Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sopiva lapsilisä olisi 500e/kuukausi per lapsi

Vierailija
01.02.2020 |

Tuo riittäisi realistisesti menoihin jos ei tuhlaisi.

Kommentit (76)

Vierailija
1/76 |
01.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikein mielelläni maksaisin paremman elämän jonkun toisen lapselle omista pienistä tuloistani. Ongelmana olisi, etten itse pärjäisi tienaamillani rahoilla.

Vierailija
2/76 |
01.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikein mielelläni maksaisin paremman elämän jonkun toisen lapselle omista pienistä tuloistani. Ongelmana olisi, etten itse pärjäisi tienaamillani rahoilla.

Oletko kuullut progressiivisesta verotuksesta? Ei 500€ lapsilisä tarkoittaisi sitä, että veroistasi otetaan sitä varten 500€. Henkilökohtainen verotuksesi nousisi ehkä muutamia euroja.

Pelottaa ihmisten yhteiskunnallinen tietämys.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/76 |
01.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai lapsilisän ole tarkoituskaan kattaa lapsen kaikkia menoja? Kyllä vanhemmat voivat ihan omasta pussistaan kustantaa lastensa menot.

Vierailija
4/76 |
01.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niillä ole tarkoitus kattaa menoja. Jokainen elättää itse lapsensa.

Vierailija
5/76 |
01.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se on vanhempien asia elättää lapsensa, ei yhteiskunnan. Ap taitaa olla näitä yhteiskunnan elättejä, jotka eivät ole työtä joutuneet tekemään.

Vierailija
6/76 |
01.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kai lapsilisän ole tarkoituskaan kattaa lapsen kaikkia menoja? Kyllä vanhemmat voivat ihan omasta pussistaan kustantaa lastensa menot.

Ei. Äiti hoitaa lasta, se on se työ.

Vierailija
7/76 |
01.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se on vanhempien asia elättää lapsensa, ei yhteiskunnan. Ap taitaa olla näitä yhteiskunnan elättejä, jotka eivät ole työtä joutuneet tekemään.

Miksi pidät työtä jonain rangaistusluontoisena asiana jota "joudutaan" tekemään?

Apina.

Vierailija
8/76 |
01.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos on 10-15 lasta.

Vierailija
9/76 |
01.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

mene töihin.

Vierailija
10/76 |
01.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ainakin olen aina joutunut tekemään töitä ja olen vihannut kaikkia hommia. Nyt lopetin ne ja nautin laiskottelusta.

Vierailija
11/76 |
01.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Virilaiset lapsukaisetkin saavat Suomesta lapsilisää,jos vaikka isi on Suomessa työssä.MIETIPPÄ SITÄ!!!!!!Kaikki lapsilisät kokonaan poistettava ,ainakin hyvätuloisilta.

Vierailija
12/76 |
01.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsilisät POIS kirjoitti:

Virolaiset lapsukaisetkin saavat Suomesta lapsilisää,jos vaikka isi on Suomessa työssä.MIETIPPÄ SITÄ!!!!!!Kaikki lapsilisät kokonaan poistettava ,ainakin hyvätuloisilta.

KORJAUS=VIROLAISET

Vierailija
13/76 |
01.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei todellakaan! Tottakai vanhemmat ihan itse kustantavat lastensa menot! Mun mielestä lapsilisät voisi ihan hyvin porrastaa ja maksaa vähävaraisille perheille enemmän kuin hyvin omillaankin toimeentuleville. Sanon näin vaikka itse luultavasti jäisin tällä systeemillä kokonaan ilman lapsilisiä. Rahat pitäisi kohdentaa lasten eriarvoisuuden torjumiseen. T. Kolmen äiti

Vierailija
14/76 |
01.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko kuullut progressiivisesta verotuksesta? Ei 500€ lapsilisä tarkoittaisi sitä, että veroistasi otetaan sitä varten 500€. Henkilökohtainen verotuksesi nousisi ehkä muutamia euroja.

Pelottaa ihmisten yhteiskunnallinen tietämys.

Todella pelottaa koomisen vastauksesi perusteella.

Yksineläminen on kaikkein kalleinta. Suosittelen, että perehdyt tilastoihin etkä "kärsivän" lapsesi kuudenteen kännykkään puolen vuoden sisällä.

Vierailija
15/76 |
01.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsilisät POIS kirjoitti:

Virilaiset lapsukaisetkin saavat Suomesta lapsilisää,jos vaikka isi on Suomessa työssä.MIETIPPÄ SITÄ!!!!!!Kaikki lapsilisät kokonaan poistettava ,ainakin hyvätuloisilta.

Ai sun mielestä ne virolaiset on niitä hyvätuloisia?

Vierailija
16/76 |
01.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsilisiä pitäisi leikata. Noin 30 prosentin leikkaus, kiitos.

Vierailija
17/76 |
01.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko se vanhempien vai yhteiskunnan velvollisuus huolehtia lasten kuluista? Enpä tiedä, mutta fakta on se että mikäli se on vanhempien velvollisuus niin lapsettomien eläkkeitä tulisi leikata reippaasti. Eläkejärjestelmämme on osittain rahastoiva. Oletamme lastemme maksavan eläkkeeseemme. Lapsettomien ei tulisi tietenkään vaatia eläkettä koska heillähän ei sitä eläkkeenmaksajaa ole.

Palkasta otettava eläkemaksu menee nykyisten eläkeläisethän eläkkeen maksuun, ei säästöön.

Vierailija
18/76 |
01.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteiskunta joutuu maksamaan lapsen hoidostakin. Luulis et on itsestäänselvyys jos hankkii lapsia niistä on varaa taloudellisesti huolehtia.

Vierailija
19/76 |
01.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko se vanhempien vai yhteiskunnan velvollisuus huolehtia lasten kuluista? Enpä tiedä, mutta fakta on se että mikäli se on vanhempien velvollisuus niin lapsettomien eläkkeitä tulisi leikata reippaasti. Eläkejärjestelmämme on osittain rahastoiva. Oletamme lastemme maksavan eläkkeeseemme. Lapsettomien ei tulisi tietenkään vaatia eläkettä koska heillähän ei sitä eläkkeenmaksajaa ole.

Palkasta otettava eläkemaksu menee nykyisten eläkeläisethän eläkkeen maksuun, ei säästöön.

Olen eri mieltä. Lapsettomat osallistuvat veroja maksamalla lasten päivähoidon kuluihin, terveydenhuoltokuluihin ja koulutukseen. Ja lapsilisän ja mahdollisten muiden perheen tukien maksamiseen. Se on ihan riittävä panostus heiltä. Ei lapsia pidä hankkia rahastus mielessä. Lapset maksavat, ja vanhemmat ovat ne pääasialliset maksajat. Itsehän he lapsia haluavat, ja saavat myös kokea vanhemmuuden ilot. Ei kukaan oikeasti hanki lapsia turvatakseen yhteiskuntaan uusia veronmaksajia, vaan ihan omaksi ilokseen. T. Se sama kolmen äiti

Vierailija
20/76 |
01.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhteiskunta joutuu maksamaan lapsen hoidostakin. Luulis et on itsestäänselvyys jos hankkii lapsia niistä on varaa taloudellisesti huolehtia.

Kyllä itse maksan liki 300€/kk lapsen päivähoidosta, jotta töissä käynti on mahdollista. Ja lapsilisä saisi kyllä olla samaa luokkaa kuin mitä se ennen oli. Se kattaa hyvin pienen osan lapsen tarpeista.