Mikä kaikkia oireita hampaiden tulehdukset voi aiheuttaa kehossa?
Mikä kaikkia oireita hampaiden tulehdukset voi aiheuttaa kehossa?
Kommentit (16)
Kaulapaiseen joka voi uhata hengitystä, yleisen verenmyrkytyksen eli sepsiksen, sydän ongelmia, tekonivelen infektioita, sydänläpän tulehduksen..
Minulla tulehtui penis, koska oli paha hammastulehdus. Lopuksi irtosi "tattispala". Näin lääkärit sanoivat.
Vierailija kirjoitti:
Kaulapaiseen joka voi uhata hengitystä, yleisen verenmyrkytyksen eli sepsiksen, sydän ongelmia, tekonivelen infektioita, sydänläpän tulehduksen..
Jep, kannattaa niitä hampaita hoitaa.
Itselläni tutkittiin kun syke oli korkea ja syytä ei löytynyt. Hammaskuvissa näkyi tulehdus joka ei oireillut ja hammas poistettiin ja syke laski.
Vierailija kirjoitti:
Sydämen rytmihäiriöitä
Oikeasti?
Eikä siinäkään vielä kaikki! kasvoissa on ns. "kuolemankolmio" eli otsa, silmät, nenä ja leuka. Tälle alueelle syntyvät tulehdukset, esim. finnit voivat olla hengenvaarallisia. Harmittomanoloisesta tulehtuneesta finnistä leuassa voi lähteä bakteeri aivoihin ja aiheuttaa hengenvaarallisen tulehduksen. Silmän alueen valkoisia möllyköitä ei saisi itse alkaa puhkomaan. Nenää ei myöskään saisi kaivaa. Kaikki kasvoissa oleva voi vaarantaa aivoja. tatuoinnit lävistykset ym.
Ihme että esi-isät pysyi hengissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sydämen rytmihäiriöitä
Oikeasti?
Kyllä, jos on vuosia hoitamatta. Mutta ei siis ole hengen hätä vaikka hammas on kipeä, jos on paise sen voi itse puhkaista, jos ei heti hammaslääkäriin pääse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sydämen rytmihäiriöitä
Oikeasti?
Kyllä, jos on vuosia hoitamatta. Mutta ei siis ole hengen hätä vaikka hammas on kipeä, jos on paise sen voi itse puhkaista, jos ei heti hammaslääkäriin pääse.
Loppuuko ne jos tulehduksen hoitaa.?
Jos on tulehdus tai hammas kipeä ja aika on tyyliin: kuukauden päähän, niin eteerinen laventeliöljy, mitä myydään terveyskaupoissa on hyvä hellä desinfioiva ja kipua ja tulehdusta poistava. Eli hierotaan ikeneen sekä posken ulkopuolelle ja korvan ympärille ja kaulaan ja imurauhasiin . Myös voimakkaalla suolavedellä hautominen desifio ja vie särkyä. Teepuuöljyä voi myös käyttää. Teepuuöljy on halpaa ja turvallista ja sitä on käytetty jopa antibiooteille resistenttien bakteerien tuhoamiseen. Eli jos lukuisat antibiootit eivät ole tuhonneet bakteeria niin teepuuöljystä voi olla hyötyä. Teepuuöljy voi tuhota jopa viruksia, esim. tuoksuttimessa ilmassa olevaa koronavirusta tai maskin sisälle ripaus teepuuöljyä. Neilikka-mauste oli entisaikojen apteekkarien luottotuote desinfioivana ja hoitavana kun potilas ei vielä ollut valmis sepän puheille hammasta vedätyttämään vaan halusi hoitaa sitä vielä.
Hammasproteesien aiheuttamiin tulehduksiin vanhuksilla, myydään apteekeissa desifioivaa suuvettä ja geeliä, joka auttaa myös ien-ja muihin suutulehduksiin.
Jos haluaa poistaa plakkikertymiä hampaista niin tehokkainta on paasto. Pätkäpaasto valkaisee ja hoitaa plakkia ja ikeniä. Myös xylitolin käyttö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sydämen rytmihäiriöitä
Oikeasti?
Loppuuko ne jos tulehduksen hoitaa.?
Mulla parani rinnassa ollut patti, kun paikattiin reikä hampaasta. Päätin, että hammaslääkärin jälkeen menen tutkituttamaan pattia lääkärille, mutta kas, patti alkoi sitten vauhdilla hävitä ihan itsestään. Mulla oli ollut jo kauhee pelko, jos on syöpä, mutta olikin hammasvaivasta johtunut.
Sydän oireita.