Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nainen perui treffit kun kuuli että olen tällä hetkellä työttömänä

Vierailija
25.02.2020 |

Olimme jutelleet netissä silloin tällöin jo yli viikon verran, ja sovimme pari päivää sitten menevämme huomenna yksille. Kolmekymppisiä olemme molemmat.
Meillä oli hyvinkin antoisia keskusteluita, eikä tarvinnut keksiä väkisin juttua joistakin arkisista jutuista...Tuntui että meillä synkkaa tosi hyvin.

Kuitenkin tänään tuli sitten kautta rantain puheeksi työasiat ensimmäistä kertaa, ja naiselle kävi ilmi etten ole töissä tällä hetkellä. Naisen kirjoitustapa muuttui kuin taikaiskusta, välttelevämpään ja niukempaan suuntaan.
Vähän aikaa sitten hän ilmoitti ettei voikaan lähteä kanssa ulos huomenna erääseen (teko)syyhyn vedoten.
Oikean syyn pystyisi kyllä jokainen normaalilla järjellä varustettu rivien välistä lukemaan.
Hän ei myöskään ehdottanut mitään jatkosta.

Onko nykymeno tosiaan näin tarkkaa ja pinnallista? Onko miehen katkeamaton työssäolo näin äärimmäisen tärkeää?
Olen melko närkästynyt sekä pettynyt.

Kommentit (589)

Vierailija
561/589 |
27.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

90% naisista on pinnallisia tyhjäpäitä, eli ei tuo nyt hirveästi yllättänyt.

Onneksi heille löytyy miehistä vastaava määrä vastinpareja. Työttömät voivat keskenään koluta kirppareita ja me työssäkäyvät matkustellaan ja syödään ravintoloissa yhdessä. 

Mulla on pääomatuloja ja omaisuutta ihan riittämiin jotta voin syödä ulkona, kiitos vaan.

Matkustelu ei kiinnosta mutta kun matkustan teen sen yksin mikä toki lampaille ennenkuulumatonta.

Vierailija
562/589 |
27.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onneksi heille löytyy miehistä vastaava määrä vastinpareja. Työttömät voivat keskenään koluta kirppareita ja me työssäkäyvät matkustellaan ja syödään ravintoloissa yhdessä. 

Mulla on pääomatuloja ja omaisuutta ihan riittämiin jotta voin syödä ulkona, kiitos vaan.

Matkustelu ei kiinnosta mutta kun matkustan teen sen yksin mikä toki lampaille ennenkuulumatonta.

Onko sulla reppanalla muita kavereita ollenkaan kuin ne lampaat? Puhuuko ne sulle? Bää?

Harmi että olet jäänyt työttömäksi. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
563/589 |
27.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

lähellä kohdetta jolöytyy

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Status ja status, se ettei halua parisuhteesta mitään tukiprojektia, ei ole status.

Mulla on oma anmatti ja työ, en kaipaa mitään statuksia, mutta ihan tasan en ala ketään ukkoa rahoittamaan. Enkä huoli työtöntä, olkoon mikä lottovoittaja tahansa.

Ja vaikka se u.l-ia harmittaa, päätän ihan itse, minkälainen mies kelpaa.

Siis avaapas nyt tätä logiikkaa. Miestä et ala elättämään, mutta vaikka työtön mies olisi miljonääri niin et silti kelpuuttaisi?

Silloinhan se on nimenomaan statuskysymys. Häiritsee liikaa, kun ei voi kehua likkakavereille että meidän Erkka on projektipäällikkö.

Älä höpötä. Kyse on elämäntavasta, en halua että lapseni oppii vaan olemaan. Tutkitusti lottovoitto hupenee aika pian persaukisella tai äkkirikkaalla.

Tahdon lapseni oppivan, että kouluttaudutaan ja ansaitaan oma elanto itse.

Projektipäällikkö on hieno titteli vaan työttömän tai vastaavan näkökulmasta, kaikilla esim meidän naapureilla on joku vastaavantasoinen titteli. Ei siinä ole mitään kehuskelun aihetta.

Eikä nykynainen halua olla mikään pastorska tai kenraalitar. Jos koulutus tuo statusta sen täytyy olla oma koulutus, ei miehen.

Aika köyhä näkökanta jos automaattisesti ajatellaan että rikas työtön ei tee mitään. Maailmassa on aika paljon muutakin tekemistä kuin olla "orjana" työnantajalle. Enkä tarkoita vain sohvalla makaamista. Mutta hyvin on kyllä mennyt ehdollistaminen perille, kun työläiset itsekkin ajattelevat olevansa vain työtä tekeviä robotteja.

Niin ja kun ad-hominen on kuitenkin tulossa, niin todetaan sen verran että olen töissä. Mutta jos olisi fyrkkaa, niin kyllä yrittäminen, harrastukset ja opiskelu veisi. Saisi kellokortti-insinöörihommat jäädä samantien. 

Statuksesta jauhaa vaan kouluttamaton ja tittelitön ihminen.

Ja vain 1950-luvulle jämähtänyt luulee, että koulutetulle työssä olevalle naiselle olisi tärkeää päteä miehen tittelillä. Kyllä se nykyään on ihan oma titteli, jos päteä pitää.

En minäkään tekisi enää ilmaiseksi töitä, kun on jo koulutus ja hyvä työ. Nuorena olisin kyllä opiskellut ammatin ja mennyt töihin vaikka rahaa olisi ollut (ei ollut eikä ole miljoonia vieläkään), niin rikkaiden lapsetkin tekee.

Hassu höpinä, että sen miljonääriyden voisi vaan valita työnteon sijaan. Yleensä ollaan töissä tai sitten ollaan köyhiä.

Vierailija
564/589 |
27.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lois-Lasse puhuu lampaista, se jos kuka on köyhä pitkäaikaistyötön. Ei sillä ole kuin lahjana saatu fillari, siinä sen sijoitukset.

Vierailija
565/589 |
27.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yleensä ollaan töissä tai sitten ollaan köyhiä.

Se oli ennen se, nykyään yhä suurempi osa on köyhiä olivat he sitten töissä tai ei, kiitos ilmaisorja- ja halpuutustöiden räjähdysmäisen kasvun. Myös tahti on useimmiten paljon kovempi, kuin silloin ennen muinoin.

Vierailija
566/589 |
27.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

11111111111111111111 kirjoitti:

Minulla on joitain satoja hehtaareja metsämaata ja sijoituksia, asunto tietysti. Silti on naisseuraa hankala löytää pitempiaikaista. 

Vierailija kirjoitti:

Minulle kävi samoin kun ilmoitin 30v treffikumppanilleni olevani jo "varhaiseläkkeekkä". Lähti menemään kesken treffien, mutta sain lähteä saattamaan hänet autolleen. Naamahan siltä venähti kun läksin melkein viereisellä "urheilu" mersulla kotia. Bitcoin eläkkeellä on ihan mukava olla ja käydä tsekkaamassa nais tarjontaa välillä

Taas tuhnuttelijoilla mielikuvitus laukkaa. Kukaan oikeasti rikas ei tietenkään ilmoita olevansa työtön vaan hän on joko sijoittaja, yrittäjä tai muu vastaava. 

Mutta nyt korkki kiinni, suihkun kautta nukkumaan ja aamulla taas kuntouttavaan työtoimintaan. Muuta neuvoa ei tule. 

Vierailija
567/589 |
27.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naiset ovat laskelmoivia miehen suhteen osittain juuri siksi, että niin moni mies EI ole empaattinen.

Juu, ja paljon on edelleenkin niitäkin ylikilttejä hissukkanaisia, jotka kuuntelevat miehen yksinpuhelua ja nyökyttelevät vaatimatta itselleen huomiota. Usein lapsuudenkodissaan heitteillejätettyjä tyttöjä, jotka päätyvät vahintään henkisesti alistaviinsuhteisiin toistaessaan rakkaudettomuustraumaa .Olen itse ollut tuollainen. Eli usein se pehmeä lapanen houkuttaa näitä saalistajia, jotka tarvitsevat itselleen alistuvan naisen, jota sitten halveksia. Nainen ei missään tapauksessa saa uhata miestä tuloillaan tai olla liian itsenäinen/itsevarma.

En sano, etteikö nk. paremman väenkin suhteissa ole rakkaudettomuutta, mutta usein se tuntuu olevan juuri tätä viileää laskelmointia että miten meidän edut menee yksiin (kauneus vs. raha/status).

Vierailija
568/589 |
27.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Status ja status, se ettei halua parisuhteesta mitään tukiprojektia, ei ole status.

Mulla on oma anmatti ja työ, en kaipaa mitään statuksia, mutta ihan tasan en ala ketään ukkoa rahoittamaan. Enkä huoli työtöntä, olkoon mikä lottovoittaja tahansa.

Siis avaapas nyt tätä logiikkaa. Miestä et ala elättämään, mutta vaikka työtön mies olisi miljonääri niin et silti kelpuuttaisi?

Silloinhan se on nimenomaan statuskysymys. Häiritsee liikaa, kun ei voi kehua likkakavereille että meidän Erkka on projektipäällikkö.

Älä höpötä. Kyse on elämäntavasta, en halua että lapseni oppii vaan olemaan. Tutkitusti lottovoitto hupenee aika pian persaukisella tai äkkirikkaalla.

Projektipäällikkö on hieno titteli vaan työttömän tai vastaavan näkökulmasta, kaikilla esim meidän naapureilla on joku vastaavantasoinen titteli. Ei siinä ole mitään kehuskelun aihetta.

Eikä nykynainen halua olla mikään pastorska tai kenraalitar. Jos koulutus tuo statusta sen täytyy olla oma koulutus, ei miehen.

Minusta elämä pitää käyttää siihen mikä on mielekästä ja ravaaminen jossain duunissa siksi että saa laskut maksettua ei mielestäni ole sitä. Toki minäkin sitä teen kun pakko on, mutta jos onnistun vaurastumaan muilla keinoin, en todellakaan jatka työssäkäymistä työssäkäymisen takia. Meillä on täällä rajallinen määrä aikaa ja maailma on täynnä erilaisia asioita.

Sori kun aliarvioin tuon että mikä titteli tekee vaikutuksen, teidän piireissä sen sitten tarvitsee olla vielä komeampi että kehtaa miestä ulkoiluttaa.

Myös minä haluan elää mahdollisimman täysillä tämän ainoan elämän, mikä meille on tarjolla. Mitä sinä olet tehnyt tänään ottaaksesi kaiken irti tästä päivästä, jota et koskaan enää voi elää uudestaan?

Minä kävin töissä. Nauroimme työkavereiden kanssa samalla kun koimme, että teemme työtä, jolla on merkitystä. Työllämme on jopa kerrannaisvaikutuksia; ne onnistumiset, mitä saamme aikaan, vaikuttavat muidenkin ihmisten elämään kuin niiden, jotka ovat varsinaisia asiakkaitamme.

Sain onnistumisen kokemuksia. Ne tuntuvat hyviltä.

Olin konkreettisesti kosketuksessa muihin ihmisiin, halasin toista ihmistä. Se tuntui hyvältä.

Töiden jälkeen nautin kulttuurista. Sekä visuaalisesta että musikaalisesta. Tapasin ihania ystäviä, joiden kanssa kävimme eräässä näyttelyssä. Sen jälkeen menin kumppanini kanssa kuuntelemaan live-musiikkia.

Hetki sitten tulimme kotiin. Kohta menemme sänkyyn ja luemme vielä omia kirjojamme hetken ennen nukahtamista. Keskustelemme ehkä vielä päivästä. Sen jälkeen nukahdamme sylikkäin.

Toivottavasti sinulla oli yhtä mielekäs ja merkityksellinen päivä täynnä hyviä kohtaamisia ja erilaisten asioiden kokemista <3

Vierailija
569/589 |
28.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myönnän kerran tehneeni saman

N27

Vierailija
570/589 |
29.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkä ikäinen olet?

43, kuinka niin?

Oli sen verran keskenkasvuinen ajatusmaailma. Lähimpien ystävieni (3) puolisoiden ammatit tiedän, kun olen heidät tavannutkin, mutta eipä ole muiden kanssa tullut puhuttua heidän miestensä ammateista.

Niin, minähän nimenomaan pilkkasin sitä että kehuskellaan titteleillä, joten minä en ole se keskenkasvuinen tässä vaan joku muu.

Vierailija
571/589 |
29.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

pitäisi

Vierailija kirjoitti:

Joku lottovoitto elämäntapatyöttömällä on lyhytaikainen ilo, se tuhlataan parissa vuodessa. Ja turha puhua työttömien yrityksistä, sitten ei enää olla työttömiä, vaan yrittäjiä.

Haluan lapselleni terveen elämänmallin, siinä ollaan töissä tai opiskellaan, jotta päästään töihin. Jos on saatu perintöä, sitä annetaan eteenpäin seuraavalle sukupolvelle, ei syödä.

Ei ole mun ongelma, jos tämä ei jollekin lusmulle passaa.

Miljonäärejäkin on tyhmiä ja fiksuja. Minä tekisin sellaisia sijoituksia, joilla rahoille tulee jatkuvuutta vielä senkin jälkeen kuin minua ei enää ole. Mieluummin olisin fiksu työtön miljonääri, kuin tyhmä töissäkävijä.

Luuletko, että ne muut äkkirikkaat on suunnitelleet köyhtyvänsä uudelleen?

Ja kuka sinua kieltää olemasta miljonääri? Jos kerta voi vaan valita.

Luulen, että kun tyhmälle ihmiselle antaa paljon rahaa yhtäkkiä, niin hän kyllä saa sen kaiken menemään. Minä en ole tyhmä ihminen, olen kasvattanut varallisuuttani ilman lottovoittoakin. En sanonut että voi valita olevansa miljonääri, tässä oli kyse hypoteettisesta valinnasta kahden kuvitellun asian välillä.

Vierailija
572/589 |
29.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

11111111111111111111 kirjoitti:

Minulla on joitain satoja hehtaareja metsämaata ja sijoituksia, asunto tietysti. Silti on naisseuraa hankala löytää pitempiaikaista. 

Vierailija kirjoitti:

Minulle kävi samoin kun ilmoitin 30v treffikumppanilleni olevani jo "varhaiseläkkeekkä". Lähti menemään kesken treffien, mutta sain lähteä saattamaan hänet autolleen. Naamahan siltä venähti kun läksin melkein viereisellä "urheilu" mersulla kotia. Bitcoin eläkkeellä on ihan mukava olla ja käydä tsekkaamassa nais tarjontaa välillä

Taas tuhnuttelijoilla mielikuvitus laukkaa. Kukaan oikeasti rikas ei tietenkään ilmoita olevansa työtön vaan hän on joko sijoittaja, yrittäjä tai muu vastaava. 

Mutta nyt korkki kiinni, suihkun kautta nukkumaan ja aamulla taas kuntouttavaan työtoimintaan. Muuta neuvoa ei tule. 

Just näin!

Vierailija
573/589 |
29.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta elämä pitää käyttää siihen mikä on mielekästä ja ravaaminen jossain duunissa siksi että saa laskut maksettua ei mielestäni ole sitä. Toki minäkin sitä teen kun pakko on, mutta jos onnistun vaurastumaan muilla keinoin, en todellakaan jatka työssäkäymistä työssäkäymisen takia. Meillä on täällä rajallinen määrä aikaa ja maailma on täynnä erilaisia asioita.

Sori kun aliarvioin tuon että mikä titteli tekee vaikutuksen, teidän piireissä sen sitten tarvitsee olla vielä komeampi että kehtaa miestä ulkoiluttaa.

Myös minä haluan elää mahdollisimman täysillä tämän ainoan elämän, mikä meille on tarjolla. Mitä sinä olet tehnyt tänään ottaaksesi kaiken irti tästä päivästä, jota et koskaan enää voi elää uudestaan?

Minä kävin töissä. Nauroimme työkavereiden kanssa samalla kun koimme, että teemme työtä, jolla on merkitystä. Työllämme on jopa kerrannaisvaikutuksia; ne onnistumiset, mitä saamme aikaan, vaikuttavat muidenkin ihmisten elämään kuin niiden, jotka ovat varsinaisia asiakkaitamme.

Sain onnistumisen kokemuksia. Ne tuntuvat hyviltä.

Olin konkreettisesti kosketuksessa muihin ihmisiin, halasin toista ihmistä. Se tuntui hyvältä.

Töiden jälkeen nautin kulttuurista. Sekä visuaalisesta että musikaalisesta. Tapasin ihania ystäviä, joiden kanssa kävimme eräässä näyttelyssä. Sen jälkeen menin kumppanini kanssa kuuntelemaan live-musiikkia.

Hetki sitten tulimme kotiin. Kohta menemme sänkyyn ja luemme vielä omia kirjojamme hetken ennen nukahtamista. Keskustelemme ehkä vielä päivästä. Sen jälkeen nukahdamme sylikkäin.

Toivottavasti sinulla oli yhtä mielekäs ja merkityksellinen päivä täynnä hyviä kohtaamisia ja erilaisten asioiden kokemista <3

Olet onnekas, jos teet työtä joka antaa sinulle noin paljon. Se on harvinaisen hyvä asema. Aika monelle meistä työ on vain sitä, että vietetään 8 tuntia päivässä tekemällä jotain mitä ei huvittaisi tehdä, mutta josta saa palkan. Harvapa sitä ilman palkkaa tekisi niitä kivojakaan töitä.

Vierailija
574/589 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömät miehet ovat turhia. Yhteiskunnan pohjasakkaa. Kaikille, varsinkin naisille, olisi parempi, jos heidät vain poistettaisiin olemasta. Miksi kukaan katselisi työtöntä miestä elämässään?

Vierailija
575/589 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska naisille raha ja status on tärkeintä.

Naiset on erilaisia. Itse hyväksyisin työttömän miehen, jos hän olisi muuten ok. Sitten en hyväksyisi, jos hän ryyppäisi tai olisi joku peliongelma.

Minulle kelpaisi kyllä työtönkin mies, jos hän olisi mukava luonne.

Vierailija
576/589 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska naisille raha ja status on tärkeintä.

Naiset on erilaisia. Itse hyväksyisin työttömän miehen, jos hän olisi muuten ok. Sitten en hyväksyisi, jos hän ryyppäisi tai olisi joku peliongelma.

Minulle kelpaisi kyllä työtönkin mies, jos hän olisi mukava luonne.

Niin ja miehen täytyisi myös huolehtia hygieniastaan.

Vierailija
577/589 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen yli 30v ja eronnut pari vuotta sitten. Mieheni oli yli 10v työtön tai teki parin viikon työpätkiä kesäisin. Pääasiassa hengaili kavereitten kanssa, joi kaljaa, pelasi pleikkaa... Olen itsekin ollut työtön ja opiskelija. Mutta suurimman osan ajasta tehnyt töitä, kartuttanut omaisuutta. Minulla on urasuunnitelmia, hyvä koulutus, omistusasunto ja haaveita, jotka liittyy matkusteluun sekä kivojen asioiden kokemiseen. Haluaisin joskus saada jälkikasvua.

Edellisessä suhteessa jaksoin todella pitkään tukea, kannustaa ja kannatella toista ihmistä. Hän ei tehnyt elettäkään opiskellakseen tai saadakseen töitä. Lopulta paljastui, että hänellä oli velkoja ja ulosottoa. Hän salasi minulta asioita. Koitin auttaa häntä. Olisin voinut elättää meidät molemmat, että hän saisi asiansa kuntoon. Näin tehtiin. Kunnes paljastui, että oli lisää velkoja, maksamattomia laskuja jne. Senkin jälkeen, kun kaikki talouden menot oli siirtyneet minun harteille hän jätti terveyskeskyskäyntejään maksamatta, puhelinlasku meni perintään.

Enää en jaksaisi samaa. Haluan rinnalleni itsenäisen ihmisen. Jos mies kertoisi työttömyydestään, niin kyllä siinä kohtaa tunnelma viilenisi. En tarvitse elättäjää. Mutta en myöskään ala kenenkään elättäjäksi.

Voisi asua erikseen, silloin saa paremmat tuet ja olisi 2 asuntoa.

Vierailija
578/589 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mullekin työttömyys on iso turn off.

Niin on myöskin autottomuus. Mun miehellä on sekä työpaikka että ajokortti, niin se vaan menee.

Vierailija
579/589 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko sulla reppanalla muita kavereita ollenkaan kuin ne lampaat? Puhuuko ne sulle? Bää?

Harmi että olet jäänyt työttömäksi. 

Mikäs siellä määkii? Ketuttako lammasta, kun peilistä paistaa lambi 🤣

Vierailija
580/589 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän siitä pitäisi olla tietoinen, ettei ole kovin optimaalinen status työttömänä parisuhdemarkkinoilla. Ja vaikka kuinka selittelisi työhistoriallla tmv. niin se vaan menee, että työtön on turn-off, koska hän ei osoita kykyä pärjätä tai menestyä elämässä.  Sellaisen kanssa on riskinsä, että joutuu elättäjän rooliin ja olisi noloa selitellä kavereille tai vanhemmilleen miehensä olevan hyödytön yhteiskunnassa, kun ei pääse edes töihin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme yhdeksän