Onko köyhillä enää jatkossa varaa mennä tutkimuksiin tai leikkauksiin, uudet maksut satoja euroja
Erikoissairaanhoitoon on tulossa mm. tutkimuksiin asiakasmaksu, eli tietyistä tutkimuksista perittäisiin erillinen maksu. Maksu olisi 52,4 euroa.
Lisäksi erikoissairaanhoitoon on tulossa uusi leikkaus- ja toimenpidemaksu, joka olisi 275,2 euroa hoitopäivämaksujen lisäksi.
Kommentit (44)
Jos olet oikeasti köyhä, saat toimeentulotukea ja se kattaa sairaanhoitomaksut.
Riittävän köyhillä on. Jos keikkuu jossain toimeentulotuen rajamailla, niin jatkossa pienet työkeikat muuttuvat entistäkin epäkannattaviksi.
Tässä maassa ainoat vaihtoehdot on olla upporikas tai rutiköyhä, missään välimallissa ei ole järkeä.
Jos rahaa ei ole ei ole palveluakaan. Muistakaa tää äänestäessä. Äänestäkää verot alas ja työt ylös
Vierailija kirjoitti:
Riittävän köyhillä on. Jos keikkuu jossain toimeentulotuen rajamailla, niin jatkossa pienet työkeikat muuttuvat entistäkin epäkannattaviksi.
Tässä maassa ainoat vaihtoehdot on olla upporikas tai rutiköyhä, missään välimallissa ei ole järkeä.
Höpö höpö
Köyhien ja vanhuksien ajojahti sen kun jatkuu ja pahenee vuosi vuodelta.
Kongo kehittyy, kohta kaikki kuppaisina ja hampaattomina kaivoksilla kaivamassa litiumia sähköautoihin
On, aivan varmasti on, köyhiltä leikataan terveet elimet ilmaiseksi varakkaammille varaosiksi. Ei kai köyhät niitä mihinkään tarvitse.
Myöskin vainajien säilytys on verolle pantava. R.I.P. Riikka Purra.
Taas heikennettiin niiden ihmisten taloutta, jotka edes yrittävät elättää itsensä vaikka saavat pientä palkkaa. Hyvätuloisia tämä ei hetkauta millään tavalla, kun he käyttävät yksityisen palveluja ja muutenkin nuo julkisen maksut on heille pikkurahoja.
Vierailija kirjoitti:
Vahva ja välittävä Suomi.
Välitettiin itsemme konkurssiin. Toivottavasti oli sen arvoista.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole. itse käyn töissä ja kauhulla odotan tulevaa hammastarkastusta yksityisellä. Ei julkiseen aikoja saa. Viimeksi yksityisellä kahden pinnan paikkaus 280e.
Ja itse kävin kunnallisessa reiät paikkamassa ja puudutteet. Lasku oli noin 350e.
Ei mulla ole ollut enää nytkään varaa käydä edes perusterveydenhuollossa vaivoineni. En usko senkään olevan kansantaloudellisesti viisasta, kun pikkuvaivat kasvaa isommiksi ja kohta joku joutuukin soittamaan sitten jo ambulanssin jossain kadulla mulle. Kasaantuu valtavat erikoissairaanhoidon maksut alunperin pikkuviasta, jota koitin epätoivoissani jollain meditoinnilla ja hopeavedellä hoitaa.
Sinänsä halvalle lääkkeellekin tulee paljon hintaa, kun siihen lisää tk:n käyntimaksun, muusta puhumattakaan.
Onneksi moni asia hoituu hyvinvointialueen chatissä ilmaiseksi (toistaiseksi?).
Ei köyhillä ole ollu tähän mennessäkään varaa. Tosin jos on tarpeeksi köyhä, niin joku luukku sen maksaa. Tarpeeksi köyhä saa lääkkeetkin,joku luukku maksaa. Niillä rajoilla oleva pieni palkkainen ei saa mitään.
Hyvinvointialueilla voidaan myöntää maksuaikaa terveydenhuollon ja suun terveydenhuollon maksuihin, jos suinkin on tuloja. Totta kai Kelan asiakkaat saavat ilmaiseksi sosiaalityöntekijällä käynnin jälkeen tarveharkintaisena. Eniten varmaan vituttaa pienipalkkaista.
Sitten vielä jos päivystyksessä ruuhkaa tai muuten vain hidas lääkäri ja tutkimusten jälkeen pääset puolenyön jälkeen kotiutumaan,peritäänkö siinä kahden päivän maksut? Tottakai. Vaikka voisi kotiuttaa ennen puolta yötä.
Vierailija kirjoitti:
Hyvinvointialueilla voidaan myöntää maksuaikaa terveydenhuollon ja suun terveydenhuollon maksuihin, jos suinkin on tuloja. Totta kai Kelan asiakkaat saavat ilmaiseksi sosiaalityöntekijällä käynnin jälkeen tarveharkintaisena. Eniten varmaan vituttaa pienipalkkaista.
Mitä se maksuaika hyödyttää, jos ei jatkossakaan ole yhtään enempää rahaa?
Vierailija kirjoitti:
Sitten vielä jos päivystyksessä ruuhkaa tai muuten vain hidas lääkäri ja tutkimusten jälkeen pääset puolenyön jälkeen kotiutumaan,peritäänkö siinä kahden päivän maksut? Tottakai. Vaikka voisi kotiuttaa ennen puolta yötä.
Päivystyskäynnistä tulee vain yksi maksu vaikka vuorokausi vaihtuisi.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole. itse käyn töissä ja kauhulla odotan tulevaa hammastarkastusta yksityisellä. Ei julkiseen aikoja saa. Viimeksi yksityisellä kahden pinnan paikkaus 280e.
Julkisilla ei paljoo paikkailla vaan vedetään hammas pois.