En löytänyt hyvää naista, eikä sellaista löydy monille muillekaan sinkkumiehille.
Olen 33v, korkeakoulutettu mies. Tällä hetkellä työskentelen opettajana lukiossa. Vapaa - ajalla harrastan salilla käymistä, lautapelejä, fiktion kirjoittamista ja vietän aikaa kavereiden kanssa. Luonteeltani olen rento, helposti lähestyttävä, hauska ja tulen toimeen monenlaisten ihmisten kanssa.
No, arvatkaa montako kertaa olen ollut vakavassa parisuhteessa? Tasan nolla. Vaikka olen kokeillut etsiä sellaista parikymppisestä lähtien. Deittailuun olen kokeillut Tinderiä, mutta mätsejä tulee todella harvoin (ja ne harvat poistavat, kun kuulevat 168cm pituuteni). Yliopistolla harrastin rohkeasti silmäpeliä ja flirttailin, mutta siellä suurin osa naisista tuntui olevan varattuja. Opiskelijabileissä tai baarissa kukaan ei osoittanut kiinnostusta, paitsi keski-ikäiset naiset päissään.
Tällainen kokemus siis ihan normaalilta ja fiksulta mieheltä nykyajan deittailusta. Ja tunnen kymmeniä samassa tilanteessa olevia nuoria miehiä, jotka koulutettuja ja vähintään ihan tavallisen näköisiä.
Kommentit (682)
"Riman alentaminen" tarkoittaa oikeasti vain ja ainoastaan sitä että ollaan enemmän silmät avoinna myös niiden ihmisten suhteen joita ei ole aikaisemmin osattu huomioida. Se oikea rakastuminen voi löytyä suunnalta jota ei ole osannut odottaa kun on katsellut vain muualle.
Se ei siis (välttämättä) ole sama asia kuin tyytyminen vaan ihan vain näkökulman laajentamista. Monilla ihmisillä on varsin hassuja vaatimuksia kumppanille jotka ovat vain tulleet jostain ja joita ajattelee kauhean tärkeinä. Sitten kun on lopulta siinä suhteessa niin saattaa huomata että ne vaatimukset olivat lopulta aivan merkityksettömiä suhteen kannalta ja taas aivan muuta asiat ovatkin niitä tärkeitä.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen vain 180 cm mies, ja samansuuntaisia kokemuksia ap:n kanssa.
Kyllä se on niin että markkinat ovat naisten. Siinä jää tällainen tavallinen kiva mies nopeasti ulos.
Minä en usko, että sinä olet "tavallinen kiva mies". Itsensä huijaaminen, oli kyse hyvästä tai pahasta, ei yleensä tuota hedelmää.
Kysäise syytä naisettomuuteesi vaikka mahdolliselta siskoltasi, työkaverinaiselta tai kaikkein paras on yleensä oma mummo. Mummot ovat yleensä hieman kauempana, mutta silti tarpeeksi lähellä tuntemaan ja tietämään ongelmakohdat. He eivät kaunistele asiaa liikaa, vaan sanovat suoraan mikä mättää.
Mistä näitä äijänpätkiä oikein tulee ?
Zinc
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet yksin, koska olet ollut kiinnostunut omaan tasoosi nähden liian kauniista naisesta.
Alenna rimaa; otat sen harmaan hiirulaisen, tai pullukamman naisen tai pienitissisen ja naamasta vaatimattoman naisen.
Ikisinkkunaisia riittää kyllä, ihan samoin kuin ikisinkku miehiä.
Pitää näin pienitissisenä naisena varoa ettei tule omalle kohdalle tyytyjää. Olisi kamalaa olla jollekin hätävarana :(
Oletko koskaan kuullut rakastumisesta? Kun johonkin oikeasti rakastuu, ei häneen enää "tyydy" koska se on juuri se ihminen jonka haluat ja hän kelpaa sellaisena kuin on.
Ap ja kaltaisensa eivät rakastu. Koko konsepti on heille käsittämätön.
Tässä minäkin uskon piilevän totuuden. Etsitään parisuhdetta sen sijaan, että nautittaisiin elämästä ja tutustuttaisiin uusiin ihmisiin, myös naisiin ja myös sellaisiin naisiin, jotka ovat varattuja, vanhempia tai eivät kiinnosta ps-mielessä. Hakataan Tinderiä sormenpäät ruvella sen sijaan, että mentäisiin erilaisiin tapahtumiin ja tutustuttaisiin ennakkoluulottomasti ihmisiin. Parisuhde tulisi sitten seurauksena siitä, kun jossain vaiheessa tutustuttaisiin sellaiseen naiseen, joka vie jalat alta eli rakastuttaisiin.
Ap:lle totean ihan vilpittömästi, että ikää alkaa olla aika lailla. Ikäisesi naiset alkavat olla äitejä tai ainakin varattuja.
Itse en ikinä kehottaisi "alentamaan rimaa". Se on täysi vastakohta rakastumiselle.
Juuri tämä. Lähes kaikki tämänkaltaiset aloitukset huutavat kilometrien päähän sitä miten koko intiimin ihmissuhteen konsepti on aika lailla etäinen. Sitä toista ajatellaan lähinnä ominaisuuksien ja ulkonäön kautta ja kumppani "saadaan". Juuri mitään henkistä ja tunteisiin liittyvää ei mainita.
Minulla oli juuri hetki sitten hieno keskustelu oman teini-ikäisen poikani kanssa joka tuskaili sen ikiaikaisen teinien ajatuksen kanssa eli että "kelpaanko minä kenellekään". Näin lähes viisikymppisen miehen kokemuksella yritin selittää että parisuhde on 99 prosenttisesti sitä että oikeasti viihtyy sen toisen saurassa ja haluaa olla yhdessä. Se ei ole kiinni ulkonäöstä (vaikka senkin pitää jollain tasolla mielyttää) vaan siitä miltä se yhdessäolo tuntuu. Mikään huuma tai himo ei kestä loputtomiin mutta jos toinen tuntuu mukavalta vielä vuosikymmentenkin jälkeen niin asiat ovat aika hyvin.'
Ja sen toisen voi "löytää" oikeasti vain olemalla avoimesti oma itsensä. Jonkun voi "saada" pelaamalla tai esittämällä hienompaa kuin on mutta se tuskin kestää pidempään koska siinä ei ole ihmiset aidosti yhdessä.
Ei hitto, tasapainoinen ja järkevä aikuinen. Suorastaan mykistävää. Jos olis hattu, niin nostaisin sitä kunnioittavasti.
Aloituksesta päätellen aloittaja leikkii pikku-ukoilla (nuo lautapelit taitaa olla niitä scifi-fantasia-pelejä) ja kirjoittelee satuja. Jännä ettei naiset kiinnostu.
Jos keski-ikäiset päissään olevat naiset kiinnostuvat, niin mistä he ovat kiinnostuneita? Mihin he kiinnittävät huomionsa?
Pitää nähdä metsä puilta.
No nyt naisena voin antaa VAIN OMAN hyvin pinnallisen näkökulmani, joka estää itseäni seurustelemasta lyhyen miehen kanssa. Tahdon toista silmiin katsoessa olla selkä suorana ja suudella häntä ilman, että pyllistän puolimetriä alemmas. Myös jumalaton kaksoisleukani näkyy kovin ilkeästi jos mies katsoo alhaalta minua :D
Vierailija kirjoitti:
"Riman alentaminen" tarkoittaa oikeasti vain ja ainoastaan sitä että ollaan enemmän silmät avoinna myös niiden ihmisten suhteen joita ei ole aikaisemmin osattu huomioida. Se oikea rakastuminen voi löytyä suunnalta jota ei ole osannut odottaa kun on katsellut vain muualle.
Se ei siis (välttämättä) ole sama asia kuin tyytyminen vaan ihan vain näkökulman laajentamista. Monilla ihmisillä on varsin hassuja vaatimuksia kumppanille jotka ovat vain tulleet jostain ja joita ajattelee kauhean tärkeinä. Sitten kun on lopulta siinä suhteessa niin saattaa huomata että ne vaatimukset olivat lopulta aivan merkityksettömiä suhteen kannalta ja taas aivan muuta asiat ovatkin niitä tärkeitä.
Siinä tapauksessa kannattaa käyttää jotain muuta termiä kuin "riman alentaminen", josta saa nimenomaan sen mielikuvan, että pitää tyytyä siihen ei-sopivaan ja ei-viehättävään. "Näkökulman laajentaminen" tai "silmät auki kaikenlaisiin ihmisiin tutustuminen" ovat taas sävyltään paljon myönteisempiä ja sellaisia, joihin ei sisälly mitään viittausta tyytymisestä tai velvollisuudesta kelpuuttaa joku.
Vierailija kirjoitti:
Mistä näitä äijänpätkiä oikein tulee ?
Zinc
Sinulla ei taida olla lapsia, jos et tietä miten tytöt ja pojat saavat alkunsa.
Se on tässä nykymaailmassa niin raadollista kun parinvalintaa varten tehdään hirveä lista, kuin oltas jotain uutta tietokonetta ostamassa. Sit ollaa joko niin epäsosiaalisii, ettei liikuta ihmisten ilmoilla tai jos liikutaa nii ei kommunikoida vieraiden ihmisten kanssa juurikaan. Omalla puhelimella jumitetaan.
Netissä treffi-ilmoitus odottaa sopivan ehdokkaan matchia. Nettideittailussa pitää olla myös ite aktiivinen etsijä ja tutustua laajalla skaalalla "kokelaisiin". Vaatimuksii kuuluu ollaki mut pitkä lista pelkkiä edellytyksiä ei tule toteutumaan.
Ongelma on siinä, että kaikin voimin otsasuoni pullistellen yritetään väkisin löytää nainen. Tätä naista etsitään kuin paitaa vaatekaupan rekistä. Sen pitää olla juuri tietynlainen. Paidan mielipidettä ei tarvitse kysyä ja jos paita ei sovi, se on paidan vika.
Vierailija kirjoitti:
Se voi olla tuo pituus tai sitten sinulla on liian kovat vaatimukset. Myöskin se, että jos tuossa iässä ei vielä ole ollut parisuhteessa, on punainen lippu.
Entä jos lähtisit lähestymään asiaa toiselta kantilta ja ystävystymään naisten kanssa?
Näissäkin nyt tavallaan taas käännetään se niin, että miehen pitäisi tehdä sitä ja miehen pitäisi tehdä tätä, ja mielellään vielä kasvaa pituutta, vaikka lopulta kyse on pitkälti siitä, että naiset eivät koskaan ole halunneet, toistan halunneet, olla sen miehen ystäviä. Miten silloin se mies olisi voinutkaan olla siinä iässä parisuhteessa? Miksi se punainen lippu heiluu silloin vain miehelle, vaikka naisiahan tästä asiasta pitäisi vastuuttaa?
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se on niin että markkinat ovat naisten. Siinä jää tällainen tavallinen kiva mies nopeasti ulos.
Ette ole niin kivoja kuin luulette tai tavoittelette vääriä naisia.
Vierailija kirjoitti:
Aloituksesta päätellen aloittaja leikkii pikku-ukoilla (nuo lautapelit taitaa olla niitä scifi-fantasia-pelejä) ja kirjoittelee satuja. Jännä ettei naiset kiinnostu.
Näitä harrastavat kyllä naisetkin. Mutta ne naiset ovat sitten varmaan vääränlaisia ap:lle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on toi eka vaihtoehto.
Minä jo luovutin kun en jaksa enää yrittää. Jos johonkin kiinnostavaan naiseen sattuu arjessa vahingossa tutustumaan niin hyvä. Muutoin en enää yritä etsiä parisuhdetta.
M37
M46 kirjoitti:
Sinkkuja ja "yksin jääneitä" on niin paljon, että eiköhän sieltä löydy jokunen ihan normaali ja mukavakin mies tai nainen. Itseni lisäksi siis. Ei elämässä aina kaikki mene niinkuin unelmoi, eikä kaikkea saa yrittämällä tai yrittämättä.
Totta. Aika paljon ratkaisee sattuma ja ajoitus. Itsekin olen antanut pakkeja sinänsä ok kivoille nuorille miehille, koska oma tilanteeni on ollut sellainen ettei ole ollut mitään järkeä aloittaa seurustelua ja lähes samantein muuttaa satojen kilometrien päähään tai muuten tilanne omalta kannalta ei ollut otollinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on toi eka vaihtoehto.
No sitähän te mammat voitte spekuloida täällä maailman tappiin. Tämä poika lähtee nyt ulkoilemaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siinä tapauksessa kannattaa käyttää jotain muuta termiä kuin "riman alentaminen", josta saa nimenomaan sen mielikuvan, että pitää tyytyä siihen ei-sopivaan ja ei-viehättävään. "Näkökulman laajentaminen" tai "silmät auki kaikenlaisiin ihmisiin tutustuminen" ovat taas sävyltään paljon myönteisempiä ja sellaisia, joihin ei sisälly mitään viittausta tyytymisestä tai velvollisuudesta kelpuuttaa joku.
No ei se tietenkään ole optimaalinen sana koska sillä on monille negatiivinen leima. Mutta kyllä se myös kuvaa osuvasti sitä että ne ennalta asetetut vaatimukset voivat olla se "rima" jonka korkeuden on aivan tarpeettomasti nostanut liian ylös. Jokaisen siis kannattaisi katsoa että ovatko ne omat vaatimukset ihan oikeasti niitä joilla on suuri merkitys parisuhteessa vaan vain jotain pinttymiä tai asioita joita "kuuluu" vaatia.
Ehkä sopivan kumppanin löytäminen on enemmän tuuria kuin kohtaloa.
Olen lyhyt, isonenäinen, tiedeorientoitunut nörttinainen, siis juuri sellainen epäsuositun naisen perikuva. Harrastan liikuntaa ja metsissä samoamista paljon, joten kohtuu hoikka olen kyllä ja siro. Lisäksi lähes absolutisti ja tupakoimaton. Minulla on ns. tylsiä harrastuksia. Inhoan kaikkea extremeä ja vauhdikasta, mistä taas miehet tuntuvat innostuvan. Näistä epämieluisista piirteistä huolimatta löysin aikanaan itselleni ukon.
Tuskin löytäisin enää. Tuuri vähentyy kun vuodet lisääntyy. Kannattanee siis aloittajan vain liikuskella laajalti eri paikoissa, niin todennäköisyys kivan naisen löytymiseen kasvaa.