En löytänyt hyvää naista, eikä sellaista löydy monille muillekaan sinkkumiehille.
Olen 33v, korkeakoulutettu mies. Tällä hetkellä työskentelen opettajana lukiossa. Vapaa - ajalla harrastan salilla käymistä, lautapelejä, fiktion kirjoittamista ja vietän aikaa kavereiden kanssa. Luonteeltani olen rento, helposti lähestyttävä, hauska ja tulen toimeen monenlaisten ihmisten kanssa.
No, arvatkaa montako kertaa olen ollut vakavassa parisuhteessa? Tasan nolla. Vaikka olen kokeillut etsiä sellaista parikymppisestä lähtien. Deittailuun olen kokeillut Tinderiä, mutta mätsejä tulee todella harvoin (ja ne harvat poistavat, kun kuulevat 168cm pituuteni). Yliopistolla harrastin rohkeasti silmäpeliä ja flirttailin, mutta siellä suurin osa naisista tuntui olevan varattuja. Opiskelijabileissä tai baarissa kukaan ei osoittanut kiinnostusta, paitsi keski-ikäiset naiset päissään.
Tällainen kokemus siis ihan normaalilta ja fiksulta mieheltä nykyajan deittailusta. Ja tunnen kymmeniä samassa tilanteessa olevia nuoria miehiä, jotka koulutettuja ja vähintään ihan tavallisen näköisiä.
Kommentit (682)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aloituksesta päätellen aloittaja leikkii pikku-ukoilla (nuo lautapelit taitaa olla niitä scifi-fantasia-pelejä) ja kirjoittelee satuja. Jännä ettei naiset kiinnostu.
Näitä harrastavat kyllä naisetkin. Mutta ne naiset ovat sitten varmaan vääränlaisia ap:lle.
Tämä! Kukaan ei muka kiinnostu, mutta vikahan on siinä etteivät miehet kelpuuta itsensä kaltaisia naisia. Ehkä heillä on vääristynyt kuva itsestään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se voi olla tuo pituus tai sitten sinulla on liian kovat vaatimukset. Myöskin se, että jos tuossa iässä ei vielä ole ollut parisuhteessa, on punainen lippu.
Entä jos lähtisit lähestymään asiaa toiselta kantilta ja ystävystymään naisten kanssa?
Näissäkin nyt tavallaan taas käännetään se niin, että miehen pitäisi tehdä sitä ja miehen pitäisi tehdä tätä, ja mielellään vielä kasvaa pituutta, vaikka lopulta kyse on pitkälti siitä, että naiset eivät koskaan ole halunneet, toistan halunneet, olla sen miehen ystäviä. Miten silloin se mies olisi voinutkaan olla siinä iässä parisuhteessa? Miksi se punainen lippu heiluu silloin vain miehelle, vaikka naisiahan tästä asiasta pitäisi vastuuttaa?
Olet yrittänyt ystävystyä monien naisten kanssa ja he eivät ole halunneet? Enpä tiedä. Naisena kysyisin varmaan ekana, että mikä minussa on vikana, jos kukaan ei halua olla kanssani. En voi velvoittaa tai "vastuuttaa" ketään pitämään minusta, voin vain pitää huolen siitä etten ole ylimielinen k*sipää tai muuten sietämätön tyyppi.
Vierailija kirjoitti:
Minä jo luovutin kun en jaksa enää yrittää. Jos johonkin kiinnostavaan naiseen sattuu arjessa vahingossa tutustumaan niin hyvä. Muutoin en enää yritä etsiä parisuhdetta.
M37
No tässä on oikea asenne. Näin sen parisuhteen parhaiten "löytää", kun ei etsimään. Kun se paine löytämisestä ei koko ajan istu niskassa, on helpompi olla rennosti ja silloin on elämä muutenkin helpompaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se voi olla tuo pituus tai sitten sinulla on liian kovat vaatimukset. Myöskin se, että jos tuossa iässä ei vielä ole ollut parisuhteessa, on punainen lippu.
Entä jos lähtisit lähestymään asiaa toiselta kantilta ja ystävystymään naisten kanssa?
Näissäkin nyt tavallaan taas käännetään se niin, että miehen pitäisi tehdä sitä ja miehen pitäisi tehdä tätä, ja mielellään vielä kasvaa pituutta, vaikka lopulta kyse on pitkälti siitä, että naiset eivät koskaan ole halunneet, toistan halunneet, olla sen miehen ystäviä. Miten silloin se mies olisi voinutkaan olla siinä iässä parisuhteessa? Miksi se punainen lippu heiluu silloin vain miehelle, vaikka naisiahan tästä asiasta pitäisi vastuuttaa?
Perustelepas nyt vielä miten ksi naisten pitäisi tehdä apn hyväksi yhtään mitään? Naisille on ihan sama saako ap kumppaniin vai ei? Ongelma on apn ja ratkaisu on ap. Tässä mennään just tohon paita vertaukseen. Ap hakee tietynlaista paitaa ja mikään ei kelpaa. Paidan vika kun ei ole sellainen kun ap haluaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä jo luovutin kun en jaksa enää yrittää. Jos johonkin kiinnostavaan naiseen sattuu arjessa vahingossa tutustumaan niin hyvä. Muutoin en enää yritä etsiä parisuhdetta.
M37
No tässä on oikea asenne. Näin sen parisuhteen parhaiten "löytää", kun ei etsimään. Kun se paine löytämisestä ei koko ajan istu niskassa, on helpompi olla rennosti ja silloin on elämä muutenkin helpompaa.
Sori, ei "etsimään" vaan "etsikään".
Tunnen monia viehättäviä, fiksuja ja koulutettujakin naisia, jotka ei ole löytäneet hyvää miestä.
Tyttäreni esim. on yrittänyt tutustua moneen, mutta lopulta on väsynyt koko yrittämiseen. Kun nuoret miehet ovat joko sitoutumiskammoisia, ovat turhan itsekkäitä parisuhteessa/seksissä, ovat äidissään kiinni tai viettävät aikaansa vain koneella tai kavereiden kanssa.
Yleisin vastaus on että koska olet lyhyt, katsele niitä vähemmän kauniiita naisia.
Vastauksista päätellen naiset uskovat jopa enemmän tasoteoriaan kuin mestarimme 121212.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M37
Noh, miten tuon nyt ottaa. Itse kun en arjessa sinkkunaisia tapaa niin pidän melko epätodennäköisenä, tuskimpa "löytyy". Luulenpa vaan, että todennäköisyys romahti nollasta pakkaselle.
Joku hypersosiaalinen harrastaja/aktiivi varmaan tapaa päivittäin uusia ihmisiä.
M37
Vierailija kirjoitti:
Tunnen monia viehättäviä, fiksuja ja koulutettujakin naisia, jotka ei ole löytäneet hyvää miestä.
Tyttäreni esim. on yrittänyt tutustua moneen, mutta lopulta on väsynyt koko yrittämiseen. Kun nuoret miehet ovat joko sitoutumiskammoisia, ovat turhan itsekkäitä parisuhteessa/seksissä, ovat äidissään kiinni tai viettävät aikaansa vain koneella tai kavereiden kanssa.
Helsingissä näytti olevan nyt muista maista opiskelijoita vierailemassa. Ainakin tanskalaiset ja saksalaiset opiskelijat pistivät positiivisella tavalla silmääni. Aasialaiset vaihtarit olivat kanssa siinä hienosti mukana, mutta lähinaapuri Tanskasta vaikutti tulevan oikein mukavia nuoria miehiä joita kiinnosti ajankohtaiset aiheet sekä olivat kohteliaan oloisia. Saisivat vielä eksyä Tinderiin niin se olisi melkolailla siinä ;)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten esimerkiksi minä olisin millään tavalla vastuullinen sinun pariutumisestasi?
Vierailija kirjoitti:
Yleisin vastaus on että koska olet lyhyt, katsele niitä vähemmän kauniiita naisia.
Vastauksista päätellen naiset uskovat jopa enemmän tasoteoriaan kuin mestarimme 121212.
Päinvastoin. Miehinen ego ei mielellään kestä kovia kolauksia jonka takia haukkuvat ylipainoisia, yh:oita, lähäreitä (siis mitvit?!), sekä rumia. Kuitenkaan oma taloudellinen taso ei aivan riitä niihin Svetlaanoihin mitkä kujertelevat tuolla Tinderissä :/
Vierailija kirjoitti:
Tämä itsetunnosta löytyvien puutteiden takia. Et voi tosissasi väittää etteikö lyhyt itsevarma mies löytäisi myös kauniita naisia, jos itseluottamus on kunnossa. Omassa lähipiirissäkin on yksi. Mies on vieläpä laiha kuin pulkannaru ja punatukkainen. Mutta nätti ja siro tyttöystävä kainalossa.
Vierailija kirjoitti:
Minusta 168cm mies on sopivan pituinen, itse olen alle tuon pituuden. Kaksimetrinen olisi minulle kauhistus. Olen sinkku, melkein ikäisesi ja lapseton. Mutta en pyöri missään kanavilla enkä aktiivisesti etsi kumppania, ja ulkonäöllisesti olen alta keskiverron. Tuskin olen ainoa, mutta olemme piilossa raadolliselta maailmalta..
Mikä on mielestäsi hyvä nainen? Täydellisiä miehiä ja naisia ei olekaan, tämä seikka unohtuu helposti tänä päivänä. Lopulta jokaisen ihmisen sisällä asuu iso maailma, ja ulkokuori ei aina paljasta, mitä kaikkea sieltä löytyy.
Joka tapauksessa, toivon sinun elämääsi myönteisempiä tuulia.
N
Jokaisen ihmisen sisällä asuu iso maailma...ihanasti sanottu.
Ap kertoo flirttailleensa paljon naisten kanssa. Tulee mieleen, että saisiko tuollaisesta hieman epätoivoisen käsityksen?
Samojen opiskelupiirien kautta tuttu mies, joka on tosi fiksu ja mukava mutta ei ehkä mikään komistus, on humalassa aivan sietämätön iskemisyritystensä kanssa. Kukaan nainen ei halua miestä, jolle riittää pelkkä sukupuoli ja paikallaolo siihen, että yrittää pokailla. Ja sitten siirrytään seuraavaan, seuraavaan, seuraavaan. Tästä saa myös maineen, joka kiirii. Kukaan ei huoli. Hänkin ihmettelee, kun ei kelpaa kellekään, kun hänelle just kelpais kuka tahansa. No tämähän se on se ongelma.
Tutustukaa yksilöinä. Riman laskemisen sijaan nostakaa sitä! Jokainen, mies ja nainen.
OIkein naurattaa kun ajattelen mitä kaikkia vaatimuksia aikanaan olinkaan asettanut miehelle. Jostain kumman syystä piti olla tyylikkäät kengät, tukka tietyn värinen ja koulutus joku "hieno". Vielä kun oli sopivasti "rokkari" niin jo sukat pyörivät jaloissa.
Nyt kun katselen tuota jo 20 vuotta vierellä pysynyttä ihanaa ukkoani niin tajuan miten vähän noilla vaatimuksilla on ollut tekemistä minkään tavallisen elämän kanssa. Onneksi en jumiutunut niihin liian pitkäksi akaa vaan unohdin kaikki rimat ja aloin katselemaan ympärilleni.
Vierailija kirjoitti:
Älä ota niin tosissasi vaan ymmärrä parodia.
No tosi ikävää, ettet ole löytänyt ihmistä, joka kolahtaisi. Eihän niitä kovin usein tulekaan vastaan.
Minun iso rakkauteni on suurin piirtein pituiseni, olen 168 cm. Pituudella ei ole mitään merkitystä.
Jäin miettimään sitä, että omalla listallani ei ole yhtään ulkoista "vaatimusta". Uskon siihen, että minulle henkisesti sopiva ihminen on myös ulkoisesti sopiva.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet yksin, koska olet ollut kiinnostunut omaan tasoosi nähden liian kauniista naisesta.
Alenna rimaa; otat sen harmaan hiirulaisen, tai pullukamman naisen tai pienitissisen ja naamasta vaatimattoman naisen.
Ikisinkkunaisia riittää kyllä, ihan samoin kuin ikisinkku miehiä.
Pitää näin pienitissisenä naisena varoa ettei tule omalle kohdalle tyytyjää. Olisi kamalaa olla jollekin hätävarana :(
Oletko koskaan kuullut rakastumisesta? Kun johonkin oikeasti rakastuu, ei häneen enää "tyydy" koska se on juuri se ihminen jonka haluat ja hän kelpaa sellaisena kuin on.
Ap ja kaltaisensa eivät rakastu. Koko konsepti on heille käsittämätön.
Tässä minäkin uskon piilevän totuuden. Etsitään parisuhdetta sen sijaan, että nautittaisiin elämästä ja tutustuttaisiin uusiin ihmisiin, myös naisiin ja myös sellaisiin naisiin, jotka ovat varattuja, vanhempia tai eivät kiinnosta ps-mielessä. Hakataan Tinderiä sormenpäät ruvella sen sijaan, että mentäisiin erilaisiin tapahtumiin ja tutustuttaisiin ennakkoluulottomasti ihmisiin. Parisuhde tulisi sitten seurauksena siitä, kun jossain vaiheessa tutustuttaisiin sellaiseen naiseen, joka vie jalat alta eli rakastuttaisiin.
Ap:lle totean ihan vilpittömästi, että ikää alkaa olla aika lailla. Ikäisesi naiset alkavat olla äitejä tai ainakin varattuja.
Itse en ikinä kehottaisi "alentamaan rimaa". Se on täysi vastakohta rakastumiselle.
Juuri tämä. Lähes kaikki tämänkaltaiset aloitukset huutavat kilometrien päähän sitä miten koko intiimin ihmissuhteen konsepti on aika lailla etäinen. Sitä toista ajatellaan lähinnä ominaisuuksien ja ulkonäön kautta ja kumppani "saadaan". Juuri mitään henkistä ja tunteisiin liittyvää ei mainita.
Minulla oli juuri hetki sitten hieno keskustelu oman teini-ikäisen poikani kanssa joka tuskaili sen ikiaikaisen teinien ajatuksen kanssa eli että "kelpaanko minä kenellekään". Näin lähes viisikymppisen miehen kokemuksella yritin selittää että parisuhde on 99 prosenttisesti sitä että oikeasti viihtyy sen toisen saurassa ja haluaa olla yhdessä. Se ei ole kiinni ulkonäöstä (vaikka senkin pitää jollain tasolla mielyttää) vaan siitä miltä se yhdessäolo tuntuu. Mikään huuma tai himo ei kestä loputtomiin mutta jos toinen tuntuu mukavalta vielä vuosikymmentenkin jälkeen niin asiat ovat aika hyvin.'
Ja sen toisen voi "löytää" oikeasti vain olemalla avoimesti oma itsensä. Jonkun voi "saada" pelaamalla tai esittämällä hienompaa kuin on mutta se tuskin kestää pidempään koska siinä ei ole ihmiset aidosti yhdessä.
Kannattaa lukea tämä hieno kirjoitus ajatuksella. Tässä on se tärkein asia parisuhteen löytymisen kannalta eli toisen seurassa viihtyminen. Siksi paras keino "naisen saamiseksi" on opetella keskustelemaan ja viihtymään naisten seurassa, aluksi ilman taka-ajatuksia, ja jos elämässä ei ole naisia joitten kanssa treenata tätä niin ihan kuka tahansa muu ihminen käy. Ja jos ihmisten seurassa viihtymisen konsepti on täysin mahdoton, niin sitten täytyy vakavasti ottaa se huomioon parisuhteen hakemisessa. Miettiä mistä se johtuu (esim. persoonallisuushäiriöt, autismi) ja miten silloin edetään niin että on edes jotain mahdollisuuksia saavuttaa tuloksia. Rahasta, statuksesta, ulkonäöstä ja julkkiksista jauhaminen netissä on sataprosenttisen hukkaan heitettyä aikaa, kun äärimmäisen harva meistä on akselilla rikas, status, malli tai julkkis, ja silti pari löytyy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M37
Noh, miten tuon nyt ottaa. Itse kun en arjessa sinkkunaisia tapaa niin pidän melko epätodennäköisenä, tuskimpa "löytyy". Luulenpa vaan, että todennäköisyys romahti nollasta pakkaselle.
Joku hypersosiaalinen harrastaja/aktiivi varmaan tapaa päivittäin uusia ihmisiä.
M37
No voi perhana. Otan edellisen kommenttini takaisin. Että pitikin mennä kehumaan asennetta, sain kaivettua esiin itsesäälisen marisijan.
PS. TuskiNpa. Ei m, vaan n.
Harvoin näistä jaksan välittää, mutta nyt ärsyttää tuo itsesääli niin paljon että typerät kielioppivirheetkin ottaa aivoon.
Huhuu, maa kutsuu! Normaaliin sosiaaliseen kanssakäymiseen kuuluu mikroilmeet, puhe, kehonkieli ja puheentaso,haju. Tietenkin voit huijata normaalia systeemiä rahan avulla, mutta itku tulee pitkästä ilosta siinä vaiheessa, kun toinen huomaa ettei sinulta saa tuon enempää korvausta ts. iloa.