Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pahoja ruokia, joista olet alkanutkin pitää

Vierailija
27.01.2020 |

Mitä sellaisia ruokia tai ainesosia olet ensin pitänyt pahanmakuisina, mutta ajan kuluessa myöhemmin herkullisina? Mieluiten aikuisiällä muuttuneita mieltymyksiä.

Itse ostin 80g raakasuklaalevyn noin 2kk sitten, jolloin ajattelin etten ikinä osta tätä lisää jos tämä levy joskus loppuu. Tänään söin kaksi viimeistä palaa ja olikin tosi hyvää! Huomenna ostan uuden levyn.

Kommentit (98)

Vierailija
61/98 |
20.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Raskauden aikana hurahdin entisiin inhokkeihini eli oliiveihin.

Mun äidillä oli ihan sama minua odottaessaan. Edelleen (olen 26) syö oliiveja suoraan purkista yksinään. En tiedä mikä siellä päässä naksahti mutta inhokista tuli yhdessä yössä suosikki :D Itse en voi sietää - katotaan miten käy kun alkaa muksuja tulla.

Omalla kohdalla Subwayssa työskentely avarsi makumaailmaani :D Opin siellä syömään mm. homejuustoa ja avokadoja joita ennen inhosin.

62/98 |
20.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lime oli vaikea. Mutta nyt en muuta helteillä ja saunan jälkeen kittaakaan, kuin tiivisteestä tehtyä ihan raikasta limemehua.

Salvia oli toinen paha, mutta nyt lykkään sitä ruokaan, kuin ruokaan ja varsinkin tomaattivoikkariin antaa tosi hienostuneen maun. Paljon paremman, kuin basilika.

🍋🌱🍋🌱🍋🌱

Sisältö jatkuu mainoksen alla
63/98 |
20.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mämmi. Nuorempana inhosin sitä kuin elämää itseään, mutta hurahdettuani stout-oluisiin alkoi mämmikin maistua. Nytkin on mämmiä tuolla jääkaapissa.

Joo, se on kivaa, kun mämmlä saa nyt ympäri vuoden ainakin pakasteena. Voi ilahduttaa ulkomaan vieraita.

Enää ei saa lanttulaatikko, joka on mun suuri herkku, pakastealtaasta. Ihan Saarioisilta, kysyin, mihin sitä olette myyneet.

Vierailija
64/98 |
20.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihakeitto. En tiedä mikä siinä on aina inhottanut. Kaikkia keitossa olevia komponentteja olen voinut syödä ilman ongelmia, mutta niiden yhdistelmä on ollut varsin vastenmielinen. Tuossa neljänkympin korvilla lihakeitto alkoikin jostain syystä maistumaan - kaipa tässä ollaan sitten keski-ikäistymässä tai jotain...?

M 45

Vierailija
65/98 |
20.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Läskisoosi varmaan. Luulin että se kouluruokalan läskisoosiksi kutsuttu possukastike oli se mistä oli kyse, kunnes maistoin poikaystävän mummon tekemää versiota, ihan erilaista.

66/98 |
20.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rucola. Maistuu petrolilta kuten eräs portugalilainen osuvasti kuvaili. Nyt kuitenkin oivalsin että pieni määrä savukinkun kanssa leivällä ok. Samoin pieni määrä korianteria, tuota yrttimaailman saippuaa menee tuoreena ruuan kanssa joskus.

Tämä on tosi jännä kuvaus. Näistä saisi kivan ketjun, jos joku osaisi aloittaa. Just toi korianteri maistuu saippualta, on niin totta !

Mulla taas lanttulaatikko maistuu ihan Johnsonin kiinteältä lattiavahalta ! On jopa samanväristäkin.

Kun meillä ei ollut kotona ruokaa, kun olimme noin kolmivuotiaita, söimme pikkuveljeni kanssa keittiön alakaapista lattiavahatkin, kun oli niin nälkä.

Siihen aikaan tuli Ilta-Sanomat kotiinkantona. Faija soitti Iltikseen ihan raivona, kun lehtiä ei näy, vaikka maksettu.

Pikkuveljeni ja minä söimme aina nekin.

Eli pitäkää silmänne auki, jos naapureitten tai muiden lapset kärsivät.

Meitä ei kukaan auttanut, koska olimme erittäin varakkaan perheen lapsia.

Vierailija
67/98 |
20.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sushi

Korianteri

Kalakeitto

Makkarakastike

Mantelikala

Siskonmakkarakeitto

Ja osaa noista suorastaan rakastan esim sushi ja korianteri! NAM!

Vastapainoksi jotain josta ennen pidin mutta en enää: karkit, salmiakki, lauantaimakkara, siiderit (ihan ok silti), pestopasta (yhdessä vaiheessa tein niin usein että vieläkin tympii parin vuoden jälkeen, piimä ja sprite (oksensin).

Vierailija
68/98 |
20.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kananpee-leivokset.

Vierailija
69/98 |
20.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sipuli, oli kovat lapsuuden traumat kun äiti tunki sipulia melkein kaikkeen, se oli sellaisina isoina limaisina paloina kastikkeessa, itkin ja kakostelin ja pakko oli syödä.. äidillä ei ollut hajuakaan sipulin kuullotamisesta ja pilkkomiseen tai sitten se teki sen tahallaan

Vierailija
70/98 |
20.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilli. Ennen en voinut sietää sitä. Yksi kerta sitä oli graavilohessa jossain juhlissa ja totesin, että se onkin hyvää. Mut vain tuore tilli kelpaa, kuivattu on jotenkin tunkkaista.

Vierailija
71/98 |
20.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nötkötti. Ennen ajatuskin puistatti, mutta nykyään siihen tulee välillä kauhee himo ja on pakko ostaa purkki kaupasta.

Jännää, kun tuo lienee tavallinen tuote, mutta itse en ole koskaan kaupassa nähnyt niitä. Valikoiva näkö selvästikin.

Vierailija
72/98 |
20.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsuuden ja aikuisiän välillä monetkin, mutta aikuisuudesta ekana tulee mieleen viinilehtikääryleet. Siis sellanen purkkituote. Ekalla kerralla ajattelin, että yyh, maussa oli jotain mulle niin outoa, että ei ihan uponnut. Toisella kerralla maistuivat jotenkin paljon paremmilta kuten myös kolmannella jne...

Samoin, Kreikan dolmades. Se on se happamuus, joka tökkää, mutta kun tottuu, niin oih ja nam.

Vierailija
73/98 |
20.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mämmi. Nuorempana inhosin sitä kuin elämää itseään, mutta hurahdettuani stout-oluisiin alkoi mämmikin maistua. Nytkin on mämmiä tuolla jääkaapissa.

Se onkin ehtaa juhannusruokaa :)

Vierailija
74/98 |
20.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahvi, aloitin juomisen vasta kolmikymppisenä ja nykyään menee mustana

Osterit, kammosin ennen koostumusta mutta nykyään himottavat ja voisin syödä tusinoittain

Vierailija
75/98 |
20.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juomista olen alkanut pitää juhannussimasta.

Vierailija
76/98 |
20.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsena kammosin juustoa ja sinappia. Kerran 8-vuotiaana isommat serkut yllyttivät syömään ensin teelusikallisen sinappia ja sitten aloin yhtäkkiä pitää siitä enemmän kuin paistetusta makkarasta.

Sama juttu juuston kanssa. Serkut söivät voileipää koulun jälkeen ja minä söin sitten usuttamalla juustoa ja huomasin, ettei se olekaan hullumman makuista ainakaan nällileivän päällä.

Kotona äiti oli kummissaan kun yhtäkkiä aloin himoita sinappia ja juustoa. Serkuista en puhunut mitään. Kävin jopa salaa syömässä molempia!

Sekä erilaiset sinapit että juustot kuuluvat nykyään herkkuihini.

Vierailija
77/98 |
20.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tonnikala, juusto, oliivi, sinappi.

Vierailija
78/98 |
20.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

sushi

graavilohi ja kylmäsavulohi

kalaruoat yleisesti aiemmin en välittänyt

katkaravut

oliivit

sienet kuten kantarellit

kasvisruoat

Vierailija
79/98 |
20.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mämmi. Olin lapsena ja nuorena näitä perus "Hyyyiiii yöök mämmi" ihmisiä, mutta viimeksi juuri pääsiäisenä sitä ostin ja punaisen maidon kanssa söin ja ai että oli taas hyvää. 

Vierailija
80/98 |
20.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tomaatti

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi kolme