Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Nyt en ymmärrä: MITÄ JÄRKEÄ ON JUOSTA JUOKSUMATOLLA SISÄLLÄ?

Salikunto ei riitä ulkona
07.02.2020 |

Nykyään monet miehetkin tekevät juoksutreeninsä sisällä, koska "ulkona on aina liian huono sää"... :O Juoksufoorumissa joku kaipaili kaveria virtuaaliselle yhteislenkille (jossa ei siis oikeasti nähdä eikä viestitellä muiden kanssa). Sairasta... tai syrjäytynyttä.

Ihmettelen tuota, koska juuri tuo ulkona oleminenhan on se paras osa liikunnasta. Vai tykkääkö joku oikeasti juostessaankin tuijotella seiniä tai puhelinta?

Pahinta sisäliikunnassa on se, että se ei totuta ulko-olosuhteisiin eikä opeta nauttimaan niistä ja juoksumatto on ihan sikakallis ja antaa täysin väärän kuvan todellisesta juoksukunnosta. Ihmekös että ihmiset lihoo, kun juostessa pysytään paikallaan ja polkupyörää kuljettaa sähkömoottori... :(

Kommentit (400)

Vierailija
261/400 |
24.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen harrastanut lenkkeilyä kohta 20 vuotta ja kokeillut juoksumattoakin. En ymmärrä sitä. Juokset siinä paikallaan omassa hikipilvessä seinää tuijottaen. Pakotettuna juoksemaan tasan samaa nopeutta. Ei tule mitään ilmavirtaa joka virkistäisi, ei vaihdu maisemat. Ilma on huonompaa kuin ulkona parhaillaan.

Muutaman kerran juoksumattoa kokeilleena epäilen että siinä jatkuvasti juoksevat ovat vähän yksinkertaisia ihmisiä. Ulkona on niin paljon parempi, ellei ole aivan totaalisen surkea sää.

Kyllä, epäilysi osuvat oikeaan. Juoksumattoa käyttävät ovat yksinkertaisia ja paljon huonompia ihmisä joka tavalla. Todennäköisesti koulutustaso on muita ihmisiä heikompi ja todennäköisyys päätyä rikoksen polulle on huomattavasti suurempi kuin normaalikansalaisella. Erityisesti tuo virkistävän ilmavirran puuttuminen ja sen huomiotta jättäminen on minusta todella huolestuttavaa. Hienoa kuitenkin, että vielä löytyy niitä hyviä ihmisiä, jotka jaksavat oman kiireisen arkensa ohella opastaa heikompia ihmisiä siitä, miten asioiden kuuluisi olla ja erityisesti, mikä on oikeaoppinen tapa nauttia asioista.

Vierailija
262/400 |
24.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nivelongelmainen ystäväni juoksee vain juoksumatolla, sillä siinä ei tule korkeusvaihteluita tai joudu juoksemaan asfaltilla tms. kovalla alustalla.

Tämä mullakin. Juoksin parikymmentä vuotta ulkona, mutta jalat ei kestä enää. Juoksumatolla sujuu. 

Ihmisen olisi hyvä tottua kipuun. Kipu yrittää lannistaa ja saada sut luovuttamaan. Mitä siitäkin tulisi kun nyrkkeilijä luovuttaisi heti ensimmäisen kovan lyönnin jälkeen elämässä?

Pitää ottaa tuhansia ja kymmeniä tuhansia iskuja pääkoppaan. Sellaista se elämä on.

Olen samaa mieltä, mutta lasketaanko henkinen kipu? Olen itseäni siedättänyt siihen lukemalla vauva-palstan aloituksia ja kommenttiketjuja. Nykyään pystyn mihin vain. Minulta ei saa edes kiduttamalla mitään tietoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/400 |
24.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Touhutarkit juoksee! 

Vierailija
264/400 |
24.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö ymmärrä että siinä juostaan että lämmitetään lihakset treenausta varten. 

Vierailija
265/400 |
24.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kävelymatto. 

Viime kesänä kun ulkona oli hellettä ja olin raskaana toisella ja kolmannella kolmanneksella, teki eetua kävellä matolla samalla katsoen telkkua ilmalämpöpumpun alla. Talvella taas kun on pimeää ja liukasta, on mukavaa taas mieluummin köpöttää katon alla. 

Joillakin on pakonomainen tarve keksiä negatiivisia asioita uusista asioista vaikka väkisin.

Vähän kuin äänikirjat. Ei niitäkään ole kenenkään pakko kuunnella kun on ne perinteiset paperikirjat vielä olemassa. Ei ole myöskään keneltäkään pois jos joku tykkää nimenomaan kuunnella äänikirjoja.

Vierailija
266/400 |
24.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En juokse vaan kävelen ja koska selässä on 3 välilevynpullistumaa, on mun välillä päästävä hetkeksi istumaan tai lopetettava kokonaan lenkki. Helpommin hoituu matolla kuin tuolla ulkona

Vierailija
267/400 |
26.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvää yötä ja parempaa huomista.

Vierailija
268/400 |
29.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka ei ole ajanut mersulla?

Vierailija
269/400 |
30.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Vahva on voimakkain yksinään" - Roope Ankka

Vierailija
270/400 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

oh hoh hoijaa

Vierailija
271/400 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi raahata matto ulos, kun se on nimenomaan sisäjuoksuun tarkoitettu?

Vierailija
272/400 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tän nykyisen hallituksen lanka palaa jo. Sano mun sanoneen pian on edessä ennenaikaset vaalit.

Vierailija
273/400 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On se ihmeellistä kun aikuisillakin riittää tässä maailmassa niin paljon ihmettelemistä.

Mulla on crosstrainer koska olen pahasti ahdistunut ja paniikkihäiriöinen. Ei jää liikunta pois vaikka ei joskus uskalla lähteä ulos. On tuo myös hyvä kun säät on huonot. Se on mun mielenterveydelle erittäin tarpeellinen, voisin paljon huonommin ilman.

Tänään kävin vähän kävelemässä 23 asteen pakkasessa. Ei tuo järin nautinnollista ollut ja oon ollut monta tuntia ihan kohmeessa. Ois pitänyt valita sisätreeni, sitä ois jaksanut pidempään.

Juoksumatto olis ihana mutta ei mahdu kämppään enempää liikuntavälineitä.

Mulla sama, ulos lähteminen on tosi tuskaista ja pelottavaa, joten treenaan sisällä. Crosstraineria tai juoksumattoa mulla ei ole, mutta ajan pyörällä+trainerilla Zwiftin virtuaalimaailmassa. Siellä ei tarvitse kommunikoida muiden pyöräilijöiden kanssa jos ei halua ja pois pääsee koska vaan. Ei autoja, ei koiranulkoiluttajia, ei lastenvaunuja, ei liikennevaloja.

Vierailija
274/400 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko varma, että olet oikeassa palstassa?

Vierailija
275/400 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

namujengi :D

Vierailija
276/400 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen mies enkä ole koskaan pitänyt juoksemisesta, Cooperin testissäkin olin hyvin huono, en jaksa juosta pitkiä matkoja, mutta olen harrastanut kävelylenkkejä ja pyöräilyä edes sillointällöin.

En minä nyt 50 vuotiaana ihan mahdoton läskikasakaan ole, joten on kai se jotain vaikuttanut. Herkkuja mässäilemällähän tietysti saisi hyvin nopeasti itsensä läskikasaksi, joten lienen myös katsonut edes jonkinverran miten paljon ja mitä syön.

Vierailija
277/400 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse pelätä pusikoissa ja nurkkien takana väijyviä persuja eikä muitakaan pervoja.

Vierailija
278/400 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on Juoksumatto. Kuntopyörä ja Soutulaite. Ei tarvitse mennä ulos lainkaan.

Viimeksi kävin ulkona 3 viikkoa sitten. Ruoat tuo robotti.

Roskat vein eilen oli vähän hankalaa kävellä kun roskiksen edessä on tuo pieni mäki ja hiekkaa maassa.

Vierailija
279/400 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottahan se on, että juoksumatolla juokseminen on helpompaa kuin ulkona. Helppoa olisi myös jättää Ap:n kaltaiset kommentit omaan arvoonsa, mutta ei pysty. Raivostuttaa niin paljon. Että jonkun takamusta kaivelee niin paljon se, että mulla on iso talo, jonka kuntoiluhuoneessa on markkinoiden paras juoksumatto. Ja juoksen sillä joka päivä. Ja olen todella hyvässä kunnossa ja vielä hyvännäköinenkin. Revi Ap siitä. Ja mun puolesta voit vetää lenkkejäsi ihan siellä missä haluat. Kyllä minäkin juoksen ulkona. Mutta en pissaa hunajaa sen takia.

Vierailija
280/400 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on Juoksumatto. Kuntopyörä ja Soutulaite. Ei tarvitse mennä ulos lainkaan.

Viimeksi kävin ulkona 3 viikkoa sitten. Ruoat tuo robotti.

Roskat vein eilen oli vähän hankalaa kävellä kun roskiksen edessä on tuo pieni mäki ja hiekkaa maassa.

Kuka nyt ulkona liikkuisi. Koneet on keksitty sitä varten.