Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko täällä lapsettomia yli 40v naisia? jos on niin kaduttaako?

Vierailija
19.02.2020 |

???

Kommentit (607)

Vierailija
321/607 |
21.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ois kestämätön ajatus käyttää koko elämä itseensä.

Itsekkyyttä pahimmillaan💁

Kyllä mä olen huolehtinut myös taloyhtiön asioista, työpaikan asioista, yhdistysasioista, sisarusten asioista, vanhempieni asioista.

Vierailija
322/607 |
21.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kaduta. Surukin on pääosin surtu jo.

Olen yrittänyt ja ollut raskaana, mutta kaikki raskaudet ovat menneet kesken.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
323/607 |
21.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hienoa, että ihmiset jotka eivät halua lapsia, eivät niitä tee! Kaikkien pitäisi miettiä ensin, haluaako tosissaan lapsia. Jokaisen täytyisi vaikka tavata joku viranomainen ja allekirjoittaa, että haluaa ja sitoutuu lapsiin seuraavaksi pariksikymmeneksi vuodeksi ja kunnon sanktiot jos lapsen hoito ja kasvatus laiminlyödään.

Samalla vois valtio tehdä niin, että tahallisesti lapsettomat ja lapsiperheet laitetaan elämään erikseen niin kummankaan ei tarvis sietää toisiaan ja lapsettomat vois pärjää ihan keskenään, koko loppu elämänsä. Olishan se teille ihan kiva, kun vanhukset hoitaa vanhuksia.

Sopii kyllä, jos samalla lapsettomien veroja leikataan niin ettei senttiäkään mene vanhempainvapaisiin, päivähoitoon, kouluihin jne, eikä tarvitse sekuntiakaan Tuurata kollegaa joka on viidennen kerran samassa kuussa hoitamassa Mirkkaperuukin täinorotartuntaa.

Vierailija
324/607 |
21.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on perhe ja olen kyllä matkustellut paljon enemmän, kuin perheettömät kaverini ja rahaakin on enemmän säästössä. Unohtakaa nämä typerät ideat siitä, että lasten kanssa elämä on vankila ja kaikki rahat menee lapsiin. Matkustelu on mielenkiinnosta kiinni ja taloudellinen tilanne työpaikasta. Koira sitoo enemmän, kuin lapsi, kun ei pääse edes lentokoneeseen tai ravintolaan matkoilla.

Mistähän sinäkin kuvittelet lapsettomien ystäviesi säästöt ja sijoitukset tietäväsi? Itse ainakin teeskentelen köyhempää kuin olen, varsinkin perheellisten ystävieni seurassa sillä he vaikuttavat kadehtivan vapaata elämääni jo entuudestaan enkä halua, että he tietävät kuinka varakas olen. Heiltä kuuluu jokaisella tapaamiskerralla valitusta siitä, miten rahat eivät meinaa riittää ja minnekään ei lasten takia pääse.

Mitä järkeä sinun on sijoittaa rahaa, kun voit hetkellä käyttää ne itseesi? Luuletko, että vanhana, jos sairastut alzheimeriin tai johonkin muuhun, että sinulla on enää voimia tai kykyä enää myydä tai käyttää rahojasi johonkin?

Ainakin jotkut sukulaisesi tai valtion kassa on tyytyväinen, kun yksin elävä lapseton ihminen jätti heille mojovan summan rahaa kassaan:)

No kuule itse sijoitan ja säästän juuri sen vuoksi, mitä täällä aina vingutaan uutena keksintönä: kuukaaa suuaaa hoiiitaaaa siiiittteen kuuun ooooot vaaanhaaa? Minä käytän sijoittamani ja säästämäni rahat siihen, että eläköidyn 61-63 vuotiaana (ensimmäinen eläkemahdollisuus 65 vuotiaana) ja siihen, että voin ostaa kunnon hoitapaikan sitten aikanaan. Vielä en tiedä, tuleeko hoitopaikka sijaitsemaan Suomessa vaiko ulkomailla, sehän riippuu siitä,miten nämä asiat kehittyvät. Mutta ulkomailla ainakin takuuvarmasti saa rahalla hyvää hoitoa. Kärvistele sinä 24 t vaipoissa kunnallisessa.

Vierailija
325/607 |
21.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voinen vastata tähän kun kokemusta on päälle nelikymppisenä elämisestä niin lapsettomana kuin äitinäkin - sain ainokaiseni 43-vuotiaana.

Juu miehen kanssa reissattiin jonkin verran kotimaan reissuja ja välillä ulkomaillakin ja kivaa oli. Itse olin kuitenkin aina toivonut tulevani äidiksi, joten tuntui pahalta kun lasta ei kuulunut.

Tuli lapsi ja elämä muuttui, tietysti. Mutta se reissaaminen (tai ryyppääminen kun joku täällä mainitsi ettei voi juoda kun on lapsia) ei ollutkaan enää elämän sisältö vaan se oma lapsi. En koe menettäneeni mitään. Sen harvan kerran kun halutaan lähteä kännäämään, on lapsenhoito järjestynyt. Reissattu on lapsenkin kanssa muutama reissu vuoteen. Aika on mennyt tosi nopeasti ja lapsi alkaa olla sen ikäinen että halutessamme saadaan reissata enempikin miehen kanssa kaksin jos siltä tuntuu. Niin kauankuin haluaa, saa lähteä mukaankin.

Elämä on erilaista, mutta ei paskempaa lapsen kanssa kuin ilman.

Vierailija
326/607 |
21.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hienoa, että ihmiset jotka eivät halua lapsia, eivät niitä tee! Kaikkien pitäisi miettiä ensin, haluaako tosissaan lapsia. Jokaisen täytyisi vaikka tavata joku viranomainen ja allekirjoittaa, että haluaa ja sitoutuu lapsiin seuraavaksi pariksikymmeneksi vuodeksi ja kunnon sanktiot jos lapsen hoito ja kasvatus laiminlyödään.

Samalla vois valtio tehdä niin, että tahallisesti lapsettomat ja lapsiperheet laitetaan elämään erikseen niin kummankaan ei tarvis sietää toisiaan ja lapsettomat vois pärjää ihan keskenään, koko loppu elämänsä. Olishan se teille ihan kiva, kun vanhukset hoitaa vanhuksia.

Sopii kyllä, jos samalla lapsettomien veroja leikataan niin ettei senttiäkään mene vanhempainvapaisiin, päivähoitoon, kouluihin jne, eikä tarvitse sekuntiakaan Tuurata kollegaa joka on viidennen kerran samassa kuussa hoitamassa Mirkkaperuukin täinorotartuntaa.

Ja eipähän meidän tarvitse vanhuksina toisiamme hoitaa, mitä todennäköisemmin sinun jälkikasvusi on käsi ojossa tulossa ottamaan rahaa meiltä siitä, että saa hoitaa meitä jossain yksityisessä hoivakodissa, kun verrokkiduunina on istua räkäisten kakaroiden kanssa jossain kunnallisen päiväkodin takapihalla.

Vierailija
327/607 |
21.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitä vaan ihmetten, että täällä VAUVA-palstalla on niin paljon lapsettomia?

Kukaan ei olekaan tätä keksinyt aiemmin äimistellä, ei tässäkään ketjussa kuin vasta viisi ihmistä. Kyllä olet fiksu!

Vierailija
328/607 |
21.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielenkiintoinen kasvatustapa tämän ketjun mammoilla. "Ei niistä lapsista tarvitse välittää tai nähdä niiden takia vaivaa, ne hoitavat itse itsensä". Eipä kyllä hyvää kuvaa näiden mammojen vanhemmuudesta anna.

No muuten kuin ihan pienen lapsen kanssa on oikeasti aika helppoa. Pitää olla läsnä, jutella, auttaa ja neuvoa. Mukavaa yhdessäoloa, eikä siitä oikeasti ole varsinaista vaivaa, vaan menee siinä normaalielämän mukana.

Niin, katsos kun vela on ihminen joka ei halua velvollisuutta "olla läsnä, jutella, auttaa ja neuvoa". Hän ei koe ajatusta lapsen kanssa yhdessäolosta millään lailla mukavaksi.  Hän viihtyy yksin tai aikuisseurassa.

Minua hirvittää ajatus että kotona, työpäivän jälkeen pitäisi vielä pälättää, auttaa, huolehtia ja neuvoa lapsukaista. Ei saisi keskittyä omiin asioihinsa tai rauhoittua kun väsyttää vaan pitäisi katsoa lapsen perään, ei olisi rauhaa eikä hetken hiljaisuutta. Jos alkaisi vaikka leipomaan, ei saisi leipoa rauhassa kun viereen rynnisi pieni rähmäkäpälä jonka kanssa mukava leivontahetki muuttuisi sotkuiseksi neuvontatuokioksi. Kyllä, tiedän että joillekin ne neuvontatuokiot ovat maailman hassunhauskimpia tilanteita, mutta minua vain ottaisi päähän etten saa näperrellä rauhassa. 

Minun normaalielämään ei mahdu lapsia, sinun mahtuu. Kivat sinulle, mutta mistä sitten tulee tuo sinun tarpeesi vängätä?

Oikeasti, tunnen useamman äiti-ihmisen jotka vaikuttavat ihan täyspäisiltä, mutta tämä ketju saa minut epäilemään että jotkut naiset pullauttavat synnärillä lapsen lisäksi aivonsa ulos.

Enhän minä vänkää, tuo oli ensimmäinen kommenttini ja lähinnä siksi, kun joku ihmetteli tuossa miten vanhemmat voivat kokea lapsen helpoksi asiaksi, joka ei aiheuta vaivaa. No helposti. En minä vähättele sinun valintaasi ollenkaan.

Vierailija
329/607 |
21.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on perhe ja olen kyllä matkustellut paljon enemmän, kuin perheettömät kaverini ja rahaakin on enemmän säästössä. Unohtakaa nämä typerät ideat siitä, että lasten kanssa elämä on vankila ja kaikki rahat menee lapsiin. Matkustelu on mielenkiinnosta kiinni ja taloudellinen tilanne työpaikasta. Koira sitoo enemmän, kuin lapsi, kun ei pääse edes lentokoneeseen tai ravintolaan matkoilla.

Mistähän sinäkin kuvittelet lapsettomien ystäviesi säästöt ja sijoitukset tietäväsi? Itse ainakin teeskentelen köyhempää kuin olen, varsinkin perheellisten ystävieni seurassa sillä he vaikuttavat kadehtivan vapaata elämääni jo entuudestaan enkä halua, että he tietävät kuinka varakas olen. Heiltä kuuluu jokaisella tapaamiskerralla valitusta siitä, miten rahat eivät meinaa riittää ja minnekään ei lasten takia pääse.

Mitä järkeä sinun on sijoittaa rahaa, kun voit hetkellä käyttää ne itseesi? Luuletko, että vanhana, jos sairastut alzheimeriin tai johonkin muuhun, että sinulla on enää voimia tai kykyä enää myydä tai käyttää rahojasi johonkin?

Ainakin jotkut sukulaisesi tai valtion kassa on tyytyväinen, kun yksin elävä lapseton ihminen jätti heille mojovan summan rahaa kassaan:)

MInulta valtio ei tule saamaan penninpyörylää, siksi on olemassa testamentit. Ensimmäinen edunsaaja on mieheni, toinen siskoni, ja jos molemmat kuolevat ennen minua, testamanttaan omaisuuteni kahdelle hyväntekeväisyysjärjestölle (WWF ja Suomen luonnonsuojeluliitto). Tästä on jo paperit tehty.

Vierailija
330/607 |
21.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tästä aiheesta ole hyödyllistä tapella. On liikaa tulehtuneisuutta ja kärjekkäitä kommentteja sekä lapsellisilla että lapsettomilla.

Jos joku on valinnut tehdä lapset, hän kantakoon sen seuraukset, hyvät ja pahat. Jos taas toinen on valinnut olla tekemättä lapsia, niin se on hänen onnensa tai epäonnensa.

Itse en ole valinnut tehdä lasta, joten olen siis jättänyt sen tekemättä. Tunnen itseni ja elämäntoiveeni hyvin ja tiedän, että olen onnellisempi näin. Joku toinen voi pitää elämääni sisällöttömänä, kun taas minä voin pitää hänen lapsen kanssa viettämäänsä elämää sisällöttömänä tai kurjana.

Tappelu ei kuitenkaan hyödytä yhtään mitään. Kaikki toimikoon omalla vastuullaan.

Vierailija
331/607 |
21.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, ja määrätään sitten pakolliseksi kaikille lapsille omien monisairaiden ja muistivammaisten vanhempiensa hoito, Hyvä idea!

Vierailija
332/607 |
21.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missään muissa kuin velaketjuissa ei näe yhtä onnellisia ihmisiä. Kaikki on kuin ruusuja ja shampanjaa. Saa onnellisena tehdä mitä haluaa, parisuhde on ilotulitusta, rahaa on ja elämä on kuin satua.

Niinpä. Täytyy sanoa että tuhat kertaa onnellisempi olen näin velana. Kaikki tuo mitä mainitsit, pitää paikkansa. Paitsi useimmiten meillä juodaan kyllä kuohuviiniä, samppanjaa vain juhlapäivinä.

Vierailija
333/607 |
21.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Väärin. Sinut on aikoinaan suomalaisena työikäiset elättäneet (pk, koulu, neuvola, lapsilisät, vanhempainrahat jne), nyt on sinun aikasi elättää tulevaa sukupolvea.

Se että maksat veroja lasten hyväksi on vasta maksu siitä, että itse sait koulutuksen jne.

Vierailija
334/607 |
21.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Väärin. Sinut on aikoinaan suomalaisena työikäiset elättäneet (pk, koulu, neuvola, lapsilisät, vanhempainrahat jne), nyt on sinun aikasi elättää tulevaa sukupolvea.

Se että maksat veroja lasten hyväksi on vasta maksu siitä, että itse sait koulutuksen jne.

Sinä olet väärässä. Ihminen voi olla vastuussa vain omista valinnoistaan, ei muiden. Vanhemmat ovat vastuussa lapsen syntymästä, ei kukaan muu - ei se lapsi eivätkä tuntemattomat lapsettomat. Siten kaikki lapsen kulut ovat vanhempien vastuulla, eivät sen lapsen eivätkä muiden ihmisten.

Vierailija
335/607 |
21.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä hieman kaduttaa. Olen itse melko varakas melkein 50v ja vähän mietityttää, että oikeasti olisin ainakin rahallisesti voinut antaa ihan hyvän lapsuuden lapselleni. Nuorempana mm taloudellinen epävarmuus huoletti minua ja pelkäsin ajatusta lapsen elättämisestä, tosin oli siinä muutakin takana. Päätimme miehen kanssa silloin olla tekemättä lapsia.

35-vuotiaana äitini kuoli ja yllätykseksi häneltä perin ihan mittavan määrän omaisuutta. En kuitenkaan ollut parisuhteessa tuolloin, joten lasta en sitten tullut tehneeksi. Nyt olisi hyvä mies mutta ikää jo ihan liikaa.

Eli joo, välillä vähän harmittaa, mutta hyvää on elämä näinkin.

Vierailija
336/607 |
21.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinä olet väärässä. Ihminen voi olla vastuussa vain omista valinnoistaan, ei muiden. Vanhemmat ovat vastuussa lapsen syntymästä, ei kukaan muu - ei se lapsi eivätkä tuntemattomat lapsettomat. Siten kaikki lapsen kulut ovat vanhempien vastuulla, eivät sen lapsen eivätkä muiden ihmisten.

Lapset ovat yhteiskunnan tasolla investointi. On kannattavaa panostaa mm lasten koulutukseen ja terveydenhoitoon, jotta saadaan mahdollisimman paljon osaavia ja terveitä aikuisia taas. Siksi lasten ja nuorten tukeminen on kaikkien asia. Näin meidän yhteiskuntamme vaan rakentuu, halusit tai et. Lapsena me saamme tiettyjä asioita yhteiskunnalta, aikuisena toivottavasti maksamme veroina sen taas takaisin.

Vierailija
337/607 |
21.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, katsos kun vela on ihminen joka ei halua velvollisuutta "olla läsnä, jutella, auttaa ja neuvoa". Hän ei koe ajatusta lapsen kanssa yhdessäolosta millään lailla mukavaksi.  Hän viihtyy yksin tai aikuisseurassa.

Puhu omasta puolestasi. Emme me kaikki velat ole kylmiä, itsekkäitä ja vetäytyneitä. Tykkään myös lapsista, mutta olen silti vela. En vain ole halunnut vanhemmuutta.

Vierailija
338/607 |
21.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missään muissa kuin velaketjuissa ei näe yhtä onnellisia ihmisiä. Kaikki on kuin ruusuja ja shampanjaa. Saa onnellisena tehdä mitä haluaa, parisuhde on ilotulitusta, rahaa on ja elämä on kuin satua.

Niinpä. Täytyy sanoa että tuhat kertaa onnellisempi olen näin velana. Kaikki tuo mitä mainitsit, pitää paikkansa. Paitsi useimmiten meillä juodaan kyllä kuohuviiniä, samppanjaa vain juhlapäivinä.

Upeeta! Tässä on siis onnellisuuden salaisuus.

Muuten täällä onkin lähinnä kurjuutta ja valitusta.

Vierailija
339/607 |
21.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tästä aiheesta ole hyödyllistä tapella. On liikaa tulehtuneisuutta ja kärjekkäitä kommentteja sekä lapsellisilla että lapsettomilla.

Jos joku on valinnut tehdä lapset, hän kantakoon sen seuraukset, hyvät ja pahat. Jos taas toinen on valinnut olla tekemättä lapsia, niin se on hänen onnensa tai epäonnensa.

Itse en ole valinnut tehdä lasta, joten olen siis jättänyt sen tekemättä. Tunnen itseni ja elämäntoiveeni hyvin ja tiedän, että olen onnellisempi näin. Joku toinen voi pitää elämääni sisällöttömänä, kun taas minä voin pitää hänen lapsen kanssa viettämäänsä elämää sisällöttömänä tai kurjana.

Tappelu ei kuitenkaan hyödytä yhtään mitään. Kaikki toimikoon omalla vastuullaan.

Seurasin tätä ketjua sivusta ja se oli todella mielenkiintoinen siihen asti, kunnes mammat tulivat tänne riitelemään. Ei anna näistä lapsia hankkineista hyvää kuvaa kun itse käyttäytyvät kuin typerät päiväkotikakarat. Harmi, että tämäkin keskustelu piti yrittää pilata. Tietysti nämä eivät edusta kaikkia lapsia hankkineita. Mutta osan ei tosiaan olisi pitänyt hankkia lapsia.

Vierailija
340/607 |
21.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hohhoijaa. Sinä kun et siitä voi määrätä, miten kukaan rahansa käyttää. Edes Suomessa ei ole pakko asua. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä kahdeksan