Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tk-lääkäri vai psykiatri tässä tilanteessa?

Vierailija
28.04.2024 |

Olen kärsinyt masennuksesta ja unettomuudesta jo kauan. Haluaisin hetkeksi sairauslomalle, voin niin pahoin etten jaksa mitään. Onko eroja kumpi kirjoittaa helpommin sairausloman? Hoitoa olen aiemmin hakenut terveyskeskuksesta, mutta en ole ollut sairauslomalla aiemmin. 

Kommentit (49)

Vierailija
1/49 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Help 

Vierailija
2/49 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmat käy.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/49 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene psykiatrille, jos vain mahdollista. Hän kirjoittaa pitkän sairasloman, saat oikean diagnoosin ja lääkkeet. Vastaanottokäynti on pitempi kuin tk:ssa ja kalliimpi, mutta se kannattaa. 

Vierailija
4/49 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Psykiatrille tarviaa usein lähetteen, mutta jos itse maksat lystin, niin mikäs siinä...

Vierailija
5/49 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Psykiatrille tarviaa usein lähetteen, mutta jos itse maksat lystin, niin mikäs siinä...

Ei kai mitään lähetettä tarvita jos varaan esim terveystalosta ajan? Ei ole ongelmaa maksamisessa. Ap 

Vierailija
6/49 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinuna menisin tk-lääkärille, ja kysyisin häneltä. Se varmaa iskee kouraan kyselyitäkin. Sä voit tarvittaessa pyytää lähetteen psykiatrille, mutta tapaamiseen voi kulua aikaa, joten tähän väliin halutessasi esim. psykiatriselle sairaanhoitajalle voit oyytää lähetteen ja jutella hänelle. Toki voit kysyä psykiatrilta, jos sulla on jo hoitokontakti valmiina.

Vierailija
7/49 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinuna menisin tk-lääkärille, ja kysyisin häneltä. Se varmaa iskee kouraan kyselyitäkin. Sä voit tarvittaessa pyytää lähetteen psykiatrille, mutta tapaamiseen voi kulua aikaa, joten tähän väliin halutessasi esim. psykiatriselle sairaanhoitajalle voit oyytää lähetteen ja jutella hänelle. Toki voit kysyä psykiatrilta, jos sulla on jo hoitokontakti valmiina.

Okei, ei ole valmiina hoitokontaktia. Kokeile tk-lääkäriltä ensin, jos haluat. Luulis, että esim. terveystalosta saisit nopeiten ajan psyk.

Vierailija
8/49 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työterveys? 

Vierailija
9/49 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin suosittelen työterveylääkäriin menoa. Jos olet töissä sulla on myös työterveysoikeutta. Ehdottomasti sinne ensin.

Vierailija
10/49 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei ole työterveyshuoltoa vaan terveyskeskus tai yksityinen omalla kustannuksella. Ap 

Vierailija
11/49 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä ei ole työterveyshuoltoa vaan terveyskeskus tai yksityinen omalla kustannuksella. Ap 

Laitonta.

Vierailija
12/49 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työterveyshuoltolaki velvoittaa työnantajaa järjestämään työterv. huoltoa. Googlaa!

Vierailija
13/49 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksityinen psykiatri, parempi osaaminen mm. lääkityksestä.

Vierailija
14/49 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän että on laitonta. Luulen että vakituisilla työntekijöillä tuolla on joku työhöntulotarkastus, mutta osa-aikaisena minulla ei ole koskaan ollut mitään ja sairaslomaa ei saa päivääkään kuin itse hakeutumalla lääkäriin. Ap 

Vierailija
15/49 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laitonta.

Ei ole ei, minimitaso on juuri noin ja se voidaan järjestää terveyskeskuksen kautta. 

Vierailija
16/49 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedän että on laitonta. Luulen että vakituisilla työntekijöillä tuolla on joku työhöntulotarkastus, mutta osa-aikaisena minulla ei ole koskaan ollut mitään ja sairaslomaa ei saa päivääkään kuin itse hakeutumalla lääkäriin. Ap 

Työterv kuuluu myös sijaisille. Tuosta ei kannata jäädä hiljaa, tehkää jotain asialle siellä työpaikalla, vaatikaa!

Vierailija
17/49 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laitonta.

Ei ole ei, minimitaso on juuri noin ja se voidaan järjestää terveyskeskuksen kautta. 

Kunnan terveyskeskuksen on järjestettävä työterveyshuollon palvelut niitä haluaville työnantajille. Yrittäjä voi halutessaan järjestää työterveyshuollon myös itselleen. Kela korvaa työnantajalle työterveyshuollon järjestämisestä aiheutuneet tarpeelliset ja kohtuulliset kustannukset sairausvakuutuslain nojalla.

Vierailija
18/49 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laitonta.

Paitsi jos työnantaja vaatii sairas todistusta, niin työnantajalla on velvollisuus osoittaa paikka mistä haet sairasloma todistuksen, koska työantajan myös maksaa sen.

Vierailija
19/49 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ainaakaan tk-lääkärille jos apua haluat etkä vaan sairaslomaa.

Vierailija
20/49 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työterv kuuluu myös sijaisille. Tuosta ei kannata jäädä hiljaa, tehkää jotain asialle siellä työpaikalla, vaatikaa!

Ei välttämättä ole pääsyä lääkärille kellään ja voi vaihdella tehtävän mukaan jos on vain joillekin, laajuus riippuu minkätasoisena järjestetty ylipäätään, harvemmin noista laistavat koska työsuojelu puuttuu heti jos tulee ilmi, korkeintaan tietämättömyyttä joku pikkufirma puljaa. 

https://tyosuojelu.fi/tyoterveys-ja-tapaturmat/tyoterveyshuolto/jarjest…

Lakisääteinen työterveyshuolto sisältää

työpaikan terveysriskeihin perustuvat terveystarkastukset

työpaikan terveysvaarojen selvittämisen työpaikkaselvityksen avulla

toimenpide-ehdotukset työolojen parantamiseksi ja työkyvyn edistämiseksi

neuvonnan ja ohjauksen sekä tietojen antamisen työolojen kehittämisestä ja työntekijöiden terveydestä

työkykyä ylläpitävään toimintaan osallistumisen

työkyvyn heiketessä työntekijän terveyden seuraamisen, työssä selviytymisen edistämisen, kuntoutusneuvonnan ja kuntoutukseen ohjaamisen

työpaikan ensiapuvalmiuden ohjauksen.