Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nainen perui treffit kun kuuli että olen tällä hetkellä työttömänä

Vierailija
25.02.2020 |

Olimme jutelleet netissä silloin tällöin jo yli viikon verran, ja sovimme pari päivää sitten menevämme huomenna yksille. Kolmekymppisiä olemme molemmat.
Meillä oli hyvinkin antoisia keskusteluita, eikä tarvinnut keksiä väkisin juttua joistakin arkisista jutuista...Tuntui että meillä synkkaa tosi hyvin.

Kuitenkin tänään tuli sitten kautta rantain puheeksi työasiat ensimmäistä kertaa, ja naiselle kävi ilmi etten ole töissä tällä hetkellä. Naisen kirjoitustapa muuttui kuin taikaiskusta, välttelevämpään ja niukempaan suuntaan.
Vähän aikaa sitten hän ilmoitti ettei voikaan lähteä kanssa ulos huomenna erääseen (teko)syyhyn vedoten.
Oikean syyn pystyisi kyllä jokainen normaalilla järjellä varustettu rivien välistä lukemaan.
Hän ei myöskään ehdottanut mitään jatkosta.

Onko nykymeno tosiaan näin tarkkaa ja pinnallista? Onko miehen katkeamaton työssäolo näin äärimmäisen tärkeää?
Olen melko närkästynyt sekä pettynyt.

Kommentit (589)

Vierailija
521/589 |
27.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi pitäisi ottaa pa työtön? Etenkin jos haluaa perheen.

Ja miten työtön "huolehtii" taloudestaan? Sori, mutta perheelle ei riitä se, että on hikinen pari tonnia (eli alle työssäkäyvän yhden kuukauden tulo) säästettynä työttömyystuista.

Miksi tämä yhtäkkiä tulee miehille yllätyksenä, että rahaakin tarvitaan elämisen arvoisaan elämään? Että etenkin lapset tarvitsevat myös rahaa päästäkseen hyvän elämän alkuun, pelkillä tuilla ja parilla tonnilla ei pitkälle pötkitä, siirretään vaan kurjuutta seuraavaan sukupolveen.

Pikkupojilta kuulostatte.

On olemassa työttömiä, jotka kyllä tekevät töitä, eivät vain maksa niistä veroja. Jos oman alan töitä ei vain löydy, niin sitten ei ole muuta mahollisuutta, kuin tehä niitä pimeästi. Siis ne tekevät, jotka eivät tykkää vain maata sohvalla koko päivää, vaan oikeasti haluavat tehdä jotain.

Tiedän yhden maalarin, joka on yrittänyt saada töitä monta vuotta. Kesäisin saa töitä pariksi kuukaudeksi, muuten ei mitään. Tekee siis talvikuukausina remonttihommia siellä mistä niitä saa ja saa sitä kautta vähän lisätienestiä. Ei ole mikään persaukinen, koska noista tienaa aika hyvin. Elää parisuhteessa vakitöissä olevan naisen kanssa ja hyvin heillä menee.

Tekisin aivan samoin, jos joutuisin työttömäksi, etsisin siis pimeitä töitä, että olisi edes jotain. Mutta sehän on ehdoton ei muille naisille, kyllä työttömän kuuluu lorvailla päivät pitkät niin pääsee haukkumaan. Jos taas haluaakin edes jotenkin työllistää itsensä -vaikka tekemällä pimeitä keikkatöitä- niin sekään ei käy. Se on sitä, kun mikään ei kelpaa.

Mun mies olisi halunnut tehda pimeita toita rakennustyomaalla kun hanelle ko. mahdollisuutta tarjottiin. Mina en "antanut lupaa", silla ensinnakin olen sita mielta etta toista pitaa maksaa vero, ja toisekseen - ei siella rakennustyomaalla mitaan tyotapaturmavakuutustakaan olisi miehelle ollut antaa, eli en halunnut etta joutuu onnettomuuteen eika mahdollisia siita johtuvia kuluja edes korvattaisi tyonantajan taholta. 

Eli mieluummin sai olla kotona ja mina kavin toissa, kuin etta olisi tienannut pimeasti. 

Mutta mun mies ei kylla "lorvaile" ikina, se aika mita jaa yli kodinhoidosta, kayttaa opiskeluun ja liikuntaan. 

Vierailija
522/589 |
27.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

90% naisista on pinnallisia tyhjäpäitä, eli ei tuo nyt hirveästi yllättänyt.

Onneksi heille löytyy miehistä vastaava määrä vastinpareja. Työttömät voivat keskenään koluta kirppareita ja me työssäkäyvät matkustellaan ja syödään ravintoloissa yhdessä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
523/589 |
27.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoma Oy lietsoo vihaa ja negatiivisuutta kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se että ei ole työelämässä muuttuu hyväksyttäväksi vasta sitten kun on niin rikas, että pystyy kustantamaan myös naisen elämisen kokonaan. Olen itse jättäytynyt muutama vuosi sitten pois oravanpyörästä, koska taloudellinen tilanteeni sen salli.

Olen treffaillut melko paljon vuosien varrella ja muutos naisten suhtautumisessa oli järkyttävän selkeätä sen jälkeen kun päätin kokeilla sapattivapaata. Juttelu esimerkiksi loppuu kuin seinään melkein poikkeuksetta, kun kerron etten ole työelämässä tällä hetkellä (teen kyllä vapaaehtoistöitä).

Ymmärrän, että status on erittäin tärkeä asia naisille parinvalinnassa, mutta sitä en ymmärrä miksei siitä voi vain olla rehellisiä, kun se kuitenkin on kaikille niin ilmiselvää...

Ja senkin takia olisi hyvä kertoa nämä faktat, koska eivät kaikki niitä välttämättä tiedä.

Ymmärrän myös, että status on naisille tärkeä, mutta voisiko siitä kuitenkin edes vähän joustaa, jos mies vain muuten pitää itsestään ja taloudestaan huolta? 

Eikö sen samankaltaisten asenteiden ja luonteiden voisi kuvitella korvaavan puutteet siinä, mitä on saanut elämässä aikaan yleisillä mittareilla mitattuna?

Ymmärrän myös, että miehet hakkaavat naisiaan, mutta voisiko sitä kuitenkin edes vähän vähentää, jos nainen yrittää parhaansa?

Vierailija
524/589 |
27.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

treffit kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja miten työtön "huolehtii" taloudestaan? Sori, mutta perheelle ei riitä se, että on hikinen pari tonnia (eli alle työssäkäyvän yhden kuukauden tulo) säästettynä työttömyystuista.

Miksi tämä yhtäkkiä tulee miehille yllätyksenä, että rahaakin tarvitaan elämisen arvoisaan elämään? Että etenkin lapset tarvitsevat myös rahaa päästäkseen hyvän elämän alkuun, pelkillä tuilla ja parilla tonnilla ei pitkälle pötkitä, siirretään vaan kurjuutta seuraavaan sukupolveen.

On olemassa työttömiä, jotka kyllä tekevät töitä, eivät vain maksa niistä veroja. Jos oman alan töitä ei vain löydy, niin sitten ei ole muuta mahollisuutta, kuin tehä niitä pimeästi. Siis ne tekevät, jotka eivät tykkää vain maata sohvalla koko päivää, vaan oikeasti haluavat tehdä jotain.

Tiedän yhden maalarin, joka on yrittänyt saada töitä monta vuotta. Kesäisin saa töitä pariksi kuukaudeksi, muuten ei mitään. Tekee siis talvikuukausina remonttihommia siellä mistä niitä saa ja saa sitä kautta vähän lisätienestiä. Ei ole mikään persaukinen, koska noista tienaa aika hyvin. Elää parisuhteessa vakitöissä olevan naisen kanssa ja hyvin heillä menee.

Tekisin aivan samoin, jos joutuisin työttömäksi, etsisin siis pimeitä töitä, että olisi edes jotain. Mutta sehän on ehdoton ei muille naisille, kyllä työttömän kuuluu lorvailla päivät pitkät niin pääsee haukkumaan. Jos taas haluaakin edes jotenkin työllistää itsensä -vaikka tekemällä pimeitä keikkatöitä- niin sekään ei käy. Se on sitä, kun mikään ei kelpaa.

Mun mies olisi halunnut tehda pimeita toita rakennustyomaalla kun hanelle ko. mahdollisuutta tarjottiin. Mina en "antanut lupaa", silla ensinnakin olen sita mielta etta toista pitaa maksaa vero, ja toisekseen - ei siella rakennustyomaalla mitaan tyotapaturmavakuutustakaan olisi miehelle ollut antaa, eli en halunnut etta joutuu onnettomuuteen eika mahdollisia siita johtuvia kuluja edes korvattaisi tyonantajan taholta. 

Eli mieluummin sai olla kotona ja mina kavin toissa, kuin etta olisi tienannut pimeasti. 

Mutta mun mies ei kylla "lorvaile" ikina, se aika mita jaa yli kodinhoidosta, kayttaa opiskeluun ja liikuntaan. 

Rakennustyömaalle ei kyllä nykyaikana oteta töihin pimeästi, nimenomaan vakuutuksien yms takia, lisäksi tarkastuksia veronumeroista tehdään jatkuvasti.

Jos joku pyytäisi miestäsi vaikkapa avustamaan omakotitalon/mökin teossa niin estäisitkö senkin? Se on nimittäin ihan normaalia, että ammattilaiset käy noita hommia tekemässä lisärahan takia ilman verokorttia. Valtio saa kyllä ihan tarpeeksi verotuloja muutenkin, en oikein ymmärrä mikä nimenomaan niissä verojen maksamisessa on niin hemmetin tärkeää. Kyllä minäkin tekisin ilman veroja lisätöitä, jos sellainen mahdollisuus olisi.

Vierailija
525/589 |
27.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

treffit kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rakennustyömaalle ei kyllä nykyaikana oteta töihin pimeästi, nimenomaan vakuutuksien yms takia, lisäksi tarkastuksia veronumeroista tehdään jatkuvasti.

Jos joku pyytäisi miestäsi vaikkapa avustamaan omakotitalon/mökin teossa niin estäisitkö senkin? Se on nimittäin ihan normaalia, että ammattilaiset käy noita hommia tekemässä lisärahan takia ilman verokorttia. Valtio saa kyllä ihan tarpeeksi verotuloja muutenkin, en oikein ymmärrä mikä nimenomaan niissä verojen maksamisessa on niin hemmetin tärkeää. Kyllä minäkin tekisin ilman veroja lisätöitä, jos sellainen mahdollisuus olisi.

Kylla taalla Alankomaissa otetaan, ja paljonkin.

Avustaminen on asia erikseen, me tehdaan paljonkin tammoisia 'quid pro quo' hommia, mutta niissa ei yleensa raha vaihda omistajaa. Eksa esim. uusi tuttavapariskunnan ostamaan taloon sahkoja, tuttavapariskunnan mies sitten puolestaan auttoi meidan puutarhassa (on ammatiltaan puutarhuri). 

Samoin mun nykyinen mies kay parturoimassa mun aidin puutarhaa, tama sitten vie meidat siita kiitokseksi joskus ulos syomaan. 

Eri asia jos tuttujen/ystavien kesken tehdaan. 

Mun mielesta vaan verot kuuluu maksaa, niin me edesautetaan meidan hyvinvointiyhteiskuntaa ja mahdollistetaan se, etta vahavaraisetkin saavat apua tarvittaessa. 

Vierailija
526/589 |
27.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, älä huoli. Minä ottaisin mieluummin väliaikaisen työttömän kuin yrittäjän, joka on töissä 24/7. Aloin aikoinaan seurustelemaan työttömän miehen kanssa, kun olin itsekin työtön. Se oli kieltämättä elämäni paras puoli vuotta! Oli aikaa tehdä kaikkea kivaa yhdessä. Ota sinäkin työtön nainen ja nauti elämästä. Kaikille kansalaisille pitäisi tarjota puolen vuoden sapattivapaa ilman huonoa omaatuntoa.

Vierailija
527/589 |
27.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehet ovat elättäneet naiset vuosituhansien ajan, nyt naiset eivät halua tehdä samaa. Itsekkäämpää olentoa tuskin on olemassa kuin nainen.

Ja naiset ovat yksin synnyttäneet ja hoitaneet lapset sekä huushollit, miksei mies nyt halua tehdä samaa?

Vierailija
528/589 |
27.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle kävi samoin kun ilmoitin 30v treffikumppanilleni olevani jo "varhaiseläkkeekkä". Lähti menemään kesken treffien, mutta sain lähteä saattamaan hänet autolleen. Naamahan siltä venähti kun läksin melkein viereisellä "urheilu" mersulla kotia. Bitcoin eläkkeellä on ihan mukava olla ja käydä tsekkaamassa nais tarjontaa välillä

Vierailija
529/589 |
27.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on joitain satoja hehtaareja metsämaata ja sijoituksia, asunto tietysti. Silti on naisseuraa hankala löytää pitempiaikaista. 

Vierailija
530/589 |
27.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle kävi samoin kun ilmoitin 30v treffikumppanilleni olevani jo "varhaiseläkkeekkä". Lähti menemään kesken treffien, mutta sain lähteä saattamaan hänet autolleen. Naamahan siltä venähti kun läksin melkein viereisellä "urheilu" mersulla kotia. Bitcoin eläkkeellä on ihan mukava olla ja käydä tsekkaamassa nais tarjontaa välillä

Onko tullut katsottua paljonkin Red Pill videoita?

Vierailija
531/589 |
27.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kai se ole mitenkään ihmeellistä jos oletti sinun olevan varaton mutta et ollut. Kiinnostukseenhan se taas ei liity millään tavalla, et kelpaa autolla etkä ilman. 

Vierailija
532/589 |
27.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onneksi heille löytyy miehistä vastaava määrä vastinpareja. Työttömät voivat keskenään koluta kirppareita ja me työssäkäyvät matkustellaan ja syödään ravintoloissa yhdessä. 

Ei minulla työssä käyvänä ole varaa matkustella. Säästöön ei jää palkasta mitään, kaikki menee laskuihin ja ruokaan.

Sen sijaan työtön, pimeitä hommia tekevä kaverini pärjää aika hyvin. Vein itsekin autoni hänelle huoltoon, säästin siinä helposti n.200e.

En oikein ymmärrä noin mustavalkoista ajattelua siitä, että työtön on automaattisesti köyhä ja työssä käyvällä on varaa kaiken maailman luksukseen. Vielä vähemmän tuota kirpparimollausta, parempihan se on ostaa kierrätetty tuote kuin aina vain uutta ja uutta. Esim. Kontista tekee loistavia löytöjä, kun ihmiset vie sinne ihan uudenveroisia vaatteita. Ihan näin ohiksena.

Vierailija
533/589 |
27.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei minulla työssä käyvänä ole varaa matkustella. Säästöön ei jää palkasta mitään, kaikki menee laskuihin ja ruokaan.

Sen sijaan työtön, pimeitä hommia tekevä kaverini pärjää aika hyvin. Vein itsekin autoni hänelle huoltoon, säästin siinä helposti n.200e.

En oikein ymmärrä noin mustavalkoista ajattelua siitä, että työtön on automaattisesti köyhä ja työssä käyvällä on varaa kaiken maailman luksukseen. Vielä vähemmän tuota kirpparimollausta, parempihan se on ostaa kierrätetty tuote kuin aina vain uutta ja uutta. Esim. Kontista tekee loistavia löytöjä, kun ihmiset vie sinne ihan uudenveroisia vaatteita. Ihan näin ohiksena.

Tuossa oli aika paljon ironiaa mukana, katsopas alkuperäinen kommentti mihin vastasin. 

Vierailija
534/589 |
27.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ei saisi haluta normaaleja asioita, kuten perhettä ja mukavaa kotia? Puutarhaa, tai keskustakotia.

Yhden tuloilla Suomessa noi ei onnistu.

Vierailija
535/589 |
27.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tulisi ekana mieleen metsällä ja osakkeilla kehujasta, että jaskaa puhuu. Pelkillä tuotoilla hyvin elävät (tuotot 5000e/kk) on todella harvassa, kun satusetiä mahtuu 13 tusinaan.

Ja että oikeasti on luultavasti työttömyystuella elävä. Ja jos sillä olisi kallis auto, tulisi mieleen, että yksi taloutta osaamaton osamaksuvelkainen lisää.

Vierailija
536/589 |
27.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et taida osata vielä naisten kieltä? Nainen-Suomi sanakirja olisi kyllä hyvä.

Tässä on sama juttu, kuin siinä kun nainen sanoo esim. "miehillä ei ole seurustelu halukkuutta", "miehet ei halua sitoutua", "miehet on sikoja" ja jotain vastaavaa miehet sitä ja tätä jne.

Naiset eivät tarkoita tällä kaikkia miehiä, vaan vain niitä miehiä, jotka ovat naisille eniten mieleen. Riippuen hieman siitä mihin tarkoitukseen nainen on miestä hakemassa ja mitä nainen himoaa eniten, niin sen mukaan muodostuu se, mitä termillä "mies" tai "miehet" tällöin tarkoitetaan. Miehen ulkonäkö, status ja resurssit ovat näitä naisten arvostamia asioita ja näiden painotukset ja yhditelmä kombot hieman vaihtelevat riippuen kyseisestä naisesta ja siitä mihin tarkoitukseen sillä hetkellä ollaan miestä tarvitsemassa etc.

Mitä tulee tähän työllinen-työtön asetelmaan, niin tässä on vastaaava juttu, eli kun monet naiset puhuvat työssäkäyvästä miehestä etc., niin ei sillä tarkoiteta mitään työttömyyskorvauksella työtä tekevää, eikä matalapalkkatyötä tekevää etc., vaan sellaista joka tienaa naisen määrittämän tason yli. Eli jos et tienaa tarpeeksi, eikä sinulla ole kauheasti omaisuutta, niin olet naisille tasan yhtä kiinnostava kuin köyhä työtön ja vasta sitten kun ylitän sen naisen määrittämän rajan, niin vasta silloin kuulut siihen naisen määrittämään ja tarkoittamaan "työssäkäyvä mies" etc. ryhmään.

Vierailija
537/589 |
27.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Status ja status, se ettei halua parisuhteesta mitään tukiprojektia, ei ole status.

Mulla on oma anmatti ja työ, en kaipaa mitään statuksia, mutta ihan tasan en ala ketään ukkoa rahoittamaan. Enkä huoli työtöntä, olkoon mikä lottovoittaja tahansa.

Ja vaikka se u.l-ia harmittaa, päätän ihan itse, minkälainen mies kelpaa.

Siis avaapas nyt tätä logiikkaa. Miestä et ala elättämään, mutta vaikka työtön mies olisi miljonääri niin et silti kelpuuttaisi?

Silloinhan se on nimenomaan statuskysymys. Häiritsee liikaa, kun ei voi kehua likkakavereille että meidän Erkka on projektipäällikkö.

Vierailija
538/589 |
27.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Status ja status, se ettei halua parisuhteesta mitään tukiprojektia, ei ole status.

Mulla on oma anmatti ja työ, en kaipaa mitään statuksia, mutta ihan tasan en ala ketään ukkoa rahoittamaan. Enkä huoli työtöntä, olkoon mikä lottovoittaja tahansa.

Ja vaikka se u.l-ia harmittaa, päätän ihan itse, minkälainen mies kelpaa.

Siis avaapas nyt tätä logiikkaa. Miestä et ala elättämään, mutta vaikka työtön mies olisi miljonääri niin et silti kelpuuttaisi?

Silloinhan se on nimenomaan statuskysymys. Häiritsee liikaa, kun ei voi kehua likkakavereille että meidän Erkka on projektipäällikkö.

Minkä ikäinen olet?

Vierailija
539/589 |
27.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et taida osata vielä naisten kieltä? Nainen-Suomi sanakirja olisi kyllä hyvä.

Tässä on sama juttu, kuin siinä kun nainen sanoo esim. "miehillä ei ole seurustelu halukkuutta", "miehet ei halua sitoutua", "miehet on sikoja" ja jotain vastaavaa miehet sitä ja tätä jne.

Naiset eivät tarkoita tällä kaikkia miehiä, vaan vain niitä miehiä, jotka ovat naisille eniten mieleen. Riippuen hieman siitä mihin tarkoitukseen nainen on miestä hakemassa ja mitä nainen himoaa eniten, niin sen mukaan muodostuu se, mitä termillä "mies" tai "miehet" tällöin tarkoitetaan. Miehen ulkonäkö, status ja resurssit ovat näitä naisten arvostamia asioita ja näiden painotukset ja yhditelmä kombot hieman vaihtelevat riippuen kyseisestä naisesta ja siitä mihin tarkoitukseen sillä hetkellä ollaan miestä tarvitsemassa etc.

Mitä tulee tähän työllinen-työtön asetelmaan, niin tässä on vastaaava juttu, eli kun monet naiset puhuvat työssäkäyvästä miehestä etc., niin ei sillä tarkoiteta mitään työttömyyskorvauksella työtä tekevää, eikä matalapalkkatyötä tekevää etc., vaan sellaista joka tienaa naisen määrittämän tason yli. Eli jos et tienaa tarpeeksi, eikä sinulla ole kauheasti omaisuutta, niin olet naisille tasan yhtä kiinnostava kuin köyhä työtön ja vasta sitten kun ylitän sen naisen määrittämän rajan, niin vasta silloin kuulut siihen naisen määrittämään ja tarkoittamaan "työssäkäyvä mies" etc. ryhmään.

Ok.

Vierailija
540/589 |
27.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niissä työttömissä (ei kylläkään kaikissa) kun tahtoo olla usein näitä mt ongelmallisia peräkammareita, alko- ongelmaa, pornoaddiktiota, on jämähdetty ikiteiniksi jne. eikä näistä ole sitten oikeaan parisuhteeseen.

Nimim. kokemusta on.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme kuusi