Kommentit (328)
Vierailija kirjoitti:
Kuun pimeä puoli. Maapallura on niin nähty.
Enpä tiennytkään, että NASA rekrytoi suomalaisia astronauteiksi. Kerrotko lisää tästä rekrytointiprosessista? Vai meneekö kaikki Kuuhun suuntautuvat keikat jakoon sillä perusteella, että mies on samanpituinen kuin edellinen astronautti, samanpainoinen kuin edellinen astronautti ja osaa kusta pulloon nollapainovoimassa? Miksi turhaan valmistaa uusia avaruuspukuja kun vanhat 1960-luvun vermeet (edellisen kuukeikat jämät) on vielä hyvässä hapessa.
Vierailija kirjoitti:
Kuun pimeä puoli. Maapallura on niin nähty.
â
Enpä tiennytkään, että NASA rekrytoi suomalaisia astronauteiksi. Kerrotko lisää tästä rekrytointiprosessista? Vai meneekö kaikki Kuuhun suuntautuvat keikat jakoon sillä perusteella, että mies on samanpituinen kuin edellinen astronautti, samanpainoinen kuin edellinen astronautti ja osaa kusta pulloon nollapainovoimassa? Miksi turhaan valmistaa uusia avaruuspukuja kun vanhat 1960-luvun vermeet (edellisen kuukeikat jämät) on vielä hyvässä hapessa.
Vierailija kirjoitti:
Hyväntoivon niemi eli Etelä-Afrikan kärki.
Cape of Good Hope on Afrikan mantereen lounaisin kohta - ei eteläisin, ei edes Etelä-Afrikan. Tiedoksesi kun joskus oikeasti käyt siellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko teillä yhtään pahaolo siitä kuinka paljon olette tuhonneet ilmastoa matkustelua.
Ei ollenkaan! Lentomatkustus on joukkoliikennettä.
Onko sinulla paha olo siitä, että suomalaiset käyttävät henkilöautoja (polttomoottoriautoja) jokapäiväisiin matkoihin VAIKKA he voisivat hankkia sähköauton tai käyyttä joukkoliikennenttä?
Onko sinulla paha olo siitä, että formulakisoissa ja rallissa tuhlataan polttoainetta ja kilpaillaan siitä, kuka ajaa kaikkein kovempaa (suuri nopeus = suurin polttoaineenkulutus).
On paha olo.
Argentiina. Patagonia, siellä Etelä-Navalla laivalla merellä taivaansinisten jäätiköiden alla katsomassa kun jäämassoja putoili mereen. Hieno reissu, suosittelen😊
Montpellier, Ranska. Isäni joka oli jättänyt perheeni kun olin puolivuotias, teki tuolloin töitä Ranskassa semiemigranttina. Hän asui pienessä kylässä pohjoiseen Montpellieristä. Kävimme Lyonissa irkkupubissa (hauska, vähän kapinallinen valinta Ranskan-reissulle, hän halusi tarjota minulle Guinness-tuopin) ja Välimeren rannalla. Tämä on kaukaisin kohta jossa olen käynyt synnyinpaikastani/nykyisestä kotipaikastani. Mieleen on jäänyt Välimeren väri ja tietyntuntuinen armottomuus. Jos tuuli päättää puhaltaa Saharan hiekkaa Ranskaan, se tekee sen ja sitä sitten tulee. Muistan myös visiitin Ranskan Alppien perustason vaelluspolulla. Maisemat olivat ihan käsittämättömän upeita.
(kuka hemmetti muuten alapeukuttaa näitä sarjatulella... olen törmännyt monta kertaa kateusargumenttiin netissä, onko tämä nyt sitä?)