Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kaukaisin paikka jossa olet matkustellut?

Vierailija
27.02.2020 |

Mikä tahansa maa kelpaa.

Kommentit (328)

Vierailija
61/328 |
28.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ruotsi.

Ei minulla ole mitään tarvetta lennellä kaukomaille, olen nähnyt telkusta miltä ne näyttävät.

Samoin eksoottisten eläinten kanssa, en minä halua katsella häkkieläimiä eläintarhassa, katson mieluummin luontodokumentteja, jossa villieläimet ovat oikeasti siellä minne ne kuuluvat.

Norjassa voisin joskus käydä, upealta näyttää, eikä tarvitse lentää metriäkään.

Minäkään en halua katsella häkkieläimiä eläintarhassa vaan lennän kaukomaille katsomaan niitä luonnossa. Leijonan karjunta kuulostaa livenä ihan erilaiselta kuin televisiosta kuultuna. Norsut pitää niin matalataajuista pörinää että sitä ei kuule, mutta sen tuntee jalkapohjissa. Televisiosta ei myöskään tunne hajuja etkä näe mittasuhteita. Esim. valaiden koon ymmärtää vasta kun on itse vieressä, samaten sen miltä niiden hengitysaukosta ulos puhaltama ilma tuoksuu. Tappajahai -elokuvia katsomalla ei koe läheskään samanlaista jännitystä kuin jos olet sukeltamassa ja vastaan tulee parimetrinen hai..

Voi kuule, ei se ole luonnollista jos sinä pönötät autossa katsomassa makaavaa leijonaa safarilla.

Luontodokumentit on tehty niin hyvin, että niissä tallentuu eläinten aito elämä ja käytös, eläimet eivät tiedä ihmisten olemassaoloa, ne tehdään niin kaukaa ja erilaisilla tekniikoilla. 

Et taida olla penaalin terävin kynä sinäkään, ja tollanen turismi pitää yllä vain sitä että eläimet kuolevat sukupuuttoon.

Päinvastoin, tuollainen turismi takaa että eläimiä kannattaa suojella siellä luonnossa. Jollei olisi turismin tuomaa rahaa, eläimet salametsästettäisiin kiinalaisille potenssilääkkeeksi tai syötäisiin nälkään. Ihminenkin on valitettavasti osa luontoa, joten sen meressä kohdatun hain reaktio ihmiseen on ihan sen luontainen reaktio. Et muuten varmaan ymmärrä sitäkään että leijonat makoilee varjossa suurimman osan päivästä, luontodokumentteihin leikataan näkyviin vaan se toimintaosuus. Ei häiriintynyt paritteleva leijonapariskuntakaan savannilla katselusta vaan hoiti hommat alusta loppuun kunnialla.

Vierailija
62/328 |
28.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Levi, Kittilä. En ole koskaan ollut ulkomailla ja ikää jo 25-vuotta. Ehkä joskus menen kun on rahaa enemmän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/328 |
28.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen asunut Kanadassa ja Usa:ssa, jotten ne maat ovat vissiin kauempina Suomesta katsottuna. Nepalissa olen taas ollut korkeimmalla.

Vierailija
64/328 |
28.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsinki.

Vierailija
65/328 |
28.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Singapore - Fiji - Uusi-Seelanti - Australia.

Mikä noista sitten onkaan kauimpana :)

Vierailija
66/328 |
28.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ruotsi.

Ei minulla ole mitään tarvetta lennellä kaukomaille, olen nähnyt telkusta miltä ne näyttävät.

Samoin eksoottisten eläinten kanssa, en minä halua katsella häkkieläimiä eläintarhassa, katson mieluummin luontodokumentteja, jossa villieläimet ovat oikeasti siellä minne ne kuuluvat.

Norjassa voisin joskus käydä, upealta näyttää, eikä tarvitse lentää metriäkään.

Minäkään en halua katsella häkkieläimiä eläintarhassa vaan lennän kaukomaille katsomaan niitä luonnossa. Leijonan karjunta kuulostaa livenä ihan erilaiselta kuin televisiosta kuultuna. Norsut pitää niin matalataajuista pörinää että sitä ei kuule, mutta sen tuntee jalkapohjissa. Televisiosta ei myöskään tunne hajuja etkä näe mittasuhteita. Esim. valaiden koon ymmärtää vasta kun on itse vieressä, samaten sen miltä niiden hengitysaukosta ulos puhaltama ilma tuoksuu. Tappajahai -elokuvia katsomalla ei koe läheskään samanlaista jännitystä kuin jos olet sukeltamassa ja vastaan tulee parimetrinen hai..

Voi kuule, ei se ole luonnollista jos sinä pönötät autossa katsomassa makaavaa leijonaa safarilla.

Luontodokumentit on tehty niin hyvin, että niissä tallentuu eläinten aito elämä ja käytös, eläimet eivät tiedä ihmisten olemassaoloa, ne tehdään niin kaukaa ja erilaisilla tekniikoilla. 

Et taida olla penaalin terävin kynä sinäkään, ja tollanen turismi pitää yllä vain sitä että eläimet kuolevat sukupuuttoon.

Luontodokumentit kuvataan niissä samoissa luonnonpuistoissa missä matkailijatkin käyvät juuri siksi että niissä eläimet ovat tottuneet ihmisiin ja käyttäytyvät luonnollisesti ihmisten läsnäollessa. Masai Mara, Serengeti, Masoala ym. ym. Galapagossaaret ovat täysin turistikohde, siellä ne luontodokumenttien filmaajat kulkevat turistien seassa.

Olen vieraillut Ugandassa saman vuorigorillalauman luona mistä tuli sittemmin dokumentti Avarassa luonnossa. Gorillat kun on siellä nimetty, niin siitä tunnistin että oli kyse samasta laumasta.

Vierailija
67/328 |
28.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kanariansaaret. Olisi kiva käydä kauempanakin mutta en jaksa mitenkään istua pitempään lentokoneessa. Olen jo melkein puolikuollut kun pääsen kotoa hotelliin, niin pitkä päivä kaikkinensa.Kerran kahdessa vuodessa jaksan tämän.

Vierailija
68/328 |
28.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etelä-Afrikka

Vierailija
69/328 |
28.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bandipur Nepalissa

Vierailija
70/328 |
28.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seychellit etelässä, Bali idässä, Nordkap pohjoisessa ja Brugge lännessä.

Vierailija
71/328 |
28.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haeundae, Pusan

Vierailija
72/328 |
28.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nizza etelässä, Hammerfest pohjoisessa.

Vierailija
73/328 |
28.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Malediivit

Vierailija
74/328 |
28.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vietnam

Vierailija
75/328 |
28.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Singapore - Fiji - Uusi-Seelanti - Australia.

Mikä noista sitten onkaan kauimpana :)

No ei ainakaan Singapore, haloo! Lennetäänkö yleensä Australian kautta Singaporeen, vaiko ehkä päinvastoin?

Vierailija
76/328 |
28.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itä-Vantaa

Vierailija
77/328 |
28.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku tuntuu alapeukuttelevan kaikkien lomia.

Vierailija
78/328 |
28.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusi-Seelanti kauimpana. Bolivian Andeilla korkeimmalla (5 km). Maailmaa on tullut kierrettyä aika paljon.

Vierailija
79/328 |
28.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kaukana,mutta 90-luvulla tuli reppureissattua Syyriassa pari kertaa.Aleppo ja Raqqa tuli tutuiksi.Eipä

silloin arvannut että nämäkin kaupungit nousee uutisotsikoihin myöhemmin.Eikä ollut silloin fb.,joten

yhteydenpito jäi muutamiin kirjeisiin,nyt myöhemmin käynyt monasti mielessä.

Vierailija
80/328 |
28.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tän olen oppinut omasta ja tuttavienie elämästä: kaukaisin paikka on useimmiten lähinnä omaa asuinpaikkaa sijaitseva nähtävyys. Maailman ääriin tulee kyllä lähdettyä, mutta lähelle ei.