Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nöyryyttävimmät työpaikan virkistäytymispäivät

Vierailija
13.02.2020 |

Oma ykkönen on eräs virkistyspäivä, jossa piti osallistua naurujoogaan. Siinä sitten kuljettiin salia ympäri kädet vatsalla hokien "hoh-hoh hoh-hoh hoo".

Kommentit (1197)

Vierailija
61/1197 |
14.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidät istutetyiin rinkiin ja jokaisen piti piirtää karinkatyyri-kuva oikealla puolella istuvasta. Minun kuvani piirtäjäksi osui työpaikkakiusaajani. Lopuksi kuvat esiteltiin ryhmälle. Ei ollut kovin mieltä ylentävää esitellä sitä kuvaa muulle ryhmälle. Kiusaaja oli piirtänyt minulle valtavat mahamakkarat ja kolmoisleuan. Sinä iltana itkin.

Vierailija
62/1197 |
14.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en välitä minkäänlaisista virkistyspäivistä. Ne eivät millään tavalla virkistä, päinvastoin vain uuvuttavat. En halua viettää ylimääräistä aikaa työkaverien seurassa. Myöskään ilmainen alkoholi ei kiinnosta, juon mieluummin omalla kustannuksella itse valitsemassani seurassa. Luin lehdestä it-alan firmoista, joissa lähdetään viikoksi jonnekin Espanjaan. Olisi aivan kauheaa jos vielä tuollaistakin joutuisi tekemään! Jo pari päivää jossakin Himoksella tms. paikassa 24 h/vrk työkavereiden seuraa on siinä rajoilla voiko sitä sietää.

Onko teillä oikeasti noin kamalia työkavereita, että päivä tai kaksi heidän seurassaan on kärsimystä? Tuntuu kyllä tosi kurjalta jos asia on noin. Meillä on hyviä tyyppejä töissä, eikä itseäni harmita yhtään virkistyspäivät, illanistujaiset tai työpäivän kahvi- ja lounastauot. Viihdyn työkavereiden seurassa hyvin. Mulla on lähes jokaisessa työpaikassa ollut näin. Olisi tosi epämieluisaa ja epäviihtyisää jos työkavereiden kanssa ajan vietto tuntuisi noin pahalta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/1197 |
14.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä teitä ihmisiä vaivaa? Minusta on kiva päästä tekemään ja kokeilemaan erilaisia juttuja, vaikka sitten sitä naurujoogaa, jos en ole aiemmin kokeillut.

Mikä estää heittäytymästä ja rentoutumasta edes vähän, se tekee elämästä paljon mielenkiintoisempaa. Ja ehdottakaa vaikka siellä töissä jotain itselle mieluisia tekemisiä, yleensä vapaaehtoisia järjestäjiä kaivataan aina!

Minäkään en ymmärrä mitä nöyryyttävää on jossain naurujoogassa tai viestikisassa? Ymmärrän kyllä että jotkut hierontabileet tai joku makkaraviesti niin että makkaraa kuljetetaan suussa ja siirretään suusta suuhun kaverille voi olla vähän liian outoa :D Mutta semmoset ihan perus  virkistyspäivähommat on ihan hauskoja. Oon yllättynyt siitä miten estoisia ja tosikkoja ihmiset on (ainakin tässä ketjussa siis).

Vierailija
64/1197 |
14.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä teitä ihmisiä vaivaa? Minusta on kiva päästä tekemään ja kokeilemaan erilaisia juttuja, vaikka sitten sitä naurujoogaa, jos en ole aiemmin kokeillut.

Mikä estää heittäytymästä ja rentoutumasta edes vähän, se tekee elämästä paljon mielenkiintoisempaa. Ja ehdottakaa vaikka siellä töissä jotain itselle mieluisia tekemisiä, yleensä vapaaehtoisia järjestäjiä kaivataan aina!

Minäkään en ymmärrä mitä nöyryyttävää on jossain naurujoogassa tai viestikisassa? Ymmärrän kyllä että jotkut hierontabileet tai joku makkaraviesti niin että makkaraa kuljetetaan suussa ja siirretään suusta suuhun kaverille voi olla vähän liian outoa :D Mutta semmoset ihan perus  virkistyspäivähommat on ihan hauskoja. Oon yllättynyt siitä miten estoisia ja tosikkoja ihmiset on (ainakin tässä ketjussa siis).

Minäkin sietäisin liikuntatapahtumat ja saunomisenkin, vaikka saunonkin mieluiten yksin tai puolisoni kanssa.

Mutta tällaiselle ujolle setämiehelle oli aika kiusallinen tehtävä: Minulle ja muulle yleisölle kohde mukaanlukien näytettiin yhden työkaverini kuva. Minun piti kuvailla tätä henkilöä ja tiimi yrittää arvata kenestä on kyse ja tämä tietysti englanniksi. Kuvailtavakseni osui nuori viehättävä esimiesasemassa minua ylempänä oleva nainen. Yritä siinä sitten keksiä sopivia ja neutraaleja ilmauksia.

Vierailija
65/1197 |
14.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli ollut vähän kireä tunnelma, joten virkistyspäivän järjestäjä keksi kuningasidean, että laitetaan ns. vastapareja samoihin joukkueisiin ja mennään pakohuonepeliin. Jumalauta mitä touhua. Minun joukkueessani oli toisen tiimin kiusaaja ja kiusattu, lisäksi omasta tiimistäni kaksi joilla oli sukset ristissä aika pahasti ja minullakin vähän sen toisen kanssa. Arvatkaa, oliko virkistävä tunnelma pelin aikana ja sen jälkeen.

Vierailija
66/1197 |
14.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koita ymmärtää että vaikka nämä on sinulle kivoja, niin toisenlaisille ihmisille voi olla todella epämiellyttävää. Hyvä paikka sinulle oppia hieman empatiaa!

Vierailija
67/1197 |
14.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä saa tykypäivinä jäädä töihin, minä olen yhtä kertaa lukuun ottamatta jäänyt. Kerran osallistuin, kun oli golfaus + ruokailu. Se oli ihan ok.

Muuten on aina urheilua, esim. sählyä, pesäpalloa... Aina jotain urheiluhullujen järjestämiä joukkuelajeja, joissa tällaisella sohvaperunalla ei ole mitään jakoa. Mieluummin olen töissä rauhassa kuin kentällä veren maku suussa kilpailevien tiellä.

Vierailija
68/1197 |
14.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tykkää saunoa työkavereiden kanssa. Vaikka kavereiden kesken saunotaan paljon ja useimmiten sekasaunassa, niin työkavereiden kanssa haluan pitää sellaisen rajan että ollaan vaatteet päällä.

Vierailija
69/1197 |
14.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse en välitä minkäänlaisista virkistyspäivistä. Ne eivät millään tavalla virkistä, päinvastoin vain uuvuttavat. En halua viettää ylimääräistä aikaa työkaverien seurassa. Myöskään ilmainen alkoholi ei kiinnosta, juon mieluummin omalla kustannuksella itse valitsemassani seurassa. Luin lehdestä it-alan firmoista, joissa lähdetään viikoksi jonnekin Espanjaan. Olisi aivan kauheaa jos vielä tuollaistakin joutuisi tekemään! Jo pari päivää jossakin Himoksella tms. paikassa 24 h/vrk työkavereiden seuraa on siinä rajoilla voiko sitä sietää.

Onko teillä oikeasti noin kamalia työkavereita, että päivä tai kaksi heidän seurassaan on kärsimystä? Tuntuu kyllä tosi kurjalta jos asia on noin. Meillä on hyviä tyyppejä töissä, eikä itseäni harmita yhtään virkistyspäivät, illanistujaiset tai työpäivän kahvi- ja lounastauot. Viihdyn työkavereiden seurassa hyvin. Mulla on lähes jokaisessa työpaikassa ollut näin. Olisi tosi epämieluisaa ja epäviihtyisää jos työkavereiden kanssa ajan vietto tuntuisi noin pahalta.

Eivät ne kamalia ole, mutta en silti halua viettää heidän kanssaan aikaa, joka muuten olisi vapaa-aikaani. Hoidan työt ja sillä selvä, en kaipaa mitään muuta. Teen mieluummin omavalintaisia hauskoja asioita omien oikeiden ystävieni tai perheeni seurassa. Työpaikka on töiden tekoa varten.

Vierailija
70/1197 |
14.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koita ymmärtää että vaikka nämä on sinulle kivoja, niin toisenlaisille ihmisille voi olla todella epämiellyttävää. Hyvä paikka sinulle oppia hieman empatiaa!

Kaikki ei ole yhtä maailmaasyleileviä, voi olla monia estoja. Meidän virkistyspäivänä oli perinteistä metsässä könyämistä. Yhtenä etappina oli , että piti auttaa työkaveri esteen yli. Tämä oli nöyryyttävää porukan lihavimmalle jota piti kolmen ihmisen auttaa.

Vois maksaa vaikka kasvojoidon tai kustantaa lenkkarit noillakin rahoilla.

Vierailija
71/1197 |
14.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä (nainen) olen nykyään miesvaltaisella alalla jamiesvaltaisella työpaikalla, olen IT-alalla. Onneksi miestyökaverini eivät halua mitään naurettavia ryhmäleikkejä. Heille riittää kun pari kertaa vuodessa mennään syömään ja ryypiskelemään firman laskuun pääkaupungin ravintoloihin.

Olin joskus naisvaltaisessa työpaikassa ja siellä oli näitä ryhmähali- leikkejä. Joka viikko oli maanantain viikkopalaveri ja siellä leikittiin joku saakelin 'lannoitus-luovan ajatustyön-toteutan näin' leikki ja kakkien piti tehdä se seisaaltaan toimiston aulatilassa. 

Mä luulen että nää naurettavat ryhmäleikit on naisten ja naisvaltaisten työpaikkojen keksintöjä. Joten ryhmäleikkinaiset - LOPETTAKAA , KETÄÄN EI KIINNOSTA RYHMÄLEIKIT! TEETTE ITSESTÄNNE NOLOJA!

Vierailija
72/1197 |
14.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä inhoan näitä virkistyspäiviä, koska olen aina ollut ulkopuolinen porukassa ja näissä se vielä korostuu. Teen työtehtävää, jota muut eivät tee ja olen myös fyysisesti eri toimipisteessä. En koe muutenkaan mitään yhteenkuuluvuutta muiden kanssa, en oikein edes tunne näitä ihmisiä, eivätkä virkistyspäivät sitä asiaa miksikään ole muuttaneet. En ole kahden vuodenkaan aikana pystynyt tutustumaan tähän sisäänpäinlämpiävään porukkaan. Ovat siis vain kiusallisia ja vastenmielisiä kaikenlaiset halailu- ja kerro hyvä puoli työkaveristasi -leikit.

Vierailija
73/1197 |
14.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä (nainen) olen nykyään miesvaltaisella alalla jamiesvaltaisella työpaikalla, olen IT-alalla. Onneksi miestyökaverini eivät halua mitään naurettavia ryhmäleikkejä. Heille riittää kun pari kertaa vuodessa mennään syömään ja ryypiskelemään firman laskuun pääkaupungin ravintoloihin.

Olin joskus naisvaltaisessa työpaikassa ja siellä oli näitä ryhmähali- leikkejä. Joka viikko oli maanantain viikkopalaveri ja siellä leikittiin joku saakelin 'lannoitus-luovan ajatustyön-toteutan näin' leikki ja kakkien piti tehdä se seisaaltaan toimiston aulatilassa. 

Mä luulen että nää naurettavat ryhmäleikit on naisten ja naisvaltaisten työpaikkojen keksintöjä. Joten ryhmäleikkinaiset - LOPETTAKAA , KETÄÄN EI KIINNOSTA RYHMÄLEIKIT! TEETTE ITSESTÄNNE NOLOJA!

Meillä on yksi todella rasittava naishenkilö, joka kerää kaikilta nimet muiden työntekijöiden NIMIPÄIVÄkortteihin. Tekee myös synttärikortit kaikille, joiden syntymäpäivän tietää. Kortit sitten annetaan kahvitauolla ja syödään puuhanaisen ostamia keksejä, kun on niin kivaa tällainen yhteishengen kohottaminen.

Vierailija
74/1197 |
14.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inhoan sitä kun aikuisten ihmisten pitää alkaa jotain typeriä leikkejä leikkimään, oli kyse sitten virkistyspäivästä tai työnohjauksesta. Ne on täyttä ajan haaskausta ja alan jo ennakkoon stressata näistä.

Vierailija
75/1197 |
14.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaiken maailman piirileikit missä aikuiset ihmiset pyörii piirissä vastakkain musiikin soidessa. Nöyryyttävää ja kiusallista, tällaiset sopii alakouluun eikä vaativaa asiantuntijatyötä tekevien aikuisten ihmisten työpaikalle. Varmaan porukan introvertti-insinööreille ihan kamalaa.

Vierailija
76/1197 |
14.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaiken maailman piirileikit missä aikuiset ihmiset pyörii piirissä vastakkain musiikin soidessa. Nöyryyttävää ja kiusallista, tällaiset sopii alakouluun eikä vaativaa asiantuntijatyötä tekevien aikuisten ihmisten työpaikalle. Varmaan porukan introvertti-insinööreille ihan kamalaa.

Eipä nuo leikit sovi myöskään vähemmän vaativaa työtä tekeville liukuhihnaduunareille. Eikä myöskään opiskelijoille.

Vierailija
77/1197 |
14.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin tulossa sanomaan tuon naurujoogan :D

Minä en ymmärrä tuota naurujoogaa missään yhteydessä. Ensinnäkin mitä helvetin joogaa se muka on jos hohotetaan jotain typerää tekonaurua? Toiseksi, mitä hyötyä siitä saa että räkätetään tekonaurua?

Nauraminen vapauttaa mielihyvähormoneja, jotka edistävät hyvinvointia. Keho ei kykene erottamaan, onko nauraminen aitoa vai ei, joten vaikutus on joka tapauksessa sama.

Vierailija
78/1197 |
14.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä nöyryyttävää siinä muka on, jos kaikki tekee samaa? Kukaan ei voi nauraa sulle, että näytätpä tyhmältä, koska se näyttää ihan yhtä tyhmältä esim naurujoogatessaan

Vierailija
79/1197 |
14.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eipä noita kyllä ole. Olen timmissä kunnossa oleva nuorehko mies, joten fyysiset hommat eivät ole mikään este. Päinvastoin, on kiva vaihtaa kauluspaita kireään t-paitaan ja vähän esitellä työpaikan naisille hauista ;)

Ettet nyt vain tarkoittanut esitellä itseäsi työpaikan samanhenkisille miehille mutta et sitten viitsinyt sieltä kaapista vielä tulla ulos...

Vierailija
80/1197 |
14.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä oli kerran viikossa sellainen puolen tunnin palaveri.

Suurin osa työntekijöistä oli suomenruotsalaisia ja puhuivat keskenään aina ruotsia. Minä ja eräs toinen ei ymmärretty sanaakaan ruotsia.

Huonosti oot koulut käynyt jos sanaakaan et ymmärrä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi kahdeksan