Nyt en ymmärrä: MITÄ JÄRKEÄ ON JUOSTA JUOKSUMATOLLA SISÄLLÄ?
Nykyään monet miehetkin tekevät juoksutreeninsä sisällä, koska "ulkona on aina liian huono sää"... :O Juoksufoorumissa joku kaipaili kaveria virtuaaliselle yhteislenkille (jossa ei siis oikeasti nähdä eikä viestitellä muiden kanssa). Sairasta... tai syrjäytynyttä.
Ihmettelen tuota, koska juuri tuo ulkona oleminenhan on se paras osa liikunnasta. Vai tykkääkö joku oikeasti juostessaankin tuijotella seiniä tai puhelinta?
Pahinta sisäliikunnassa on se, että se ei totuta ulko-olosuhteisiin eikä opeta nauttimaan niistä ja juoksumatto on ihan sikakallis ja antaa täysin väärän kuvan todellisesta juoksukunnosta. Ihmekös että ihmiset lihoo, kun juostessa pysytään paikallaan ja polkupyörää kuljettaa sähkömoottori... :(
Kommentit (400)
Ehket ole sieltä välkyimmästä päästä ihmisiä, toivottavasti joku jaksaa selittää.
Vauvapalsta on koko maailman keskipiste
Mihin ihmeeseen perustatte mielipiteenne?
Palstahullut on siirretty muihin tehtäviin.
Tänään on hyvä päivä olla onnellinen!
Tämä vaan huonontaa tilannetta.
Onko teillä esittää jotain tutkimustietoa tästä asiasta vai perustuuko väitteenne vain yleiselle öyhötykselle ja omalle tuntumalle?
Vierailija kirjoitti:
Ulkona on niin kylmä ja liukasta että kyllä minä ainakin mieluummin juoksisin sisällä.
nämä sääilmat on monelle ollutkin varmaan syy ostamiselle, silloin kun on talvi niin on myös liukasta,märkää,loskaa, vettä sataa ja on pimeää.
sisällä voi sopivassa lämpötilassa hölkätä/juosta eikä tarvitse varoa mitään jäätä että liukastuu. Itse olen aina kironnut lenkkeilyssä monta kertaa kun ei ole mukavat kelit ulkoilla
Että sinun katosta kuuluisi koko ajan: "PAM PAM PAM PAM" kun yläkerran ukko juoksee juoksumatolla, kunnes putoaa rotteloineen katon läpi sinun sohvalle.
Tämä asia tuntuu herättävän suorastaan pelottavia tunteita
Vierailija kirjoitti:
Että sinun katosta kuuluisi koko ajan: "PAM PAM PAM PAM" kun yläkerran ukko juoksee juoksumatolla, kunnes putoaa rotteloineen katon läpi sinun sohvalle.
Yläkerran ukko tai hänen poikansa saattaa tosiaan ilmestyä minun olohuoneeseen. Eipä siinä mitään, olen valmis.
Ulkona saattaa tuulla. Olla kylmä. Sataa. Aurinko voi paitaa ja tulla hiki. On mäkiä ja kaikkea kauheaa.