Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

En ymmärrä joidenkin miesten logiikkaa lasten elatuksesta

Vierailija
09.02.2020 |

Eräällä miehellä on viisi lasta ex-vaimonsa kanssa. Sattui tunnustamaan, että viides lapsi oli vahinko, mutta eivät vaimonsa kanssa halunneet missään nimessä aborttia, vaikka liitto repeili liitoksistaan jo silloin. No, ero tuli, jonka jälkeen alkoi riita elatuksesta. Lopulta mies suostui pitkin hampain maksamaan jokaisesta lapsesta saman kuin Kela eli minimin. Mies olisi halunnut vuoroviikkosysteemin, jotta ei tarvitsisi maksaa elatusmaksuja, mutta käytännössä se ei olisi mahdollista hänen työnkuvansa vuoksi.

Toinen esimerkki on oma ex-mieheni. Hänen mielestään pelkkä minimi on ryöstöä eikä suostu maksamaan yhtään enempää, vaikka on hyväksynyt lastenvalvojalla huomattavasti suuremman summan. Ex on sitä mieltä, että minun täytyy ensin käyttää kaikki omat rahani lapsiin ja sitten hän voi avustaa. Välillä hän on jättänyt elatusmaksun maksamatta kokonaan, koska hänellä on ollut "yllättäviä menoja", kuten uuden telkkarin osto tms. Lisäksi hän kuvittelee osallistuvansa riittävästi ostamalla pari kertaa vuodessa muutaman paidan kirppikseltä.

Pointtini on, että miksi ihmeessä osalla miehistä on ajatus, ettei lasten saannin pitäisi vaikuttaa heidän elintasoonsa ja ajankäyttöönsä millään tavalla? Varsinkin eron jälkeen on ihmeellinen ajatus siitä, miten elämä palautuu poikamieselämäksi, samalla entisen elintason säilyttäen. Exäni asuu entisessä kodissamme (n 200 neliötä) ja kiukuttelee minulle liian suurista asumiskustannuksista. Ei tajua ollenkaan, että myös minä olin aiemmin maksamassa niitä, joten yhden tuloilla voi olla hieman haastavaa. Ex ilmeisesti oletti, että voi elää vain itselleen, tuhlata rahat vain itseensä ja voivansa edelleen asua isossa asunnossa ja ylläpitää kahta autoa.

Kommentit (623)

Vierailija
201/623 |
09.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksi selitys kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksi selitys kirjoitti:

Minä suvaitsen epäillä, ettei nämä miehet ole alun alkaenkaan halunneet lapsia. Ne ovat olleet "vahinkoja" tai nainen on muuten ollut niissä ideanikkarina. Niinpä mies ei ole koskaan kiintynyt lapsiinsa niin, että tuntisi heidän elatuksen velvollisuudekseen.

Mies voi sanoa vaimolleen "ei, en halua lapsia". Jos mies suostuu, niin sitten hänen on kannettava vastuunsa.

Monella miehellä on vaihtoehdot: Joko ero tai lapsia. Näitä on omassakin tuttavapiirissäni. Niinpä mies on sitten suostunut lasten hankintaan, vaikkei niitä itse olisikaan halunnut. Tutkimusten mukaan myös joka kolmas esikoinen on "vahinko". Tietysti tuo aloituksen viisi lasta kertoo tällä kertaa muusta.

No miten ehdotat toimittavan, jos toinen haluaa lapsia ja toinen ei? Niitä lapsia ei oikein voi vuokratakaan mistään esimerkiksi kolmeksi päiväksi viikossa. Jos toinen menee sitten valitsemaan lapset eikä halua eroa, niin ei se sitten enää voi vinkua, vaan ne lapset tulee elättää, vaikka ero myöhemmin sattuisikin.

Minä en ymmärrä niitä, joiden on väkisin saatava lapsia niitä haluamattoman puolison kanssa. Eikö ole selvää, että sellainen ei vain VOI päättyä hyvin? Voisiko joku tällaiseen puoliväkisin pakotettuun lastentekoon päätynyt valottaa asiaa? Siis sinä joka olet esittänyt sen lapsi tai ero -ukaasin, jolle on käynyt "vahinko" tmv?

Voisin kysäistä ex-naiselta. Kun on itsekäs, niin silloin on itsekäs, ja suomen valtio on heidän puolellaan. Minä makselen elareita ja muutaman vuoden päästä voin ehkä saada viikkoviikko järjestelyn, mutta sitä ennen minun on vain maksettava. En tahtonut lasta, ja tästä oli sovittu, miten vahinkotilanteessa toimitaan. Niin vain nainen jätti salaa pillerit pois (myönsi tämän) ja sanoi pitävänsä lapsen ja muutti viidensadan kilometrin päähän. Se on huvittavaa, kun tätä ei voi tapahtua naislle, niin he ummistavat tältä silmänsä. Eihän tämä maksanutkaan minulle kuin ehkä 60000€. Hieno maa ja hienoja naisia.

Onko sinulla käynyt monenkin naisen kanssa noin kun ihan monikossa puhut naisista.

Suomi on itse asiassa hieno maa tuommoisille miehille. Monessa muussa maassa mies saa eron jälkeen maksaa seka lapsen että ex-vaimon elatuksen. Sitä ex-vaimon elatusta saa maksaako loppuikänsä ja summat ovat vähän eri luokkaa kuin meikäläisten elareiden.

Ei minulla ole, mutta tiedän että muilla on sama kohtalo. Näsäviisaus on typerää. Niin, naisille pitää usein maksaa, koska he ovat naisia. Jotenkin tuntuu, että osa naisista on sentään alkanut häpeämään olla kukkana kämmenellä ja käsi ojossa.

Niin no mikään välttämättömyys suhteet eivät ole ja vielä vähemmän lapset. Kovasta kiukusta huolimatta poikkeuksellisen moni kannattaa oikeistolaisia arvoja (PS) sekä tuo Venäjältä, Thaimaasta ja Virosta naisia.

Minkä takia kiukutellaan lompakkoloisista jos itse kaksilahkeiset tukee noita maita mistä niitä just tuleekin?

Vierailija
202/623 |
09.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ihme, etteivät naiset enää ole halukkaita hankkimaan lapsia, kun uhkana on loppuiän köyhyys yksinhuoltajana. Käytännössä harvan alan palkka riittää asunnon hankkimiseen, kun elättää lapsia yksin. Lähinnä systeemi suosii työssä käymättömiä ja silloinkin tulot riittävät niukin naukin selviytymiseen. Samaa kituuttamista riittää minimieläkkeen loppuun saakka.

Raha, sieltähän se tulikin taas.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/623 |
09.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naisilla on oikeus aborttiin joten miehillekkin pitäisi sallia ns "jurillinen abortti" Nainen saa abortoida lapsen ilman miehen hyväksyntää ja näin pitääkin olla, mutta miehellä pitäisi olla myös mahdollisuus irtisanoutua lapsesta jota hän ei halua. Tai joilla häntä yritetään kiristää.

Tee vasektomia ja sitä ennen talletus spermapankkiin, niin voit olla varma, etteivät geenisi jatku haluamattasi.

Tai vaihtoehtoisesti voit esittää kantasi aina ennen kontaktia vastakkaiseen sukupuoleen. Toiminee tehokkaana ehkäisynä sekin.

Vierailija
204/623 |
09.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ihme, etteivät naiset enää ole halukkaita hankkimaan lapsia, kun uhkana on loppuiän köyhyys yksinhuoltajana. Käytännössä harvan alan palkka riittää asunnon hankkimiseen, kun elättää lapsia yksin. Lähinnä systeemi suosii työssä käymättömiä ja silloinkin tulot riittävät niukin naukin selviytymiseen. Samaa kituuttamista riittää minimieläkkeen loppuun saakka.

Eipä unohdeta tilastoja! Niitähän tekin miehinä rakastatte. Palataan takaisin niihin kehitysmaan tuonteihin. Niiden nro 1. EHTONA kuuluu varallisuus 😉

Vierailija
205/623 |
09.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Harva elää omavaraistaloudessa Suomessa. Sitä voi tietysti olla vaikea ymmärtää, jollei hanki itse elantoaan. Itse en saa mitään yhteiskunnan tulonsiirtoja ja avustan taloudellisesti 2 opiskelevaa täysi-ikäistä lasta, joista näiden isä on irtisanoutunut. Joku voi pitää vapaaehtoista lasten tukemista luonteen heikkoutena, mutta jokainen elää oman moraalinsa mukaan.

Vierailija
206/623 |
09.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naisilla on oikeus aborttiin joten miehillekkin pitäisi sallia ns "jurillinen abortti" Nainen saa abortoida lapsen ilman miehen hyväksyntää ja näin pitääkin olla, mutta miehellä pitäisi olla myös mahdollisuus irtisanoutua lapsesta jota hän ei halua. Tai joilla häntä yritetään kiristää.

Sitä sun "jurillista aborttiasi" kutsutaan kansankielellä kondomiksi.

Vierailija
207/623 |
09.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehellä on oikeus vasektomiaan ja ehkäisyyn. Seksiä harrastamalla ottaa aina tietoisen riskin.

Haha, ehdotin tätä naiselle, että emme harrasta enää seksiä, koska en halua vielä lapsia. Totesi että sitten erotaan, vaikka hänkään ei halua lapdiasia. Pitäisikö minun nyt erota vaan ihan suosiolla.

Vierailija
208/623 |
09.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lasten elättäminen on kallista puuhaa ja kuuluu kummallekin vanhemmalle olivatpa nämä parisuhteessa keskenään tai ei.

Vierailija
209/623 |
09.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedän kaksi miestä, jotka ovat tarkoituksella jääneet työttömäksi, ettei tarvitsisi maksaa elareita lapsesta. Toisen kuulumisia en nykyään tiedä, mutta toinen on edelleen työtön, on ollut jo kolmekymmentä vuotta. Hänhän ei nimittäin ex-muijaansa elätä!

Ei raukka oikein ymmärrä, että ei enää mitään työtä saa, ei myöskään työeläkettä itselleen.

Ihmettelee, miksi aikuinen tytär ei halua tavata isäänsä.

Kaiken kaikkiaan tullut kalliiksi maksattaa elarit yhteiskunnalla, kun samalla tämä "mies" on maksattanut koko elämisensä veronmaksajien rahoilla.

Molempien näiden miesten ex-puolisot ovat olleet työssä koko ajan.

Ex vaimo olisi pitänyr laittaa maksamaan miehelle eläkettä. Suomessa nainen voi tuhota miehen työuran ja eläkekertymän ilman seuraamuksia. Mahdollista vain feministivaltio Suomessa. Mies on jo sitäpaitsi tehnyt yhteiskunnan eteen tarpeeksi. Onhan hän valmis puolustamaan maata toisin kuin nainen.

Vierailija
210/623 |
09.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehellä on oikeus vasektomiaan ja ehkäisyyn. Seksiä harrastamalla ottaa aina tietoisen riskin.

Seksiä harrastamalla ottaa aina tietoisen riskin että nainen kieroilee. Ei nainenkaan ota riskiä vaan voi vielä teilata lapsen alun jos sattuu niin päättämään? Miehelle vahinko on lopullinen ja epäreilu.

Vierailija
211/623 |
09.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Harva elää omavaraistaloudessa Suomessa. Sitä voi tietysti olla vaikea ymmärtää, jollei hanki itse elantoaan. Itse en saa mitään yhteiskunnan tulonsiirtoja ja avustan taloudellisesti 2 opiskelevaa täysi-ikäistä lasta, joista näiden isä on irtisanoutunut. Joku voi pitää vapaaehtoista lasten tukemista luonteen heikkoutena, mutta jokainen elää oman moraalinsa mukaan.

Tässä pokaali.

Vierailija
212/623 |
09.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Seksiä harrastamalla ottaa aina tietoisen riskin että nainen kieroilee. Ei nainenkaan ota riskiä vaan voi vielä teilata lapsen alun jos sattuu niin päättämään? Miehelle vahinko on lopullinen ja epäreilu.

Mies saa orgasmin ja siemensyöksyn maailman mehukkaimpaan paikkaan. Epäreilua.

Toisaalta onko ne mällit pakko ruiskutella juuri sinne missä se kuolemaakin kauheampi vahinko odottelee nurkan takana.

Vierailija
213/623 |
09.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos minä olisin mies, niin en helvetissä laskisi lastiani naisen sisälle jos en olisi vakain aikein lapsia tekemässä. Miten ihmeessä näin perusasia voi olla ylitsepääsemättömän vaikeaa ymmärtää? Vetää sen vehkeen ajoissa ulos.

Vierailija
214/623 |
09.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Fantasianuken kanssa saa ruiskia minne vaan.

Vierailija
215/623 |
09.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos minä olisin mies, niin en helvetissä laskisi lastiani naisen sisälle jos en olisi vakain aikein lapsia tekemässä. Miten ihmeessä näin perusasia voi olla ylitsepääsemättömän vaikeaa ymmärtää? Vetää sen vehkeen ajoissa ulos.

Touhutipat... Niissä on spermaa myöskin

Vierailija
216/623 |
09.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiedän kaksi miestä, jotka ovat tarkoituksella jääneet työttömäksi, ettei tarvitsisi maksaa elareita lapsesta. Toisen kuulumisia en nykyään tiedä, mutta toinen on edelleen työtön, on ollut jo kolmekymmentä vuotta. Hänhän ei nimittäin ex-muijaansa elätä!

Ei raukka oikein ymmärrä, että ei enää mitään työtä saa, ei myöskään työeläkettä itselleen.

Ihmettelee, miksi aikuinen tytär ei halua tavata isäänsä.

Kaiken kaikkiaan tullut kalliiksi maksattaa elarit yhteiskunnalla, kun samalla tämä "mies" on maksattanut koko elämisensä veronmaksajien rahoilla.

Molempien näiden miesten ex-puolisot ovat olleet työssä koko ajan.

Ex vaimo olisi pitänyr laittaa maksamaan miehelle eläkettä. Suomessa nainen voi tuhota miehen työuran ja eläkekertymän ilman seuraamuksia. Mahdollista vain feministivaltio Suomessa. Mies on jo sitäpaitsi tehnyt yhteiskunnan eteen tarpeeksi. Onhan hän valmis puolustamaan maata toisin kuin nainen.

Ottakaa oikeistolaisina niitä uskollisuusrahalla käyviä thaikkuja ja pitäkää mölyt mahassa. Toisaalta eivät lähde varattoman matkaan -.-

Vierailija
217/623 |
09.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No eihän nainen tajua kun ei joudu itse maksamaan niitä summia. 

Nainen maksaa pääsääntöisesti isompia summia. Millä te kuvittelette lasten elävän?

Vierailija
218/623 |
09.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sä meinaat että ulosvetäminen on ehkäisy?

Se on ihan yhtä "hyvä" ehkäisukrino kuin imettäminen

Eli ei siis ole yhtään mitään...

Selibaatti on AINOA keino selvitä seksielämästä ilman lapsia 😉

Vierailija
219/623 |
09.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies saa orgasmin ja siemensyöksyn maailman mehukkaimpaan paikkaan. Epäreilua.

Toisaalta onko ne mällit pakko ruiskutella juuri sinne missä se kuolemaakin kauheampi vahinko odottelee nurkan takana.

Vaihdevuodet ohittanut nainen ei tule raskaaksi. Eikä nuori nainenkaan, jos tältä on poistettu kohtu. Vink vink, niin ei tarvitse välittää.

Vierailija
220/623 |
09.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sä meinaat että ulosvetäminen on ehkäisy?

Se on ihan yhtä "hyvä" ehkäisykeino kuin imettäminen

Eli ei siis ole yhtään mitään...

Selibaatti on AINOA keino selvitä seksielämästä ilman lapsia 😉