Pahoja ruokia, joista olet alkanutkin pitää
Mitä sellaisia ruokia tai ainesosia olet ensin pitänyt pahanmakuisina, mutta ajan kuluessa myöhemmin herkullisina? Mieluiten aikuisiällä muuttuneita mieltymyksiä.
Itse ostin 80g raakasuklaalevyn noin 2kk sitten, jolloin ajattelin etten ikinä osta tätä lisää jos tämä levy joskus loppuu. Tänään söin kaksi viimeistä palaa ja olikin tosi hyvää! Huomenna ostan uuden levyn.
Kommentit (98)
Näitä on paljon. Vielä on kaksi, mitä en pysty syömään; persilja ja nyhtökaura.
Puurot
En koskaan lapsena pitänyt niistä ja sain jopa siksi luvan vanhemmiltani syödä aamupalan kotona, koska hoitoon meno oli mielestäni niin kamalaa, koska siellä piti syödä puuroa.
Aikuisena vasta aloin pitää puuroista ja oma lapseni on aina rakastanut puuroja, yhä edelleenkin nyt kun hänkin on jo aikuinen, syö kyllä puuroja.
Tumma,ei makea suklaa. Pidin sitä usein kitkeränä, mutta nykyisin olen huomannut, että sopii hyvin punaviinin kanssa samoin kuin homejuustot (joita myös ennen inhosin).
Oliivit, valkohomejuusto, muikun mäti, puolukka
Kun olin lapsena mummoni hoidossa, hän juotti minulle alkoholia. Votkaa, konjakkia, viskiä. Minusta ne juomat maistuivat pahoille, vaikka tulinkin iloiselle tuulelle ja usein ympärihumalassa kuljimme mummoni kanssa kaupungilla.
Tultuani noin 20-vuoden ikään aloin jo pitää juomien mausta, vaikka en edelleenkään niitä juo maun vuoksi vaan humalan takia.
Uuteen kahviin tai juustoon pitää minun tottua ensin ja sitten on hyvää.
Sienet, homejuusto, oliivit, silli, mätitahna
saksanpähkinät, ne aivonmuotoiset. isä söi aina. muistan kyllä kuin maistu karseelta p
uulta. nykyään diggaan, mausta mut myösterveellisyyden takia
Avokado, oliivit, vaahtokarkki. Lapsena en voinut syödä näitä ollenkaan. Nyt pystyn syömään ja jopa tykkäämään niistä.
Sisäelimet alkoivat himottaa... Raaka kalakin on aivan mahtavaa
Kapris ja hillosipulit. Nyt on niin nam. Ai niin ja varsiselleri. Oikein iso nam.
Kahvi alkoi maistua vasta kun olin reilusti yli kolmenkymmenen. Sitä ennen se oli ehdoton ei. Samoin viini.
Ruuista kaalilaatikko ja kaalikääryleet. Ja pikaruoka, pitsat ja hampurilaiset. Meitä ei ikinä lapsena viety mihinkään pikaruokapaikkoihin, joten kun ensimmäisen kerran sitten lähes aikuisena maistoin, en tykännyt. Nyt menisi vaikka joka päivä.
Lapsuuden ja aikuisiän välillä monetkin, mutta aikuisuudesta ekana tulee mieleen viinilehtikääryleet. Siis sellanen purkkituote. Ekalla kerralla ajattelin, että yyh, maussa oli jotain mulle niin outoa, että ei ihan uponnut. Toisella kerralla maistuivat jotenkin paljon paremmilta kuten myös kolmannella jne...
Punaviini täälläkin! Oli pullo mukana vklp kekkereissä niin yllättävän moni totesi että hyi punkkua (parikymppisiä kaikki) mutta tänä vuonna oon ite alkanu tykkää.
Anjovis, kahvi, etikkasäilykkeet. Viimeksi ostin purkillisen niitä minikurkkuja ja rouskuttelin menemään eikkasipsien korvikkeena. Ei voi olla tosi miten hyviä noi on, ja se ihana raksuva rouhea tekstuuri, mmmm!
En tykännyt ennen raejuustosta. Makuhan siinä on aika mieto, mutta se rakenne hämäsi. Nykyään tykkään.
Kahvia aloin juoda vasta vähän alle kolmekymppisenä.
Kaalipata, ihan sairaanhyvää nykyään.
Verilätyt, pinaattikeitto ja siskonmakkarakeitto. Ennen inhokkeja mutta nykyisin pidän todella paljon.