Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kaukaisin paikka jossa olet matkustellut?

Vierailija
27.02.2020 |

Mikä tahansa maa kelpaa.

Kommentit (328)

Vierailija
41/328 |
28.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Israel ja Egypti.

Vierailija
42/328 |
28.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Havaiji

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/328 |
28.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Australia ja Uusi-seelanti.

Vierailija
44/328 |
28.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kanyakumari

Vierailija
45/328 |
28.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Benin.

Vierailija
46/328 |
28.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kööpenhamina, Tanska

Vierailija
47/328 |
28.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Norja

Vierailija
48/328 |
28.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusi-Seelanti.

Vierailija
49/328 |
28.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jääkaappi. Tai sittenkin vessa.

Vierailija
50/328 |
28.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Havaiji.

Vierailija
51/328 |
28.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran kävin Lontoossa.

Vierailija
52/328 |
28.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Läntisin Tahiti, itäisin Uusi-Seelanti, pohjoisin Norja (Huippuvuoret), eteläisin Etelämanner (ei tosin ole maa kun niitähän tässä kysyttiin...) Eteläisin maa on varmaankin Chile (Kap Horn).

Vierailija
53/328 |
28.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Argentiina tai Australia, en ole varma kumpi; ehkä jälkimmäinen. Olen myös kerran lentänyt Los Angeles — Sydney, joka saattoi käydä hetkellisesti vielä kauempana, mutta en tiedä voiko sitä oikein laskea.

Vierailija
54/328 |
28.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

70luvulla Adelaide Australiassa.

Veimme paperia Adelaideen ja Sydneyhin FÅA:n ms Rhealla jossa

olin jungmannina.

Paluulastiksi oli pakastettua lampaanlihaa jääruumissa Israeliin Brisbanesta ja

sianrehua sekä kopraa Jaavalta ja Sumatralta Hollantiin.

Oi niitä aikoja.

Vierailija
55/328 |
28.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tonga, aikaeroa Suomeen +11 tuntia.

Vierailija
56/328 |
28.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruotsi.

Ei minulla ole mitään tarvetta lennellä kaukomaille, olen nähnyt telkusta miltä ne näyttävät.

Samoin eksoottisten eläinten kanssa, en minä halua katsella häkkieläimiä eläintarhassa, katson mieluummin luontodokumentteja, jossa villieläimet ovat oikeasti siellä minne ne kuuluvat.

Norjassa voisin joskus käydä, upealta näyttää, eikä tarvitse lentää metriäkään.

Vierailija
57/328 |
28.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ruotsi.

Ei minulla ole mitään tarvetta lennellä kaukomaille, olen nähnyt telkusta miltä ne näyttävät.

Samoin eksoottisten eläinten kanssa, en minä halua katsella häkkieläimiä eläintarhassa, katson mieluummin luontodokumentteja, jossa villieläimet ovat oikeasti siellä minne ne kuuluvat.

Minäkään en halua katsella häkkieläimiä eläintarhassa vaan lennän kaukomaille katsomaan niitä luonnossa. Leijonan karjunta kuulostaa livenä ihan erilaiselta kuin televisiosta kuultuna. Norsut pitää niin matalataajuista pörinää että sitä ei kuule, mutta sen tuntee jalkapohjissa. Televisiosta ei myöskään tunne hajuja etkä näe mittasuhteita. Esim. valaiden koon ymmärtää vasta kun on itse vieressä, samaten sen miltä niiden hengitysaukosta ulos puhaltama ilma tuoksuu. Tappajahai -elokuvia katsomalla ei koe läheskään samanlaista jännitystä kuin jos olet sukeltamassa ja vastaan tulee parimetrinen hai..

Vierailija
58/328 |
28.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ruotsi.

Minäkään en halua katsella häkkieläimiä eläintarhassa vaan lennän kaukomaille katsomaan niitä luonnossa. Leijonan karjunta kuulostaa livenä ihan erilaiselta kuin televisiosta kuultuna. Norsut pitää niin matalataajuista pörinää että sitä ei kuule, mutta sen tuntee jalkapohjissa. Televisiosta ei myöskään tunne hajuja etkä näe mittasuhteita. Esim. valaiden koon ymmärtää vasta kun on itse vieressä, samaten sen miltä niiden hengitysaukosta ulos puhaltama ilma tuoksuu. Tappajahai -elokuvia katsomalla ei koe läheskään samanlaista jännitystä kuin jos olet sukeltamassa ja vastaan tulee parimetrinen hai..

Voi kuule, ei se ole luonnollista jos sinä pönötät autossa katsomassa makaavaa leijonaa safarilla.

Luontodokumentit on tehty niin hyvin, että niissä tallentuu eläinten aito elämä ja käytös, eläimet eivät tiedä ihmisten olemassaoloa, ne tehdään niin kaukaa ja erilaisilla tekniikoilla. 

Et taida olla penaalin terävin kynä sinäkään, ja tollanen turismi pitää yllä vain sitä että eläimet kuolevat sukupuuttoon.

Vierailija
59/328 |
28.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turku. Noin 400km matkaa

Vierailija
60/328 |
28.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mongolia