Kaukaisin paikka jossa olet matkustellut?
Kommentit (328)
Läntisin Tahiti, itäisin Uusi-Seelanti, pohjoisin Norja (Huippuvuoret), eteläisin Etelämanner (ei tosin ole maa kun niitähän tässä kysyttiin...) Eteläisin maa on varmaankin Chile (Kap Horn).
Argentiina tai Australia, en ole varma kumpi; ehkä jälkimmäinen. Olen myös kerran lentänyt Los Angeles — Sydney, joka saattoi käydä hetkellisesti vielä kauempana, mutta en tiedä voiko sitä oikein laskea.
70luvulla Adelaide Australiassa.
Veimme paperia Adelaideen ja Sydneyhin FÅA:n ms Rhealla jossa
olin jungmannina.
Paluulastiksi oli pakastettua lampaanlihaa jääruumissa Israeliin Brisbanesta ja
sianrehua sekä kopraa Jaavalta ja Sumatralta Hollantiin.
Oi niitä aikoja.
Tonga, aikaeroa Suomeen +11 tuntia.
Ruotsi.
Ei minulla ole mitään tarvetta lennellä kaukomaille, olen nähnyt telkusta miltä ne näyttävät.
Samoin eksoottisten eläinten kanssa, en minä halua katsella häkkieläimiä eläintarhassa, katson mieluummin luontodokumentteja, jossa villieläimet ovat oikeasti siellä minne ne kuuluvat.
Norjassa voisin joskus käydä, upealta näyttää, eikä tarvitse lentää metriäkään.
Vierailija kirjoitti:
Ruotsi.
Ei minulla ole mitään tarvetta lennellä kaukomaille, olen nähnyt telkusta miltä ne näyttävät.
Samoin eksoottisten eläinten kanssa, en minä halua katsella häkkieläimiä eläintarhassa, katson mieluummin luontodokumentteja, jossa villieläimet ovat oikeasti siellä minne ne kuuluvat.
Norjassa voisin joskus käydä, upealta näyttää, eikä tarvitse lentää metriäkään.
Minäkään en halua katsella häkkieläimiä eläintarhassa vaan lennän kaukomaille katsomaan niitä luonnossa. Leijonan karjunta kuulostaa livenä ihan erilaiselta kuin televisiosta kuultuna. Norsut pitää niin matalataajuista pörinää että sitä ei kuule, mutta sen tuntee jalkapohjissa. Televisiosta ei myöskään tunne hajuja etkä näe mittasuhteita. Esim. valaiden koon ymmärtää vasta kun on itse vieressä, samaten sen miltä niiden hengitysaukosta ulos puhaltama ilma tuoksuu. Tappajahai -elokuvia katsomalla ei koe läheskään samanlaista jännitystä kuin jos olet sukeltamassa ja vastaan tulee parimetrinen hai..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ruotsi.
Norjassa voisin joskus käydä, upealta näyttää, eikä tarvitse lentää metriäkään.Minäkään en halua katsella häkkieläimiä eläintarhassa vaan lennän kaukomaille katsomaan niitä luonnossa. Leijonan karjunta kuulostaa livenä ihan erilaiselta kuin televisiosta kuultuna. Norsut pitää niin matalataajuista pörinää että sitä ei kuule, mutta sen tuntee jalkapohjissa. Televisiosta ei myöskään tunne hajuja etkä näe mittasuhteita. Esim. valaiden koon ymmärtää vasta kun on itse vieressä, samaten sen miltä niiden hengitysaukosta ulos puhaltama ilma tuoksuu. Tappajahai -elokuvia katsomalla ei koe läheskään samanlaista jännitystä kuin jos olet sukeltamassa ja vastaan tulee parimetrinen hai..
Voi kuule, ei se ole luonnollista jos sinä pönötät autossa katsomassa makaavaa leijonaa safarilla.
Luontodokumentit on tehty niin hyvin, että niissä tallentuu eläinten aito elämä ja käytös, eläimet eivät tiedä ihmisten olemassaoloa, ne tehdään niin kaukaa ja erilaisilla tekniikoilla.
Et taida olla penaalin terävin kynä sinäkään, ja tollanen turismi pitää yllä vain sitä että eläimet kuolevat sukupuuttoon.
Israel ja Egypti.