiko kumpikaan heistä kiinnostunut. Meitä olisi kyllä kiinnostanut ja olisi ollut mahdollisuus ostaa. Ja ollaan ihan avoimesti puhuttukin, että suunnitellaan mökin ostamista. Mieheni ja veljensä ovat aina auttaneet vanhempia mökin kunnossapidosta, sisko on vain lomaillut vapaamatkustajana. Turha sitten jatkossa odottaa ainakaan meiltä apua.

Kommentit (425)

Vierailija
341/425 |
29.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei aiheuttaisi minulle mielipahaa. Jos täysi-ikäiset ihmiset haluaa noin menetellä, niin ihan vapaasti. Mitä tuo asia minulle kuluu? En itsekkään kertonut raskaudestani vanhemmilleni ennenkuin hieman ennen synnytystä . Lapsiani ovat nähneet ehkä kerran vuodessa. Vanhempani elävät omaa elämäänsä ja minä perheineni omaani.[/quote]

====

No jokainen taaplaa tyylillään. Kyllä itse pahastuisin, jos joku kaverini tulisi kertomaan että näkyy tuo teidän Minna odottavan vauvaa, onneksi olkoon isoäidille ja Minna itse ei olisi maininnut asiasta mitään, enkä olisi Minnaa tavannut vähään aikaan voidakseni edes todeta asian

Vierailija
342/425 |
29.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei aiheuttaisi minulle mielipahaa. Jos täysi-ikäiset ihmiset haluaa noin menetellä, niin ihan vapaasti. Mitä tuo asia minulle kuluu? En itsekkään kertonut raskaudestani vanhemmilleni ennenkuin hieman ennen synnytystä . Lapsiani ovat nähneet ehkä kerran vuodessa. Vanhempani elävät omaa elämäänsä ja minä perheineni omaani.

====

No jokainen taaplaa tyylillään. Kyllä itse pahastuisin, jos joku kaverini tulisi kertomaan että näkyy tuo teidän Minna odottavan vauvaa, onneksi olkoon isoäidille ja Minna itse ei olisi maininnut asiasta mitään, enkä olisi Minnaa tavannut vähään aikaan voidakseni edes todeta asian

Miksi pahastuisit? Kun olen lapset ovat aikuisia he saavat toimia ihan niin kuin haluavat. Ei minulla ole mitään hinkua määrätä mitä aikuiset ihmiset tekee ja jättää tekemättä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
343/425 |
29.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä jotenki ajattelen, että ku en ole enää tilivelvollinen vanhemmilleni eivät hekään ole mulle. Laittakoot vaikka palamaan omaisuutensa tai antakoot mun veljelle. Olen elämäni yrittänyt rakentaa itseni varaan.

En minäkään ole tilivelvollinen lapsilleni, mutta tietenkin kohtelen heitä tasapuolisesti ja jos jotain muuta tulee, kerron heille mitä olen tekemässä ja miksi. Mikäli päätän antaa yhdelle ennakkoperintöä syystä x, en tee sitä salaa heidä sisäsarusten selän takana. On sitten lapsen omassa vallassa kertoa syy, miksi hän ennakkoperintöä sai.

Tämä on kyllä kummallinen keskustelu. Minulle ja miehelle on aina ollut itsestäänselvää, että lapsia kohdellaan tasapuolisesti ja isoista asioista keskustellaan.

Aloittajan tapauksessa ei tainnut olla kyse ennakkoperinnöstä.

Vierailija
344/425 |
29.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta kaikenlainen puolueellisuus on kurjaa lasten kanssa.

Ihan riippumatta miniöistä tms. ketjussa arvailluista syistä vanhempien olisi pitänyt keskustella kolmen lapsensa kanssa avoimesti siitä, että haluavat myydä mökin ja kysyä, onko joku lapsista halukas ostamaan sen ja jos, niin mihin hintaan ja millä ehdoin.

Lopputulos olisi voinut olla tuo sama, mutta niin, että kaikki lapset olisivat kokeneet tulevansa kohdelluksi samalla tavalla.

Sisarusten välille ei tarvita yhtään lisää katkeruutta ja epäluuloa, yleensä sitä on hiukan kumminkin, vaikka kuinka olisi vanhemmat kohdelleet tasaveroisesti.

Entäpä kun todennäköisempää on se, että kaikki olisi halunneet sen itselleen? Kerran asiasta on nyt noin mieli pahoitettu. Miten tämä pattitilanne olisi ratkaistu? Huutokauppa lasten kesken? Jättää se yhteisomistukseen? Myydä ulkopuolisille? Mikä tyydyttäisi parhaiten tätä itsekästä minäminä-sukupolvea?

Sanomattakin selvää, että jos kolme haluaa saman itselleen, kaksi joutuu pettymään. Pettymystä olisi kuitenkin voinut tasoittaa kertomalla kahdelle muullekin etukäteen ja perustelemalla miksi valittiin juuri tämä yksi. Nyt tuli sitten kaupanpäällisiksi aiheutettua ihan turhaa katkeruutta. Pahimmassa tapauksessa se vielä kertautuu isovanhempien ja lastenlasten ja serkkujen väleihin. Ei tuota selitä mikään muu kuin surkeat sosiaaliset taidot tai silkka pahantahtoisuus.

Eihän vieläkään ole mahdotonta saada vanhemmilta perusteluja sille, miksi mökki myytiin juuri siskolle. Ap:n miehen tarvitsisi vain ottaa puhelin kauniiseen käteen ja soittaa vanhemmilleen.

Se, jos serkukset alkavat kantaa toisilleen kaunaa jostain heidän vanhempiensa ja isovanhempiensa välisestä riidasta, on mielestäni silkkaa pahantahtoisuutta ja sosiaalisten taitojen puutetta. Ap:n lapset, sen koommin kuin näiden serkutkaan, eivät ole millään muotoa syyllisiä meneillään oleviin riitoihin.

Vierailija
345/425 |
29.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei aiheuttaisi minulle mielipahaa. Jos täysi-ikäiset ihmiset haluaa noin menetellä, niin ihan vapaasti. Mitä tuo asia minulle kuluu? En itsekkään kertonut raskaudestani vanhemmilleni ennenkuin hieman ennen synnytystä . Lapsiani ovat nähneet ehkä kerran vuodessa. Vanhempani elävät omaa elämäänsä ja minä perheineni omaani.[/quote]

Sinulle sit ok, jos saat viimeisenä tietää olevasi isovanhempi? Nimet annettu ja juhlat juhlittu. Mummolle ei kerrottu mitään?

Vierailija
346/425 |
29.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi hyvä provo, jota on vielä ryyditetty odotetunlaisella jatko-osalla.

Asia on naurettavan mitätön, mutta se herättää näemmä monessa voimakkaita tunteita ja kostonhalua vaikka omaa sisarta kohtaan.

Mutta joo, mitä järkeä vanhempien olisi myydä mökki yhdelle lapselleen, maksattaa leimaverot ja siirtää tyttären rahat iäkkäiden vanhempien pankkitilille? Tällaiiessa tapauksessa olisi annettu ennakkoperintö, jos tämä olisi totta.

Ainut tilanne voisi olla se että vanhukset ovat pahassa rahapulassa koska eläkkeet eivät riitä elämiseen ja päättävät luopua mökistä. Mutta siinä tapauksessa asiaa olisi pohdittu kaikkien lasten kanssa kaikilta puolin. Tarinassa kuvattu ratkaisu ei ole taloudellisesti järkevä sisaren kannalta.

Vierailija
347/425 |
29.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

====

No jokainen taaplaa tyylillään. Kyllä itse pahastuisin, jos joku kaverini tulisi kertomaan että näkyy tuo teidän Minna odottavan vauvaa, onneksi olkoon isoäidille ja Minna itse ei olisi maininnut asiasta mitään, enkä olisi Minnaa tavannut vähään aikaan voidakseni edes todeta asian[/quote]

Miksi pahastuisit? Kun olen lapset ovat aikuisia he saavat toimia ihan niin kuin haluavat. Ei minulla ole mitään hinkua määrätä mitä aikuiset ihmiset tekee ja jättää tekemättä.[/quote]

==

Ei kai tässä määräilystä olekaan kyse. Normaalisti puolison valinnat, lapsen odotukset ja vastaavan kertaluokan asiat informoidaan. Ei kysellä lupia eikä määräillä.

Vierailija
348/425 |
29.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa ottaa vanhempiin ja siskoon nyt vähän etäisyyttä kunnes tunteet hiukan viilenee. Ettei tule puolin tai toisin sanottua mitään harkitsematonta. Ehkäpä vanhemmat tajuavat jossain vaiheessa oman mokansa ja pyytävät anteeksi. Tai sitten eivät, mutta osaattepa asettaa vanhemmat ja siskon siihen asemaan elämässänne, mihin he kuuluvatkin.

En ymmärrä mitä vanhempien pitäisi pyytää anteeksi. Myivät varmaan salassa kun arvasivat mikä riita mökistä olisi tullut ja ajattelivat että tuolla porukalla mikään yhteisomistus ei onnistu. Nyt kaupat on tehty eikä siihen pitäisi kellään olla enää mitään sanomista. Ap voisi ostaa perheineen oman mökin, kun kerran rahaakin on, ja lakata murehtimasta asiaa. Tuskin vanhempien tarkoitus on myöskään ollut sotkea lastensa välejä.

Omat appivanhemmat myivät mökin täysin ulkopuoliselle, kertomatta kummallekaan lapselleen etukäteen. Toisella pojalla ei olisi ollut varaa ostaa sitä, oma mieheni harmitteli kun olisi halunnut ostaa mökin. Vanhemmat varmaan ajattelivat että kehtaavat pyytää kunnon hinnan kun myyvät ulkopuoliselle. Omalta lapselta olisi varmaan tullut vähemmän rahaa. Mökki sijaitsi kalliilla paikalla Tammisaaren lähellä.

Vierailija
349/425 |
29.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei aiheuttaisi minulle mielipahaa. Jos täysi-ikäiset ihmiset haluaa noin menetellä, niin ihan vapaasti. Mitä tuo asia minulle kuluu? En itsekkään kertonut raskaudestani vanhemmilleni ennenkuin hieman ennen synnytystä . Lapsiani ovat nähneet ehkä kerran vuodessa. Vanhempani elävät omaa elämäänsä ja minä perheineni omaani.

Sinulle sit ok, jos saat viimeisenä tietää olevasi isovanhempi? Nimet annettu ja juhlat juhlittu. Mummolle ei kerrottu mitään?

Täysin ok. En oikein ymmärrä, mitä tämä asia minulle kuuluisi? Jos lapsi perheineen ei halua olla tekemisissä niin se on heidän valintansa ja oikeutensa. En ylipäätään ole tuppaamassa itseäni muiden ihmisten elämään tai määräämässä mitä kenenkin pitää tehdä.

Vierailija
350/425 |
29.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

====

Miksi pahastuisit? Kun olen lapset ovat aikuisia he saavat toimia ihan niin kuin haluavat. Ei minulla ole mitään hinkua määrätä mitä aikuiset ihmiset tekee ja jättää tekemättä.

==

Ei kai tässä määräilystä olekaan kyse. Normaalisti puolison valinnat, lapsen odotukset ja vastaavan kertaluokan asiat informoidaan. Ei kysellä lupia eikä määräillä.

Tarkoitin lähinnä, että jos ei informoida niin se on lasten oma valinta ja täytyy hyväksyä että he haluavat niin syystä tai toisesta toimia.

Vierailija
351/425 |
29.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta kaikenlainen puolueellisuus on kurjaa lasten kanssa.

Ihan riippumatta miniöistä tms. ketjussa arvailluista syistä vanhempien olisi pitänyt keskustella kolmen lapsensa kanssa avoimesti siitä, että haluavat myydä mökin ja kysyä, onko joku lapsista halukas ostamaan sen ja jos, niin mihin hintaan ja millä ehdoin.

Lopputulos olisi voinut olla tuo sama, mutta niin, että kaikki lapset olisivat kokeneet tulevansa kohdelluksi samalla tavalla.

Sisarusten välille ei tarvita yhtään lisää katkeruutta ja epäluuloa, yleensä sitä on hiukan kumminkin, vaikka kuinka olisi vanhemmat kohdelleet tasaveroisesti.

Entäpä kun todennäköisempää on se, että kaikki olisi halunneet sen itselleen? Kerran asiasta on nyt noin mieli pahoitettu. Miten tämä pattitilanne olisi ratkaistu? Huutokauppa lasten kesken? Jättää se yhteisomistukseen? Myydä ulkopuolisille? Mikä tyydyttäisi parhaiten tätä itsekästä minäminä-sukupolvea?

Sanomattakin selvää, että jos kolme haluaa saman itselleen, kaksi joutuu pettymään. Pettymystä olisi kuitenkin voinut tasoittaa kertomalla kahdelle muullekin etukäteen ja perustelemalla miksi valittiin juuri tämä yksi. Nyt tuli sitten kaupanpäällisiksi aiheutettua ihan turhaa katkeruutta. Pahimmassa tapauksessa se vielä kertautuu isovanhempien ja lastenlasten ja serkkujen väleihin. Ei tuota selitä mikään muu kuin surkeat sosiaaliset taidot tai silkka pahantahtoisuus.

Eihän vieläkään ole mahdotonta saada vanhemmilta perusteluja sille, miksi mökki myytiin juuri siskolle. Ap:n miehen tarvitsisi vain ottaa puhelin kauniiseen käteen ja soittaa vanhemmilleen.

Se, jos serkukset alkavat kantaa toisilleen kaunaa jostain heidän vanhempiensa ja isovanhempiensa välisestä riidasta, on mielestäni silkkaa pahantahtoisuutta ja sosiaalisten taitojen puutetta. Ap:n lapset, sen koommin kuin näiden serkutkaan, eivät ole millään muotoa syyllisiä meneillään oleviin riitoihin.

Meidän suvussa oli 5 sukupolvea sitten joku riita kahden veljeksen välillä. Vielä nykyisinkin sen toisen veljeksen jälkeläiset ovat oman ainakin oman vanhempani sukupolvelle "niitä toisia", joiden kanssa ei kuulu olla missään tekemisissä. Itse en sitä voi ymmärtää.

Eli ei se niin tavatonta ole, että ihmiset ottavat vanhempiensa ja isovanhempiensa kaunat kannettavikseen, ainakin kolmanteen ja neljänteen sukupolveen asti. 

Vierailija
352/425 |
29.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa ottaa vanhempiin ja siskoon nyt vähän etäisyyttä kunnes tunteet hiukan viilenee. Ettei tule puolin tai toisin sanottua mitään harkitsematonta. Ehkäpä vanhemmat tajuavat jossain vaiheessa oman mokansa ja pyytävät anteeksi. Tai sitten eivät, mutta osaattepa asettaa vanhemmat ja siskon siihen asemaan elämässänne, mihin he kuuluvatkin.

En ymmärrä mitä vanhempien pitäisi pyytää anteeksi. Myivät varmaan salassa kun arvasivat mikä riita mökistä olisi tullut ja ajattelivat että tuolla porukalla mikään yhteisomistus ei onnistu. Nyt kaupat on tehty eikä siihen pitäisi kellään olla enää mitään sanomista. Ap voisi ostaa perheineen oman mökin, kun kerran rahaakin on, ja lakata murehtimasta asiaa. Tuskin vanhempien tarkoitus on myöskään ollut sotkea lastensa välejä.

Omat appivanhemmat myivät mökin täysin ulkopuoliselle, kertomatta kummallekaan lapselleen etukäteen. Toisella pojalla ei olisi ollut varaa ostaa sitä, oma mieheni harmitteli kun olisi halunnut ostaa mökin. Vanhemmat varmaan ajattelivat että kehtaavat pyytää kunnon hinnan kun myyvät ulkopuoliselle. Omalta lapselta olisi varmaan tullut vähemmän rahaa. Mökki sijaitsi kalliilla paikalla Tammisaaren lähellä.

Ainakin aloituksen tapauksessa on sanomista, kun veljiä kuitenkin odotetaan puunkaatotalkoisiin vaikka mökin omistaa nykyisin sisko.

En ymmärrä sitäkään, mikseivät appivanhempasi uskaltaneet kertoa pojalleen, mitä hintaa he toivovat mökistään saavan. Poika olisi voinut päättää riittääkö hänellä rahat mökkiin vai ei. Tuskin sinun appivanhemmat tietävät tarkkaan teidän raha-asiat.

Vierailija
353/425 |
29.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainakin aloituksen tapauksessa on sanomista, kun veljiä kuitenkin odotetaan puunkaatotalkoisiin vaikka mökin omistaa nykyisin sisko.

En ymmärrä sitäkään, mikseivät appivanhempasi uskaltaneet kertoa pojalleen, mitä hintaa he toivovat mökistään saavan. Poika olisi voinut päättää riittääkö hänellä rahat mökkiin vai ei. Tuskin sinun appivanhemmat tietävät tarkkaan teidän raha-asiat.

Entä jos vanhemmat teki nämä järjestelyt ihan vaan sillä perusteella, että halusivat tyttären saavan mökin? Ehkä pidättivät itsellään hallintaoikeuden. Ehkä haluavat mökkeillä mieluummin tyttärensä kanssa kuin poikien perheiden ja miniöiden. Asiassa on ihan yhdentekevää olisiko pojilla ollut rahaa ja halua mökki ostaa. Vanhemmat halusi asian näin järjestää ja siihen heillä oli täysi oikeus.

Vierailija
354/425 |
29.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täysin ok. En oikein ymmärrä, mitä tämä asia minulle kuuluisi? Jos lapsi perheineen ei halua olla tekemisissä niin se on heidän valintansa ja oikeutensa. En ylipäätään ole tuppaamassa itseäni muiden ihmisten elämään tai määräämässä mitä kenenkin pitää tehdä.

Huh, miten kylmä ihminen olet. Onneksi et ole lähelläni. Meillä on läheiset ja lämpimät välit suvuissamme. Ja siihen kyllä kuuluu näkemiset useimmin kuin kerran vuoteen tai tuollainen kylmäkiskoisuus.

Vierailija
355/425 |
29.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entä jos vanhemmat teki nämä järjestelyt ihan vaan sillä perusteella, että halusivat tyttären saavan mökin? Ehkä pidättivät itsellään hallintaoikeuden. Ehkä haluavat mökkeillä mieluummin tyttärensä kanssa kuin poikien perheiden ja miniöiden. Asiassa on ihan yhdentekevää olisiko pojilla ollut rahaa ja halua mökki ostaa. Vanhemmat halusi asian näin järjestää ja siihen heillä oli täysi oikeus.

Miksi sitten poikien oletetaan tulevan mökille kaatamaan pihapuita, jos heidän ei toivota tulevan mökille? Kiviä heittelemälläkö tontin reunalta se puu pitäisi kaataa?

Vierailija
356/425 |
29.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sisaruskateus on hirveää. Odota kun perinnönjako on edessä. Siitä on oksat pois, toivottavasti myyvät kaiken omaisuutensa jo eläessään.

Sitä nk. sisaruskateutta ei olisi, jos vanhemmat osaisivat toimia reilusti ja avoimesti. En käsitä, miksei tällaisista asioista voida puhua koko perheen läsnäollessa? Yrityksissäkin kutsutaan kokous koolle ja asioista puhutaan ja kaikkien näkökulmat huomioidaan. Mielipiteitä kuunnellaan.

Paljon jäisi asianajajilta hommia (ja perheiltä rahankulua) pois, kun ihmiset osaisivat kokoontua saman keittiönpöydän ääreen ja puhua. Varsinkin perintö- ja raha-asioissa. Pahimmat riidat perheen sisarusten välille kylvetään, kun sovitaan raha-asioista selän takana salaa yhden kanssa.

Tai yritetään jotakin epärehellistä jakotapaa, "kun Jaakolla menee elämässään niin hyvin, mutta Liisalla ja Mikolla ei mene. Siispä annamme Jaakolle pienemmän osuuden ja Liisalle ja Mikolle enemmän, niin elämän epäreiluus tasaantuu. Koska kyllähän se Jaakko pärjää."

Tuo havainto epätasaisesta suosimisesta on hyvä!

Meillä kävi niin. Anoppi antoi vanhemmalle pojalleen hopeaisia ruokailuvälineitä ja vanhaa suomalaista design-lasia siksi, kun hänen nuoremman poikansa kotona on sellaisia, kun minä ne olin tuonut yhteiseen kotiimme.

Nuoremmalle pojalleen anoppi antoi jotain Tiimarin halpakippoja ja muita kapistuksia, joilla oli ”tunnearvoa”. Omasta mielestään hän oli reilu ja tasapuolinen.

Ei minua tämä epätasapuolisuus ole jäänyt kaivelemaan mutta unohtaa en ole sitä voinut.

😂 Vähän kun meillä isäni kuoleman jälkeen. Veljeni ja heidän lapsensa saivat isän arvokkaita koruja, vaatteita ym. käyttökelpoista, mikä minusta ihan fine. En tarvitse miesten koruja. Minun mieheni sai kalastusvälineitä, vanhoja oluttuoppeja, joo perheeseen tuli mutta useasti mainittu että miehelleni erityisesti .

Itse näin vanhan teräksisen rasian pölyttyneenä jota isäni käytti paljon pahvilaatikossa varastossa romujen keskellä. Otin sen käteeni ja totesin että onpa hieno. Äitini repäisi sen kädestäni "anna se tänne sinä et sitä ota" (en pyytänytkään) ja heitti takaisin laatikkoon romujen sekaan.

Minä, tyttärenä en ole saanut isäni muistoksi kuin yhden halvan esineen, sen pyysin ja sitäkin äiti joutui pitkään harkitsemaan voiko sitä minulle antaa. En kärky perintöä, mutta ehkä hieman tasapuolisuutta toivoisin. Olisi ollut kiva saada jotain muistoksi isästä pyytämättä.

Varsinkin kun äitini on huolissaan kotitalonsa puolesta, veljeni sitä eivät tarvitse / halua. Se on äidille ihan ok. Minua kuitenkin nakittaa ja syyllistää nyt sitä ostamaan, ettei se joutuisi suvun ulkopuolelle. Asutaan jo vastaavassa talossa itse, on asuttu jo monta kymmentä vuotta. Mitä teen kahdella remontoitavalla vanhalla talolla joista toiseen minulla ei todellakaan ole varaa. En ole päivääkään asunut tuossa talossa, ei ole lapsuuden kotini. Minun pitäisi se pelastaa, vaikken muuten mihinkään kelpaa...

Vierailija
357/425 |
29.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä jotenki ajattelen, että ku en ole enää tilivelvollinen vanhemmilleni eivät hekään ole mulle. Laittakoot vaikka palamaan omaisuutensa tai antakoot mun veljelle. Olen elämäni yrittänyt rakentaa itseni varaan.

En minäkään ole tilivelvollinen lapsilleni, mutta tietenkin kohtelen heitä tasapuolisesti ja jos jotain muuta tulee, kerron heille mitä olen tekemässä ja miksi. Mikäli päätän antaa yhdelle ennakkoperintöä syystä x, en tee sitä salaa heidä sisäsarusten selän takana. On sitten lapsen omassa vallassa kertoa syy, miksi hän ennakkoperintöä sai.

Tämä on kyllä kummallinen keskustelu. Minulle ja miehelle on aina ollut itsestäänselvää, että lapsia kohdellaan tasapuolisesti ja isoista asioista keskustellaan.

Aloittajan tapauksessa ei tainnut olla kyse ennakkoperinnöstä.

Ihan sama mitä on, niin en tee sitä salaa muiden lapsieni selän takana. Pyrin olemaan lapsiani kohtaan tasapuolinen.

Vierailija
358/425 |
29.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisarus, joka ostaa vanhemmiltaan mökin muiden selän takana on petollinen. Tuo kuvio kertoo todella epäreilusta perheestä.

En olisi enää missään tekemisissä.

Vierailija
359/425 |
29.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tulee kohta mökki puolikas myyntiin, emme voi itse sitä pitää koska matkaa liikaa ja laitamme heti myyntiin jos joku vaan ostaa, hieno talviasuttava, sauna, sähkö ja vene sekä isot kalavedet, sen takia kun emme itse sinne voi mennä matkan takia mutta omistamme sen. Se toinen osakas on hieno ja fiksu, hänen kanssa ei tule koskaan ongelmia, kainuusta.

Vierailija
360/425 |
29.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi voi

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme kahdeksan