Pahoja ruokia, joista olet alkanutkin pitää
Mitä sellaisia ruokia tai ainesosia olet ensin pitänyt pahanmakuisina, mutta ajan kuluessa myöhemmin herkullisina? Mieluiten aikuisiällä muuttuneita mieltymyksiä.
Itse ostin 80g raakasuklaalevyn noin 2kk sitten, jolloin ajattelin etten ikinä osta tätä lisää jos tämä levy joskus loppuu. Tänään söin kaksi viimeistä palaa ja olikin tosi hyvää! Huomenna ostan uuden levyn.
Kommentit (98)
En ymmärrä miten niin monet syö vuohenjuustoa pois tiekseen, mutta oliivit tökkii joka toisella!? Vuohenjuuston maku on mielestäni hirveän voimakas ja oksettava, kun taas etenkin vihreät oliivit, eihän ne maistu kuin vähän suolaiselta 🙃
Lapsena en tykänny lanttulaatikosta, oli sellanen tympeä ja kauhean voimakas maku. Aikuisena tykkään kovasti! Karjakanpaistin kanssa ihan huippu.
Vuohenjuusto muutama vuosi sitten, avokado ihan viime aikoina.
Kuohuviini. Vielä 30v olin absolutisti. Nyt liki 50v maistuu ;(
Mämmi.Ennen inhosin, nyt rakastan.
Makuaistihan muuttuu syömisten mukaan.
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä miten niin monet syö vuohenjuustoa pois tiekseen, mutta oliivit tökkii joka toisella!? Vuohenjuuston maku on mielestäni hirveän voimakas ja oksettava, kun taas etenkin vihreät oliivit, eihän ne maistu kuin vähän suolaiselta 🙃
Mun suussa oliivit maistuu siltä miltä olettaisin (en tiedä) bensan maistuvan.
Vierailija kirjoitti:
Minäkään en ymmärrä miten muilla ei ole samanlainen maku kuin minulla.
Vierailija kirjoitti:
Valkosipuli. Vihasin sen hajua ja ajatustakin valkosipulista. Nykyään lisäisin valkosipulia lähes kaikkeen. Harmi vaan että monet vihavat sitä hengityshajua seuraavana päivänä...kuten esim mieheni.
Eikä vain inhoa, vaan minulla toisen hengityksessä haiseva valkosipuli voi laukaista migreenin
Kaaliruoat.
Kesäkeitto.
Avokado.
Oliivit.
Lanttulaatikko.
Ennen inhosin, nyt tykkään. 😊
Kaalikääryleet. Nykyään lempiruokaansa.
Paprika. Syön nyt aikuisena hyvillä mielin.
Lapsena inhosin lähes kaikkia ruokia, aikuisena tilanne muuttui päinvastaiseksi, nyt kelpaa lähes mikä tahansa paitsi kana. Erityisesti tulee mieleeni setsuuri, en suostunut tulemaan edes samaan huoneeseen, jossa sitä syötiin, hajukin kuvotti. Nykyään ostan sitä silloin tällöin ja syön koko limpun melkein kerralla.
Kaalikääryleet. Lapsena inhokki, nyt oikein hyviä.
Veriletut, itsetehdyt. On vähän anemiaa niin oli pakko alkaa syömään paremmin. Veriletut ovat monille kauhistus ja itsekkin inhosin ajatusta ennen..mutta nyt ne maistuvat oikein hyvälle jonkun salaatin tai puolukan kanssa:)