Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sopiva lapsilisä olisi 500e/kuukausi per lapsi

Vierailija
01.02.2020 |

Tuo riittäisi realistisesti menoihin jos ei tuhlaisi.

Kommentit (76)

Vierailija
41/76 |
01.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko se vanhempien vai yhteiskunnan velvollisuus huolehtia lasten kuluista? Enpä tiedä, mutta fakta on se että mikäli se on vanhempien velvollisuus niin lapsettomien eläkkeitä tulisi leikata reippaasti. Eläkejärjestelmämme on osittain rahastoiva. Oletamme lastemme maksavan eläkkeeseemme. Lapsettomien ei tulisi tietenkään vaatia eläkettä koska heillähän ei sitä eläkkeenmaksajaa ole.

Palkasta otettava eläkemaksu menee nykyisten eläkeläisethän eläkkeen maksuun, ei säästöön.

Sopii vallan mainiosti tämä järjestelmä. Voisin mielelläni sijoittaa eläkemaksua vastaavat varat itse. Ja tietysti jo maksetut eläkemaksut korkojen kanssa takaisin. Ja tätähän voisi soveltaa moneen muuhukin asiaan. Käytän yksityisiä lääkäripalveluja, joten minun ei siis tarvitse maksaa muiden käyntejä julkisella.

Niin siis sinä maksat edelleen, koska nykyeläkeläisten eläkkeet on se mitä maksat.

Vierailija
42/76 |
01.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yhteiskunta joutuu maksamaan lapsen hoidostakin. Luulis et on itsestäänselvyys jos hankkii lapsia niistä on varaa taloudellisesti huolehtia.

Kyllä itse maksan liki 300€/kk lapsen päivähoidosta, jotta töissä käynti on mahdollista. Ja lapsilisä saisi kyllä olla samaa luokkaa kuin mitä se ennen oli. Se kattaa hyvin pienen osan lapsen tarpeista.

300 € on lähes ilmainen sinulle. Mieti, mitä hoito oikeasti maksaisi jos siihen ei käytettäisi verorahoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/76 |
01.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei todellakaan! Tottakai vanhemmat ihan itse kustantavat lastensa menot! Mun mielestä lapsilisät voisi ihan hyvin porrastaa ja maksaa vähävaraisille perheille enemmän kuin hyvin omillaankin toimeentuleville. Sanon näin vaikka itse luultavasti jäisin tällä systeemillä kokonaan ilman lapsilisiä. Rahat pitäisi kohdentaa lasten eriarvoisuuden torjumiseen. T. Kolmen äiti

Höpsis! Eriarvoisuutta tulet näkemään, jos säikytät suurimman osan yhteiseen pottiin tuojista pois tästä maasta.

Vierailija
44/76 |
01.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ongelma taitaa olla siinä, että helpon rahan perässä juoksijat lisääntyvät ahkerammin. Eli he jotka eivät kouluttaudu, tee päivääkään töitä, on mt-ongelmaa, päihdeongelmaa, velkaa, köyhyyttä, ei huolehdita lapsista, rahat aina vähissä ja tämä periytyy lapsille.

Jos tällaiselle ihmiselle sanoi, että saat 500e/kk lisää rahaa lapsesta, niin tämä on jo huomenna raskaana. Mutta haluammeko täyttää maamme ns. sossupummien kasvattamilla lapsilla? Näistä todennäköisesti EI tule veronmaksajia, koska mitään opittua mallia normaalista elämästä ei ole.

Lapsilisää pitäisi maksaa vain keski ja hyvätuloisille. Loisten ei pidä antaa lisääntyä.

Ajattele uudestaan! Kyllä ne pienituloiset jokatapuksessa lisääntyvät ihan samalla tavalla kuin nyt. Heidän lapsensa vaan joutuisivat kasvamaan vielä nykyistäkin kurjemmissa oloissa. Ei ole lasten vika jos vanhemmilla on syystä tai toisesta elämänhallinta hukassa.

Vierailija
45/76 |
01.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko se vanhempien vai yhteiskunnan velvollisuus huolehtia lasten kuluista? Enpä tiedä, mutta fakta on se että mikäli se on vanhempien velvollisuus niin lapsettomien eläkkeitä tulisi leikata reippaasti. Eläkejärjestelmämme on osittain rahastoiva. Oletamme lastemme maksavan eläkkeeseemme. Lapsettomien ei tulisi tietenkään vaatia eläkettä koska heillähän ei sitä eläkkeenmaksajaa ole.

Palkasta otettava eläkemaksu menee nykyisten eläkeläisethän eläkkeen maksuun, ei säästöön.

Sopii vallan mainiosti tämä järjestelmä. Voisin mielelläni sijoittaa eläkemaksua vastaavat varat itse. Ja tietysti jo maksetut eläkemaksut korkojen kanssa takaisin. Ja tätähän voisi soveltaa moneen muuhukin asiaan. Käytän yksityisiä lääkäripalveluja, joten minun ei siis tarvitse maksaa muiden käyntejä julkisella.

Kukas siellä Terveysladossa sinua palvelee, kun menet valittamaan vaivojasi vanhuksena? Keneltä sinä ostat sinun rahoilla niitä sinun tarvitsemia asioita kun sinä olet vanha?

Mistä saadaan henkilökuntaa terveyspalveluihin? Julkista puolta tuskin enää kauaa on.

Minä, mieheni ja kolme lastamme käytämme muuten pelkästään yksityisten lääkäriasemien palveluita. Ei meitä houkuta mitkään tahmaiset terveyskeskukset.

Vierailija
46/76 |
01.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin siis sinä maksat edelleen, koska nykyeläkeläisten eläkkeet on se mitä maksat.

Alkuperäinen ehdotushan oli, että lapsettomille ei maksettaisi eläkettä, joten heidän ei myöskään silloin tarvitse maksaa eläkemaksuja. Lapselliset siis saisivat maksaa palkkatuloistaan nykyisten ja tulevien eläkeläisten eläkkeet.

Vierailija
47/76 |
01.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen eri mieltä. Lapsettomat osallistuvat veroja maksamalla lasten päivähoidon kuluihin, terveydenhuoltokuluihin ja koulutukseen. Ja lapsilisän ja mahdollisten muiden perheen tukien maksamiseen. Se on ihan riittävä panostus heiltä. Ei lapsia pidä hankkia rahastus mielessä. Lapset maksavat, ja vanhemmat ovat ne pääasialliset maksajat. Itsehän he lapsia haluavat, ja saavat myös kokea vanhemmuuden ilot. Ei kukaan oikeasti hanki lapsia turvatakseen yhteiskuntaan uusia veronmaksajia, vaan ihan omaksi ilokseen. T. Se sama kolmen äiti

Se on vasta korvaus siitä, että jotkut työssäkäyvät ovat aikoinaan maksaneet sille nykyaikuiselle koulut, neuvolat jne. Näin se menee, lapsena ollaan saamapuolella, aikuisena maksetaan sen hetken lasten kuluja, jotka aikanaan taas siirtyvät maksajiksi.

Jotta eläkkeeseen on oikeutettu, pitäisi myös tehdä niitä tulevia eläkkeiden maksajia. Tai sitten reilu leikkaus vaan lapsettomien eläkkeisiin.

Vierailija
48/76 |
01.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kysymys ole menojen kattamisesta. Kyse on kannustimesta. Ihmisiä ei synny tarpeeksi tulevaisuuden palveluiden kattamiseksi. Muualta tulijoitakaan ei maamme houkuttele tarpeeksi.

Ihmisiä ei ole jos joku ei niitä tee. Ilman ihmisiä ei ole yhteiskuntaa.

Rahalla ei kuulu kannustaa lasten hankkimiseen! Karmiva ajatus että joku hankkisi lapsia rahan vuoksi! Kyllä lapsella on oikeus syntyä tähän maailmaan ihan siksi että vanhemmat haluavat hänet, ei siksi että vanhemmat tienaavat hänellä!

Vierailija
49/76 |
01.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yhteiskunta joutuu maksamaan lapsen hoidostakin. Luulis et on itsestäänselvyys jos hankkii lapsia niistä on varaa taloudellisesti huolehtia.

Kyllä itse maksan liki 300€/kk lapsen päivähoidosta, jotta töissä käynti on mahdollista. Ja lapsilisä saisi kyllä olla samaa luokkaa kuin mitä se ennen oli. Se kattaa hyvin pienen osan lapsen tarpeista.

300 € on lähes ilmainen sinulle. Mieti, mitä hoito oikeasti maksaisi jos siihen ei käytettäisi verorahoja.

Mieti mitä maksaisi yhteiskunnalle, jos joka perheestä jäisi yksi aikuinen kotiin kunnes lapsi on kouluiässä.

Vierailija
50/76 |
01.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ongelma taitaa olla siinä, että helpon rahan perässä juoksijat lisääntyvät ahkerammin. Eli he jotka eivät kouluttaudu, tee päivääkään töitä, on mt-ongelmaa, päihdeongelmaa, velkaa, köyhyyttä, ei huolehdita lapsista, rahat aina vähissä ja tämä periytyy lapsille.

Jos tällaiselle ihmiselle sanoi, että saat 500e/kk lisää rahaa lapsesta, niin tämä on jo huomenna raskaana. Mutta haluammeko täyttää maamme ns. sossupummien kasvattamilla lapsilla? Näistä todennäköisesti EI tule veronmaksajia, koska mitään opittua mallia normaalista elämästä ei ole.

Lapsilisää pitäisi maksaa vain keski ja hyvätuloisille. Loisten ei pidä antaa lisääntyä.

Ajattele uudestaan! Kyllä ne pienituloiset jokatapuksessa lisääntyvät ihan samalla tavalla kuin nyt. Heidän lapsensa vaan joutuisivat kasvamaan vielä nykyistäkin kurjemmissa oloissa. Ei ole lasten vika jos vanhemmilla on syystä tai toisesta elämänhallinta hukassa.

Eli kierre on loputon? Tosin töitä ei kannattaisi pienituloisten tehdä enää lainkaan, koska tuo 500e lapsilisä ei aiheuttaisi edes nettotulojen pudotusta työttömänä. Eli lisää valtion elätettäviä tulisi kymmeniä tuhansia.

Vierailija
51/76 |
01.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

omaan napaansa tuijottaville lasten hankkijoille pitäis määrätä jokaisesta lapsestaan 500e/kk haittavero

Vierailija
52/76 |
01.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mieti mitä maksaisi yhteiskunnalle, jos joka perheestä jäisi yksi aikuinen kotiin kunnes lapsi on kouluiässä.

Kotihoidontuki maksaa yhteiskunnalle noin 250e/kk. Melko edullista.

Vierailija
53/76 |
01.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alkuperäinen ehdotushan oli, että lapsettomille ei maksettaisi eläkettä, joten heidän ei myöskään silloin tarvitse maksaa eläkemaksuja. Lapselliset siis saisivat maksaa palkkatuloistaan nykyisten ja tulevien eläkeläisten eläkkeet.

Tietenkin tarvitsee, älä ole hölmö. Kaikki maksavat nyt nykyeläkeläisten menoja. Mutta vain ne, joilla on lapsia, saavat itse eläkettä aikanaan.

Vierailija
54/76 |
01.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paskat. Ei kiinnosta teidän lasten elättäminen. Elättäkää itse vaan.

Vierailija
55/76 |
01.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hehheh. Olisiko kyse kuitenkin verotuloista, työpanoksesta jne?

Vierailija
56/76 |
01.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Höpsistä. Meillä on vain yksi lapsi, mutta tulee tienaamaan kyllä kahden edestä, joten mitään eläkeleikkauksia ei tarvita.

Vierailija
57/76 |
01.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mee töihin. Niin me muutkin maksetaan lastemme menot ja melkein 500 euron päiväkotimaksut...

Vierailija
58/76 |
01.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei todellakaan! Tottakai vanhemmat ihan itse kustantavat lastensa menot! Mun mielestä lapsilisät voisi ihan hyvin porrastaa ja maksaa vähävaraisille perheille enemmän kuin hyvin omillaankin toimeentuleville. Sanon näin vaikka itse luultavasti jäisin tällä systeemillä kokonaan ilman lapsilisiä. Rahat pitäisi kohdentaa lasten eriarvoisuuden torjumiseen. T. Kolmen äiti

Tuossa on vaan vaarana se että keskiluokka on se kuka kärsii. Aina kaikesta maksaa täyden, ei saa tukia mutta käteenkään ei jää sen enempää kuin työttömillä.

Vierailija
59/76 |
01.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko työläisperheestä vai mistä olet oppinut tuollaisen moukkamainen kielenkäytön?

Halla-ahon kannattajilta.

Vierailija
60/76 |
01.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hehheh. Olisiko kyse kuitenkin verotuloista, työpanoksesta jne?

Onhan tuolla työttömiä vaikka kuinka paljon? Hehän niitä kalliita yhteiskunnalle ovat, joten miksei he ei mene töihin?