Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko täällä lapsettomia yli 40v naisia? jos on niin kaduttaako?

Vierailija
19.02.2020 |

???

Kommentit (607)

Vierailija
301/607 |
20.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko kukaan lapseton ajatellut sitä, että kun olet vanha ja et pysty enää huolehtimaan itsestäsi niin kuka tulee tapaamaan sinua tai huolehtimaan sinusta?

Edellisessä työpaikassani oli surullinen tapaus, kun vanha nainen voivoitteli sitä, kun ei ole saanut vielä paikkaa vanhainkodista ja ei enää pysty kunnolla hoitamaan paperi/lasku/pankki asioitaan, kun ei ole ketään auttamassa ja ikä tekee tehtäviään.. (ja hänellä vielä omistuksessa omistusasunto)

Sanoi vielä lähdettyään, että menkää naimisiin ja tehkää lapsia, että ei tule samaa kohtaloa, kuin hänelle ...

Vaikka hankkisit lapsia, se ei takaa ketään hoitamaan sinua ollessasi vanha :D 

Eikä varsinkaan velvoita. Lapsilla ei ole mitään velvollisuutta huolehtia iäkkäistä vanhemmistaan, toki on hienoa jos joku niin haluaa tehdä.

Vierailija
302/607 |
20.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ois kestämätön ajatus käyttää koko elämä itseensä.

Itsekkyyttä pahimmillaan💁

Itsekästä on hankkia lapsia. Tuoda uusi ihminen maailmaan vasten tahtoaan. Fiksuinta on ottaa vastuu itsestään, ja tehdä töitä vähentääkseen kurjuutta maailmassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
303/607 |
20.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on perhe ja olen kyllä matkustellut paljon enemmän, kuin perheettömät kaverini ja rahaakin on enemmän säästössä. Unohtakaa nämä typerät ideat siitä, että lasten kanssa elämä on vankila ja kaikki rahat menee lapsiin. Matkustelu on mielenkiinnosta kiinni ja taloudellinen tilanne työpaikasta. Koira sitoo enemmän, kuin lapsi, kun ei pääse edes lentokoneeseen tai ravintolaan matkoilla.

Mistähän sinäkin kuvittelet lapsettomien ystäviesi säästöt ja sijoitukset tietäväsi? Itse ainakin teeskentelen köyhempää kuin olen, varsinkin perheellisten ystävieni seurassa sillä he vaikuttavat kadehtivan vapaata elämääni jo entuudestaan enkä halua, että he tietävät kuinka varakas olen. Heiltä kuuluu jokaisella tapaamiskerralla valitusta siitä, miten rahat eivät meinaa riittää ja minnekään ei lasten takia pääse.

Vierailija
304/607 |
20.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasten kanssa matkaillessa ei kyllä sukelleta Hondurasissa tai kiivetä tulivuorelle Indonesiassa. Se on all-inclusive Tenerihvalla tai Phuketissa.

Vierailija
305/607 |
20.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

treffit kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei. Parasta on se että voin lomailla ja tavata ystäviäni ihan milloin huvittaa. Otimme miehen kanssa äkkilähdön etelään jouluksi. Ei tarvinnut miettiä mitään muuta kuin kuinka monta lehteä otan rannalle luettavaksi.

Täällä kolmen äiti, minäkin voin lähteä lasten puolesta koska huvittaa ja ottaa vaikka sata lehteä rannalle :) Työstä ei saa noin vain lomaa, mutta lapset ei ole syy olla lähtemättä. Voidaan joko ottaa mukaan ja/tai pienempänä menivät mummolaan.

Lapset on isoja jo, sellainenkin asia meinaan on luonnollista kuin heidän kasvamisensa ;) 

Yli 40v onnellinen nainen

Sinulta ei kysytty mitään.

:(

Vastasin vain edellisen kommenttiin, "voi matkustella ja lukea rannalla eri lehtiä kun on lapseton", että näitä asioita VOI kyllä tehdä lapsellinenkin. Ettei vain jollekin jää luulo, että lapset estäisivät nämä asiat. Tai vapaan pihasaunomisen, kuten yksi iloitsi voivansa lapsettomana tehdä. Outoja juttuja, koska meilläkin on  pihasauna ja voimme sitä vapaasti lämmittää, lapset ei estä.

Mitä nämä harhaluulot elämästä lapsien kanssa on? Kuka pelottelee ja miksi?

Pihasaunoja taalla. :) Meilla kylla kay lapsiperheita ihan pidemmankin ajanjakson vierailuilla, kokemusta siis on ikavuosista 0-12, yhdesta tai useammasta lapsesta kerrallaan.

Kylla siina on eri meininki lammittaa se sauna lasten kanssa tai aikuisten kesken. Jonkun pitaa kuitenkin vahtia sita lasta/niita lapsia, olutta ja viinia pitaa ottaa maltilla, pitaa olla ruokaa ja valipaloja lapsille jne. Eika ne lapset sauno niin kuin aikuiset, se "chillauksen" fiilis on aika akkia ohi kun pitaa olla koko ajan lapsen takia skarppina. (Ei meilla siis muutenkaan kanneja vedeta, mutta tietysti otetaan eri lailla kun lapsia on paikalla.) 

Nama siis mun omat fiilikset, enka edes hirveasti ole niitten lasten peraan vierailujen aikana katsonut.

Kylla tietysti voi tehda kaikkia samoja juttuja, voihan niitten lasten kanssa menna fine dining -ravintoloihin tai kaupunkilomillekin (ja ollaan oltukin), mutta kylla se koko tekemisen rytmi on ihan erilainen. Ja kun vertaan sita lapsiperheen rytmia ja aikuisten kesken tehtyjen reissujen rytmia, niin preferoin itse jalkimmaista. Naen itse henkilokohtaisesti lapset rajoitteina aikuisten aktiviteeteissa. 

Sulla on kokemusta vain suht pienistä lapsista. Isot lapset voi laittaa lämmittämään sen saunan ja grillaamaan evästä koko porukalle.

Meillä lapset on jo teinejä ja hyvää seuraa. Teinipoika on myös tosi innostunut kokkaamaan ja tekee meille usein maukkaita aterioita alkupaloineen ja järkiruokineen. Aivan mahtavaa!

Omat lapset on myös siinä hyvää seuraa, että he ovat tietyllä tavalla samanlaisia kuin minä ja kiinnostuneita samoista asioista. Kiinnostavaa keskustella teini-ikäisen pojan kanssa historiasta, josta olen myös itse tosi kiinnostunut. Hän on opettanut minulle uusia asioita, sillä lukee niin paljon historiasta. Kenenkään muun kanssa ei tule sellaista hauskaa "kuin peiliin katsoisi" tunnetta.

Lapsettomat usein tarkoittava vain pieniä lapsia, kun puhuvat kuinka paljon työtä ja rajoitteita lapsiperhe-elämässä on. Isot lapset myös helpottavat elämää, sillä heidät voi laittaa käymään kaupassa, kokkaamaan, siivoamaan tai ulkoiluttamaan koiraa.  

Mistä niitä valmiiksi isoja lapsia saa?

Sitä mäkin ihmettelen! Kuka vaihtoi meidän vauvat yht äkkiä  noihin teineihin :D :D

Vierailija
306/607 |
20.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

treffit kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei. Parasta on se että voin lomailla ja tavata ystäviäni ihan milloin huvittaa. Otimme miehen kanssa äkkilähdön etelään jouluksi. Ei tarvinnut miettiä mitään muuta kuin kuinka monta lehteä otan rannalle luettavaksi.

Täällä kolmen äiti, minäkin voin lähteä lasten puolesta koska huvittaa ja ottaa vaikka sata lehteä rannalle :) Työstä ei saa noin vain lomaa, mutta lapset ei ole syy olla lähtemättä. Voidaan joko ottaa mukaan ja/tai pienempänä menivät mummolaan.

Lapset on isoja jo, sellainenkin asia meinaan on luonnollista kuin heidän kasvamisensa ;) 

Vastasin vain edellisen kommenttiin, "voi matkustella ja lukea rannalla eri lehtiä kun on lapseton", että näitä asioita VOI kyllä tehdä lapsellinenkin. Ettei vain jollekin jää luulo, että lapset estäisivät nämä asiat. Tai vapaan pihasaunomisen, kuten yksi iloitsi voivansa lapsettomana tehdä. Outoja juttuja, koska meilläkin on  pihasauna ja voimme sitä vapaasti lämmittää, lapset ei estä.

Pihasaunoja taalla. :) Meilla kylla kay lapsiperheita ihan pidemmankin ajanjakson vierailuilla, kokemusta siis on ikavuosista 0-12, yhdesta tai useammasta lapsesta kerrallaan.

Kylla siina on eri meininki lammittaa se sauna lasten kanssa tai aikuisten kesken. Jonkun pitaa kuitenkin vahtia sita lasta/niita lapsia, olutta ja viinia pitaa ottaa maltilla, pitaa olla ruokaa ja valipaloja lapsille jne. Eika ne lapset sauno niin kuin aikuiset, se "chillauksen" fiilis on aika akkia ohi kun pitaa olla koko ajan lapsen takia skarppina. (Ei meilla siis muutenkaan kanneja vedeta, mutta tietysti otetaan eri lailla kun lapsia on paikalla.) 

Nama siis mun omat fiilikset, enka edes hirveasti ole niitten lasten peraan vierailujen aikana katsonut.

Kylla tietysti voi tehda kaikkia samoja juttuja, voihan niitten lasten kanssa menna fine dining -ravintoloihin tai kaupunkilomillekin (ja ollaan oltukin), mutta kylla se koko tekemisen rytmi on ihan erilainen. Ja kun vertaan sita lapsiperheen rytmia ja aikuisten kesken tehtyjen reissujen rytmia, niin preferoin itse jalkimmaista. Naen itse henkilokohtaisesti lapset rajoitteina aikuisten aktiviteeteissa. 

Sulla on kokemusta vain suht pienistä lapsista. Isot lapset voi laittaa lämmittämään sen saunan ja grillaamaan evästä koko porukalle.

Meillä lapset on jo teinejä ja hyvää seuraa. Teinipoika on myös tosi innostunut kokkaamaan ja tekee meille usein maukkaita aterioita alkupaloineen ja järkiruokineen. Aivan mahtavaa!

Omat lapset on myös siinä hyvää seuraa, että he ovat tietyllä tavalla samanlaisia kuin minä ja kiinnostuneita samoista asioista. Kiinnostavaa keskustella teini-ikäisen pojan kanssa historiasta, josta olen myös itse tosi kiinnostunut. Hän on opettanut minulle uusia asioita, sillä lukee niin paljon historiasta. Kenenkään muun kanssa ei tule sellaista hauskaa "kuin peiliin katsoisi" tunnetta.

Lapsettomat usein tarkoittava vain pieniä lapsia, kun puhuvat kuinka paljon työtä ja rajoitteita lapsiperhe-elämässä on. Isot lapset myös helpottavat elämää, sillä heidät voi laittaa käymään kaupassa, kokkaamaan, siivoamaan tai ulkoiluttamaan koiraa.  

Sitä mäkin ihmettelen! Kuka vaihtoi meidän vauvat yht äkkiä  noihin teineihin :D :D

Niin.... Ei mennyt kuin 13 vuotta O.o

-Eri

Vierailija
307/607 |
20.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

treffit kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin.... Ei mennyt kuin 13 vuotta O.o

-Eri

No ei voinut mennä! Mä en oo kyl vanhentunut yhtään ;)

Vierailija
308/607 |
20.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpöhöpö. Viimeksi reissattiin lasten kanssa road tripillä Chilessä. All inclusivet on kierretty kaukaa. Elämästä voi tehdä just sellaista kun haluaa - lastenkin kanssa.

Vierailija
309/607 |
20.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Höpöhöpö. Viimeksi reissattiin lasten kanssa road tripillä Chilessä. All inclusivet on kierretty kaukaa. Elämästä voi tehdä just sellaista kun haluaa - lastenkin kanssa.

Missäs päin Chilea olitte? Toivottavasti ei sentään edellisen kuuden kuukauden aikana.

Vierailija
310/607 |
20.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sukelsitteko myös Hondurasissa tai kiipesittekö tulivuorelle Indonesiassa?

Vierailija
311/607 |
20.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko kukaan lapseton ajatellut sitä, että kun olet vanha ja et pysty enää huolehtimaan itsestäsi niin kuka tulee tapaamaan sinua tai huolehtimaan sinusta?

Edellisessä työpaikassani oli surullinen tapaus, kun vanha nainen voivoitteli sitä, kun ei ole saanut vielä paikkaa vanhainkodista ja ei enää pysty kunnolla hoitamaan paperi/lasku/pankki asioitaan, kun ei ole ketään auttamassa ja ikä tekee tehtäviään.. (ja hänellä vielä omistuksessa omistusasunto)

Sanoi vielä lähdettyään, että menkää naimisiin ja tehkää lapsia, että ei tule samaa kohtaloa, kuin hänelle ...

Luuleeko joku oikeasti, että lapset automaattisesti käyvät katsomassa ja jopa hoitavat??? Väärä luulo!

Poistuin 17-vuotiaana lapsuudenkodistani, enkä ole takaisin ikinä palannut, enkä yhteyttä pitänyt.

Vierailija
312/607 |
20.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kadu. Olen saanut nukkua yöni rauhassa jo 42 vuotta. Ja päivätkin olen saanut olla rauhassa. Ihanaa.

Vierailija
313/607 |
20.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa, että ihmiset jotka eivät halua lapsia, eivät niitä tee! Kaikkien pitäisi miettiä ensin, haluaako tosissaan lapsia. Jokaisen täytyisi vaikka tavata joku viranomainen ja allekirjoittaa, että haluaa ja sitoutuu lapsiin seuraavaksi pariksikymmeneksi vuodeksi ja kunnon sanktiot jos lapsen hoito ja kasvatus laiminlyödään.

Vierailija
314/607 |
20.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

He tekivät kuten itse halusivat.

Miksi kenenkään, lapsekkaan tai lapsettoman, pitäisi suorittaa loma?

Vierailija
315/607 |
20.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä vaan ihmetten, että täällä VAUVA-palstalla on niin paljon lapsettomia?

Vierailija
316/607 |
20.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lasten kanssa matkaillessa ei kyllä sukelleta Hondurasissa tai kiivetä tulivuorelle Indonesiassa. Se on all-inclusive Tenerihvalla tai Phuketissa.

Tuntuu vähän tympeältä viedä keskustelua sivuraiteille, mutta ihan mitä vaan voi tehdä. Meillä on välillä mukana lastenvahti tai mummo tai lapset jää tädilleen. Lasten kanssa on kierretty mm. Australiaa. Riippuu niin viitseliäisyydestä, järjestelykyvystä ja rahatilanteesta. Itse nautin matkustamisesta juuri lasten kanssa. Jaksavat innostua kaikesta pienestäkin.

Vierailija
317/607 |
20.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole tuo jolta kysyin, mutta lapsen todennäköisesti voi ottaa mukaan veneelle, jos vanhemmat sukeltaa vaikka vuorotellen. Tulivuoriretkilläkin on ihan perheitä. Tosin menevät ehkä gondolilla.

Vierailija
318/607 |
21.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on perhe ja olen kyllä matkustellut paljon enemmän, kuin perheettömät kaverini ja rahaakin on enemmän säästössä. Unohtakaa nämä typerät ideat siitä, että lasten kanssa elämä on vankila ja kaikki rahat menee lapsiin. Matkustelu on mielenkiinnosta kiinni ja taloudellinen tilanne työpaikasta. Koira sitoo enemmän, kuin lapsi, kun ei pääse edes lentokoneeseen tai ravintolaan matkoilla.

Mistähän sinäkin kuvittelet lapsettomien ystäviesi säästöt ja sijoitukset tietäväsi? Itse ainakin teeskentelen köyhempää kuin olen, varsinkin perheellisten ystävieni seurassa sillä he vaikuttavat kadehtivan vapaata elämääni jo entuudestaan enkä halua, että he tietävät kuinka varakas olen. Heiltä kuuluu jokaisella tapaamiskerralla valitusta siitä, miten rahat eivät meinaa riittää ja minnekään ei lasten takia pääse.

Mitä järkeä sinun on sijoittaa rahaa, kun voit hetkellä käyttää ne itseesi? Luuletko, että vanhana, jos sairastut alzheimeriin tai johonkin muuhun, että sinulla on enää voimia tai kykyä enää myydä tai käyttää rahojasi johonkin?

Ainakin jotkut sukulaisesi tai valtion kassa on tyytyväinen, kun yksin elävä lapseton ihminen jätti heille mojovan summan rahaa kassaan:)

Vierailija
319/607 |
21.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hienoa, että ihmiset jotka eivät halua lapsia, eivät niitä tee! Kaikkien pitäisi miettiä ensin, haluaako tosissaan lapsia. Jokaisen täytyisi vaikka tavata joku viranomainen ja allekirjoittaa, että haluaa ja sitoutuu lapsiin seuraavaksi pariksikymmeneksi vuodeksi ja kunnon sanktiot jos lapsen hoito ja kasvatus laiminlyödään.

Samalla vois valtio tehdä niin, että tahallisesti lapsettomat ja lapsiperheet laitetaan elämään erikseen niin kummankaan ei tarvis sietää toisiaan ja lapsettomat vois pärjää ihan keskenään, koko loppu elämänsä. Olishan se teille ihan kiva, kun vanhukset hoitaa vanhuksia.

Vierailija
320/607 |
21.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missään muissa kuin velaketjuissa ei näe yhtä onnellisia ihmisiä. Kaikki on kuin ruusuja ja shampanjaa. Saa onnellisena tehdä mitä haluaa, parisuhde on ilotulitusta, rahaa on ja elämä on kuin satua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kahdeksan