Nainen perui treffit kun kuuli että olen tällä hetkellä työttömänä
Olimme jutelleet netissä silloin tällöin jo yli viikon verran, ja sovimme pari päivää sitten menevämme huomenna yksille. Kolmekymppisiä olemme molemmat.
Meillä oli hyvinkin antoisia keskusteluita, eikä tarvinnut keksiä väkisin juttua joistakin arkisista jutuista...Tuntui että meillä synkkaa tosi hyvin.
Kuitenkin tänään tuli sitten kautta rantain puheeksi työasiat ensimmäistä kertaa, ja naiselle kävi ilmi etten ole töissä tällä hetkellä. Naisen kirjoitustapa muuttui kuin taikaiskusta, välttelevämpään ja niukempaan suuntaan.
Vähän aikaa sitten hän ilmoitti ettei voikaan lähteä kanssa ulos huomenna erääseen (teko)syyhyn vedoten.
Oikean syyn pystyisi kyllä jokainen normaalilla järjellä varustettu rivien välistä lukemaan.
Hän ei myöskään ehdottanut mitään jatkosta.
Onko nykymeno tosiaan näin tarkkaa ja pinnallista? Onko miehen katkeamaton työssäolo näin äärimmäisen tärkeää?
Olen melko närkästynyt sekä pettynyt.
Kommentit (589)
Vierailija kirjoitti:
DHG kirjoitti:
jo
Vierailija kirjoitti:
En minäkään olisi lähtenyt treffeille työttömän kanssa.
Joo, minäkin kierrän työttömät naiset tosi kaukaa, en halua köyhälistöä lähipiiriini....
Kokka kohti Norjaa! Sieltä pitäisi miesten tavoin löytyä varakkaita naisia ;)
Ei ole suomalaiset miehet kuuminta hottia Norjassa, Sori. Ne on sitä mieltä, että suomalaiset miehet on kuin se ,Piirka, työtön takaikuski
Vierailija kirjoitti:
Se että ei ole työelämässä muuttuu hyväksyttäväksi vasta sitten kun on niin rikas, että pystyy kustantamaan myös naisen elämisen kokonaan. Olen itse jättäytynyt muutama vuosi sitten pois oravanpyörästä, koska taloudellinen tilanteeni sen salli.
Olen treffaillut melko paljon vuosien varrella ja muutos naisten suhtautumisessa oli järkyttävän selkeätä sen jälkeen kun päätin kokeilla sapattivapaata. Juttelu esimerkiksi loppuu kuin seinään melkein poikkeuksetta, kun kerron etten ole työelämässä tällä hetkellä (teen kyllä vapaaehtoistöitä).
Ymmärrän, että status on erittäin tärkeä asia naisille parinvalinnassa, mutta sitä en ymmärrä miksei siitä voi vain olla rehellisiä, kun se kuitenkin on kaikille niin ilmiselvää...
Ja senkin takia olisi hyvä kertoa nämä faktat, koska eivät kaikki niitä välttämättä tiedä.
Ymmärrän myös, että status on naisille tärkeä, mutta voisiko siitä kuitenkin edes vähän joustaa, jos mies vain muuten pitää itsestään ja taloudestaan huolta?
Eikö sen samankaltaisten asenteiden ja luonteiden voisi kuvitella korvaavan puutteet siinä, mitä on saanut elämässä aikaan yleisillä mittareilla mitattuna?
Vierailija kirjoitti:
Miehet ovat elättäneet naiset vuosituhansien ajan, nyt naiset eivät halua tehdä samaa. Itsekkäämpää olentoa tuskin on olemassa kuin nainen.
Tutkimusten mukaan yhä suurempi osa länsimaissa olevista naisista haluaa olla sinkkuja. Mites nyt suu pannaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi te naiset valehtelette ja keksitte noita tekosyitä? Miksi ette sano suoraan minkä takia ette halua enää nähdä? Miksi olette pelkureita?
Mä olen aina sanonut suoraan miksi en halua enää nähdä.. Siitäkään eivät kaikki pidä.
Mutta itse ainakin arvostan kaltaisiasi ihmisiä jotka sanovat suoraan eivätkä jätä turhaan epäluuloon, että missä se vika mahtaa olla. Kun saa palautetta, niin on ainakin mahdollisuus lähteä kehittämään itseään.
Sano naiset mitä hyvänsä ,niin teot kertovat enemmän kuin tuhat sanaa..Kokeilkaapa joskus naisen kanssa ja sanokaa deitillä että olette työttömiä..korjatkaa myöhemmin jos nainen ei reagoi mitenkään.Noin pääsette eroon lompakkoloisista.Oikeasti kiinnostunut ei jätä ja haluaa tavata uudestaan..miehet tekee virheen esitellessään ekana rahojaan ja omaisuuttaan pilden toivossa..vaatimattomuus erottaa akanat hyvistä..
Jokainen voi olla työtön joskus ja joutua työttämäksi tai sairastua yms joten aika tyhmä peruste valikoida ihmisiä sen takia. Elämässä ei koskaan tiedä miten käy. Sen takia todellakin ärsyttää ne ihmiset joiden mielestä työtön on kuin jotain roskaa ja työttömyys on peruste määrittää ihmisen arvo. Minusta ikävää, pinnallista sekä erittäin ärsyttää. En tekisi koskaan niin. No, helppoa tietenkin sanoa kun olen itse työtön nuori nainen. En silti usko, että vaikka olisin töissä niin todellakaan mittaisin ihmistä sen työn perusteella. Minä, kun tiedän sen että vaikka sinulla olisi työkokemusta kuinka tai vaikka mikä koulutus niin voitkin jäädä työttömäksi siitä huolimatta. Joillekin tutuille käynyt näin ja minusta todella ikävää jos työ on ihmisen arvo tässä elämässä. Itse en tosin koskaan halua lapsia joten ehkä minun on helpompi hyväksyä oma ja toisenkin työttömyys senkin takia. Silti aina välillä ihmettelen niin paljon tämänkin palstan ihmisen ajatuksia ja totean aina uudelleen, että ajattelen aika erilailla kuin monet muut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Moni lähihoitajanainenkin saa duunarimiehiltä pakkeja :) "miksi olet vain lähihoitaja etkä sairaanhoitaja" tai heti ensimmäinen oletus on sairaanhoitaja, kun on puhe hoitajasta ja sitten, kun paljastuu se lähäri, niin kummasti asenne muuttuu.
Olen huomannut tämän myös! Olen lähihoitajana psykiatrian puolella ja kun vielä treffailin, niin kummasti miesten asenteet muuttuivat nihkeäksi, kun saivat kuulla olevani lähihoitaja enkä sairaanhoitaja. Ja nämäkin miehet olivat ihan tavallisia duunareita ammattikoulupohjalta - taisi siellä yksi AMK-insinöörikin olla. Kuitenkin melko hämmästyttävää.
Aika jännä tosiaan, että tuo on jollekin kynnyskysymys, jos muuten on mennyt treffit hyvin. Toisaalta on vain hyvä asia, että tuollaiset tapaukset paljastuvat ennemmin kuin myöhemmin. Tuollaiset ihmiset kyllä keksivät valittamisen aihetta aivan vaikka ja mistä.
Vierailija kirjoitti:
Sano naiset mitä hyvänsä ,niin teot kertovat enemmän kuin tuhat sanaa..Kokeilkaapa joskus naisen kanssa ja sanokaa deitillä että olette työttömiä..korjatkaa myöhemmin jos nainen ei reagoi mitenkään.Noin pääsette eroon lompakkoloisista.Oikeasti kiinnostunut ei jätä ja haluaa tavata uudestaan..miehet tekee virheen esitellessään ekana rahojaan ja omaisuuttaan pilden toivossa..vaatimattomuus erottaa akanat hyvistä..
Se vain, että monet naiset on tajunnut tämän jutun ja jaksavat leikkiä tätä leikkiä pidempään, monet jopa jaksavat rauhassa kerätä pieniä palasia palapeliin, josta muodostuu kuva miehen asemasta, tuloista, varallisuudesta, mahdollinen tuleva perintö jne. Tämän palapelin rakentamisvaihe voi kestää ihan hyvin viikkoja tai jopa kuukausia, ja vasta sitten kun palapeli on tarpeeksi valmis tälläinen nainen tekee päätöksensä jatkon suhteen. Suhteen taso palapelin rakentamisvaiheessa voi olla melkeinpä mitä vain, eli aika pinnallisesta ja etäisestä suhteesta -> Läheisempään ja fyysisempään jne. suhteeseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se vain, että monet naiset on tajunnut tämän jutun ja jaksavat leikkiä tätä leikkiä pidempään, monet jopa jaksavat rauhassa kerätä pieniä palasia palapeliin, josta muodostuu kuva miehen asemasta, tuloista, varallisuudesta, mahdollinen tuleva perintö jne. Tämän palapelin rakentamisvaihe voi kestää ihan hyvin viikkoja tai jopa kuukausia, ja vasta sitten kun palapeli on tarpeeksi valmis tälläinen nainen tekee päätöksensä jatkon suhteen. Suhteen taso palapelin rakentamisvaiheessa voi olla melkeinpä mitä vain, eli aika pinnallisesta ja etäisestä suhteesta -> Läheisempään ja fyysisempään jne. suhteeseen.
Tätä tapahtuu todella paljon.
Miksi pitäisi ottaa pa työtön? Etenkin jos haluaa perheen.
Ja miten työtön "huolehtii" taloudestaan? Sori, mutta perheelle ei riitä se, että on hikinen pari tonnia (eli alle työssäkäyvän yhden kuukauden tulo) säästettynä työttömyystuista.
Miksi tämä yhtäkkiä tulee miehille yllätyksenä, että rahaakin tarvitaan elämisen arvoisaan elämään? Että etenkin lapset tarvitsevat myös rahaa päästäkseen hyvän elämän alkuun, pelkillä tuilla ja parilla tonnilla ei pitkälle pötkitä, siirretään vaan kurjuutta seuraavaan sukupolveen.
Pikkupojilta kuulostatte.
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän se näkee että pinnallisilla avuilla mennään pariutumisessa. Ei siinä mitään, jokainen valitsee kenet tahtoo mutta voitaisiin olla rehellisiä ja lopettaa rakkaudesta puhuminen.
Höpö höpö, perheensä elättäminen on hyvin kaukana pinnallisuudesta. Kyse ei myöskään ole mistään nykyajan ilmiöstä vaan näin on ollut aina.
Joo toi ihmetyttää, että muka aikaisemmin olisi pariuduttu miettimättä taloutta.
Silloinhan nimenomaan mietittiin, pariuduttiin vaan oman säädyn sisällä.
Ei se ole pinnallista miettiä, minkälaisen elämän voi itselleen ja lapsilleen saada. Se on vastuullista.
Sanoma Oy lietsoo vihaa ja negatiivisuutta kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näinhän se menee. Naisella on samaan aikaan 4-7 kumppaniehdokasta varalla ja 3 FWB suhdetta ja irtopano joka viikonloppu ja keskiviikkoisin, jos ei telkkarista tule mitään ja miehen tulee täyttää kyynärän mittainen lista vaatimuksia, että edes treffeille pääsisi. Kaakaota ja munkkipossu.
Tuollaista katkerikkoa ei kukaan jaksa, vaikka tekisi kahta työtä.
Ennemmin iloinen työtön.
-NainenKatkerikko? Realisti pelkästään. Nykyajan naiset kuvittelevat itsestään liikoja.
Kyllä sinä olet katkera. Surullista, jos et sitä pysty itsellesi myöntämään.
🥴 tirsk... ja mistäköhän syystä?
Hyvä avioliitto yli 20 v kokemuksella, fiksut aikuiset lapset, työ - ja asuntoasiat kunnossa...kerropa mikä tuossa katkeroittaa.
Vierailija kirjoitti:
Täällä myös yksi, joka ei todellakaan lähde työttömän miehen kanssa treffeille. En käsitä, miten jollakin on varaa olla työttömänä kosk oma elämäntyylini vaatii vähintään 5000 € kuussa. Asumiseen menee (lainoineen ja autohallivuokrineen) jo reilusti yli 1000€/kk. Tähän päälle autoilun kustannukset, harrastukset ja huvitukset. Mitä minä käyhän miehen kanssa tekisin? Käveltäisiin metsässä, poimittaisiin marjoja ja nyykötettäisiin sohvalla telkkaa katsoen?
Työttömän kannattaa joko hommata työ tai sitten katsella muita työttömiä. Valitettavasti maailma on aika raaka paikka ja harva haluaa itselleen lusmua kivirekeä perässä vedettäväksi ja ruokittavaksi.
Tienaat siis niin hyvin etta saat tuon 5000 euroa kuussa kasaan ihan yksin?
Mulla menee kiinteisiin, asumiseen liittyviin kuluihin 1400 euroa kuussa, all in. Tasta jaa sen verran pelkastaan mun palkasta hyvin, etta voin ihan hyvin elattaa kaksi aikuista ihmista ja voidaan tehda muutakin kuin kavella metsassa ja poimia marjoja. (Toki tehdaan sitakin, silla meilla on koira ja tykataan marjapiirakoista ;) ) Kaydaan myos mato-ongella, silla tykataan kalasta, ja piknikeilla, silla mikas on ihanampaa kuin kesapaivana pyorailla jonnekin veden aareen, ottaa huuruinen rose-viini piknik-korista ja itse tehtyja naposteltavia.
Mutta siis myos kaydaan viikonloppulomilla toisissa kaupungeissa hotellimajoituksella, ulkona fine dining ravintoloissa, lomilla, keikoilla, teatterissa, leffassa jne. Voin sanoa etta meilla ei mene tuota 5000 euroa siltikaan, eika edes tarvita enempaa rahaa kuin mita meilla on nyt. Eletaan mukavasti ja meilla on kaikkea mita tarvitaan, ja silti voidaan laittaa rahaa jopa meidan "tukiperheeseen" Marokkoon joka kuukausi. (Tukiperhe lainausmerkeissa, silla se on vaan perhe, johon tutustuin siella matkustellessani; yh-aiti ja kaksi lasta, jotka tarvitsevat ruoka- ja vaateapua.)
Mua siis kiinnostaa, etta mihin saat menemaan 5000 euroa kuussa, joka kuukausi?
Kaikkia ei kiinnosta köyhäillä, 5000 e neljälle (perhe) hengelle ei ole hääviä. Tuosta pitää myös säästää eläke kotona olevalle.
Ja se työtönkö nyt saa jostakin 5000 e käteen kuussa, vai miten liittyy asiaan?
Minulle materia ei ole tärkeää, enkä välitä jos mies on työtön, mutta jos työtön mies on sellainen joka ei pidä hygieniastaan huolta, ei siivoa kämppäänsä koskaan, kittaa kaljaa päivästä toiseen, käyttäytyy kuin nainen on vaan kotiorja niin sitten saisi mennä
Pienet asiat ilahduttaa, kaunis sää, hyvä ruoka, hyvä kirja, hyvä elokuva
Miehen pitää omata perus käytöstavat, olla kohtelias, ystävällinen.
Vierailija kirjoitti:
Kaikkia ei kiinnosta köyhäillä, 5000 e neljälle (perhe) hengelle ei ole hääviä. Tuosta pitää myös säästää eläke kotona olevalle.
Ja se työtönkö nyt saa jostakin 5000 e käteen kuussa, vai miten liittyy asiaan?
Ei tassa puhuttu mistaan neljan hengen perheesta vaan taman kommentin ap-kirjoittaja puhui hanen elamantyylistaan. Ei siis hanen ja puolisonsa, tai hanen, puolisonsa ja 12 lapsensa.
Eli kasitin etta pelkastaan ko. henkilon omiin kuluihin menee tuo 5000 euroa kuussa, hanen elintasoonsa, kuten han sanoi. Mutta ehka kasitin vaarin ja han tarkoittikin kaikkia talouteen kuuluvia.
Mun tilanne siis se, etta ollaan velapari, mies ei tienaa penniakaan (ei saa edes tukia) ja mina elatan meita molempia + isoa koiraa ja eletaan ihan mukavasti luksuksia unohtamatta paljon vahemmalla yhteensa kuin tuo 5000 euroa.
Bsbbs kirjoitti:
Minulle materia ei ole tärkeää, enkä välitä jos mies on työtön, mutta jos työtön mies on sellainen joka ei pidä hygieniastaan huolta, ei siivoa kämppäänsä koskaan, kittaa kaljaa päivästä toiseen, käyttäytyy kuin nainen on vaan kotiorja niin sitten saisi mennä
Pienet asiat ilahduttaa, kaunis sää, hyvä ruoka, hyvä kirja, hyvä elokuva
Miehen pitää omata perus käytöstavat, olla kohtelias, ystävällinen.
Tama. En minakaan tietenkaan katselisi tyotonta miesta, jolla olisi elamanhallinta taysin hakusessa ja kohtelisi minua kuin piikaa. Miksi katselisinkaan? Oma talo, omat rahat, oma tahto. :)
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitäisi ottaa pa työtön? Etenkin jos haluaa perheen.
Ja miten työtön "huolehtii" taloudestaan? Sori, mutta perheelle ei riitä se, että on hikinen pari tonnia (eli alle työssäkäyvän yhden kuukauden tulo) säästettynä työttömyystuista.
Miksi tämä yhtäkkiä tulee miehille yllätyksenä, että rahaakin tarvitaan elämisen arvoisaan elämään? Että etenkin lapset tarvitsevat myös rahaa päästäkseen hyvän elämän alkuun, pelkillä tuilla ja parilla tonnilla ei pitkälle pötkitä, siirretään vaan kurjuutta seuraavaan sukupolveen.
Pikkupojilta kuulostatte.
On olemassa työttömiä, jotka kyllä tekevät töitä, eivät vain maksa niistä veroja. Jos oman alan töitä ei vain löydy, niin sitten ei ole muuta mahollisuutta, kuin tehä niitä pimeästi. Siis ne tekevät, jotka eivät tykkää vain maata sohvalla koko päivää, vaan oikeasti haluavat tehdä jotain.
Tiedän yhden maalarin, joka on yrittänyt saada töitä monta vuotta. Kesäisin saa töitä pariksi kuukaudeksi, muuten ei mitään. Tekee siis talvikuukausina remonttihommia siellä mistä niitä saa ja saa sitä kautta vähän lisätienestiä. Ei ole mikään persaukinen, koska noista tienaa aika hyvin. Elää parisuhteessa vakitöissä olevan naisen kanssa ja hyvin heillä menee.
Tekisin aivan samoin, jos joutuisin työttömäksi, etsisin siis pimeitä töitä, että olisi edes jotain. Mutta sehän on ehdoton ei muille naisille, kyllä työttömän kuuluu lorvailla päivät pitkät niin pääsee haukkumaan. Jos taas haluaakin edes jotenkin työllistää itsensä -vaikka tekemällä pimeitä keikkatöitä- niin sekään ei käy. Se on sitä, kun mikään ei kelpaa.
Kyllä sinä olet katkera. Surullista, jos et sitä pysty itsellesi myöntämään.