Jäisitkö kotiäidiksi, jos olisi mahdollisuus?
Jäisitkö kotiäidiksi, jos olisi mahdollisuus? Kuinka monta vuotta haluaisit olla kotona? Mahdollisuudella tarkoitan taloudellisesti turvattua tulevaisuutta ja taloudellista mahdollisuutta. Jos jäisit, millä alalalla työskentelet ja mikä on koulutuksesi?
Kommentit (650)
Voisin kotiäidiksi kyllä .Pesetkö munat pesuaineella ja harjalla. Joka päivä iltaisin. Silloin ei pitäis haista. Peräaukko pulloharjalla niin ei hajuja👃🤧
Jäin kotiäidiksi seitsemäksi vuodeksi, meiilä kolme lasta. Rahallisesti oli kannattavampaa niin, vaikka raha ei ratkaissut. Nuorin oli 3v 2 kk kun aloitti hoidossa.
Esikoisen ja toisen väliilä kävin tekemässä 1-2 vuoroa viikossa töitä, kun ensimmäinen oli 1v.
Aika kotiäitinä oli välillä ihanaa, välillä kamalaa. Seinät tuntuivat kaatuvan ajotttain päälle, minulla oli myös hieman masentavaakun olin kuitenkin melko yksinäinen , vaikka käytiin viikottain useissa tapahtumissa ja tapaamisissa ja mummoloissa. En kuitenkaan vaihtaisi aikaa mihinkään. Töitä oon saanut tehdä ihan syletykseenkin asti, sekä ennen, että jälkeen kotiäitiyden
En jäisi, kuolisin tylsyyteen. Luovalla alalla.
Voisin ehkä jäädäkin mutta olen mies enkä usko noihin transuiluvedätyksiin ja pysynkin jokaiselta solultanikin miehenä.
Vierailija kirjoitti:
No, siinä pitää käyttää luovuutta kun keksii tekemustä pirpanoille👍
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän se ole enemmän tylsien rutiinien toistamista. Luovuus vaatii vapautta ja lapselle boheemius ei ole hyväksi. Parempi laittaa päikkyyn.
Miksi pitää valita? En ymmärrä mustavalkoista ajattelua. Voi saada elämässä kaiken. Voi tehdä osa-aikaista työtä. Saa uranaisen ja kotiäidin elämien hyvät puolet. Riittävästi rahaa, ja kuitenkin riittävästi aikaa lasten kanssa. Lapset saa myös sopivasti virikkeitä päiväkodista jos on pari päivää viikossa siellä.
Voisin jäädä kotiäidiksi vaikka n. 10 vuoden ajaksi, jos vaimo kustantaisi ja perheemme tulot säilyisivät ennallaan.
IT-ala, keskitason päällikkö, mies.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän se ole enemmän tylsien rutiinien toistamista. Luovuus vaatii vapautta ja lapselle boheemius ei ole hyväksi. Parempi laittaa päikkyyn.
Huomaan että olet lapseton. Lasten kanssa pitää käyttää luovuutta. Turvalliseksi rutiiniksi käy pysyvä , sama ihminen joka häntä hoitaa. Eli isä tai äiti. Ja nukkumaanmenoaika.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huomaan että olet lapseton. Lasten kanssa pitää käyttää luovuutta. Turvalliseksi rutiiniksi käy pysyvä , sama ihminen joka häntä hoitaa. Eli isä tai äiti. Ja nukkumaanmenoaika.
Mulla on valtava määrä lapsia lähipiirissä, olen kyllä nähny mitä se on. :) Samaa kirjaakin luetaan monta kertaa peräkkäin. Itku tulee, jos hammaspesu menee vähän eri tavalla.
Vierailija kirjoitti:
Kotiäidiksi haluavia alapeukutetaan. Tää on tätä nykyajan postfeminismiä. 🙄
Toivottavasti alapeukuttajat eivät hanki omia lapsia.
En kun en ole nainen, mutta voisin minä koti-isäksi alkaa. Kerranhan nuo lapset vaan on pieniä.
Vierailija kirjoitti:
Voisin jäädä kotiäidiksi vaikka n. 10 vuoden ajaksi, jos vaimo kustantaisi ja perheemme tulot säilyisivät ennallaan.
Jäin kotiin 3 vuodeksi ilman mitään tuloja. Miehellä oli pienipalkkainen ammatti. Talolaina päällä ja 2 vanhempaa lasta vauvan lisäksi. Ei käyty ulkomailla eikä Puuhamaassa, ei ollut tekoripsiä eikä tekokynsiä, säästeliäästi elettiin, puuroja syötiin ja marjoja poimittiin, tiukkaa oli. Mutta kyllä kannatti, lapset tykkäsivät. Eikä ollut mitään pakkopullaa, vaan normaalia lapsellista perhe-elämää. Ihanaa aikaa.
Joo ,mutta se ei oo mahdollista. Olen mies.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on valtava määrä lapsia lähipiirissä, olen kyllä nähny mitä se on. :) Samaa kirjaakin luetaan monta kertaa peräkkäin. Itku tulee, jos hammaspesu menee vähän eri tavalla.
Arvaapas kuinka monta kertaa päiväkodissa se sama kirja luetaan ja kuinka siellä rutiinilla mennään päivästä toiseen, kellon tarkkuudella. Ja jos itku tulee, niin se siitä... eipäs nyt turhaa itketä- tyyliin. Joukossa tosi leipääntyneitä hoitajia. Ulkona pienet räkänokat seisovat tumput suorina ja odottavat vanhempiaan, jotka tulevat vasta kun ehtivät, usein pienillä päivähoidon pituus voi olla jopa 10 tuntia. Ei mitään järkeä.
Joten te kotiäidit, lukekaa vain niitä kirjoja toistamiseen, antakaa lasten olla lapsia ja rakastakaa heitä. Kun on tylsä päivä eikä jaksaisi, niin pyytäkää apua. Kyllä se siitä.
Varmasti moni jäisi, vaikka ei nyt myönnäkään..
KAIKKIHAN ON VAIN RAHASTA KIINNI; sitäpaitsi omaisuutta voi itsekukin kartuttaa muullakin tavalla kuin menemällä 08.00- 16.00 töihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Päikyssäkö saavat lapset olla vapaasti mielestäsi? 😄😄😄Et taida tietää päikkyrutiineista mitään.
Vierailija kirjoitti:
Mussun mussun, niin varmaan. Jos oikeasti haluaisit niin tehdä, niin tekisit sen, etkä käyttäisi rahaa tekosyynä.
Just tälläsen selittelyn takia kaikki vanhempien vapaat pitäisi jakaa pakolla 50/50.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Arvaapas kuinka monta kertaa päiväkodissa se sama kirja luetaan ja kuinka siellä rutiinilla mennään päivästä toiseen, kellon tarkkuudella. Ja jos itku tulee, niin se siitä... eipäs nyt turhaa itketä- tyyliin. Joukossa tosi leipääntyneitä hoitajia. Ulkona pienet räkänokat seisovat tumput suorina ja odottavat vanhempiaan, jotka tulevat vasta kun ehtivät, usein pienillä päivähoidon pituus voi olla jopa 10 tuntia. Ei mitään järkeä.
Joten te kotiäidit, lukekaa vain niitä kirjoja toistamiseen, antakaa lasten olla lapsia ja rakastakaa heitä. Kun on tylsä päivä eikä jaksaisi, niin pyytäkää apua. Kyllä se siitä.
Siksi en olekaan päiväkodissa töissä. Enkä aio kotiäidiksi.
Olin aikoinaan noin neljä vuotta eli siihen kunnes lapsi selviää varhaisen vuorovaikutuksen kannalta päiväkodissa ja alkaa hyötyä siitä. Olen psykologi, perheterapeutti.