Miten ilmaista epäsuorasti, että olen kiinnostunut eräästä naisesta?
Olen siis mies itse. En voi tehdä suoraa aloitetta, ts. puhua, mutta haluaisin naisen näkevän että olen kiinnostunut.
Ei ole oikein kokemusta tästä ja siksi kyselen... Pelkkä hymy ja silmiin katsominen ei riitä, sen olen oppinut palstalta.
Kommentit (484)
Ei hyvän tähden, AP, Etkö osaa flirttailla? Jos et , opettele- niin näissä tilanteissa toimitaan. Jos toinen ei sitten olekaan ns available, hän ei flirttailee takaisin tai kertoo kyllä että ei käy
Oho, onpa ketjusta tullut pitkä! En ehdi nyt lukea mutta palaan asiaan myöhemmin. :)
Ap
Onko se nainen kaverisi tyttöystävä vai asiakkaasi työpaikalla?
Vierailija kirjoitti:
Juttele ja ole naiselle aina ystävällinen jos tapaatte vaikka kahvihuoneessa tai käytävällä. Puolusta häntä jos joku muu pilkkaa tai vähättelee. Naura hänen kanssaan ja puhu kuin kenelle tahansa ihmiselle. Miehet ovat yleensä niin ylimielisiä ja passiivisaggressiivisia naisia kohtaan, että jäät taatusti positiivisessa mielessä mieleen.
Tämä oli paras neuvo. Itse asiassa aika täsmäresepti siihen miten naisen saa rakastumaan itseensä. Niin yksinkertaista ja kuitenkin ilmeisen vaikeaa. Voi teitä miehiä. XD
Vierailija kirjoitti:
Juttele ja ole naiselle aina ystävällinen jos tapaatte vaikka kahvihuoneessa tai käytävällä. Puolusta häntä jos joku muu pilkkaa tai vähättelee. Naura hänen kanssaan ja puhu kuin kenelle tahansa ihmiselle. Miehet ovat yleensä niin ylimielisiä ja passiivisaggressiivisia naisia kohtaan, että jäät taatusti positiivisessa mielessä mieleen.
Ihan sivuhuomiona....kummosissa työpaikoissa jengi oikein on? Kyllä mun työpaikalla jokainen miestyökaveri kenen kanssa olen tekemisissä on mulle ystävällinen, katsoo silmiin puhuessaan, kyselee vkonloppu/loma/yms suunnitelmista, vitsailee, kohtelee ihmisenä...Enkä ole mikään blodiini seksipommi, josta jokainen kaksilahkeinen olisi kiinnostunut, vaan tavallinen 40-vuotias perheenäiti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan sivuhuomiona....kummosissa työpaikoissa jengi oikein on? Kyllä mun työpaikalla jokainen miestyökaveri kenen kanssa olen tekemisissä on mulle ystävällinen, katsoo silmiin puhuessaan, kyselee vkonloppu/loma/yms suunnitelmista, vitsailee, kohtelee ihmisenä...Enkä ole mikään blodiini seksipommi, josta jokainen kaksilahkeinen olisi kiinnostunut, vaan tavallinen 40-vuotias perheenäiti.
No sinä oletkin perheellinen. Sinkkunaisia kohtaan miehillä tuppaa tulemaan aina vähän jotain alitajuista katkeruutta, kun eivät pääsekään sexipuuhiin ja nainen vaan "härnää". Perheenäidit on muiden miestyökavereiden kanssa samalla viivalla.
Pelkkä ystävällisyys ei kuitenkaan riitä. Juttele sille naiselle, ap :) Sanat merkkaa enemmän, koska katseista ei voi päätellä oikein mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ole todella onnellinen. Tuo ei ole kovin yleistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No sinä oletkin perheellinen. Sinkkunaisia kohtaan miehillä tuppaa tulemaan aina vähän jotain alitajuista katkeruutta, kun eivät pääsekään sexipuuhiin ja nainen vaan "härnää". Perheenäidit on muiden miestyökavereiden kanssa samalla viivalla.
Ei kyllä minulle pari vuotta nuorempi lähityökaveri aukoo päätä päivittäin. Todella rasittava tyyppi. Perheenäiti saa kuulla olevansa vanha, tyhmä, hidas, parhaat päivänsä nähnyt ja ties mitä, kun on huono itsetunto ja kusipäinen luonne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ole todella onnellinen. Tuo ei ole kovin yleistä.
Ihan tavallista on. Terv. Nelivitonen perheenäititantta, jota on vongattu viimeiset 20 vuotta suhteisiin työpaikoilla. Ei kiinnosta enkä halua, ystävällinen ja luonteeltani flirtti olen avoimesti kaikille.
Vierailija kirjoitti:
Pelkkä ystävällisyys ei kuitenkaan riitä. Juttele sille naiselle, ap :) Sanat merkkaa enemmän, koska katseista ei voi päätellä oikein mitään.
En ymmärrä näitä kommentteja, että katseesta ei voi mitään päätellä. Riippuu aika paljon ilmeestä, voiko päätellä jotain vai ei...
Muistakaa miehet, että moni nainen on (viattoman tiedostamattakin) "työpaikkah0r0" eli flirttailee vain palveluksia/tukea vastaan.
Ap: mitä kierouksia oikein suunnittelet!? Jos et voi miehenä rehellisesti lähestyä kiinnostuksesi kohdetta, toivot jotain epäsopivaa, ja sysäisit vastuun toiselle. Aloitteen kerjäämisen onnistuminenkaan ei poistaisi toimintasi vastuuttomuutta!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä näitä kommentteja, että katseesta ei voi mitään päätellä. Riippuu aika paljon ilmeestä, voiko päätellä jotain vai ei...
Osa ihmisistä on silleen häiriintyneitä varhaisessa vuorovaikutuksessa, ettei ne aikuisenakaan ymmärrä luonnollisia perusjuttuja kuten toisen ihmisen olemus.
Sitten on myös toisenlaista sosiaalista vammaa, jonka vuoksi ei ymmärretä, että silmiin tuijottelut ja lirkuttelut eivät koskaan ole viattomia. Hu0riskelevat mentaalisesti ympäriinsä.
No en minä ainakaan tajuaisi mitään epäsuoria vihjailuja. Miksi pitäisi vihjata, kun parempi on vaan kysyä suoraan? Kaikenlaisia avuntarjoajia, erilaisille kursseille yhdessä osallistumisia, kahville pyyntöjä ja pitkiä katseita tulee koko ajan. Otan nämä aina kaverimielessä, en ole koskaan ajatellut, että takana olisi jotain sitä syvempää.
Miksi se, että ollaan eri sukupuolta, tekisi näistä jotenkin erilaisia? Itsekin ehdottelee yhteisiä tekemisiä mukavien ihmisten kanssa, sukupuoleen katsomatta, vain, koska toinen on kiva kaveri.
n.28
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli, koska sinulle ollaan kivoja niin muutkin vain kuvittelevat? Miehet ovat ikäviä jos kokevat naiskollegan uhkana työuralle. Näin voi olla jos työpaikalla ei kohdella ihmisiä tasa-arvoisesti. Sellaisia työpaikkoja on pilvin pimein.
Ei nyt miehet (ja naiset) mitään epäsuoruuksia näissä asioissa. Tehkää suoraan mielummin. Ei ole mitään niin kiusallista, kun ei ymmärrä mitä toinen haluaa ja miksi käyttäytyy tietyllä tavalla. Sitten jos kysyy onko kiinnostunut ja ei olekaan, se on jotenkin noloa.
Katso silmiin, hymyile. Näytä jo näillä että olet huomannut juuri hänet. Miksi ei voi jutella? Juttelisit, pyydä kahville/syömään vapaa-ajalla jne. Jos kasvotusten ei ole tilaisuuksia, laita viestiä (jos ei ole numeroa, niin Facebook, Instagram tms?)
Ei epäsuoruuksia, p.nroa käteen ja sillä selvä.
Vierailija kirjoitti:
Vaikka nyt luultavasti tuleekin "anna heidän tehdä työnsä rauhassa"-siskot riehumaan, niin olen melko varma että kaupan työntekijätyttöset on joskus olleet hieman kiinnostuneita siitä tuijotuksen määrästä päätellen. Ihmisiä kai hekin ovat, eikä mitään koneita. Mitenköhän toivoisivat kiinnostavan miesasiakkaan lähestyvän, onko se puhelinnumero pullonpalautuskuitissa se ainut hienostunut konsti? FB?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikka nyt luultavasti tuleekin "anna heidän tehdä työnsä rauhassa"-siskot riehumaan, niin olen melko varma että kaupan työntekijätyttöset on joskus olleet hieman kiinnostuneita siitä tuijotuksen määrästä päätellen. Ihmisiä kai hekin ovat, eikä mitään koneita. Mitenköhän toivoisivat kiinnostavan miesasiakkaan lähestyvän, onko se puhelinnumero pullonpalautuskuitissa se ainut hienostunut konsti? FB?
Älä siihen pullonpalautuskuittiin kun se menee ohi siinä ihastelun tiimellyksessä. Ihan reilusti vaan joko käyntikorttia tahi muuta lappusta numeron kera, ja hymyä perään.
Tai sitten olla ottamatta. Minustakin ehdottomasti paras on, jos mies antaa naiselle oman numeronsa eikä ala tinkaamaan naisen numeroa. Noissa tilanteissa nainen ei välttämättä kehtaa/uskalla kieltäytyä, vaikka todellisuudessa haluaisikin. Ja tällöin tietysti antaa miehelle väärän vaikutelman kiinnostuksestaan. Jos lähestyjä antaa numeronsa, tällöin on täysin kohteen päätettävissä ottaako yhteyttä vai ei.