Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi Suomessa naiset kehuskellee sillä ettei meikkaa

Vierailija
25.01.2020 |

Se on joillekin selvästi positiivinen asia, jolla kehuskellaan. Itse kyllä arvostan sekä miehissä että naisissa siistiä, laitettua ulkonäköä. Meidän ranskalailen vaihto-oppilas on suorastaan järkyttynyt tästä ilmiöstä. En vaan osaa selittää hänelle mistä se johtuu. Onko taustalla kotikasvatus vai mikä? Minun vanhempani huolehtivat aina, että lapset on tilanteeseen sopivalla tavalla puettu ja laitettu. Se on huomaavaista käytöstä muita kohtaan.

Kommentit (382)

Vierailija
41/382 |
25.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomalainen nainen = naama kalpeena, huulet harmaana, hiukset hoitamatta, sormenkynnet pureskeltuina, epäsopivat vaatteet yllänsä....listaa voisi jatkaa loputtomiin.

Poikkeuksiakin tietenkin on, mutta valitettavan vähän.

Olen mies ja pidän itsestäni hyvää huolta ja kyllä käyn joskus jopa kasvohoidossakin kaikenlisäksi olen HETERO. Kiva kyllä työpaikalla kuulla, kun naiset tulevat ihan kehumaankin huoliteltua minääni sekä pukeutumistani. Keneltäkään se ei ole pois, mutta tuo itsevarmuutta ainakin jonkin verran epävarmalle minälleni. Lapsiakin on ja kai noi poikani minulta ovat tavat oppineet, kun myös he pitävät itsestään hyvää vai sanotaanko peräti oikeinkin hyvää huolta. Pukeutumisesta lähtien. Ja hyvä niin.

Joo, epävarma taidat ainakin olla, kun tämäkin viesti pitää aloittaa suomalaisten naisten haukkumisella. Hyvä, että olet löytänyt lääkkeen siihen, mutta todellinen itsevarmuus löytyy vasta sitten, kun muiden mielipiteillä ei ole enää niin väliä. Lasten takia, mieti tarkkaan, minkälaisen mallin annat heille.

Vierailija
42/382 |
25.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomalainen nainen = naama kalpeena, huulet harmaana, hiukset hoitamatta, sormenkynnet pureskeltuina, epäsopivat vaatteet yllänsä....listaa voisi jatkaa loputtomiin.

Olen mies ja pidän itsestäni hyvää huolta ja kyllä käyn joskus jopa kasvohoidossakin kaikenlisäksi olen HETERO. Kiva kyllä työpaikalla kuulla, kun naiset tulevat ihan kehumaankin huoliteltua minääni sekä pukeutumistani. Keneltäkään se ei ole pois, mutta tuo itsevarmuutta ainakin jonkin verran epävarmalle minälleni. Lapsiakin on ja kai noi poikani minulta ovat tavat oppineet, kun myös he pitävät itsestään hyvää vai sanotaanko peräti oikeinkin hyvää huolta. Pukeutumisesta lähtien. Ja hyvä niin.

Nyt siitä meikkaamattomasta naisesta tuli jo kynsienpureskelija ja epäsopiviin vaatteisiin pukeutuja - miksi? Eihän nuo liity mitenkään meikkaamiseen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/382 |
25.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksikään niistä väripigmenteistä ja niiden side-, täyte- ja säilöntäaineista ei edistä ihon ja elimistön terveyttä. Päinvastoin moni niistä on syöpävaarallinen.

Enkä muutenkaan elä ollakseni jonkun objekti.

Mielisairauttahan ap:n provo indikoi.

Vierailija
44/382 |
25.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan eri asioita, olla siisti ja puhdas ja toisaalta meikattu. Päinvastoin  meikatun naamahan ei ole puhdas, vaan täynnä tököttejä.

Olen tyytyväinen, että lapseni ikäluokassa (-02) ei juurikaan kukaan käytä enää tekokynsiä tai -ripsiä, siis ainakaan lukiossa, amislaisista en tiedä. Hyväitsetuntoiset uskaltavat olla suihkunraikkaita.

Väärin. Hyväitsetuntoinen ei arvostele muiden ulkonäöllisiä valintoja. Urpo.

Vierailija
45/382 |
25.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen myös ihmetellyt tätä kinastelua ja vastakkainasettelua.

Miehetkin usein yhtyvät kuoroon, "vaimo ei meikkaa ja näyttää 60+ edelleen missiltä!".

Ja taatusti nainen näyttääkin meikittä kauniilta sen oman miehensä silmissä. Eikö se ole ihanaa? Minusta on.

Vierailija
46/382 |
25.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksikään niistä väripigmenteistä ja niiden side-, täyte- ja säilöntäaineista ei edistä ihon ja elimistön terveyttä. Päinvastoin moni niistä on syöpävaarallinen.

Enkä muutenkaan elä ollakseni jonkun objekti.

Mielisairauttahan ap:n provo indikoi.

Keski-Euroopassa kiinnitetään huomiota estetiikkaan ja eletään vanhemmiksi, perheet ovat tiiviitä, itsemurhia on vähemmän jne.

Ympäristö on kauniimpi, ihmiset ovat kauniimpia ja sosiaalisempia, tyytyväisempiä itseensä.

Vierailija
47/382 |
25.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Perinteisesti puritaaninen ilmapiiri missä kaikki naiseuteen liittyvä on ollut häpeällistä ja syntistä. Naiset on pidetty huomaamattomina kotihiirinä kun heille ei ole annettu valtaa laittautua niinkuin luonnollista olisi. 

Suomalaisilla naisilla on aina ollut paljon valtaa, mm. ruoka-aittojen avaimet ovat kuuluneet naisille. Jänskä juttu, että sen sijaan Venäjällä, missä nainen ei ole käytännössä saanut edes liikkua yksin kodin ulkopuolella, on perinteisesti meikattu vahvasti.

Vierailija
48/382 |
25.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano vaihtarille, että Suomi on sukupuolineutraali maa, jossa kaikkien oletetaan käyttäytyvän sen mukaisesti. Ei miehekkyyttä, ei naisellisuutta, ei lapsia, ei tulevaisuutta.

Vierailija
49/382 |
25.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuttakaa ihmiset pois kun vielä pystytte.

t: edellinen

Vierailija
50/382 |
25.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua lähinnä ärsyttää se, että naaman maalaamista potentiaalisesti allergisoivilla maaleilla kutsutaan ”itsestään huolen pitämiseksi”.

Muuten mulle on kyllä ihan sama, meikkaavatko toiset vai eivät.

Niinpä. Ihan kuin ei nykyihmisille tulisi kemikaaleille altistusta ilman sitä, että itse niitä levittelee iholleen.

Vierailija
51/382 |
25.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta mikset sinä meikkaa? Pieni ehostus varmasti piristäisi sinunkin harmaata naamaasi.

En kyllä kieltänytkään. Ja saatanpa sutaista jotain väriä kasvoihini. Kulmakarvat myös trimmautan , partani muotoilutan säännöllisesti ja käytän siinä partaöljyä sekä partavahaa muotoiluun. Kun ” koko paketti ” on kunnossa on myös itselläni miellyttävä olotila. Moni ajattelee, mitä eurojen haaskausta ja turhamaista. Ei se nyt kovinkaan paljon kustanna. Ei todellakaan versus siihen, kun polttelisi tupakkaa ja alkoa käyttäisi. Murto-osa edellämainittujen nautintoaineiden kustannuksista. Puhumattakaan siitä, mitä niiden käyttö tekee kropalle, iholle, elimistölle.

No joo alkaa mennä jo off topicin puolelle. On vaan näköjään melelosen kuuma aihe tämä. Naisille.

Vierailija
52/382 |
25.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä enkä osaa sanoa, vaikka olenkin tavannut sellaisia kehuskelijoita, joiden nimen omaan pitäisi käyttää meikkiä. Sitten ihmetellään, kun sitä oikeaa ei löydy. Yhdelle ehdotin sokeaa miestä, mutta hän ei tajunnut sarkasmiani. 

Vierailija
53/382 |
25.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaa ihmettelen. Milloin rumuudesta tuli muotia? Suomalaisen naama oikein huutaa meikkiä. Ei tietenkään kaikkien, mutta pääosan. Meikkiöverit on tietysti kamalaa, mutta tavallinen hillitty meikki kaunistaa kaikkia.

En etsi elättäjää ja huomasin kahden onnettoman parisuhteen jälkeen ettei koreudesta ollut mitään hyötyä. Petettiin ja jätettiin siitäkin huolimatta joten, mitä varten pitäisi laittautua? Töitäkin teen kotoa käsin.

Vierailija
54/382 |
25.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajatelkaapa tätä, ihmiset. Minä olen keski-ikäinen suomalainen nainen, eikä mikään elämässäni muuttuisi paremmaksi vaikka meikkaisin.

En saisi enempää arvostusta asiantuntijatyössäni. En saisi parempaa palvelua kaupoissa. En olisi parempi ystävä, haluttavampi vaimo tai rakkaampi äiti, vaikka meikkaisin. Itsetuntoni ei kohentuisi. Ehkä joku tuntematon arvioisi ulkonäköni paremmaksi, mutta se ei millään tavalla parantaisi arkeani.

Tämä on maailman paras maa.

Vierailija
55/382 |
25.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan eri asioita, olla siisti ja puhdas ja toisaalta meikattu. Päinvastoin  meikatun naamahan ei ole puhdas, vaan täynnä tököttejä.

Olen tyytyväinen, että lapseni ikäluokassa (-02) ei juurikaan kukaan käytä enää tekokynsiä tai -ripsiä, siis ainakaan lukiossa, amislaisista en tiedä. Hyväitsetuntoiset uskaltavat olla suihkunraikkaita.

Mihin se suihkunraikkaus katoaa, jos laittaa ripsaria ja jotain muuta ehostusta? Miksi pitää vetää överiksi aina. Miksi Suomesta puuttuu kultainen keskitie? Joko on hirveet pakkelkasat ja muut teko ym.. tai sit ollaan ihan ilman mitään ja näytetään sen takia kamalilta.

Ylimeikkaajiakin löytyy juu, tosin nuoret jo melko taitavia somen takia...

- arjessa aurinkopuuteri/sopiva poskipuna ja yläluomen silmänrajaukset esim. jollakin mustaa pehmeämmällä värillä sekä ihon pikkuvirheiden peittäminen - niin jo muuttuu monen ilme heti paremmaksi...

Kulmat ammattilaisella muotoiltuna, luonnolliset ja kasvojen luuston mukaiset - ehkä värjäystäkin..

Monissa maissa jopa miehet käyttävät aurinkopuuteria!

Nuoret tytöt voivat toki mennä meikittä - eikä heille paksu meikki varsinkaan arkeen sovikaan, mutta aikuisia naisia meikki piristää.

TOINEN OUTU JUTTU ON KÄVELY - moni suomalaisnainen kävelee niin, ettei kauempaa tiedä, onko mies vai nainen kyseessä...

- joku kosketus omaan naiseuteen tai naisellisuuteen puuttuu monilta suomalaisilta naisilta, ei uskalleta olla naisia ja korostaa sitä.

Tai ei ole halua ja tarvetta siihen. Mielestäni sinä ajattelet kuin tyypillinen sovinisti, eikä minua tuollaiset raukat mitenkään kiinnosta.

Vierailija
56/382 |
25.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi naisten pitäisi mukamas meikata? Harvat miehetkään niin tekevät.

Vierailija
57/382 |
25.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Perinteisesti puritaaninen ilmapiiri missä kaikki naiseuteen liittyvä on ollut häpeällistä ja syntistä. Naiset on pidetty huomaamattomina kotihiirinä kun heille ei ole annettu valtaa laittautua niinkuin luonnollista olisi. 

Suomalaisilla naisilla on aina ollut paljon valtaa, mm. ruoka-aittojen avaimet ovat kuuluneet naisille. Jänskä juttu, että sen sijaan Venäjällä, missä nainen ei ole käytännössä saanut edes liikkua yksin kodin ulkopuolella, on perinteisesti meikattu vahvasti.

Tämähän se on. Kun aina on ollut oikeasti se tasaveroinen kumppani puolisolleen niin ei tarvitse maalata naamaansa ja nöyristellä miesten edessä. Suomessa on aina arvostettu enemmän taitavaa ja hyvää työihmistä kuin mitään tyhjäpäitä.

Vierailija
58/382 |
25.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajatelkaapa tätä, ihmiset. Minä olen keski-ikäinen suomalainen nainen, eikä mikään elämässäni muuttuisi paremmaksi vaikka meikkaisin.

En saisi enempää arvostusta asiantuntijatyössäni. En saisi parempaa palvelua kaupoissa. En olisi parempi ystävä, haluttavampi vaimo tai rakkaampi äiti, vaikka meikkaisin. Itsetuntoni ei kohentuisi. Ehkä joku tuntematon arvioisi ulkonäköni paremmaksi, mutta se ei millään tavalla parantaisi arkeani.

Tämä on maailman paras maa.

Kyllä saattaisit laittauteena kaunistaa ympäristöäsi enemmän, loisit estetiikan kulttuuria ympärillesi - myös miehesi voisi ilahtua, jos panostaisit ulkonäköösi enemmän. Vai eikö sinua itseäsi lainkaan ilahduta, jos näet miehesi minttiin laitettuna  esim. juhlia varten?

Vierailija
59/382 |
25.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö meillä ole sanontakin, että nainen on kauneimmillaan saunan raikkaana? Ainakin jos käväisee jollain toisilla keskustelupalstoilla, niin jotkut kokee, että naiset suorastaan huijaa meikkaamalla. Lisäksi monilla puolison kavereilla on hyvin vahva näkemys siitä, että "akkojen meikkaaminen on typerää ajan hukaa, naisen pitää olla luonnollinen" ym. Ölinää.

Itse en osaa sanoa juuta tai jaata. Meikkaan sulloin kun meikatuttaa ja sitten välillä taas en. Itse pidän tärkeänä, että yleishabitus on järkevä. Esim. Mielestäni nätti meikki menee aika hukkaan jos on likaset vaatteet tai jotain muuta vastaavaa.

Oon ymmärtänyt että muissa maissa tulee ihan sanomista, jos ei ole laitettu. Itse pidän siitä että jokainen voi valita. Luulen että jos meikkaamiseen olisi joku hirveä yhteisön paine, niin silloin ehkä alkaisi inhota sitä.

Vierailija
60/382 |
25.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän säästää luontoa ja on ekologista jos ei meikkaa. Mutta vaatii hyvän itsetunnon kulkea ilman meikkiä, ja jos on hyvä iho ja nukkunut hyvin ( ei tummia silmänalusia) niin sehän on helppoa ja mukavaa olla ilman meikkiä :)

Itse olen välillä ilman meikkiä mutta jos nukun huonommin (eli tummat silmänaluset) niin masentaa oma väsynyt look ja laitan meikkivoidetta ja huulipunaa.

En kyllä ole mitenkään ylpeä siitä että meikkaan, enemminkin minusta on ihailtavaa jos joku viihtyy joka päivä ilman meikkiä ja on tyytyväinen itseensä sellaisena kuin on.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän seitsemän