Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nyt en ymmärrä: MITÄ JÄRKEÄ ON JUOSTA JUOKSUMATOLLA SISÄLLÄ?

Salikunto ei riitä ulkona
07.02.2020 |

Nykyään monet miehetkin tekevät juoksutreeninsä sisällä, koska "ulkona on aina liian huono sää"... :O Juoksufoorumissa joku kaipaili kaveria virtuaaliselle yhteislenkille (jossa ei siis oikeasti nähdä eikä viestitellä muiden kanssa). Sairasta... tai syrjäytynyttä.

Ihmettelen tuota, koska juuri tuo ulkona oleminenhan on se paras osa liikunnasta. Vai tykkääkö joku oikeasti juostessaankin tuijotella seiniä tai puhelinta?

Pahinta sisäliikunnassa on se, että se ei totuta ulko-olosuhteisiin eikä opeta nauttimaan niistä ja juoksumatto on ihan sikakallis ja antaa täysin väärän kuvan todellisesta juoksukunnosta. Ihmekös että ihmiset lihoo, kun juostessa pysytään paikallaan ja polkupyörää kuljettaa sähkömoottori... :(

Kommentit (433)

Vierailija
421/433 |
29.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä juoksen juoksumatolla töihin. Etätöihin.

Vierailija
422/433 |
12.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisillä on valinnoilleen erilaisia syitä.

Terveysongelmat asettavat monelle rajoitteita. Voi olla, että juokseminen onnistuu sisällä, juoksumatolla, mutta ulkona juostessa olisi vaara kaatumisesta tai törmäämisestä tai loukkaantuminen muusta syystä. Ta  voi olla vaikka vaikea kylmäallergia. 

Myös nuorella miehellä voi olla sairaus, joka ei näy päällepäin mutta haittaa liikkumista.

Millainen ihminen edes miettii, että "miksi tuo tuossa ei elä samalla tavalla kuin minä elän"?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
423/433 |
12.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on polvivaiva, joka oireilee ns. salama kirkkaalta taivaalta -tyyppisesti, eli varoittamatta ja todella kivuliaasti. On vitsit vähissä, kun tämä kipuilu alkaa monen kilsan päässä kotoa ulkolenkillä. Kuntosalilla voin vain hypätä pois matolta, ontua pukuhuoneeseen ja autoilla kotiin.

Vierailija
424/433 |
13.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Polvet eivät kestä kovalla maalla juoksemista, juoksumatto joustaa sopivasti. Lisäksi kesällä suuhun menee pölyä ja ötököitä, ei myöskään sääongelmia.

Vierailija
425/433 |
17.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämäkin aloitus on hyvä esimerkki joidenkin ihmisten täydellisestä kyvyttömyydestä ymmärtää yhtään mitään oman kuplansa ulkopuolella. Yleensä tämä opitaan jo ennen kouluikää, toiset viilettää läpi elämänsä ymmärtämättä että kaikki eivät olekaan samanlaisia kuin itse. 

Erittäin hyvä kommentti! Usein on kyllä kyse siitäkin, että kykyä ymmärtää olisi, mutta tahto puuttuu ja mielummin lauotaan näitä idioottimaisuuksia siinä uskossa, että näytetään silloin muita fiksummalta. Jos nämäkin ihmiset käyttäisivät tuon energian johonkin hyödylliseen...

Vierailija
426/433 |
20.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi hyvä luoja!

Vierailija
427/433 |
20.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa kysyä norjalaisilta. Tässäkin asiassa he ovat Suomea edellä.

Vierailija
428/433 |
21.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiphopin juuret löytyvät Jamaikalta.

Vierailija
429/433 |
22.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liiku enemmän ja käytä vähemmän alkoholia

Vierailija